2009 Davis Cup [Archive] - MensTennisForums.com

2009 Davis Cup

Pages : [1] 2 3

Truc
03-03-2009, 06:02 AM
I always post the DC news in the DC thread, but I don't know if everybody reads it:
http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=135207
Gilles is almost sure to be on the team on Thursday now because Gaël will arrive in Ostrava very late and he will have only one day training at the match venue, so it will most probably be Gilles-Jo-Richard-Mika.

But Forget can still pick Richard instead of Gilles on Friday, of course.
If Gilles plays, he will be number 1 of the team and he will play Berdych (he has a 2-1 record against him).
If Richard plays in singles on Friday, Jo would be number 1 and would play Berdych.

They started practicing in Ostrava yesterday, but no news yet about how everyboy is adjusting to the surface.

J'adore.Gilles
03-03-2009, 06:10 AM
i hope gilles gets onto the team!!! woo!

but-it's-ok
03-03-2009, 09:11 AM
I cant wait for Davis Cup. This team looks so exciting,so many options,styles at their disposal. Allez Gilles:rocker: Allez France:rocker2:

Kezzi
03-03-2009, 09:44 AM
Allez Gillou! :bounce:
I think I'll take our digital remote hostage to check all the French channels :p

Masha91
03-03-2009, 12:33 PM
Allez Gillou et France!

turtle-rn
03-03-2009, 01:17 PM
I don't feel so great about Gilles being on the team atm, even less so considering the surface. Let's hope his eagerness for the Davis Cup, plus Forget by his side on the bench will help him to regroup his act together.

Truc
03-03-2009, 02:34 PM
I don't feel so great about Gilles being on the team atm, even less so considering the surface. Let's hope his eagerness for the Davis Cup, plus Forget by his side on the bench will help him to regroup his act together.Exactement.

MsTree
03-03-2009, 05:48 PM
Allez France! :)

Steferene
03-03-2009, 06:47 PM
does anybody know what tie sky sports are gonna be showing?

Truc
03-03-2009, 06:57 PM
Somebody said last time it is going to be USA-Switzerland.

French TV will show FRA-CZE on France 4 (Friday), France 2 (Saturday, so not so interesting for the Simon forum!) and France 3 (Sunday, only if the tie isn't over yet). Unfortunately I don't get France 4 here, does anybody know a livestream for it?

MsTree
03-03-2009, 07:11 PM
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=31844&part=sports
The tie has a page already so that bodes well (after the sad news about atdhe.net... :sad: )
Alternatively we can try this page of livestreaming Czech TV channels:)
http://www.tvchannelsfree.com/channels/80/Czech-Republic

Truc
03-03-2009, 10:40 PM
Another interview before leaving Paris, he says he isn't worried, he felt he needed to take some time to practice and redefine a few things in his game during Dubai, but he couldn't do it because he had to play every day and he really was just getting by as best he could. But he thinks the week of training will do him good.
Then the usual stuff about why it is so different to play a team event and nice to forget about oneself for once, etc.
And at the end he's asked about the favourites for this tie, he says it's a tough one to call, but they are the 60-40 favourites. (They don't all say that, Gaël answered the Czech are the slight favourites in his opinion.)
http://www.sport365.fr/tennis/coupe-davis/infos/article_300403_-Aller-au-bout-.shtml

Steferene
03-03-2009, 11:18 PM
Ugh sky always show the USA tie. Thanks for the livestream info tho

Puschkin
03-04-2009, 06:56 AM
Ugh sky always show the USA tie.
which will be a bore-feast this year.

Masha91
03-04-2009, 09:19 AM
I hope Foxsports in Oz televises this!

