You need to know about Edouard Roger-Vasselin [Archive] - Page 13 - MensTennisForums.com

You need to know about Edouard Roger-Vasselin

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13]

CooCooCachoo
08-25-2009, 10:37 AM
US Open Qualies:

Peter Luczak AUS (3) vs. Ivan Dodig CRO
Pablo Santos ESP vs. Carlos Salamanca COL
Raven Klaasen RSA vs. Matthias Bachinger GER
Michael Yani USA vs. Edouard Roger-Vasselin FRA (29)

Truc
10-04-2009, 10:26 AM
Argh, he seems to find back his form and bing - Delpo in the 1st round of Tokyo.

Géraldine
10-04-2009, 06:10 PM
Good luck Doud :D I'm with you !

paulefc
10-05-2009, 04:53 PM
watched edouards game versus beck last week. he was so unlucky in the 1st set. beck had 2 dead net cords to give him break points (that ed saved). on the 2nd one they were both sort of laughin that it had happened again. then on set point another dead net cord to beck. ed was like 'you kiddin me' and beck, though a little embarrassed, was like 'what do you want me to do?'. was really impressed with eds attitude. he played solid on the many break points he faced and he never gave up - he could have easily been pissed off after the first set but he wasnt he carried on fighting. looked like he has quite a nice game. he serve volleyed about 1 point per game. from what i seen could easly be ranked 100 places higher.

turtle-rn
10-06-2009, 07:13 AM
Argh, he seems to find back his form and bing - Delpo in the 1st round of Tokyo.
It's bing for Delpony! :eek: :worship:

soulage
10-06-2009, 08:30 AM
Del Pony did too much fiesta lol but it's great for Edouard :) First win on a top ten ? Already 65 points + the 12 of last weeks he made a good choice going in Asia.

Géraldine
10-06-2009, 10:59 AM
OH MY GOD ! OH MY GOD !! I'm so happy and so proud of him ! Such a match !

Bobble
10-06-2009, 11:26 AM
Wow

CooCooCachoo
10-06-2009, 12:24 PM
I can only assume JMDP was a shadow of himself, especially on this surface, but it is very encouraging to see Edouard finding him form and now having this big scalp :dance: Really good to see :rocker: Allez!

Géraldine
10-06-2009, 06:11 PM
Pictures here : http://erogervasselin.skyrock.com/2648544644-Exploit-d-Edouard-face-a-Del-Potro.html

Truc
10-07-2009, 07:11 AM
I don't have time to translate it, but the "super mec, gentil et pas con" gets a nice article in L'Equipe today:
Papa, j’ai rétréci Del Potro

Fils du demi-finaliste de Roland-Garros 1983, Édouard Roger-Vasselin, 189e mondial, s’est payé hier le vainqueur de l’US Open (6-4, 6-4).

NADAL, MURRAY, LJUBICIC, Djokovic, Federer, Hewitt, Murray, Roger-Vasselin. Vous avez sous les yeux le répertoire chronologique de ceux qui ont battu Juan Martin Del Potro ces six derniers mois. Et il n’y a pas de coquille, Roger-Vasselin, 189e roue du carrosse, est bien dans le club. Au choix, vous trouverez cela bizarre, marrant, trompeur ou anecdotique. Il ne faudrait surtout pas oublier d’ajouter : mérité.
Hier, l’Argentin, 5e mondial, n’a ni balancé ni signalé de blessure. Lent, bien en peine pour se dégager et frapper les balles venant au corps, déréglé du coup droit, il n’était simplement pas au sommet de son art. « J’ai mal joué. J’ai appelé le docteur parce que j’avais l’estomac barbouillé. Il m’a dit que c’était juste l’effet du décalage horaire avec l’Argentine. Mais ce n’est pas une excuse. Si je ne suis pas au top, vainqueur en Grand Chelem ou pas, je perds contre un gars qui prend sa chance et qui sait jouer. »
Édouard sait jouer. Édouard est aussi un garçon sage. On a trop souvent entendu tout ça dans la même discussion. Ça disait : « Joli jeu, super mec, gentil, pas con, mais il n’a pas la gnaque. » Le super mec, gentil et pas con le reconnaît. « Quand je m’entraînais contre Mathieu ou Gasquet, je pensais avant tout à les faire bien jouer. Pas à gagner le point. » Au fait, c’est vrai que son jeu est joli. Hier, il a bien mieux servi que Del Potro (d’où les six balles de break sauvées sur six). Il a même souvent dominé l’Argentin à l’échange. Et puis il y croyait. « Je m’étais dit : “Soit tu prends ça comme un match sympa, Del Potro, un central de dix mille places… Soit tu prends ça comme un match sympa que tu veux gagner.” J’ai souvent pensé à Jérôme Haehnel battant Agassi à Roland-Garros en 2004 (Agassi était 6e, Haehnel 271e). »

Pour Mathieu…
Deux fois hier, le Parisien, vingt-cinq ans, a tangué. D’abord, dans le tout premier jeu du match, sur son service. « Crispation. J’étais impressionné. » Puis au moment de servir à 5-4 dans le premier set. « Je me suis calmé, j’ai rentré deux volées de coup droit à mi-court (sur deux balles de débreak) et c’était reparti. En gagnant le premier set, en tenant bon au début du second, quand il s’est mis à envoyer fort, j’ai dû le faire douter. Je me mets à sa place : il affronte un petit joueur qu’il ne connaît pas et, là, ça devient pénible… »
Pénible, ce n’est pas assez fort pour décrire l’été passé par Roger-Vasselin. La mort subite de Mathieu Montcourt, son ami, l’a bouleversé. « Ma copine était avec Mathieu le soir du drame. Elle me l’a appris en direct ; c’était plus que violent. Je n’ai pas pu jouer pendant trois semaines. » À cette époque, il est en train de quitter le Team Lagardère. « Je les ai quittés ou je me suis fait quitter, je ne sais plus trop, sourit-il. J’ai passé trois ans avec eux et atteint mon meilleur classement en juillet 2007 (82e) après mes troisièmes tours à Roland-Garros et à Wimbledon. Mais la fin de l’histoire n’a pas été terrible. »
Maintenant, Édouard est au Paris Lagardère. (Ça ressemble, mais ça n’a rien à voir.) Un simple club et Grégory Carraz, 54e en 2004, comme coach. « Avec Grégory, on a fait deux jours d’entraînement ensemble, juste avant que je parte seul faire les qualifs à Bangkok et ici. Il est bon Carraz, non ? » Et papa, il est comment ? « Au téléphone, mon père m’a dit un truc : “ Essaie le slice court sur le coup droit de Del Potro, il peut rater.” »
Le fiston a écouté son père et ç’a très bien marché. Faut dire que les chips de revers, Christophe, battu par Noah en demi-finales de Roland-Garros en 1983, il savait y faire. Combien de fois Édouard a répondu à des questions avec « ton père » dans l’intitulé ? Même les journalistes japonais lui ont fait le coup hier. « Fils à papa, fils de…, plus jeune, ça me gonflait. Après, il y a eu les réflexions, du genre : “Hum, c’est pas le niveau du paternel.” Du coup, bêtement, je n’ai pas assez profité des conseils de mon père. J’ai envie que ça change. » Dis papa, t’aurais pas un tuyau pour battre Jürgen Melzer ?
FRÉDÉRIC BERNÈS
CHRISTOPHE ROGER-VASSELIN, tombeur de Connors en quarts de finale à Roland-Garros en 1983, année où il atteignit le 39e rang mondial, apprécie la belle victoire de son fils : « Sa perf ne m’étonne pas. Bravo ! Chapeau ! Parce qu’il est parti tout seul se taper les qualifications en Asie, c’est bien qu’il soit récompensé de la sorte. En juillet 2007, il était 82e. Ces derniers temps, il oscillait entre 150e et 180e, je lui ai demandé ce qu’il sentait comme différence dans son jeu entre ces deux périodes. Il m’a répondu : “Rien, rien du tout. Simplement un peu de confiance…” Il a persévéré et voilà le résultat. Je ne peux malheureusement pas le conseiller pour Melzer, car je ne connais que ceux qui passent souvent à la télé. À mon avis, il a toutes les armes pour monter, pourquoi pas, dans les cinquante premiers à l’ATP. »

