Richie's Sizzlin' Summer Season 2010 (NYC) [Archive] - MensTennisForums.com

Richie's Sizzlin' Summer Season 2010 (NYC)

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

~*BGT*~
06-19-2010, 09:16 PM
Richie is scheduled (so far) to play:
Hamburg: July 16
Gstaad: July 26
Toronto: August 9 (5th ALT)
Cincy: August 16 (5th ALT)
New Haven: August 23

ImmzB
06-19-2010, 09:34 PM
Cool :)

All the best to Richie in Hamburg & Gstaad.

Hope he can get many points as he can and increase his Ranking for a US Open Seeding :)

Kournikovaism
06-19-2010, 11:27 PM
A US Open seeding would be AMAZING :hearts:

Getta
06-20-2010, 12:28 AM
perhaps a little too early to start discussing the post-Wimbledon European clay swing.

one month to go until the start of Hamburg, July 19 that is.

gasquetswife
06-21-2010, 07:00 PM
I wonder if he is playing in Pilot Pen, in connecticut this year :confused:

ImmzB
07-01-2010, 11:23 AM
Gasquet's Ranking is currently at 48.

ImmzB
07-01-2010, 12:11 PM
Gasquet is the 5th ALT for the Toronto Masters which starts on the 9th of August.

Toronto Entry List: http://www.menstennisforums.com/showthread.php?p=10111568#post10111568

Schu
07-01-2010, 01:24 PM
It kills me to see the players who are ahead of him.

It's very likely Del Porto and Nalbandian will be out and maybe a few more injureis before then. When do they make the cut? WOuld he have time to pick up more points? Might be good if he could play a Davis Cup match to get a few points?

ImmzB
07-01-2010, 01:32 PM
I think Gasquet will get into the Torotnto Draw, I expect some withdrawls.

silverwhite
07-02-2010, 12:37 AM
It kills me to see the players who are ahead of him.

It's very likely Del Porto and Nalbandian will be out and maybe a few more injureis before then. When do they make the cut? WOuld he have time to pick up more points? Might be good if he could play a Davis Cup match to get a few points?

DC doesn't offer ranking points?

Schu
07-02-2010, 05:23 AM
DC doesn't offer ranking points?

Starting this year those who play in live DC rubbers may get ranking points depending on what other 500 tournaments are counted:

Q. What are the ranking rules for players who compete in Davis Cup?

A. Davis Cup points are awarded for World Group and World Group playoff ties only. Points allocated are as part of the 500 point category. Davis Cup does not count towards a player's commitment to the 500 category. The points accumulated in the four ties within the previous 52 weeks can become part of a player's 500 category if:
1. Player has not more than three 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than lowest best other.
2. Player has four 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than the lowest 500. Also, 500 0-pointers cannot be replaced.

Schu
07-02-2010, 07:24 PM
Richard withdrew from Davis Cup. Tsonga too. Looks like Llodra and Benny have to carry the load with hopefully Monfils able to step it up.

http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2010/20100702_164643_tsonga-forfait.html

It worries me that we never really heard what Richard's injury was (a nondescript Back/rib??) and is STILL bothering him. How maddening for him!

Cloudygirl
07-02-2010, 07:29 PM
Well that article says it's a recurrent injury from the AO which was a muscle tear? That contradicts what Richard said on his website about it not being an injury?

Better that he rests up and forgets Davis cup though if he has a niggle. More important to focus on matches with decent ranking points.

ImmzB
07-02-2010, 08:07 PM
Hope he is fully fit for Hamburg.

silverwhite
07-03-2010, 04:01 AM
Starting this year those who play in live DC rubbers may get ranking points depending on what other 500 tournaments are counted:

Q. What are the ranking rules for players who compete in Davis Cup?

A. Davis Cup points are awarded for World Group and World Group playoff ties only. Points allocated are as part of the 500 point category. Davis Cup does not count towards a player's commitment to the 500 category. The points accumulated in the four ties within the previous 52 weeks can become part of a player's 500 category if:
1. Player has not more than three 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than lowest best other.
2. Player has four 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than the lowest 500. Also, 500 0-pointers cannot be replaced.

Thanks. Haven't been that involved with men's tennis in recent years. :lol:

Truc
07-03-2010, 07:14 AM
He says it's crazy, he still can hardly practice, just one hour a day at best. He hopes to be back in Hamburg.
http://monimag.eu/upload/484/gasquet.jpg

Cloudygirl
07-03-2010, 07:21 AM
Any news on what it actually is?

Is it a tear?

ImmzB
07-06-2010, 03:31 PM
Gasquet has only 225 points to defend for this year right? (Not including 10 points from the US Open & Shanghai)

90 points from Metz
45 points from Tokyo
90 points from Basel

ImmzB
07-06-2010, 03:42 PM
Looking at the Sky Sports Tennis Coverage, they will not be broadcasting Hamburg.

http://www.skysports.com/story/0,19528,12948,00.html

If Gasquet does play Hamburg, it looks like Streams will have to do.

ImmzB
07-06-2010, 03:55 PM
Hope Gasquet is doing fine and is recovering from his Injuiry and is ready for Hamburg.

If he does play Hamburg, I hope to catch him play!

ALLLEZ GASQUET!

ImmzB
07-07-2010, 07:26 PM
Any news how he is doing?

acd692
07-08-2010, 05:27 AM
any news of gasquet?

Schu
07-08-2010, 04:54 PM
Haven't been here in a few days - was hoping when I checked back there would be news of Richard back practicing on the courts. I'd like to believe the old saying "no news is good news" but this worries me that we don't really hear anything.

Maybe he will show up to watch DC. Just saw the DC line up - Monfils and Llodra for singles and Llodra and Benny for dubs. Pretty much the best option given the choices, just hope Llodra can make it for 3 best of 5 matches.

Kournikovaism
07-09-2010, 01:56 AM
It seems so dead around here :bigcry:

I want some news and some action. :sobbing:

acd692
07-09-2010, 03:38 AM
It seems so dead around here :bigcry:

I want some news and some action. :sobbing:

oh man, me too!:sad:

Schu
07-09-2010, 04:42 PM
oh man, me too!:sad:

Me three!