Truc
03-05-2009, 06:34 AM
An article in Le Parisien today, "The team spirit according to Simon":
L’esprit de groupe selon Simon
D’UN CÔTÉ l’hôtel Atom, un Dbon bloc bleu pâle et gris au non-charme vieillissant. De l’autre la CEZ Arena, antre grisâtre des hockeyeurs du HC Vítkovice transformé en salle de tennis. C’est sur ce petit périmètre de gaieté que les Bleus préparent depuis lundi leur premier tour de Coupe Davis face à la République tchèque. Dans la bonne humeur. Surtout pour le numéro un tricolore, Gilles Simon, 24 ans, qui s’apprête, sauf surprise, à célébrer demain face à Tomas Berdych sa première sélection en équipe de France.
« Ne pas se cacher et s’appuyer sur les autres »
« Cette compétition est vraiment particulière, sourit le récent demi-finaliste à Dubaï. Même si le tennisman est obligatoirement à la base individualiste, tu te retrouves dans une situation où ton sort importe peu par rapport à celui de l’équipe. » Pour Simon, on naît joueur de Coupe Davis. Ou on ne l’est pas. « Je ne pense pas que l’esprit de groupe se travaille, poursuit le numéro huit mondial. C’est naturel. Les meilleurs joueurs de Coupe Davis n’ont pas forcément été les meilleurs tout court. Quelqu’un comme Scud (NDLR : Nicolas Escudé, vainqueur du point décisif lors de la finale contre l’Australie en 2001), tu n’as qu’à faire un foot avec lui pour voir que le truc d’équipe, ça le passionne. Ce n’était pas le mec qui avait le niveau de jeu pour rivaliser à l’année avec tous ceux qu’il a battus en Coupe Davis. Le niveau, il l’avait le jour J et ce n’est pas un hasard. Pour moi, l’esprit de groupe, c’est ne pas se cacher, s’appuyer sur les autres quand ça ne va pas et tenir les autres quand ça va bien. Ce week-end, nous allons savoir si nous sommes capables de ça ou pas. »
Malgré la plongée dans l’inconnu et ses interrogations sur sa gestion de la pression — « la tension peut paralyser ou motiver, et je ne peux rien savoir avant d’être sur le court » —, Simon garde confiance. En effet — outre le regard complice de Thierry Tulasne, son entraîneur, dans les tribunes et les mots du capitaine Forget sur le banc —, il sait qu’il peut compter sur le soutien de ses potes Tsonga, Monfils ou Gasquet. « J’ai avant tout besoin de sincérité, lâche-t-il. On se connaît tellement… J’ai juste envie que cela se passe bien, sans coup fourré ou polémique. Et je sais que, là, il n’y en aura pas. »
Dans sa peau de leader « arithmétique » du groupe, le demi-finaliste du Masters 2008 n’envie pas Gasquet, son prédécesseur au poste. « Quand tu débarques comme Richard en tant que numéro un et que tu dois jouer avec des joueurs d’une autre génération qui te voient arriver comme un extraterrestre, et avec lesquels tu ne communiques pas naturellement, c’est autrement difficile, résume Simon. Là, numéro un, deux ou trois, peu importe. L’essentiel, c’est la gagne. Si je colle trois sets à Berdych sur un nuage et qu’on perd la rencontre 4-1, qu’est-ce que j’en aurais à f…de ma victoire ? »
Eric Bruna

Truc
03-05-2009, 06:41 AM
All the articles insist Ostrava is absolutely gloomy, it sounds terrible. Forget also joked yesterday in his interview about the awesome time they have after the training sessions, it must be really bad because Forget isn't the sarcastic kind of guy.