Truc
10-08-2009, 11:02 AM
I saw the last 2 sets of his match today, he was great, very impressed by his composure too! :yeah:

Here's the translation of yesterday's article:
NADAL, MURRAY, LJUBICIC, Djokovic, Federer, Hewitt, Murray, Roger-Vasselin. This is the list of the players who have beaten JMDP in the last 6 months. There's no typo. Roger-Vasselin, "189th wheel of the coach", does belong to the list. You might find that weird, funny, deceptive or trivial. But don't forget to add: well-deserved.
The Argentine, 5th player in the world, didn't tank or mention any injury yesterday. He was slow, standing too close to the ball, couldn't find his rhythm on the FH side, he simply wasn't at his best. "I played poorly. I called the doc because I was feeling nauseous. He told me it was just the jetlag. But that's not an excuse. Having won a Slam doesn't make any difference: if I'm not playing my best tennis, I will lose to a guy who takes his chance and knows how to play tennis."
Édouard does know how to play tennis. Édouard also is a good boy. We've heard all that so many times already. "Pretty game, great guy, nice, clever, but no guts/not the mentality of a winner." The "great guy" admits it. "When I was training with Mathieu and Gasquet, I was trying to make them play well. Not to win the point."
It's true he has a pretty game, by the way. He served better than Del Potro yesterday (hence the 6 BP saved out of 6). He even dominated the rallies very often. And he believed he could do it. "I said to myself: 'Either you take it as a nice match, Del Potro, a Center Court with 10 000 seats... Or you take it as a nice match you want to win.' I thought a lot of Jérôme Haehnel beating Agassi in Roland-Garros in 2005 (when he was ranked 271st in the world, Agassi was 6th)."
The 25-year-old Parisian was shaky twice. The first time in the first game of the match, on his serve. "The tension. I was impressed." The 2nd time when he served for the first set at 5-4. "I calmed down, hit two FH volleys mid-court on 2 BP and got things going again. It probably made him doubt when I won the first set and held at the beginning of the 2nd set, while he was starting to hit the ball harder. I can imagine how he was feeling: he was playing a small guy he didn't know, it was tough..."
Tough wouldn't be strong enough to describe Roger-Vasselin's summer. The sudden death of his friend Mathieu Montcourt shattered him. "My girlfriend was with Mathieu on that night, she was telling me on the phone what was happening. It was more than brutal. I couldn't play for the next 3 weeks." At that time he was also about to leave the Team Lagardère. "I left them or maybe they made me leave them, I don't remember, he smiles. I spent 3 years there and I reached my best ranking with them in July 2007 after making it to the 3rd round in Roland-Garros and Wimbledon. But the end of the story wasn't so nice."
Édouard now is training at the Paris Lagardère. (It sounds similar, but it has nothing to do with the other thing.) A simple tennis club, with Grégory Carraz (#54 in 2004) as a coach. "We practiced 2 days together with Grégory just before I left to play the qualies in Bangkok and here. Pretty good, this Carraz, isn't he?"
And his dad? Is he good too? "My father told me one thing on the phone: 'Try some short slice on Delpo's FH, he might miss then.'" Édouard listened to his father and it worked very well. You have to know that the slice BH was the speciality of Christophe Roger-Vasselin, who lost to Noah in the French Open semi-final in 1983. How many times has Édouard been asked questions about his father? Even the Japanese journalists did yesterday. "All this talk was annoying me when I was young. Then people started to say: 'Hmmm, he's not as good as the father'. In a silly reaction to all this, I didn't take enough advantage of the advice my father was giving to me. I want things to be different now." Hey, dad, do you have a trick to beat Jürgen Melzer too?

And his father also comments a little bit on the match, he says he isn't surprised and it's well-deserved since Édouard decided to leave alone for Asia to play the qualies there. He asked him lately about the difference he feels in his game compared with his level of 2007 and Édouard answered he doesn't notice any difference - just a matter of confidence.
He can't give him any piece of advice for the match against Melzer, though, because he only knows the players he often sees on TV. He thinks Édouard can crack the top 50, why not.

Géraldine
10-09-2009, 05:40 PM
Poor Doud but it was a very good week !

Truc
10-09-2009, 05:48 PM
The article in L'Equipe after the win over Melzer:
Édouard, youplaboum !
Après Del Potro, Édouard Roger-Vasselin, 189e mondial, a fait valser Melzer et s’attaque aujourd’hui à Hewitt.

CONNAISSEZ-VOUS l’histoire du mec qui perd contre le Finlandais Timo Nieminen (pas Jarkko, Timo), 525e mondial, au premier tour d’un Challenger aux Pays-Bas ? Eh bien, le mec en question, Édouard Roger-Vasselin, bat, un mois après, Juan Martin Del Potro, vainqueur de l’US Open, puis Jürgen Melzer, 39e, dans un tournoi ATP 500, la troisième catégorie par le haut. Pas mal, cette histoire. « J’y comprends rien, sourit le Parisien, vingt-cinq ans, passé par les qualifs à Tokyo. Entre les Pays-Bas et le Japon, je ne suis pas devenu un autre. C’est bizarre, la vie… » C’est ce qu’a dû penser Melzer, hier, à force de voir filer sous son museau des aces et des aces. À la longue, ça l’a rendu très, très nerveux. Et Roger-Vasselin put alors contenir l’attaquant gaucher (4-6, 6-2, 6-3). Sa première préoccupation après sa victoire fut d’éplucher ses stats au service. Et là, c’était un peu « pince-moi, je rêve ! » « Quinze aces ! (dont neuf dans le dernier set). Zéro double faute ! Ça ne m’arrive jamais. Ce n’est pas normal, mais tant mieux. Cela dit, c’est vrai que j’ai bien travaillé ce coup dernièrement. Mais là, quinze aces… » Il fera à peu près la même tête quand on l’informera qu’il a battu deux top 50 en trois jours à Tokyo alors qu’il n’en avait épinglé qu’un (Chela, 20e, à Wimbledon 2007) en six ans sur le circuit. Et si Lleyton Hewitt passe aussi à la casserole aujourd’hui en quarts de finale, ça en fera un de plus. Hewitt, ce serait un assez bon antiportrait de Roger-Vasselin. L’Australien fut un talent précoce, pas Édouard. « Je n’ai jamais été dans les équipes de France de jeunes. » Et l’Australien est une teigne, pas Édouard. « Hewitt, s’il peut me bouffer, il ne va pas se gêner. Moi, mon gros défaut, c’est d’être trop gentil. Mais j’essaie de changer ma nature. » Ça vaut le coup d’essayer. C’est ainsi qu’on peut perdre un jour contre le 525e mondial et se retrouver un autre jour à signer cinquante autographes à des Japonais déchaînés. Entre les deux, un mois. – F. Be.
One month ago, he was losing to Timo Nieminen (Timo, not Jarkko), ranked 525th in the world, in the 1st round of a Challenger. "I don't understand at all what is happening to me, he smiles. I'm not a different person now. Life is strange..." That's what Melzer certainly thought yesterday too while he was aced left and right. It made him very, very nervous as the games went by.
Doud's first reaction after the match was to check his stats. And he couldn't believe it. "15 aces! 0 double fault! But that never happens to me. It's not normal. But it's great. I've worked a lot on this shot lately. Still, 15 aces..."
Hewitt is pretty much the opposite of ERV. Precocious, unlike Édouard - "I never was in the French teams when I was young." And a battler, unlike Édouard. "Hewitt will make no bones about giving me a beatdown if he can do it. My big problem is that I'm too nice. But I try to change my nature." It's worth a try. That's how one finds himself signing autographs for loads of crazy Japanese fans one month after having lost to the 525th player in the world.

Géraldine
10-21-2009, 12:02 PM
ORLÉANS CHALLENGER | FIRST ROUND

Xavier Malisse BEL [8] vs. Alexandre Sidorenko FRA
Andreas Haider-Maurer AUT vs. Dominik Hrbaty SVK
Edouard Roger-Vasselin FRA vs. Stefano Galvani ITA
Daniel Brands GER [4] vs. QUALIFIER/LL

ERV vs. Galvani 4-6 6-3 7-6

Next turn against Brands

CooCooCachoo
10-21-2009, 12:12 PM
Phew, tough win. He can beat Brands too.