Was hoping we'd catch a glimpse of him at Davis Cup - only saw part of the Monfils match and didn't see RIchie on or near the bench then. Hope that means he is practicing/training somewhere?

ImmzB
07-10-2010, 11:05 AM
Still no news if he is playing Hamburg and how he is.....

Cloudygirl
07-10-2010, 09:14 PM
http://www.welovetennis.fr/coupe-davis/25240-forget-richard-etait-comme-un-fou

this is as near as we get to Richard news

Truc
07-11-2010, 07:05 AM
He's resuming the training today according to L'Equipe (the rest is just his reaction to the DC win).
Richard Gasquet : « J’ai tout vu, du premier au dernier point (il reprend l’entraînement aujourd’hui). C’est un superbe 3-0. On s’est fait un peu peur sur la fin du double après deux mauvais premiers sets espagnols. Verdasco avait pris un gros coup sur la tête la veille contre “Mika”. Sur cette surface, il est vraiment dur à jouer, il est allé chercher la plus belle victoire de sa carrière. Et enchaîner simple et double, comme il l’a fait, ce n’est pas évident. Bravo aussi à “Bennet”. Le week-end avait bien démarré avec Gaël qui a fait un match énorme. Je sais qu’il aime bien jouer contre Ferrer, son type de jeu lui convient. Cette équipe est belle, elle a tout pour aller au bout. Tout ça donne envie d’y aller. Sans Jo, elle a prouvé qu’elle avait des réserves. J’en ai eu quelques-uns au téléphone ou par texto, mais je voulais laisser les mecs entre eux, ne pas déranger le groupe. »

Cloudygirl
07-11-2010, 04:17 PM
Well if he's picked for the next DC tie it'll be to cheer from the bench or to play a dead rubber. Forget would be an idiot to play him in a tie against Nalbandian.

case
07-12-2010, 01:53 AM
but he is still playing hamburg, right?

ImmzB
07-12-2010, 01:03 PM
but he is still playing hamburg, right?

We hope so :)

Truc
07-13-2010, 06:14 AM
No, he won't play Hamburg, he'll be back in Gstaad. There's a long article about him in L'Equipe today, he prefers to have two full weeks of training:
Gasquet, objectif zéro douleur
Le Français, qui reprend tout juste l’entraînement après un mois de coupure, repousse sa rentrée au tournoi de Gstaad, le 26 juillet.

HIER, VERS 16 HEURES, un gros cagnard plombait un stade Roland-Garros quasi désert. Descendant l’escalier des courts couverts en terre battue, Richard Gasquet affichait un large sourire. Il était accompagné d’Éric Deblicker, son coach et mentor, et de Julien Cassaigne, bras droit d’Arnaud Lagardère et surtout sparring de renom puisqu’il a, un temps, entraîné les Williams et les filles de la Fed Cup. « Pourquoi on joue sur couvert ? Bah… Parce qu’il pleut ! », expliquait le Biterrois. Première nouvelle ! En fait, c’était prévu comme ça et ils n’ont pas changé leurs plans malgré l’apparition du soleil et l’éclipse de Gaël Monfils qui devait les rejoindre.
Mais Gaël était fatigué et partait en fin de journée à Stuttgart où, en qualité de tête de série no 3, il bénéficie d’un bye au premier tour. Un coup de téléphone amical à Richard avait suffi au héros de la Coupe Davis pour s’excuser de lui poser un lapin à l’occasion de sa reprise.
Après trente et un jours d’arrêt dû à une blessure récurrente au dos qui s’est manifestée sous la forme de « coups de lance » – « j’avais tellement mal que je ne pouvais plus tenir la raquette » –, Gasquet repartait pour un tour.
« Hier (dimanche), j’ai fait du panier au Lagardère Paris Racing avec Éric et aujourd’hui (hier), c’est la première fois que je vais refaire des échanges. » Et, aussitôt, il lâche l’info : « Je n’irai pas à Hambourg, comme prévu initialement. Je serai un peu juste la semaine prochaine. Je préfère prendre quinze jours, bien m’entraîner, ne plus du tout avoir mal. Ça fait un mois que je me tape ce truc ; ça m’a pris vraiment la tête, car même dans la vie de tous les jours, j’avais très mal. » Ce « truc », c’est quoi au juste ? « Je me suis fait une déchirure de seize millimètres en début de saison en Australie, précise le convalescent, et ça s’est rouvert au Queen’s. Il faut le temps de cicatriser. » Résultat, Wimbledon et la Coupe Davis à la trappe, avec en prime la raquette rangée au fond du placard. « C’est dommage, mais toutes les bonnes sensations ressenties à Bordeaux, Nice et Roland-Garros, je les ai encore dans la tête. J’ai le souvenir de comment j’ai joué. Je sais que ça reviendra. » Sa voix va avec sa posture et son sourire, un ensemble très dynamique : « J’ai très envie de jouer, en tout cas ! »
« Une fois Wimbledon passé, je pensais vraiment être rétabli pour la Coupe Davis, je suis venu le dimanche 27 pour m’entraîner et puis… impossible ! J’ai attendu, attendu. Une semaine. Lundi dernier, j’ai réessayé avec “Deblick”, mais, pareil, j’avais mal… »
Une Coupe qui le titille
Mais, hier, après un footing et un long échauffement (trois quarts d’heure le matin), ça allait : « En fait, j’ai surtout du mal au service et en revers. Comme je ne peux pas espérer gagner des parties qu’avec mon coup droit, il faut attendre que ça revienne. Je n’ai pas envie de forcer, de me refaire mal. Je vise un US Open avec zéro douleur, c’est le plus important. » La vraie prochaine étape. Mais comme dit Deblicker : « On ne sait jamais, on avance un jour après l’autre. » Ce qui donne un programme prévisionnel passant par Gstaad, avant d’enchaîner avec la tournée nord-américaine sur dur : Toronto, Cincinnati, New Haven, US Open. Il y sera accompagné par Gabriel Markus dont la présence n’est pas certaine en revanche lors du déplacement à Gstaad.
Reste que Gasquet n’a pas boudé son plaisir le week-end dernier devant le spectacle dela Coupe Davis : « 5-0 contre l’Espagne, il y avait des paris à faire ! C’est super, on est plusieurs à pouvoir prendre le relais quand il y en a un de blessé. On est un peu comme la Russie à l’époque. Quand il n’y avait pas Safin, il y avait Andreev, Tursunov. Tous les joueurs sont arrivés à maturité. Mika, il y a trois ans, n’aurait pas battu Verdasco comme ça. Julien joue très bien, comme Gaël. Il y a vraiment une belle carte à jouer. » Alors, forcément, la perspective de disputer la demi-finale en France contre l’Argentine le titille : « Et en plus il y a une chance que ce soit à Montpellier ! » Il brille alors dans ses yeux comme une grosse fringale de jeu. Mais, pour l’heure, il s’agit de reprendre les gammes jusqu’à épuisement du stock : « Aujourd’hui, je ne suis qu’à 70 %, mais j’espère bien revenir rapidement à 100 %. »
DOMINIQUE BONNOT
A summary:
He was practicing yesterday with Deblicker and Cassaigne on an indoors clay court in RG. The journalist asks Richard why indoors and he answers: "because it's raining!" Actually, the weather was absolutely beautiful yesterday in Paris, they had only booked an indoors court in case it would have rained (= even in French, Richard sometimes gives weird answers.)
He was supposed to practice with Gaël, but Gaël changed his mind because he was too tired, hence the training with Cassaigne who belongs to the Lagardère Group.
He has been out for one full month now because of the back injury. He says he was in so much pain that he couldn't even hold his racquet. He practiced a little on Sunday with Deblicker and yesterday was the first time he was hitting with a sparring-partner.
He won't go to Hamburg because it would be too short. He prefers to take two weeks to practice well and not be in pain at all anymore. The injury has been a "real pain" because it was hurting even in everyday's life. It's a relapse of the 16 mm tear he had in Australia. The tear opened up again during the Queen's and it takes time to heal up. Too bad, but he hasn't forgotten how he was playing in Bordeaux, Nice and RG, it's still very vivid in his mind, he knows this feeling will come back. The journalist says he's all smile and looking full of energy.
He was hoping to have recovered for the Davis Cup, he tried to resume the training on the 27th of June, but it was impossible for him to play. He waited one more week, tried again with Deblicker on last Monday, but he was still in pain.
But yesterday he was feeling fine after a footing and a longer warm-up.
The injury is hampering him on serve and for his BH mostly. As he can't rely on his FH to win matches, he has to be patient. He doesn't want to force and reinjure himself. The goal is to be completely painfree by the time of the USO.
Deblicker says there's nothing sure yet, they will deal with the situation on a day-to-day-basis, but the schedule so far is: Gstaad, Toronto, Cincy, New Haven. Markus will be back for the North American events - or maybe in Gstaad already, but that's not sure yet.
And then Richard talks about the DC tie, he sounds very excited about it, especially since the SF might take place in Montpellier (in the South of France). He really looks very eager to be back on the court. "Right now I'm just at 70% of my abilities, but I hope to be back to 100% very soon."