Gilles says in the article that team spirit isn't something one can work on and develop in his opinion, it's an "inborn", natural thing. The best Davis Cup players are not the best players. Look at Escudé, you just need to play football once with him to get his passion for team events. He wasn't able to compete with the top players all over the year, but he was able to step up his game when he was playing DC.
Team spirit means for Gilles: not hide, lean on the others when things go wrong and support them in return when they need it. "We will see this week-end if we are able of that or not."
He has no idea yet how he will deal with the pressure, he says it can petrify him or motivate him, he will only know once on the court. But he's confident because he can rely on the presence of Tulasne in the stands, on Forget on the chair and above all on the support of his friends Jo, Gaël and Richard. "What I need the most is honesty. We know each other so well... I just want everything to go off smoothly, without any underhand tricks or polemic. And I know there won't be any."
He is the number 1 on paper and doesn't envy Richard for what he went through the past few years in DC. When you arrive as the number 1 in a team with players of another generation who are looking at you as if you were an extra-terrestrial and you are not naturally communicating with, it's much tougher. Being number 1, 2 or 3 doesn't matter this time. The only important thing is to win the tie. "If I play out of my mind on Friday and beat Berdych 3 sets to 0, but we lose 4-1, I won't give a damn about my win!"

The part about Richard is funny.

He sounds really confident to play, but we will have the confirmation at 11am.
I posted the other news about DC in the DC thread, as usual.

Truc
03-05-2009, 10:26 AM
It's confirmed, he plays the 1st match tomorrow.

port37
03-05-2009, 10:30 AM

Yay! :yippee:
Allez Gilles!

Frankie
03-05-2009, 10:34 AM
Thanks Fran! That'll be a proud moment for all Gillou fans :worship: (assuming he lives up to expectations of course!) :scared: So that's presumably 2.30 CET (1.30 GMT)? :scratch: Allez Gillou et Allez France! :rocker: :aparty:

but-it's-ok
03-05-2009, 10:55 AM
Here's the tie information in full;)

http://www.daviscup.com/ties/tie.asp?tie=100012235

Frankie
03-05-2009, 11:02 AM
And the head-to-head: :boxing: Simon 2 - 1 Berdych

2008 Sydney Hard R16 Berdych 7-6(3) 6-2
2006 ATP Masters Series Monte Carlo Clay R32 Simon 7-6(2) 6-7(5) 6-4
2006 Australian Open Hard R64 Simon 6-3 6-2 4-6 6-2

Masha91
03-05-2009, 11:45 AM
Bonne chance Gillou et France! ALLEZ!

soulage
03-05-2009, 12:44 PM
Somebody said last time it is going to be USA-Switzerland.

French TV will show FRA-CZE on France 4 (Friday), France 2 (Saturday, so not so interesting for the Simon forum!) and France 3 (Sunday, only if the tie isn't over yet). Unfortunately I don't get France 4 here, does anybody know a livestream for it?
La bande annonce de France 4 annonce que cela sera aussi en simultané sur le site de France 4. Je ne sais pas si c'est seulement le live scrore ou les images et je ne sais pas si on peut capter ce qui passe sur le site de france 4 à l'étranger ?

ellen_
03-05-2009, 01:07 PM
La bande annonce de France 4 annonce que cela sera aussi en simultané sur le site de France 4. Je ne sais pas si c'est seulement le live scrore ou les images et je ne sais pas si on peut capter ce qui passe sur le site de france 4 à l'étranger ?

Merci. That would be so great, at least if I can see it in Belgium too. I have France 1 and 2 on tv, but not 4 :smash: So let's hope they will actually livestream it on the website too :banana:

Truc
03-05-2009, 01:21 PM
Yes, I saw that too and I wondered exactly the same (what does "en simultané" mean exactly?) Any livestream would be great, but I would definitely prefer a "France 4" livestream because they have interviews of the staff, the other players, etc. It will be on "Sport+" too in France, but since it's a pay channel, I thought we had a better chance to find a "France 4" one.

Gilles doesn't say anything special in his audio interview.

ellen_
03-05-2009, 01:32 PM
The website http://fr.wwitv.com/ has 84 French channels but not France 4 :rolls:

soulage
03-05-2009, 01:56 PM
Try this maybe http://www.adsltv.org/ The channel is in but i don't know if it works :confused:

Truc
03-05-2009, 02:25 PM
No, it doesn't work for me (or it works, but not for France 4). It's crazy, "France 4" is a free public channel, I don't know why it's so hard to find livestreams of it.