Géraldine
01-09-2010, 10:40 AM
Big start for Edouard
Nicolas Devilder and Edouard won the Noumea double title !

CooCooCachoo
01-09-2010, 03:22 PM
Yes, good week in doubles, but not so much in singles.

Géraldine
01-16-2010, 09:15 AM
Bad loss... Against Guez..In spite of a match point
Maybe he will be luck loser even though he drew number 4....

TheEnd
01-17-2010, 12:27 PM
my friend took some pics:D
1.14
http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795648_1.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795648_2.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795648_3.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795657_1.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795657_2.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/14_10795657_3.jpg

TheEnd
01-17-2010, 12:33 PM
1.15 He came here to support nico
http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/15_10799475_3.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/15_10799486_1.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/15_10799486_2.jpg

TheEnd
01-17-2010, 12:39 PM
yesterday , it's pity he lose :sad:
http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/16_10804866_3.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/16_10804871_5.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/16_10804879_8.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/16_10804907_4.jpg

http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/16_10804976_2.jpg

TheEnd
01-17-2010, 12:44 PM
look at his Sleeve
fight 4 mat :sad::sad::sad:
http://bbs.tennis.com.cn/uploadFiles/2010-01/17_10806774_1.jpg

TheEnd
01-17-2010, 12:45 PM
more pics here
http://bbs.tennis.com.cn/newsdetail.asp?id=10795597&posts=&dp=&lp=1&page=1

Truc
01-17-2010, 01:10 PM
Thanks a lot for sharing the pics, they're awesome!
Are you in Melbourne too or just your friend?

TheEnd
01-17-2010, 01:51 PM
just my friend :D

CooCooCachoo
01-17-2010, 05:48 PM
Thanks for the photos :yeah:

The sleeve :awww:

The shirt is pretty hideous though. Very surprising for Lacoste. And his shades :spit:

Géraldine
02-14-2010, 09:47 AM
He won against Venturino in the qualification first round in Marseille
First round against Niland. Come on Doud !

Géraldine
02-15-2010, 02:01 PM
Edouard is in the main draw after a hard match against Marchenko !

CooCooCachoo
02-17-2010, 05:33 PM
Good win over Marchenko, but too bad he lost in 1R.

Géraldine
03-12-2010, 08:04 PM
Edouard is in semi final in sarajevo and in double finale with Nicolas Mahut !

soulage
03-13-2010, 04:41 PM
They won their second double title in two weeks, great team on the challenger tour. Edouard also in single final vs Karol Beck :) Edouard seems in really good shape lately with good wins and close loss.

Géraldine
03-13-2010, 07:04 PM
I'm proud of him ! Great period !

Géraldine
03-14-2010, 05:00 PM
Edouard won !!! How happy i am !

Truc
03-14-2010, 07:18 PM
About time he wins another title! I couldn't believe it when I saw his "palmarès" some time ago (only one title back in 2005).
Too bad he won on retirement, though. What was wrong with Beck?

The gallery:
http://www.saopen.ba/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=8%3Abh-telecom-indoors-2010-singles-final&Itemid=188&lang=en
http://www.saopen.ba/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_7067.JPG
http://www.saopen.ba/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_7293.JPG

soulage
03-14-2010, 08:28 PM
Congrats to him :worship: He deserved it

soulage
05-12-2010, 03:22 PM
I saw a big part of match today and he was nice to watch. Good attacking game, great defense and was very motivated. He's in quarter now. DIP is in Bordeaux since monday until today to supervise some players and i was wondering if it was not for the RG WC:confused: From what i saw he really deserves one even if not really young. He beats Serra in Tunis and Acasuso here and his level is quite good. Let's hope he will make again the top 100 soon.

Bobble
05-20-2010, 06:43 PM
I saw a big part of match today and he was nice to watch. Good attacking game, great defense and was very motivated. He's in quarter now. DIP is in Bordeaux since monday until today to supervise some players and i was wondering if it was not for the RG WC:confused: From what i saw he really deserves one even if not really young. He beats Serra in Tunis and Acasuso here and his level is quite good. Let's hope he will make again the top 100 soon.

I just saw that he actually did get the wildcard, this is excellent! :D

CooCooCachoo
05-21-2010, 07:15 PM
First round against Kevin Anderson. That's really a very good draw on clay. If he wins, Berdych is likely to be his opponent in 2R.

Allez Doud!

jitterbug
05-23-2010, 04:17 AM
Good luck Doud :D

Bobble
05-23-2010, 06:18 PM
Alllleeeezzzzz Doud!!!:D:worship::D:worship:

1-6 4-6 6-3 7-6 6-1 over Anderson!

soulage
05-23-2010, 06:18 PM
I just realised that he was on court i opened the stream and he was making the break to lead 5-1 in the fifth while he was 2 sets down. Great come back and great win :)He gave his shirt to the public at the end.

Géraldine
05-23-2010, 07:30 PM
Great performance Doud ! I'm so happy and proud of him !!

CooCooCachoo
05-23-2010, 09:25 PM
Very happy with the win :clap2: Thought it'd be easier, but a win is in the bag :yeah: Allez :dance:

Bobble
05-26-2010, 08:46 PM
ERV played decent, Berdych was just too good today.

CooCooCachoo
05-27-2010, 01:02 PM
5-7 1-6 4-6 is not too bad.

Doud :hug:

CooCooCachoo
05-28-2010, 08:49 PM
Gicquel/Doud just beat Aspelin/Hanley [7] :eek:

jitterbug
09-29-2010, 11:21 PM
I am so happy I managed to watch Doud's match in KL yesterday! :D It was played around 2.30pm, I was afraid I would miss it but it just so happened that I took the day off to help my sister move house, so once it's finished I headed over to the stadium. Doud played an unbelievable first set against Cermak: he was very aggressive, serving well and nailing all the close shots.

In the second set Cermak seemed to have woken up and Doud's game started slowing down a little. He began to miss shots that he would've routined in the first set and started yelling at himself pretty much after every other point. (I remember grumbling to myself at this stage: "Stop being such a Frenchman, Doud.") He and Cermak exchanged breaks a couple of times, but Doud was lucky that Cermak double-faulted on BP at 4*-4.. so Doud managed to serve the match out.

Magnus Norman and Soderling watched the match but left midway through the third. I suppose they figured that they've learnt all they needed to know about both players.

Pictures! sorry the quality is very poor :o I don't have a very good lens for indoor photography.

http://farm5.static.flickr.com/4091/5037082607_74a328fe8c.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4091/5037712708_53f617bb0e.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4108/5037079843_2ebf306f40.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4153/5037695238_bd38f9b49a.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4125/5037074413_0e547349a5.jpg

Géraldine
10-04-2010, 11:30 AM
Thanks for your report and your pictures ! I love them !

Géraldine
01-03-2011, 10:56 AM
Chennai, first round: Roger-Vasselin vs. Richard Gasquet !

Another match between the 2 friends !

Bobble
03-29-2011, 09:13 PM
Haven't heard much about Doud this season, any info? He is supposed to play Houston qualies next weekend and im hopeful to see him. I'm not sure why he is playing here, bu tI hope he shows.

soulage
07-17-2011, 07:25 PM
up

He got good results past weeks and just won Granby challenger with good wins all the week. He should be exactly ranked 100# tomorrow. It means that with a bit of luck USO MD is possible. Well he has a final to defend next week so it could be again out of top 100 :p but that's a good week to be in.