ImmzB
07-13-2010, 11:39 AM
Thanks.

I was hoping he would be back for Hamburg but another week's training would be good for him and be ready for Gsttad.

Nice to see him playing New Haven aswell, the Entry List comes out today.

Allez Gasquet!

tennisc
07-13-2010, 01:08 PM
Thanks for the article, Truc. News has been a long time coming. It has been difficult, I'm sure, for all of us, but especially for him. I do hope he is well, refreshed and ready to go again. Tennis isn't the same without him.

ImmzB
07-13-2010, 02:57 PM
I would really like Gasquet to play M.Youzhny in Gstaad :)
The Aussie Open match which Gasquet should of Won!
Or play Youzhny at the US Open!

case
07-13-2010, 05:30 PM
well thanks for the news truc.

kind of bothers me that he hopes he is free of pain by the USO.
so much tennis before that and the USO is the end of tennis for this year. what a terrible year it has been

reggie1
07-13-2010, 06:49 PM
Thanks Fran, much appreciated.

ImmzB
07-14-2010, 08:22 PM
Gasquet is playing "New Haven"

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2010/07/Other/New-Haven-Field-Announced.aspx

ImmzB
07-19-2010, 04:55 PM
It's kind of dead here but i'm sure it will pick up when Gasquet returns in Gstaad

ImmzB
07-19-2010, 04:56 PM
Gasquet moved up 1 place in the Rankings to 46.

Kournikovaism
07-20-2010, 12:22 AM
:woohoo:

Some improvement :lol:

Yeah it is kinda dead but there really isn't anything to say :sobbing:

acd692
07-20-2010, 04:40 AM
i want to see gasquet back in action!

Puschkin
07-20-2010, 05:29 AM
Richard Gasquet > Markus de retour

Il y a une semaine, Richard Gasquet a repris l'entraînement à Roland Garros. Si jusqu'alors Eric Deblicker supervisait les séances, Gabriel Markus est revenu aux commandes ce lundi. Le coach argentin et le joueur ont été aperçus sur le Court 7 de Roland Garros. Pour rappel, Gasquet avait déclaré forfait à Hambourg ne s'estimant pas suffisament prêt pour la compétition et reprendra la semaine prochaine à Gstaad.

Source: http://www.welovetennis.fr/richard-gasquet/25523-markus-de-retour

nothing special, it only says that Markus has joined him yesterday for practise in Roland Garros. But as we have been so short of news recently, it is good to hear something. And it also gives me hope that he will really be back next week.

silverwhite
07-20-2010, 01:14 PM
Wow. Just realised I'm quite spoilt for choice for the next few months - Davis Cup (at least once), Metz, Montpellier and Bercy. Tempted to go for all but must resist :rolls: Will try to attend Bercy at the very least :lol:

tennisc
07-20-2010, 02:31 PM
Welcome back, Pushkin! Hope you enjoyed your time away!
Thanks for the news, I agree things have been very quiet around here so it is good to see anything. Now if we could just get some pictures...I hope he is well and ready to go next week.

ImmzB
07-21-2010, 01:56 PM
To my Seedings, Gasquet will be seeded 7th in Gstaad.