Grenouille
03-05-2009, 02:56 PM
It's not really a popular channel in France.

krn81
03-05-2009, 05:05 PM
No, it doesn't work for me (or it works, but not for France 4). It's crazy, "France 4" is a free public channel, I don't know why it's so hard to find livestreams of it.

This website gave a list of some tv channels you can get only if you subscribe to free box and some others French internet providers. Otherwise, from outside France you can see only the web tv and France television is not inside. So probably we have to see from another source, maybe the bet website will show it, but at the moment I only saw for Spain - Serbia.
It will be really annoying if we can't find a link.

MsTree
03-05-2009, 05:23 PM

I'm working :sad: so I'll miss it :bigcry:
On the off chance that anyone does find a working stream can someone cap it? ;)

turtle-rn
03-05-2009, 06:07 PM
I won't be able to watch either but that's probably for the best :p Will stick to the thought that fast indoors isn't Berdych's cup of tea either (and hope for Gilles to get a new haircut by tomorrow :tape:)

rtgy
03-05-2009, 06:56 PM
wow myP2P.eu offers a stream for tomorrow:

Czech Republic http://www4.myp2p.eu/gfx/favourite_off.gif http://www4.myp2p.eu/gfx/flags/cz.gif vs. France http://www4.myp2p.eu/gfx/favourite_off.gif http://www4.myp2p.eu/gfx/flags/fr.gif

Match scheduled:

Last updated:
06-03-2009 from 14:30 until 20:00
05-03-2009 on 18:15

Day 1 - Two Singles :

: World Group 2009 - 1st Round :
: Cez Arena, Ostrava, Czech Republic :

1.Tomas Berdych vs Gilles Simon

2.Radek Stepanek vs Jo-Wilfried Tsonga

:bounce:

ellen_
03-05-2009, 07:38 PM
:banana: That means I'm going to watch 2 livestreams at one time (France and Serbia) + Belgium-Poland on tv :smash:

patch55
03-05-2009, 07:41 PM
:banana: That means I'm going to watch 2 livestreams at one time (France and Serbia) + Belgium-Poland on tv :smash:

same except i will be watching USA vs Switzerland(even though i assume it will be very one sided) on tv.

Truc
03-05-2009, 07:54 PM
Since I was talking about it in the other thread, here is an article (in French, sorry) after his first win over Berdych in Melbourne in 2006, when Tomas sounded so annoyed by Gilles' game. Of course Gilles' game has changed a lot since then and the surface won't be the same:
http://gilles-simon.over-blog.com/article-19066786.html

I made a very, very short summary in English here (I see I said Gilles is impassive now in the court, maybe he has changed again a little bit or I hadn't seen him play often enough at the time):
http://www.menstennisforums.com/showpost.php?p=6949680&postcount=11

Eimear O'Mahony
03-05-2009, 08:24 PM
Hey guys just found this thread now. Good luck to Gilles and the rest of team France! I'm hopeful for a good tie and a good result for France with Gilles doing his best and hopefully his tennis will be good quality

Frankie
03-05-2009, 09:51 PM
wow myP2P.eu offers a stream for tomorrow:

Amazing - thanks Yavor! :hug: Let's hope it works! :lol: I will *certainly* be watching if so, and shouting my support at the computer! :rocker2:(a Gillou-fest beats GB vs Ukraine hands down, anyday!) :lol:

Eimear O'Mahony
03-05-2009, 10:05 PM
The first person to get a link working can post here tomorrow. I'll catch a little bit of it. I'll be watching Ukraine/GBR until that starts and then I'll try and catch an hour of Gilles' match. I'm interested to see what outfits Adidas have got him and Jo for DC. I doubt he'll be wearing his white one if he's been training in it

Truc
03-06-2009, 06:26 AM
The article in L'Equipe today:Simon en première
Le numéro 1 français fête sa première sélection en débutant face à Berdych. Stressé ? Non.