CooCooCachoo
07-26-2011, 10:06 AM
Allez Doud :clap2:

CooCooCachoo
08-26-2011, 07:26 AM
US Open:

[16] Mikhail Youzhny (RUS) - Ernests Gulbis (LAT)
Edouard Roger-Vasselin (FRA) - Gilles Muller (LUX)
Matthias Bachinger (GER) - Igor Kunitsyn (RUS)
Eric Prodon (FRA) - [17] Jurgen Melzer (AUT)

soulage
09-01-2011, 06:36 PM
Well he lost in R1 but after his match we learn that he will marry in september. That was the gossip news :p

Johnny_Bravo
09-02-2011, 05:28 AM
erv loves to come n play here in sarajevo.big respect for that

CooCooCachoo
09-02-2011, 07:48 AM
I think he could've won against Muller, so it's a disappointing loss.

But I hope he'll have a nice wedding :p

Géraldine
09-11-2011, 09:26 PM
Edouard won St Rémy's challenger in simple and in double !!

Men's
Singles - Finals
[3] E Roger-Vasselin (FRA) d [6] A Clement (FRA) 64 63

Men's
Doubles - Finals
[3] P Herbert (FRA) / E Roger-Vasselin (FRA) d [1] A Clement (FRA) / N Renavand (FRA) 60 46 10-7

Géraldine
09-13-2011, 02:03 PM
Istanbul's Challenger

First round : E Roger-Vasselin d J. Minar 7-5 6-2

Bashak
09-27-2011, 05:16 PM
Roger-Vasselin seems like a totally nice guy, I was happy to see the very end of his match vs Minar. I hope he comes back next year. Here is a picture of Roger-Vasselin from Istanbul Challenger:

https://lh4.googleusercontent.com/-MiPzb5Q2yuA/TnDYpyqsbNI/AAAAAAAAAEo/M2WXYz1Hucs/s512/P9130103.JPG

soulage
10-13-2011, 01:54 PM
nice little personnal quiz with ERV in Rennes. They'll gon in Lapland for their honeymoon

Rencontre avec...

Edouard Roger-Vasselin,

1°) Quel est ton sport favori en dehors du tennis ?

Le football, je supporte le FC Nantes.

2°) Quel est ton plat favori ?

Un plat que ma grand-mère me fait souvent, du poulet avec des légumes et du riz.

3°) Quel est ton meilleur souvenir dans ta vie de tennisman professionnel ?

Ma victoire en 5 sets sur Stepanek lors du 2nd tour de Roland Garros 2007, c'était sur le court n°2, une ambiance de feu !

4°) Racontes-moi ta plus grosse honte ?

Je l'ai connu cette année, c'était avant Roland Garros cette année, j'ai voulu annoncer à un ami que j'avais reçu une Wild Card et que Eric Prodon n'avait pas eu cette chance. Or j'ai malencontreusement envoyé ce message à Eric Prodon. Je me suis senti très gêné mais heureusement tout s'est arrangé.

5°) Si tu n'étais pas joueur pro, que ferais-tu ?

Footballeur au FC Nantes.

6°) Quelle est la chose dont tu es le plus fier ?

Mon mariage qui a eu lieu il y a 15 jours.

7°) Comment te sens-tu en Bretagne ?

Très bien, je viens un peu voisin car je suis originaire de La Baule.

8°) D'après toi qui va gagner le tournoi cette année ?

C'est très difficile à dire, mais je vois bien un français l'emporter.

9°) Racontes-moi une histoire drôle…

Afin de ne pas me rendre ridicule, je préfère botter en touche.

10°)A quel âge as-tu commencé le tennis, ?

3 ou 4 ans..

11°) Est-ce-que ton cœur est à prendre ?

Comme je le disais, je me suis marié il y a 15 jours.

12°) Quelle est ta dernière folie ?

Nous allons partir en lune de miel en Laponie !

http://www.openderennes.org/mediastore/1/9189_1_FR_600_500.jpg

Géraldine
01-03-2012, 02:01 PM
As lucky loser, Edouard con his first round against Prodon.
His next game is going to be much more difficult because he is playing Wawrinka... Anyway, good luck Edouard !

Géraldine
01-05-2012, 11:53 AM
Unfortunatelly, he lost against Wawrinka. But it was such a good game for him...
Now we are waiting for two withdrawals from the main draw in the Australian Open. Wait and see
If not, he will play the qualies !

Gillouthe best
01-05-2012, 03:03 PM
Edouard has lost 3 tight matches against Top-20's lately: against Simon in Wmbledon[ 7-6 in the 4th for Gilles], Tipsarevic in Cncinatti[76 in the third for Tipsy], and now against Wawa leading 53.

CooCooCachoo
01-05-2012, 09:51 PM
It's not surprising. Doud always gets really shaky when sets/matches are close.

Géraldine
01-08-2012, 08:46 PM
Thanks to Cilic withdrawal, he is directly in the main draw !

CooCooCachoo
01-13-2012, 09:07 AM
Australian Open:

MALISSE, Xavier BEL - ROGER-VASSELIN, Edouard FRA

Allez.

Géraldine
01-17-2012, 09:36 AM
Edouard benefits from the withdrawal from Malisse after winning first set 7-6(6).
Next round against Murray...

Gillouthe best
01-17-2012, 07:45 PM
Nice 45 pts. Allez Edouard!

Géraldine
01-19-2012, 07:12 AM
The step was too high for Edouard today. Murray has played so well.
Edouard did a great job too. Always a pleasure to see him play against the best ones !

CooCooCachoo
01-19-2012, 09:28 AM
Dommage :(

CooCooCachoo
01-31-2012, 10:35 PM
ATP Montpellier:

1R: bt. Roberto Bautista-Agut ESP [Q] 7-5 6-2
2R: vs. Philipp Kohlschreiber GER [7]

Géraldine
02-04-2012, 07:17 PM
Edouard is in the double final in Montpellier with Nicolas Mahut !

CooCooCachoo
02-05-2012, 10:30 AM
:rocker:

soulage
02-05-2012, 11:30 AM
Close from his first ATP title. Tie-break in the second set now.

It's done first title

Géraldine
02-05-2012, 02:36 PM
Well done frenchies !!!

CooCooCachoo
02-05-2012, 05:26 PM
Congrats :worship:

Géraldine
02-08-2012, 06:59 PM
Challenger of Quimper

1st round : ERV def. Guez 6-1 6-2
2nd round : ERV v. Teixeira

CooCooCachoo
02-08-2012, 07:23 PM
Good routing of Guez :yeah:

Géraldine
02-09-2012, 07:27 PM
ERV def. Teixeira 6-4 6-2

soulage
02-10-2012, 08:35 AM
An interview in le telegramme for the french speaker

He's the fav in Quimper. Good luck.

CooCooCachoo
02-10-2012, 06:24 PM
Unfortunately Sijsling took him out today in the QF.

Géraldine
02-21-2012, 03:46 PM
Edouard defeated Nieminen in 2 sets !!

Gillouthe best
02-21-2012, 04:54 PM
Good stuff ERV :). Really good win, considering that Jarkko has played great on 2012. Now, a match to win vs. Cipolla on R2.

CooCooCachoo
02-21-2012, 08:39 PM
Doud :yeah:

Sorry, but he has to lose now :p

Géraldine
02-22-2012, 01:09 PM
Haha ! No way !

He destroyed Cipolla 6-3 6-0

Next round will be harder against Mahut or... Tsonga...

CooCooCachoo
02-22-2012, 07:12 PM
Wow! Though I am first and foremost a Cipo fan, I am glad to see Doud in the QF.

Now take the title :armed:

soulage
02-23-2012, 09:17 AM
it goes well in doubles too :D Focus on Edouard in l'equipe today

http://images4.hiboox.com/vignettes/0812/196aef8781a08ec0da8b484a866ce30d.jpg (http://www.hiboox.fr/go/images/divers/erv,196aef8781a08ec0da8b484a866ce30d.jpg.html)

Géraldine
02-23-2012, 09:41 PM
Thanks a lot for sharing !

CooCooCachoo
02-24-2012, 03:44 PM
Unfortunately Tsonga took him out :sad:

Géraldine
02-24-2012, 07:18 PM
Great game but lack of experience. He missed too many occasions !

Géraldine
02-26-2012, 05:13 PM
Edouard and Nicolas won the double title in Marseille !!

Géraldine
03-01-2012, 08:49 AM
Cherbourg : ERV def. Kravchuk 6-4 7-5
Next round against Herbert.