Gstaad Seedings:

1. M.Youzhny
2. N.Almagro
3. T.Bellucci
4. A.Montanes
5. T.Robredo
6. V.Hanescu
7. R.Gasquet
8. P.H.Mathieu

nalbyfan
07-22-2010, 01:32 PM
Verdasco and Schwank are out of Gstaad

ImmzB
07-22-2010, 04:03 PM
Gasquet will be the 7th Seed at this moment, could be moved up if any of the players seeded above him withdraw.

ImmzB
07-22-2010, 10:00 PM
The Draw for Gstaad is at 18.30 Local Time & 17.30 BST on Friday (23-07-2010).

Cloudygirl
07-22-2010, 10:02 PM
Is he defo playing?

ImmzB
07-22-2010, 11:08 PM
Is he defo playing?

It looks like it at the moment :)

If he pulls out tommorow :( :mad: :( :mad:

ImmzB
07-23-2010, 03:21 PM
Hoping that Gasquet get's a good Draw in Gstaad, he won't face a Seeded player until the QF (If he reaches there)

ImmzB
07-23-2010, 07:48 PM
Gasquet will play a Qualifier in Round 1 in Gstaad and if he wins that he would either play D.Brands or P.Luczak in Round 2.

Gasquet is in A.Montanes's Quarter and M.Youzhny's Half.

Draw: http://www.atpworldtour.com/posting/2010/314/mds.pdf

ImmzB
07-23-2010, 07:52 PM
Not a bad draw for him considering the first 2 matches, I hope he can get through them.

Montanes has been in good form lately esp on the Clay.

If he plays M.Youzhny, bring it on, I have always wanted him to play him after what happened in the Australian Open.

case
07-23-2010, 09:39 PM
Not a bad draw for him considering the first 2 matches, I hope he can get through them.

thanks for draw news. i think it's a good draw. i am just hoping he can get through a tournament healthy and winning a lot would be nice too

Davodus
07-24-2010, 08:49 AM
First round is good, 2nd round is tough and QF even tougher...I think a QF would be a good first up result but I'm not expecting anything.

acd692
07-24-2010, 04:47 PM
good luck to richard!!

Certinfy
07-24-2010, 09:40 PM
Ouch tough draw, Luczak knows his shit on clay and Brands seems to be coming of age, still hopefully he'll reach the Quarters and potentially play Montanes, damn the backhands in that match will be mouthwatering, and assuming the winner plays Youzhny in the SF, they'll be even more amazing backhands to watch. :drool:

As much as I think I dislike Gasquet, I can't get over how sweet his BH is :inlove: Good luck dude.

ImmzB
07-24-2010, 10:04 PM
Ouch tough draw, Luczak knows his shit on clay and Brands seems to be coming of age, still hopefully he'll reach the Quarters and potentially play Montanes, damn the backhands in that match will be mouthwatering, and assuming the winner plays Youzhny in the SF, they'll be even more amazing backhands to watch. :drool:

As much as I think I dislike Gasquet, I can't get over how sweet his BH is :inlove: Good luck dude.

:yeah:

ImmzB
07-24-2010, 10:05 PM
There should be Live Streaming of Gstaad :)

Hope to catch Gasquet play :)

With Montanes playing tommorow, so is it likely that Gasquet will play on Monday but with him playing a Qualifier, they might give the Qualifier a rest day on Monday.

Kournikovaism
07-24-2010, 10:28 PM
At least one of my faves got an ok draw in Gstaad

Go Richie :woohoo:

ImmzB
07-25-2010, 02:20 PM
Gasquet will either face Y.Schukin, Y.Marti, F.Dustov or A.Haider-Maurer in the 1st round in Gstaad.

ImmzB
07-25-2010, 04:28 PM
Gasquet plays F.Dustov in the 1st Round in Gstaad.

Gasquet plays tommorow, he is 3rd on the Centre Court.

OOP: http://www.allianzsuisseopengstaad.com/pdf/daily-program.pdf

ImmzB
07-25-2010, 04:32 PM
Dustov is ranked 468 in the world, he and Gasquet have never met.

Dustov won his 2nd round qualifying match in straight sets but he won today's final round in 3 sets which just lasted under 2 hours.

reggie1
07-25-2010, 06:53 PM
Ooh, so nice and tired then! 

Kournikovaism
07-25-2010, 08:32 PM
:lol: Hopefully he's knackered and Richie can progress swiftly into round 2.

~*BGT*~
07-25-2010, 10:58 PM
At least one of my faves got an ok draw in Gstaad

Go Richie :woohoo:

Zhenya got a horrible draw. :o

Kournikovaism
07-25-2010, 11:13 PM
Ohh I know :o I was hoping he could get a nicer draw not Youzny Round one :mad: If he does get through that round two should be easy but I think he will need a retirement to get through round one :sobbing:

And Tommy got Gil who is kinda on form whereas Tommy is having a Chakvetadze-esque slump, mostly bad results but sometimes a good one (Bastad).

ImmzB
07-26-2010, 12:55 PM
The 2nd match on the Centre Court has just finished, Gasquet will be on Court in about 10-15 minutes :)

ImmzB
07-26-2010, 01:06 PM
I hope Richie is not wearing White :)

ImmzB
07-26-2010, 01:08 PM
Gasquet to Serve 1st.

Gasquet is wearing all white.

ImmzB
07-26-2010, 01:12 PM
He's wearing his French Open kit.

*Martolina*
07-26-2010, 01:12 PM
no streaming? :(

ImmzB
07-26-2010, 01:15 PM
no streaming? :(

http://www.fromsport.com/v-0/2/34/v-23477.html

ImmzB
07-26-2010, 01:16 PM
R.Gasquet 1-0* F.Dustov

*Martolina*
07-26-2010, 01:17 PM
http://www.fromsport.com/v-0/2/34/v-23477.html

ImmzB
07-26-2010, 01:19 PM
R.Gasquet *2-0 F.Dustov

Gasquet Breaks.

ImmzB
07-26-2010, 01:21 PM

:)

ImmzB
07-26-2010, 01:22 PM
R.Gasquet 3-0* F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 01:24 PM
R.Gasquet *3-1 F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 01:28 PM
R.Gasquet 4-1* F.Dustov

Good start from Gasquet!