« ÇA BRÛLE, HEIN ? » Gilles Simon interpelle Gaël Monfils, partenaire d’entraînement en souffrance après une glissade sur l’abrasif tapis en Taraflex de la Cez Arena. « Ah, c’est qu’on n’est plus à Acapulco, là ! » Chambreur, le numéro 1 français raille une victime en recherche de repères après sa difficile transition de Mexico à République tchèque. Et l’on voudrait que Simon, le légendaire Fontenaisien gonflé à l’assurance, soit dépassé par l’événement ? Affaissé ? Entortillé ? Inhibé ? Bien dans ses baskets et avide de nouveaux défis, le voilà qui se fond avec naturel dans ce nouvel environnement. La légende colporte déjà que le blanc bec (de la Coupe Davis) n’hésite pas non plus à deviser sur la stratégie des rencontres en cinq matches avec Forget, son capitaine au très long cours. Parce qu’il est comme ça, qu’il ne changera pas et que son dernier pied de nez – première titularisation en tant que numéro 1 français – interpelle plus les autres que lui. « Pour moi, c’est anecdotique. Numéro 1 ou numéro 2 en Coupe Davis, on joue de toute façon les mêmes adversaires dans le week-end. Il n’y a pas de leader dans l’équipe, et pas de besoin qu’il y en ait. On a chacun notre façon de faire et on est tous plus ou moins vierges d’expérience. Personne n’a de leçons à donner aux autres ! »
Tout bien considéré, la petite différence du Simon « Daviscupman » serait à dénicher dans ce discours égalitariste. Orgueilleux, oui. Égocentrique, bien sûr. Posture de premier de la classe, parfois. Mais pas à Ostrava.
« L’ambiance, j’adore ! »
« En Coupe Davis, il faut bien laisser son ego au vestiaire, dit-il. Pour moi, la démonstration parfaite de ce qu’est cette compétition, c’est la finale de la France en Australie en 2001. Ou comment les Australiens, avec deux des meilleurs joueurs du monde (Rafter et Hewitt), avaient perdu par excès d’orgueil face à une équipe solidaire. Une équipe, c’est avoir énormément d’honnêteté vis-à-vis de tout le monde. La Coupe Davis, c’est très simple, il faut envoyer les meilleurs sur le terrain. Et moi, je ne suis pas du genre à y aller à tout prix. Berdych et Stepanek savent que même s’ils ne sont pas bien, ils y vont quand même. Nous, on a la chance d’avoir quatre bons joueurs qui se tiennent de très près. Celui qui se sent bien, il prend la responsabilité d’y aller. Sinon, non. »
Rassurons ses fans : cette fois-ci, Simon s’est senti de représenter l’armada des potes. S’il ronchonnait sur ce fonds de jeu en jachère ces derniers temps, il a trouvé matière à réconfort durant le stage. « Ça m’a rassuré, mais en même temps, j’en étais persuadé. Il me fallait simplement trois ou quatre jours d’entraînement. Il fallait juste trouver le temps de le faire. En tournois, même en ayant l’impression de ne pas bien jouer, je réussissais à passer des tours, mais en ayant chaque fois du mal à laisser partir les coups. Un genre de cercle vicieux auquel la coupure amis fin. » Requinqué, il va donc enfin tester la problématique des premières dans le sulfureux chaudron de la Coupe . « L’ambiance, j’adore ! C’est le spectacle, c’est ce qui sauve certains matches pourris de L 1, et même si j’ai toute la Tchéquie contre moi, je m’en fous, tant que ça reste respectueux. »
Reste cette inaliénable embûche, décryptée par Guy Forget : « La vraie difficulté en Coupe Davis, c’est que tu as un vrai sentiment de culpabilité quand tu n’arrives pas à être à la hauteur. L’expérience, c’est ça, passer au-delà. » Et là, Simon n’a aucune référence. « C’est la seule chose que je ne contrôlerai pas et que je vais découvrir : comment c’est quand on ne joue pas pour soi. »
Mais comme il a toujours tout appris très vite, son coach privé Thierry Tulasne évitait de s’inquiéter pour le déniaisement. « Le piège de la Coupe Davis, c’est que tu es porté par le groupe la semaine pour subitement te retrouver tout seul. Dans ce contexte, Gilles devra simplement être lui. Et le staff devra rester le plus naturel possible, ne pas en faire trop en l’encourageant, sauf dans les moments chauds. Gilles n’aime pas qu’on se lève sur chaque point. C’est quelqu’un qui a beaucoup de recul. » Et qui n’en aura jamais eu autant besoin pour son baptême du feu.
FRANCK RAMELLA