Gillouthe best
03-19-2012, 02:43 PM
He has qualified in Miami without dropping a set vs Kudryavtsev and Ward. There are some nice spots for Qualifiers, tougher ones are Malisse, Seppi and Chardy, so first match is completely winnable.

Géraldine
03-20-2012, 05:50 PM
Edouard made it to the mai draw in Miami ;)

Gillouthe best
03-21-2012, 06:36 AM
He plays Malisse in R1. Good luck Edouard!

Filo V.
03-27-2012, 08:56 PM
Doud lost to Malisse 6-7(3) 3-6. Still a good week in qualifying here, and he has won at least one match at every event he's played this season. Hopefully that run of form continues.

He is playing in Le Gosier this week and is against Maxime Authom in R1, they are scheduled to play on Wednesday. GL ERV in Guadeloupe!

Géraldine
03-29-2012, 09:38 PM
Edouard defeated Authom and then Evans :)

Filo V.
03-31-2012, 08:31 PM
SF for Doud in Le Gosier! He defeated Becker 4-6 7-6(7) 7-5 after being down 3-*5 in the second set and 4-*5 in the third! Great fighting win for him. He plays Goffin for a place in the finals. GL, Edouard!

Filo V.
04-01-2012, 03:24 AM
5-7 4-6 loss to Goffin. He fought hard as he had the entire week but today it was not enough.

Regardless, he will move to a career-high #81 on Monday!

Géraldine
04-01-2012, 01:00 PM
He desearve it !!

Gillouthe best
04-30-2012, 07:58 PM
He's back to choking, choked both sets vs Almagro in Barcelona ( 5-7 6-7, served for set 2), and today vs Lorenzi in Estoril, he was leading a set and a break and still lost. Hope he gets better!

Gillouthe best
05-23-2012, 07:22 PM
He defeated Paire in straights :bowdown: on R1, but then lost a tight match to Almagro (6-7 3-6).

Géraldine
05-27-2012, 07:44 PM
He won today against Pospisil 3-6 6-3 6-2 6-2.
Next round against Del Potro...

CooCooCachoo
05-28-2012, 11:11 AM
Thank God he won. Easiest R128 draw possible; why and how he lost the first set is a mystery.

Géraldine
05-30-2012, 01:31 PM
Very proud of him despite the defeat :)

Gillouthe best
05-30-2012, 06:13 PM
Very good showing, could have gone 2-0 in sets, 50 W & 39 UE's, 11 aces, he even had more BP's than JMDP but couldn't convert :sad:

CooCooCachoo
05-30-2012, 07:28 PM
Yes, very pleased with the display and his attitude. Good week!

CooCooCachoo
06-01-2012, 11:27 AM
Doud and Gicquel just lost their second-round doubles match to Ebden & Harrison, 6-3 6-7(3) 6-3.

To be fair, the better team won. Doud should not have paired with Gicquel, IMO.

Géraldine
06-01-2012, 02:19 PM
Maybe but Mahut had alreayd chosen another player...

Gillouthe best
06-10-2012, 09:30 AM
He is playing Queens, R1 vs Qualifier, R2 vs Roddick, R3 vs Nalbandian. Good draw for making R3, Roddick is playing shit nowadays.

CooCooCachoo
06-10-2012, 10:03 AM
Roddick on grass is a different story though. Doud has a shot, but he will be the underdog, should he make it to R2.

Gillouthe best
06-12-2012, 03:43 PM
He got his highest ranking ( #67) :yeah: this week. Today he defeated Korolev in a tough match, 6-7(5) 6-2 6-4 :). 7 Aces, not broken once in the match, 5/5 BP's saved, 3/9 converted. He won 91 % points on 1st serve.

CooCooCachoo
06-12-2012, 06:54 PM
Excellent job Doud :yeah:

CooCooCachoo
06-13-2012, 01:43 PM
He won!

6-4 4-6 7-5, and saved one MP at *4-5.

Géraldine
06-13-2012, 02:21 PM
Nothing to add except :worship::worship::worship::worship::worship::wors hip::worship:

Gillouthe best
06-13-2012, 06:03 PM
Doud :bowdown:, i knew he had the ability to beat Andy, and this time he didn't choke.

CooCooCachoo
06-13-2012, 06:04 PM
Doud :bowdown:, i knew he had the ability to beat Andy, and this time he didn't choke.

Came awfully close though :o

But he needs wins like this, where he saves a MP and nearly chokes, so as to gain confidence and hopefully that will help him to stop choking in the future :unsure:

Gillouthe best
06-16-2012, 06:53 AM
Tough loss :mad: vs Nalbandian, 4-6 7-5 6-3. He was up a set and a break again :o, back to his old self. Anyways, good tournament for him :angel:, hope he does a good showing in Wimbledon.

CooCooCachoo
06-16-2012, 04:02 PM
Tough loss indeed. :(

ATP 's-Hertogenbosch

R32: vs. Alex Bogomolov Jr. USA

Gillouthe best
06-19-2012, 12:26 PM
He defeated an slumping Bogomolov by 6/4 6/4 :yeah:, he is improving his consistency lately, R2 vs Cipolla, tricky match but he should win it. Allez!

Géraldine
06-20-2012, 02:52 PM
He defeated Cipolla in 3 sets 6-2 3-6 6-1
Weird match... So many breaks !

Next round against Petzchner. He has good chance to reach his first SF !
GOOOOOO !!!

Gillouthe best
06-21-2012, 12:21 PM
His first SF still to come :sad:, lost today on QF to Petzschner 6/4 7/6(6), good grass season so far ( R3 in Queens & QF here), but he still lacks the big result.

CooCooCachoo
06-22-2012, 09:20 AM
Wimbledon:

R128: vs. Guillermo Garcia-Lopez ESP

Gillouthe best
06-26-2012, 05:12 PM
Lost vs GGL 10-8 in the fifth :mad:, he served for the match in the fifth set, but he's still a choker, hope it gets better.

CooCooCachoo
07-02-2012, 03:24 PM
Doud and Jamie Cerretani are into the QF in doubles though!

They struggled a lot against Kukushkin/Rosol and now against Marrero/Seppi (both five-set matches), but they've made it!

Gillouthe best
07-02-2012, 06:39 PM
Great for Edouard :)

CooCooCachoo
07-04-2012, 06:33 PM
They lost the QF match to Marray/Nielsen [WC]

6-7 (5) 6-7 (4) 7-6 (3) 6-2 2-6 :sad:

Gillouthe best
07-17-2012, 06:40 PM
Bad post Wimbly clay swing from Edouard ( because of injury :sad:)He lost to Odesnik 7/5 in the 3rd in Umag, where he injured himself in the ankle at the end of the 2nd set, and today he retired from his R1 match in Gstaad, when he was 1-4 down vs Hajek. Hope he gets his ankle healed.

Gillouthe best
08-20-2012, 08:25 AM
And bad hardcourt swing, he lost in Washington R1 to Chardy 3-6 7-6(3) 6-4 and to Giraldo yesterday in Winstom-Salem R1 by 6-2 2-6 6-1 :sad:. He was broken 6/17 times, and broke 3/15 times. He should have played some Challengers or Masters 1000 qualies between Washington and Winstom-Salem, he is without rhytm, he has dropped to #105 :mad:

Gillouthe best
08-29-2012, 11:22 AM
Sixth straight loss for Edouard, this one was very painful, leading 2 sets to love vs Fognini the italian made a comeback, and Edouard got tight. Final Score: 36 57 64 64 75 for the Fog. He won more points in the match than Fabio [ 170 to 166] typical Edouard. He's #95 in the RACE, but with the weak Challengers and points from USO he will be around #100 next week. This is so depressing, before Wimbly he was a top-50 candidate, and now he will have to fight to end the season in the Top-100.

CooCooCachoo
08-30-2012, 11:02 PM
Doud :sobbing:

At least a win with Paire in doubles :yeah:

Gillouthe best
08-31-2012, 10:35 PM
253512253513

I love the pic with Benoît, both with the same outfit, Team Lacoste.