ImmzB
07-26-2010, 01:32 PM
R.Gasquet *4-2 F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 01:34 PM
R.Gasquet 5-2* F.Dustov

Nice FH Winner 2 Win The Game :)

ImmzB
07-26-2010, 01:38 PM
R.Gasquet *5-3 F.Dustov

Gasquet 2 Serve 4 The 1st Set!

Davodus
07-26-2010, 01:41 PM
He's playing better than I thought he would.

ImmzB
07-26-2010, 01:41 PM
R.Gasquet 6-3 0-0* F.Dustov

Gasquet Takes The 1st Set!

Good Set From Gasquet!!

ImmzB
07-26-2010, 01:45 PM
R.Gasquet 6-3 *0-1 F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 01:48 PM
R.Gasquet 6-3 1-1* F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 01:51 PM
R.Gasquet 6-3 *1-2 F.Dustov

Puschkin
07-26-2010, 01:52 PM
How is he playing? I can't watch streams right now.

ImmzB
07-26-2010, 01:55 PM
He is playing well at the moment :)

ImmzB
07-26-2010, 01:55 PM
R.Gasquet 6-3 2-2* F.Dustov

Nice BH 2 Win The Game :)

Schu
07-26-2010, 01:59 PM
He's playing better than I thought he would.

But the aggressive court position he had in Nice and RG is gone; he's playing way back or at least he is since i started watching. Looks like he is just starting to work his way back and build up his confidence again. And maybe the position has something to do with the altitude.

Nice BH to go 2-2. Richie finish this off in two and I can see the end before my plane which was delayed is ready to board. I was all mad that I had to start my day waiting for a flight and then I rememebred that maybe I could watch Gstaad- what a surprise to see that Richard was playing - the wait is a lot better now.

ImmzB
07-26-2010, 02:00 PM
R.Gasquet 6-3 *2-3 F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 02:04 PM
Nice Drop Shot :)

30-30

Schu
07-26-2010, 02:04 PM
How is he playing? I can't watch streams right now.

Not bad for first match since Queens but you can tell he's a bit rusty. Seems to be going for his shots but missing just a bit on some and playing way back - a better playing would be making him pay. hopefully he's just working his way back.

EDIT - he looks more aggressive on his service games but missing it on return games.

ImmzB
07-26-2010, 02:05 PM
Again Nice Drop Shot :)

40-30

ImmzB
07-26-2010, 02:05 PM
R.Gasquet 6-3 3-3* F.Dustov

Gasquet Holds From 15-30 Down.

ImmzB
07-26-2010, 02:07 PM
Nice FH Winner :)

0-30

ImmzB
07-26-2010, 02:14 PM
R.Gasquet 6-3 *3-4 F.Dustov

Dustov Hold's From Being 0-30 Down & Saving A BP @ 30-40.

ImmzB
07-26-2010, 02:17 PM
Nice Point :)

30-15

ImmzB
07-26-2010, 02:19 PM
R.Gasquet 6-3 4-4* F.Dustov

ImmzB
07-26-2010, 02:23 PM
BP Gasquet!

Take It!

ImmzB
07-26-2010, 02:24 PM
Shot, BH Winner!

AD Gasquet (BP)

ImmzB
07-26-2010, 02:25 PM
AD Gasquet (BP Number 3)

ImmzB
07-26-2010, 02:27 PM
Nice Play From Gasquet!

AD Gasquet (BP Number 4)

ImmzB
07-26-2010, 02:28 PM
R.Gasquet 6-3 *5-4 F.Dustov

Gasquet Breaks & Will Serve 4 The Match! :)

ImmzB
07-26-2010, 02:31 PM
Gstaad- 1st Round Result

Richard Gasquet 6-3 6-4 Farrukh Dustov

Davodus
07-26-2010, 02:33 PM
But the aggressive court position he had in Nice and RG is gone; he's playing way back or at least he is since i started watching. Looks like he is just starting to work his way back and build up his confidence again. And maybe the position has something to do with the altitude.

Nice BH to go 2-2. Richie finish this off in two and I can see the end before my plane which was delayed is ready to board. I was all mad that I had to start my day waiting for a flight and then I rememebred that maybe I could watch Gstaad- what a surprise to see that Richard was playing - the wait is a lot better now.

Yeah, that's true...I just expected him to play really bad and make a lot more errors than he did. But I didn't watch much of the match so I'm just commenting on what I saw.

Very happy he won and never got taken to deuce on serve. Only 9 points lost on serve :)

ImmzB
07-26-2010, 02:37 PM
Good 1st match for Gasquet, I thought he played a good match.

He served well, didn't get taken to Deuce or facing a Break Point.
He won 19/20 on his 2nd Serve points.

Puschkin
07-26-2010, 02:41 PM
in the second set the serve percentage went down considerably though, from 76 to 42!

tennisc
07-26-2010, 02:43 PM
It's great to see him again. I thought he played well, agressive at times, sometimes not so. It was kinda hard to judge with the one camera stream. I got the feeling he was working his way into playing again. He's never played Dustov, so these matches can always be tricky, especially after a long time away. He won. I'm happy he's playing again.

ImmzB
07-26-2010, 02:44 PM
in the second set the serve percentage went down considerably though, from 76 to 42!

Yeah, hope he can improve on that in the 2nd round and he won 14/14 on 2nd serves in the 2nd set :D

Kournikovaism
07-26-2010, 02:52 PM
:woohoo:

Nice win Richie, Now I have to go watch Tommy.

ImmzB
07-26-2010, 03:07 PM
Gasquet will play D.Brands in the 2nd round after he beat P.Luczak 6-4 7-5.

ImmzB
07-26-2010, 05:22 PM
From RG.net

Richard won 6-3 6-4 in 1h, 17 min.

1st set very easy: immediatly 3-0 for Richie (12 points to 3) and 6-3 in 27 min.

2nd set less easy: break (at 3rd breakballs) in the 9th games after 1 opportunity lost in the 7th game, then speed victory.

No breakpoints for Dustov in all the match: Richie controlled very well and curiously made more points with the second service (95%) than with the first one (72%).