Hypnotize
09-02-2012, 11:50 AM
Here are a few photos I took of Edouard at Wimbledon this year

https://lh5.googleusercontent.com/-BHN7kUaGKLo/UEM-yHY1_HI/AAAAAAAAA0o/6mNeGmNvmeA/s720/20120627_193754.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-5lLc43EMJyo/UEM-DqztjXI/AAAAAAAAA0o/OEDCCVqWr0E/s720/20120627_125357.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-dLE7H5Gqm7s/UEM-FdM4O3I/AAAAAAAAA0o/LIgXtbE621k/s720/20120627_125402.jpg

Géraldine
09-05-2012, 10:51 AM
Nice ones !

Gillouthe best
09-12-2012, 04:45 PM
He got his first win since a long time vs Kirillov, 75 76 on Petange R1. Good to see him winning a tight match :yeah:

Gillouthe best
09-13-2012, 04:35 PM
He's in the QF :woohoo:, struggled vs #335 Bossel, but he won 63 46 63 :yeah:. He needs a good week here to return to top-100 in the RACE, in the ranking he's #120.

Gillouthe best
09-15-2012, 11:46 AM
Another win, 7-5 6-4 vs Desein :bowdown: , he will play 4th seed Tobias Kamke on SF, for sure a tough match, let's see what can he do.

Gillouthe best
09-16-2012, 06:49 PM
He lost to Kamke 7-6 6-4 :sad: , but expected. He's playing Metz, he has a good chance of making R2 as he plays a qualifier. On R2 he would face Tsonga, Allez Edouard :)

CooCooCachoo
09-17-2012, 12:43 PM
Not really expected. He should have beaten Kamke on this surface.

Hopefully he'll do better in Metz :yeah:

Gillouthe best
09-17-2012, 04:10 PM
Well, IMO it was expected, Edouard had a huge losing streak and Kamke isn't playing that bad lately.

Gillouthe best
09-18-2012, 07:53 PM
He lost to Reix :banghead: on Metz R1. Really this is really sad, he can't win an ATP match even vs outside top-200 players.

Gillouthe best
09-23-2012, 02:43 PM
He won his third doubles title of the season :bowdown: with Mahut on doubles in Metz by defeating Brunstrom/Nielsen 7-6(3) 6-4 :yeah: , him and Nico make a great parternship, it would great to see them playing well on big tournaments, they have a 14-2 record this season but they just played 5 times this season. While it's not good on singles at least he's playing well on doubles.

Géraldine
09-26-2012, 03:45 PM
Edouard beat Llodra ! That's a great performance !!

Gillouthe best
09-26-2012, 04:08 PM
Congrats ERV :yeah:

Gillouthe best
09-28-2012, 05:53 PM
Good week, as he also beated Mannarino, but he lost 6-7 1-6 to Bemelmans :sad:

Gillouthe best
10-04-2012, 05:55 AM
He's in Mons R2 after beating #59 Malisse in straights :woohoo: , faces Serra on R2.

Gillouthe best
10-05-2012, 05:18 AM
He destroyed Serra 63 61 :yeah: , faces Oli Rochus on QF, Allez :)

Gillouthe best
10-06-2012, 11:52 AM
He lost 6-2 2-6 6-4 to Rochus :mad: , last two weeks have been better with some good wins ( Malisse, Llodra) , but just two QF's on CH, which don't give many points. Right now he's #118 , let's see if he can get back to Top 100.

Gillouthe best
10-15-2012, 03:59 PM
He qualified into Moscow, good draw, on R1 he faces Donskoy and the inconsistent Dolgopolov on R2.

Gillouthe best
10-17-2012, 06:40 PM
He struggled but he got the win :woohoo: , 6/4 4/6 6/3 over Donskoy, it would be nice for the ranking if he beats Dolgo and gets a QF, Allez Edouard!

Géraldine
10-18-2012, 05:03 PM
Well done Edouard !!! Great effort and good mental !

Gillouthe best
10-18-2012, 05:10 PM
Doud :yeah:

Gillouthe best
10-19-2012, 03:42 PM
Well, another chance lost for his first ATP SF, as he lost 6-7(3) 3-6 to Karlovic, really huge chance lost, but at least he's back into Top-100 on the Race.

Gillouthe best
10-28-2012, 07:53 PM
Lost in Bercy qualies, guess he'll play some CH's to try to end Top-100.

Gillouthe best
11-09-2012, 11:02 AM
He's in Ortisei CH QF, beated Dustov 76 64 on R2 :yeah: , good chance vs Bolelli up next, hope he wins, Allez!

Gillouthe best
11-10-2012, 08:41 AM
Another win, this time vs Bolelli, 6/4 7/6(6), the italian is ranked 28 places higher than him so great win :rocker: . Now, vs top-25 Seppi, Allez! if the ERV from great days appears we could see an upset.

Gillouthe best
11-12-2012, 05:03 PM
He lost to Seppi :mad:, he's at *98 on the YTD rankings, hope he can end the year on Top-100 and make AO MD :yeah:

Gillouthe best
12-29-2012, 08:58 PM
Playing Chennai, winnable R1 vs Andrey Kuznetsov, R2 vs Tipsa. Allez Edouard for 2013 :yeah:

Sent from my iPhone using Verticalsports.com Free App (http://www.verticalsports.com/mobile)

Gillouthe best
01-01-2013, 10:22 AM
6/3 6/4 over Kuznetsov :woohoo: , playing Tipsy next, it was close in Cincy 2011 ( tipsy won in the 3rd set TB), I hope he plays well,

Sent from my iPhone using Verticalsports.com Free App (http://www.verticalsports.com/mobile)

Sombrerero loco
01-01-2013, 06:29 PM
great victory by doud! allez

Gillouthe best
01-02-2013, 09:52 PM
Got routined by tipsy, 6-2 6-3 :sad: . At least he got a win here, i think his next tournament is AO.

Géraldine
01-03-2013, 07:48 AM
The step was too high...

soulage
01-09-2013, 06:02 PM
Very interesting article on Edouard in l'equipe today about his prize money of last year

http://i45.tinypic.com/2agn5v5.jpg

Gillouthe best
01-13-2013, 11:34 AM
Facing Bemelmans on AO R1, good chance to defend his 2012 points. R2 vs Bennetau/Dimitrov, if the best Edouard shows up, we could see him having a chance.

Gillouthe best
01-14-2013, 05:55 AM
He won 11-9 in the fifth :woohoo: , he had MP's early in the 5th and then recovered from Bemelmans serving for the match at 9-8. Hope he can do sthng vs Benny!

Géraldine
01-14-2013, 12:54 PM
Well played Edouard !!!He lost some matches in five sets during his career, especially last year... So he can be really proud of himself !

CooCooCachoo
01-14-2013, 09:42 PM
Amazing win :worship: It helped that Ruben is also mentally fragile though :sobbing:

Gillouthe best
01-16-2013, 05:23 PM
Tough loss to Bennetau :sad: , 46 75 76 76, always tight losses on GS for Edouard. Still, good tournament, bodes well for the rest of the season, hope he receives a WC in Montpellier/Marseille.

soulage
02-06-2013, 07:30 AM
Santoro is working with him, it's not really his coach since it's not a full time association but he's helping Edouard on his game. He's with him in Montpellier.

Le pigiste Santoro

Dans le box des entraîneurs, Fabrice Santoro dispute aujourd’hui son premier tournoi comme « conseiller-ami » d’Édouard Roger-Vasselin.