Dustov didn't play bad, maintaned an high number of first services during the match (77%). His ranking (457) isn't real: 173, his best ranking (2007), is more correct. The difference between Dustov and Gasquet was evident but Richie, after 1 mounth and half of stop, returned exactly how we have left him on the grass. This is obiouvsly my sensation: not too many faults, some very good points won... In some occasion I noted the old and usual difficulty against the service but in general I'm satisfied.

This is the 1st round, the 2nd one against Daniel Brands (a young german who made very well in Wimbledon and whose ranking is improving) cuold tell us more. I saw Brands in an italian Challenger (before roland garros): he dominated it and he is dangerous!!!

ImmzB
07-26-2010, 06:41 PM
Gasquet is not on the OOP for Tuesday.

case
07-26-2010, 08:03 PM
i must not be following tennis close enough these days. i just dont know so many of the names in this tournament.

~*BGT*~
07-26-2010, 11:13 PM
Nice :cool:

ImmzB
07-27-2010, 04:19 PM
Hope Gasquet plays his 2nd round match tommorow :)

Puschkin
07-27-2010, 09:00 PM
Hope Gasquet plays his 2nd round match tommorow :)
Yep, second match, not before 12.30 local time.

ImmzB
07-28-2010, 10:32 AM
Gasquet should be on court in about 10-15 minutes.

Montanes won his 2nd round match 3-6 6-1 6-0, the winner of Gasquet v Brands is next for Montanes in the QF.

ImmzB
07-28-2010, 10:48 AM
Gasquet to serve 1st.

Gasquet in Red & White today.

ImmzB
07-28-2010, 10:51 AM
Live Stream: http://www.fromsport.com/v-0/2/34/v-23417.html

ImmzB
07-28-2010, 10:52 AM
R.Gasquet 1-0* D.Brands

Gasquet Holds To 0

ImmzB
07-28-2010, 10:55 AM
R.Gasquet *1-1 D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 10:58 AM
R.Gasquet 2-1* D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:01 AM
R.Gasquet *2-2 D.Brands

Puschkin
07-28-2010, 11:01 AM
still has to adjust to the Brands-serve.

ImmzB
07-28-2010, 11:03 AM
R.Gasquet 3-2* D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:07 AM
R.Gasquet *3-3 D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:10 AM
R.Gasquet 4-3* D.Brands

Gasquet Holds From 15-30 Down!

Puschkin
07-28-2010, 11:13 AM
allez 3 bps!

no second serve to benefit, 2 aces from Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:15 AM
R.Gasquet *4-4 D.Brands

Brands Holds From 0-40 Down!

ImmzB
07-28-2010, 11:17 AM
R.Gasquet 5-4* D.Brands

Gasquet Holds To 0

Brands To Serve To Stay In The 1st Set!

Certinfy
07-28-2010, 11:17 AM
Damn it Gasquet! Should have broken.

Oh well I have no doubt he'll still win :D

ImmzB
07-28-2010, 11:19 AM
R.Gasquet *5-5 D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:21 AM
R.Gasquet 6-5* D.Brands

Brands To Serve To Stay In The 1st Again!

Puschkin
07-28-2010, 11:21 AM
6-5*, come on Richie, breaktime!

ImmzB
07-28-2010, 11:23 AM
Triple Set Point!

0-40

Puschkin
07-28-2010, 11:24 AM
again 3 bps Allez Rich!

agian no second serve on bp! Pity!

Davodus
07-28-2010, 11:25 AM
How many break points is he gonna miss :o

ImmzB
07-28-2010, 11:26 AM
R.Gasquet 6-6 (*0-0) D.Brands

Brands Holds From 0-40 (Saving 3 Set Points!)

Certinfy
07-28-2010, 11:27 AM
:retard: Please win this TB now! I can't stand Brands!

ImmzB
07-28-2010, 11:27 AM
R.Gasquet *0-3 D.Brands

Gasquetno.1
07-28-2010, 11:28 AM
I'm actually really disappointed in the way he is playing today :/

ImmzB
R.Gasquet 2-3* D.Brands

Puschkin
come on! only one MB!

yep and now go on!

ImmzB
07-28-2010, 11:29 AM
R.Gasquet 2-4* D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:30 AM
R.Gasquet *4-4 D.Brands

On Serve!!

ImmzB
07-28-2010, 11:31 AM
R.Gasquet 5-4* D.Brands

Alllez!

ImmzB
07-28-2010, 11:32 AM
R.Gasquet *5-6 D.Brands

SP Brands!

Davodus
07-28-2010, 11:33 AM
Well, that's a set he should never have lost :o :ras:

Puschkin
oh crap, what did he do on SP? :mad:

GasquetGulbis
Weak set point from Gasquet, thought the ball was going out, so he decided not to hit it, even though it was right at his feet.

Gasquet plays a drop shot, Brands gets there, and hits the approach right on the baseline, Gasquet gets there, and leaves it thinking it was going out... it was on his backhand no less.

ImmzB
R.Gasquet 6-7 (5-7) 0-0* D.Brands

Brands Takes The 1st Set!

ImmzB
07-28-2010, 11:34 AM
That was Gasquet's Set! :mad:

He's looking good on Serve so far, not faced a Break Point!

Davodus
07-28-2010, 11:35 AM
Yeah he lost the set winning more points, with 6 chances to break...really should never ever have lost that set :ras:

Vlad1980
07-28-2010, 11:36 AM
Richard should still be able to comeback. Maybe take few more risks on return of serve.

Allez

ImmzB
07-28-2010, 11:37 AM
Nice BH Winner!

30-30

Puschkin
07-28-2010, 11:38 AM
finally, a return winner!
edit: and the break follows! YES!

ImmzB
07-28-2010, 11:38 AM
Again, What A BH Winner!

30-40- BP

ImmzB
07-28-2010, 11:39 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) *1-0 D.Brands

Gasquet Breaks!

Gasquetno.1
07-28-2010, 11:39 AM
Wonder why he keeps getting foot faulted

ImmzB
07-28-2010, 11:41 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 2-0* D.Brands

Good Start To The 2nd Set!

ImmzB
07-28-2010, 11:43 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) *2-1 D.Brands

Brands Hold From 15-30 Down.

ImmzB
07-28-2010, 11:44 AM
http://www.fromsport.com/v-0/2/30/v-23190.html

ImmzB
07-28-2010, 11:46 AM
Stream: http://www.fromsport.com/v-0/2/30/v-23190.html

Puschkin
07-28-2010, 11:46 AM
thanks, it is working again!