MONTPELLIER –de notre envoyée spéciale

TEE-SHIRT NOIR, short noir et raquette à la main, Fabrice Santoro a revêtu hier un nouveau costume à l’Open du Sud de France aux côtés d’Édouard Roger-Vasselin. Coach ? Conseiller ? Ami ? « Il va falloir qu’on invente un mot, sourit le Toulonnais, relayé par son protégé. Je ne me sens pas dans la peau d’un coach car c’est un vrai boulot à plein temps. Je conseille un ami. »

En septembre, le quatre-vingt-dix-huitième mondial lui a demandé « un petit coup de main ». Comme cela émane de « quelqu’un de plus que sympa », Fabrice Santoro s’est lancé au feeling. Il a bien posé ses valises en 2010 après vingt et un ans sur le circuit, mais il aime l’idée de transmettre. Certains jeunes du Centre national d’entraînement cauchemardent toujours sur ses slices… « L’idée de coacher même à plein temps me séduit énormément, mais la vie du coach me séduit nettement moins, avoue le Varois, désormais quadragénaire, lassé de vivre dans une valise mais toujours passionné par le jeu. Le tennis ne me manque pas. Je le fais vraiment parce que c’est un mec extra. Je ne peux que lui donner un coup de main car je n’ai pas assez de temps et je n’ai plus envie de voyager. »

Entre sa vie de père de famille, ses activités de consultant, d’ambassadeur de diverses marques ou de joueur sur le Senior Tour, Fabrice Santoro s’est pris au jeu du conseiller-ami et a même découvert à quel point le joueur Santoro devait être pénible à entraîner : « J’étais beaucoup plus difficile que lui. Je commence ma carrière de coaching par le joueur le plus facile à entraîner. Il est à l’écoute et demandeur. »

« L’entraîneur qui parle six heures pour justifier son salaire, ça me saoule »

À l’automne dernier, il a distillé ses premiers conseils à « ERV » à Paris. « Il m’a donné plein de petits conseils qui m’ont déjà fait gagner certains matches et permis d’accéder au tableau final de l’Open d’Australie. On parle beaucoup de jeu, du mien et de celui de mes adversaires, résume le Parisien qui affronte aujourd’hui Tatsuma Ito au premier tour. L’avoir à mes côtés m’apporte un peu plus de confiance. Je me sens plus serein. C’est un plus. » En novembre à Bercy, le retraité a déjà connu un aperçu de l’épreuve du box : « J’avais l’impression d’être sur le court. J’avais le même rapport à la victoire et à la défaite. J’avais autant envie de gagner que lorsque j’étais sur le terrain. Sauf que je subissais. C’est spécial. » Cette semaine, c’est encore plus spécial ! Fabrice Santoro est arrivé lundi soir à Montpellier pour disputer son premier tournoi… avec le badge de coach.

En expert du jeu, il a vu le potentiel de son élève. « J’y crois vraiment, martèle-t-il à plusieurs reprises devant son cadet de onze ans. Je suis persuadé qu’il peut aller beaucoup plus haut. Il lui faut trouver le petit déclic pour passer de centième à cinquantième. » En passionné de tennis, il a déjà analysé et décortiqué les matches du Parisien : « J’ai regardé toutes ses feuilles de match. Quand il perd 6-4, 7-5, c’est une raclée pour lui. Sur ses vingt-cinq défaites l’an dernier, il y en a vingt-deux qui se sont jouées sur trois points. L’objectif est de gagner ces trois points. » Le « Magicien » a-t-il un truc ? « C’était un beau compliment de Sampras, mais le tennis, ce n’est pas de la magie. Édouard doit évoluer dans la variété, utiliser ses qualités, ne pas s’enfermer dans un système de jeu et surprendre son adversaire. Il a une technique parfaite, il a bientôt trente ans. Je ne vais pas lui faire de longs discours. J’essaie de me comporter comme j’aimais qu’on se comporte avec moi. L’entraîneur qui parle six heures pour justifier son salaire, ça me saoule. C’est un travail sur de petits détails comme la gestion des moments importants ou la construction de ses points… » Assis à côté de son nouveau conseiller au salon des joueurs, Édouard Roger-Vasselin a écouté et acquiescé : « Fabrice, ce n’est pas parler pour parler. Ce sont deux ou trois petites choses... » Comme les deux ou trois petits points qui lui manquent parfois.

Gillouthe best
02-06-2013, 07:26 PM
Love that he's working with Santoro :hearts: , however he lost a tight match to Ito 36 76 75. It's getting frustrating to see him lose time after time tight matches.

Sent from Verticalsports.com Free App (http://www.verticalsports.com/mobile)

CooCooCachoo
02-06-2013, 11:16 PM
Terrible loss. Not the scoreline, but the opponent.

Gillouthe best
02-13-2013, 07:49 PM
Playing Quimper CH, he's already on R2.

CooCooCachoo
02-13-2013, 09:32 PM
Now against Mannarino :unsure:

Géraldine
02-14-2013, 07:20 PM
He did it !

Gillouthe best
02-14-2013, 08:26 PM
And on a final set TB :yeah: , not choking this time :woohoo:

Gillouthe best
02-15-2013, 04:07 PM
He lost 60 62 vs Sela :sad: , such a beatdown.

Gillouthe best
02-17-2013, 02:48 PM
It appears he had a virus vs Sela. Apparently it's better now, he's beated Ghedin & Olaso in straights to advance to the FQR in Marseille, whre he will play Wu/Teixeira.

Gillouthe best
02-18-2013, 04:43 PM
He won vs Teixeira ; 62 63 :yeah:

Gillouthe best
02-20-2013, 03:40 PM
Disappointing and surprising loss to Tursunov ; 75 63 :sad: . Still no good result w/Santoro.

Gillouthe best
03-01-2013, 04:09 PM
5th ATP QF in his career :woohoo: , he defeated Karlovic yesterday. He plays Berankis on QF, so definitely a huge chance for his 1st ATP SF.

Gillouthe best
03-02-2013, 06:13 AM
He did it! First time he makes an ATP SF :woohoo: , straight forward week and match ( 64 63). Let's see how he fares vs Isner.

Sombrerero loco
03-02-2013, 07:57 AM
wow doud :bowdown:

Géraldine
03-02-2013, 12:52 PM
So happy for him ! He took his chance !!
Good luck against Isner.

Géraldine
03-03-2013, 06:40 AM
HE MADE IT !!! Fantastic Edouard ! He beats Isner in 3 sets 6-4 4-6 6-4 to reach his first ATP final !

Gillouthe best
03-03-2013, 08:22 AM
Edouard :bowdown: , after suffering so much over the years he get his 1st ATP F, and vs Gulbis, so I think there's a chance. Also, the at least 150 pts. he will win here will help him a lot in the rankings. It's his 3rd Top-20 win IIRC ( Delpo in Tokyo 09' and Dolgo in St. Petersburg 12').

Gillouthe best
03-04-2013, 08:29 PM
He lost to Gulbis after serving for the 1st :sad: . Sad for him, but still a great week and up to #78 :yeah: , well inside Top-100.

CooCooCachoo
03-04-2013, 09:46 PM
Welcome back in the Top 100 :worship: :inlove:

What a week. So happy for him, even if he blasted Flavio off the court.

Gillouthe best
03-07-2013, 05:17 AM
He lost to Zverev in IW Q1, I guess he was exhausted.

Gillouthe best
03-20-2013, 08:15 PM
And another loss on qualies, this time to De Bakker in Miami. It's a shame he can't play well consistently enough

Gillouthe best
04-14-2013, 02:17 PM
Well, back on ATP MD's, good job qualifying into Monte-Carlo beating Ito and Stakhovsky in straights.

Gillouthe best
04-16-2013, 04:31 PM
He beated Haase on R1, and he has earned a CC match vs Murray, who hasn't played in clay this season, so there might be a chance. Anyways, he's picked 60 pts. already in this event.

Gillouthe best
04-23-2013, 04:19 PM
After a 61 64 loss to Andy in MC, he's playing Barcelona, he's on R2 after beating Hajek in 3 sets. He plays Raonic on R2, the Canadian will be a strong favourite, but we'll see how the match develops.

Gillouthe best
04-29-2013, 06:25 PM
Well, another win on R1 in Estoril ( 61 RET over Muller), but another supposed exit on R2, as he faces Ferrer on R2. He's getting so tough draws ( Murray in MC, Raonic last week and now Ferrer), but always on R2, so at least he gets to win a match per tournament.

Gillouthe best
05-02-2013, 02:31 PM
He fighted a lot vs Ferrer, but lost in 3 sets :sad: . A least he's fighted this time, hope he is not too down after this loss.

CooCooCachoo
05-02-2013, 02:39 PM
Yeah Doud played well. He is having a solid year :worship:

kiriri***
05-23-2013, 07:31 PM
He reached SF in Nice:)

Gillouthe best
05-25-2013, 12:00 PM
Nice season so far. Wasted a big chance yesterday to make his 2nd F of the year, but it was a great week nonetheless.