ImmzB
07-28-2010, 11:47 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 3-1* D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:50 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) *3-2 D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:53 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 4-2* D.Brands

ImmzB
07-28-2010, 11:56 AM
R.Gasquet 6-7 (5-7) *4-3 D.Brands

Puschkin
07-28-2010, 11:57 AM
come on Richie, don't be happy with the break, we want magic!

ImmzB
07-28-2010, 12:00 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 5-3* D.Brands

Brands To Serve To Stay In The 2nd Set!

Puschkin
07-28-2010, 12:02 PM
Yes!

Davodus
07-28-2010, 12:02 PM
Set :cool:

ImmzB
07-28-2010, 12:03 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 *0-0 D.Brands

Gasquet Breaks & Takes The 2nd Set!

Gasquet To Serve 1st In The 3rd Set!

Puschkin
07-28-2010, 12:04 PM
poor set from Brands, Ricahrd did not have to do much!

ImmzB
07-28-2010, 12:07 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 1-0* D.Brands

Gasquet Holds To 15.

ImmzB
07-28-2010, 12:10 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 *2-0 D.Brands

Gasquet Breaks!

ImmzB
07-28-2010, 12:13 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 3-0* D.Brands

Nice BH Winner To Finish Off The Game!

ImmzB
07-28-2010, 12:17 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 *4-0 D.Brands

Gasquet Breaks!

3 DF In That Game From Brands!

Davodus
07-28-2010, 12:17 PM
Going good now :yeah:

Gasquet maniac
07-28-2010, 12:18 PM
Hi guys, Just joined in....How is Gasquet playing?

ImmzB
07-28-2010, 12:23 PM
R.Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 5-0* D.Brands

Gasquet Holds From 0-30 Down & Saves His 1st BP.

Davodus
07-28-2010, 12:23 PM
Good hold then, keeps the ball rolling 7 games in a row.

Puschkin
07-28-2010, 12:24 PM
Hi guys, Just joined in....How is Gasquet playing?

hard to say, Brands is serve only and that brought him the first set, since then the serve is declining and he has no game left to compensate that problem.

ImmzB
07-28-2010, 12:27 PM
Gstaad 2nd Round Result

Richard Gasquet 6-7 (5-7) 6-3 6-0 Daniel Brands

ImmzB
07-28-2010, 12:28 PM
Gasquet should of won this match in 2 but he got through it, only loosing 3 games in the last 2 sets.

Gasquet kept his game together after loosing the 1st set whereas Brands serve was going so was his game.

Puschkin
07-28-2010, 12:30 PM
Richard should have won the first set, but it has to be said that Brands served well. The longer the match lasted, the more Brand's serve declined and the rest of his game (if he has any :p) went with it. Richard just had to keep focused. His best quality in that match: not to give up after the loss of the first set. So, well done!

Gasquet maniac
07-28-2010, 12:30 PM
Anybody knows the H2 H between MONTANES AND GASQUET?

ImmzB
07-28-2010, 12:34 PM
Anybody knows the H2 H between MONTANES AND GASQUET?

They played once in 2008 in Stuttgart where Gasquet beat him 6-3 7-6 (7-5)

Gasquet also beat him twice in Challengers in 2005.

H2H: http://www.atpworldtour.com/Players/Head-To-Head.aspx?pId=G628&oId=M824

Gasquet maniac
07-28-2010, 12:36 PM
Thanks IMMZB and Puschkin...

tennisc
07-28-2010, 12:38 PM
Another good win against a 'tall player'. A bad point on set point in the tiebreaker, but other than that, I can't complain. Brands just didn't have it at all in the third set and sometimes it is hard to keep focused when your opponent is struggling. I loved his reaction when he saved that breakpoint. I'm really glad he won, especially because I got up a little after 6am just to watch.

ImmzB
07-28-2010, 12:38 PM
Thanks IMMZB and Puschkin...

:yeah:

Gasquet maniac
07-28-2010, 12:52 PM
Is he playing tomorrow or not?

ImmzB
07-28-2010, 01:09 PM
Is he playing tomorrow or not?

Nope, rest day tommorow, he is playing on Friday.

ImmzB
07-28-2010, 01:16 PM
From RG.net

Fabio's Report

Richie wins 67 (5) 63 60 in 1h 35 min. Match very very strange with a good 1st set and 2 bad 2nd/3rd sets. In the 1st set the two player play very well on their service: Richie has 3 break balls in the 8th and 12th game (in this case 3 setpoints) but Brands uses his strong service to go to tie-break.

In the the tie-break Brands obtains immediatly a mini-brek, from 2-4 Richie goes 5-4 but here he commits some bad mistakes and for the 7-5 Brands.

In 2nd and 3rd set Brands tennis is very very very bad: his faults are thousands with forehand, backhand and also his wonderful service doen't help him more (36% of 1st services in 3rd set).

Richie wins easily: 2 breaks in 2nd set (1st and 9th game) and 3 breaks in 3rd where Brands is completely out of the court.

Richie lost too many occasions in 1st set but then he was lucky for Brand's many gifts. Richie also commits many faults (horrible drop-shots,
bad judgments in important occasion as in tie-break...)

I sincerely don't know how to consider and estimate this victory. Next match against a player totally different from Brands, the Spanish Montanes (ATP RAnking No. 23 and 4th in Gstaad's seeding). Richie defeated him in Stoccarda 2008 (clay): 63 76.

What do you think about this Gasquet and about his tournament? Perhaps it was better to go directly in USA... Richie seems to me not completely focused on this event...

A big hallo to everybody!

PS: Richie has left only 1 breakball in two matches played: in the 5th game of 3rd set against Brands when Richie was ahead 4-0!

Thanks Fabio :yeah:

Puschkin
07-28-2010, 01:35 PM
From RG.net
I think you should credit the people you are quoting, at least I always do that. :)

Gretchen.
07-28-2010, 02:32 PM
:banana:

Even if he did fail in the first set. :o

Jozie
07-28-2010, 03:50 PM
Fabulous! :yeah:
I followed the scoreboard in the 1st set only and had to switch off, so the win is wonderful news.
He's remembering how to win, which is great! :)

Thanks Puschkin & ImmzB for your updates.
Looking forward to the next couple of months, and holding thumbs that Richie remains fit for the rest of the season & US swing.

simplet
07-28-2010, 04:20 PM
I just realized that I can't remember the last time I saw him hit a shitty spinny loopy forehand inside the service box. Even when he plays so-so like today with some bad judgments (those droppers...), you don't see those ugly forehands any more.

I don't follow all of his matches religiously and clay might hide his problems a little bit but I think that's pretty encouraging.

Puschkin
07-28-2010, 05:26 PM
.......clay might hide his problems a little bit but I think that's pretty encouraging.
Quite the contrary, I feel, clay exposes them. :p The faster the court, the more he plays with instinct and the better it is for his game. Just my two cents on this. :)

ImmzB
07-29-2010, 08:16 PM
Gasquet is 4th and last on the Center Court tommorow (Friday)

OOP: http://www.atpworldtour.com/posting/2010/314/op.pdf

Davodus
07-30-2010, 03:19 AM
Quite the contrary, I feel, clay exposes them. :p The faster the court, the more he plays with instinct and the better it is for his game. Just my two sents on this. :)

I agree...clay can expose people with poor movement and poor fitness, and allows you to stand back and not play an aggressive game...so he has to fight against that to play his best tennis on clay.

~*BGT*~
07-30-2010, 04:18 AM
Allez Rich!!! :bounce:

Puschkin
07-30-2010, 03:18 PM
The stream is so bad, I hardly see the ball, but Richie is a break up!

ImmzB
07-30-2010, 03:22 PM
R.Gasquet 2-1* A.Montanes

Puschkin
07-30-2010, 03:24 PM
3 ps for Ri, take on3!

Puschkin
07-30-2010, 03:25 PM
Richard has no timing on the return, av Montanes

ImmzB
07-30-2010, 03:27 PM
R.Gasquet *2-2 A.Montanes

Montanes Saves 3 BP.

Davodus
07-30-2010, 03:27 PM
Again not taking a 0-40!

Puschkin
07-30-2010, 03:29 PM
and he seems confused to me, I hope his serve gets more consistent soon, that would give him more certainty.

edit: 3 good serves, including 2 aces, when bp down. Did he listen to me?

Schu
07-30-2010, 03:29 PM
He looks out of sorts right now. 0-40, Montanes had 2 DF and didn't get a first serve in the whole game and Richard still couldn't break. Step it up Richie.

Schu
07-30-2010, 03:31 PM
th eonly stream I seem to be able to get just went nuts, where are you guys watching this??

Never Mind - it's back...

ImmzB
07-30-2010, 03:32 PM
R.Gasquet 3-2* A.Montanes

Gasquet Saves A BP.

ImmzB
07-30-2010, 03:33 PM
http://www.fromsport.com/v-0/2/56/v-25694.html

Gretchen.
Here:

ImmzB
Alllez Gasquet! :)

ImmzB
07-30-2010, 03:35 PM
R.Gasquet *3-3 A.Montanes

Gretchen.
07-30-2010, 03:37 PM
He looks really tense, please don't get impatient.

Gretchen.
07-30-2010, 03:39 PM
:o

Puschkin
07-30-2010, 03:39 PM
misses a smash, that hardly ever happens. Was hard, though.

ImmzB
07-30-2010, 03:41 PM
R.Gasquet 4-3* A.Montanes

Allez Gasquet!

Schu
EWE that point was :o. And he rarely missed an overhead. He just looks really tight. Good thing Montanes in not playing too wel yet either of this set would be over. Chill Richie.

Puschkin
4-3 what was good in this game, taking his time to serve at deuce, no rushing as he did so often in the past.

Cloudygirl
07-30-2010, 03:42 PM
he looks a bit rusty this week or is it me.

ImmzB
07-30-2010, 03:42 PM
Didn't hit clean, but a point is a point :)

ImmzB
07-30-2010, 03:44 PM
R.Gasquet *4-4 A.Montanes

Gretchen.
My stream died, am I the only one with a dead stream?

ImmzB
Nice Volley :)

Gretchen.
Nevermind.

Cloudygirl
yup

http://www.livescorehunter.com/index.php?option=com_lsh&view=lsh&event_id=21698&tv_id=342&tid=1868&channel=0&tmpl=component&layout=popup&Itemid=190

Gasquetno.1
07-30-2010, 03:45 PM
His returning is awful!

ImmzB
My stream died, am I the only one with a dead stream?

Schu
he looks a bit rusty this week or is it me.

He does. But he's hangin in. However starting to look a bit frustrated. I can barely see the ball but is Montanes serve THAT good?

Cloudygirl
oh crap drop shots r us

Cloudygirl
07-30-2010, 03:46 PM
his backhand is not firing today :unsure:

Gretchen.
07-30-2010, 03:47 PM
Lol thanks guys.

Good hold, try to break now please.

ImmzB
07-30-2010, 03:47 PM
R.Gasquet 5-4* A.Montanes

Come On Gasquet!

Puschkin
07-30-2010, 03:48 PM
He does. But he's hangin in. However starting to look a bit frustrated. I can barely see the ball but is Montanes serve THAT good?

They are both quite poor on everything to be honest. :o

ImmzB
07-30-2010, 03:49 PM
This stream is better: http://www.atdhe.net/20574/watch-atp-gstaad

Gretchen.
07-30-2010, 03:50 PM
The backhand is literally a hit or miss right now.

Cloudygirl
07-30-2010, 03:51 PM
The backhand is literally a hit or miss right now.

His forehand looks better than his backhand :unsure:

Gretchen.
07-30-2010, 03:53 PM
His forehand looks better than his backhand :unsure:

It does :lol: and I've noticed he keeps running around the backhand when he can.

ImmzB
07-30-2010, 03:54 PM
R.Gasquet 6-5* A.Montanes

Montanes To Serve To Stay In The 1st Set.

ImmzB
07-30-2010, 03:55 PM
Come on Gasquet, get the Break :)

Cloudygirl
07-30-2010, 03:57 PM
I wonder if the backhand is something to do with back pain or if he is just crappy