Gillouthe best
06-13-2013, 05:19 PM
Anither close match vs a top player, but he lost again [ 63 67 63 vs Tsonga on Queens]. He seems to be playing quite well ATM, just lacks a big win IMO.

Smoke944
06-15-2013, 01:18 PM
GL to him for the rest of grass season.

Géraldine
07-02-2013, 07:29 PM
Edouard is in SF in the double draw in Wimbledon with Bopanna !!
Great job guys !! Keep going !

CooCooCachoo
07-03-2013, 06:32 AM
Yeah, they did really well to beat Lindstedt/Nestor. I thought they were going to lose it from 2-0 up in sets, but Doud was decidedly clutch in the final set!

There was a long rain delay when they were *5-2 up, but they didn't let their opponents back in :yeah:

Gillouthe best
07-10-2013, 10:28 AM
They lost to the Bryans in 5 sets :sad: , but still great for him to reach a GS SF, even if it was on doubles. Yesterday he lost to Karlovic in straights in Newport, a bit unexpected as Ivo was just coming back to the tour.

Gillouthe best
07-29-2013, 06:02 PM
Singles has been quite disappointing since Wimbledon ( 0-3 record, losing to Karlovic, Viola & Hewitt), but he's won two doubles titles, with Mahut in Newport and with Sisjling in Atlanta :yeah:

CooCooCachoo
07-30-2013, 07:13 AM
Plus a final in Bogota.

Doud is a terrific doubles player, but I wish his singles results would improve a bit. I don't want to see him slipping out of the Top 100 :sobbing:

Gillouthe best
08-12-2013, 03:23 PM
He got two great wins in Cincy qualies, over Berankis and Zemlja in straight sets, so he gets at least 25 pts. . He plays Nieminen on R1, so definitely a great chance to win his first match, then he should lose to Berdych. He's #68 on the Race, so I think that a Top-100 finish is assured, and IMO he will end in the Top-70 if things go fairly well.

Gillouthe best
09-01-2013, 12:54 PM
He lost to Nieminen in Cincy, and then played well on the USO, making the R2 after beating Montañes in straights and taking a set off Kohli. He's on doubles with Bopanna, he's won his 1st two matches, and on mixed doubles with Cornet he won his 1st match.

Gillouthe best
09-15-2013, 09:45 AM
He is on the final of the Open baie de Somme exho ( after beating Benoit in the SF's), he will play Chardy today on the final.

He's on Metz for next week, R1 vs Del Bonis ( he should win on indoor HC), and then his road should end vs Jo ( but he's coming back from an injury, so who knows). He's also in doubles w/Bopanna, they are the 1st seeds.

Gillouthe best
09-21-2013, 10:34 AM
He won the exho in France, and made R2 in Metz ( lost 63 64 to Jo) in singles and SF's in doubles.

Gillouthe best
09-28-2013, 04:16 PM
He is in Tokyo, he beated Viola today on QR1 :yeah: , and plays Falla tomorrow.

Gillouthe best
09-30-2013, 05:45 AM
He qualified in Tokyo, beating Falla in 3 sets :yeah: . He will play Tursunov on R1, difficult but not impossible. Allez!

Gillouthe best
10-16-2013, 04:59 PM
He made Tokyo R2 and is on Moscow QF, he plays Seppi. Allez Edouard!

Géraldine
10-24-2013, 05:57 PM
After beating Wawrinka on the first round, Edouard won his second round against Kamke.
Here he is in QF !! Come on Edouard !

Sombrerero loco
10-24-2013, 11:38 PM
amazing, will get into top 60 with this i guess

Géraldine
10-25-2013, 02:34 PM
HE won against Brands in 3 sets ! Semi-final against Del Potro or PHM !

Gillouthe best
10-25-2013, 04:11 PM
Doud :worship: , I think into the Top-50 now, good end of the season for him.

Sombrerero loco
10-25-2013, 04:29 PM
wow :bowdown: what a week, amazing!!

Gillouthe best
01-01-2014, 02:36 PM
Solid wins over Ramos & Vesely and he's on Chennai QF's :yeah:

kiriri***
01-04-2014, 06:29 AM
He won against D.Sela and reaches SF in Chennai:) Next against Granollers.

Gillouthe best
01-04-2014, 04:48 PM
Good, hard-fought win vs Granollers :yeah: . Onto the 2nd final of his career, I hope he does beter than in Delray Beach. He will play Wawa, who didn't look unbeatable today, and whom ERV beated in Basel last year. Allez Edouard :) !

kiriri***
01-06-2014, 10:59 AM
ERV:hug: However he had still good week and his ranking is up 40 which is his carrer-high:)

Gillouthe best
01-19-2014, 02:15 PM
Great beggining of the season, he made his 3rd GS R3 and was very close of getting on his first second week of a Slam, but Anderson cameback from 2 sets to love. I hope he keeps playing like this, we could see him getting his 1st title.

Gillouthe best
02-07-2014, 05:50 AM
Another ATP QF :yeah: , he beated Przsyezny and Brown in straights :woohoo: . He plays now Janowicz, if he serves well and takes his chances on return he could have a big chance. Allez!

Gillouthe best
02-09-2014, 11:09 AM
- He lost to an on fire Janowicz in Montpellier quite easily ( 62 64), but no shame, when the Pole plays like that is nearly impossible to beat him. He's playing Rotterdam next week, R1 vs Murray, maybe he can surprise us ( 0-1 H2H, Murray beated him 61 64 in MC R2 last year). Allez Doud!

Gillouthe best
02-16-2014, 03:07 PM
He lost to Andy 63 63 in Rotterdam, he is playing Marseille next week as the 6th seed , R1 vs a Qualifier, R2 vs Stakhovsky/Qualifier. His projected QF opponent is Tsonga. IMO it's a good draw for reaching the QF's unless Stakhovsky plays at his very best, and then Jo,it's quite difficult on paper as he is the defending champion, but he isn't playing really well now, so maybe there's room for an upset. Match by match though, Allez Edouard :yeah: !

Gillouthe best
02-28-2014, 03:27 PM
He lost in the QF's of Marseille taking a set off Jo, and he won the title with Bennetau saving match-points in the final :yeah: . The main objective of Benny/ERV for this season in doubles is to qualify for the Masters Cup in London, right now they're #7 :) . He had some knee problems, but still played Acapulco because he said he had no choice, and lost to Feli Lopez on R1 in straights.

RonaldGomez
03-01-2014, 02:45 PM
Interview that we made via mail with Doud'
http://www.doublefaute.fr/interview-edouard-roger-vasselin/

It's in french but maybe I could translate some parts in english if some people want.

Gillouthe best
03-07-2014, 10:45 PM
- He won vs Benjamin Becker 64 62 yesterday, he was 5-1 up in the 1st and Becker nearly cameback, but he finally kept his cool and it was one way traffic since then. Allez vs Raonic on R2 :) :yeah: !

Gillouthe best
03-15-2014, 06:16 PM
He came very close to beating Raonic in R2 ( 76 46 76 ), such a shame, but at least he seems to be playing quite well.

Gillouthe best
03-29-2014, 11:12 AM
Good tournament in Miami, he beated Cilic on R2 in straights ( best win of the year IMO) and then fighted well vs Wawrinka on R3 ( lost 75 64 with a lot of chances). He's playing Top-30 tennis right now, I think he will crack Top-40 very soon and that he will keep rising. He was on the talk for DC, but finally Monfils took the spot ( though Arnaud said that he's working well and that he could get a chance if he keeps playing like this).

Now clay, I hope he prepares well physically and mentally, because this European clay tournaments are very demanding.

Allez Edouard!

DBR
04-02-2014, 10:10 PM
Congrats ERV! You deserve to be chosen for DC... Allez! :) Piccies from FFT facebook - https://www.facebook.com/FFTennis/photos_stream

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1932551_10152324430988699_1861869957_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/10010688_10152324430093699_1183426020_o.jpg

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/884304_10152324429568699_264298333_o.jpg