Truc
03-06-2009, 06:55 AM
He was teasing Gaël a lot in training when Gaël was trying to slide on the Taraflex ("ah, it's not Acapulco here!") and is looking really cool and not stressed at all. Not his style to be inhibited because it is his DC debut. People say he's also having big discussions with Forget about the strategy in 5 sets matches. That's how he is, he won't change and his last joke (to be number 1 for his first nomination in DC) is more a problem for the others than for him. Number 1 or number 2, that's trivial for him in Davis Cup, there is no leader in the team and they don't need any either. Everybody has his own way to deal with the situation and they all lack experience in a way. "Nobody should be giving lessons to the others."
He stresses one has to leave his ego in the locker rooms in Davis Cup, which is quite unusual for him since he's very proud and self-centred, the journalist stresses that a lot. The 2001 final France-Australia is the perfect illustration of DC in his opinion. The Aussies had two of the best players in the world (Rafter and Hewitt), but committed the sin of pride against a team which was sticking together. Playing in a team requires a lot of honesty towards everybody. The rule is simple in DC: the best ones have to play. He's not the kind of guy who wants to play at all costs. Unlike Berdych and Stepanek, who have to play, they have the choice in the French team. "The one who has a good feeling should take responsibility and go out there. Otherwise, don't."
And his fans don't need to worry: Simon has a good feeling. He was grouching about his game lately, but the week of training has reassured him. "But I knew it. I just needed 3 or 4 days of training. I just needed to find the time to do it." Which was not possible as long as he was playing tournaments. "It was kind of a vicious circle."
Tough to play such a tricky away tie for his debut in DC, but he says he loves it when there is a special atmosphere. He makes again a comparison with football :-/ and says that a great atmosphere can save matches wich are very boring in other respects. "Even if I have the whole country against me, I don't care, as long as it isn't disrespectful."
Forget says the real problem in DC is that players feel guilty when they don't play well. And Gilles has no experience of that. "That's the only thing I don't know yet and I will experience now: how it feels not to play for oneself".
But he is a fast learner and Tulasne isn't worried. DC can be tricky, though, in Thierry's opinion as you're with the group during the whole week and when the match starts, you're completely alone again. He also says the staff has to be careful not to overdo it by cheering for Gilles because he doesn't like it when people stand up after every point. :lol: (Monsieur has his desiderata, as usual, Tulasne must be briefing everybody right now!)

ellen_
03-06-2009, 06:55 AM
My French is really gonna improve here :yeah: Thanks, it's a nice read...as far as I understood it :lol: They really seem to be a good group. Before, I had the impression that the French team played like individuals. But maybe that's just because I wasn't really 'in' it enough. They have a good team and they seem to be very motivated. Allez! :)

Oh and a translation :hug: Now I can read it again.

Truc
03-06-2009, 06:57 AM
You're welcome, but it's not a translation at all, just a summary to give the gist of it for people who don't speak French.
Feel free to complete it, I just picked a few points.

And this is the first page in L'Equipe today:
http://img7.imageshack.us/img7/1343/unee.jpg

rtgy
03-06-2009, 07:00 AM
:worship::worship::worship::worship::worship:

Truc
03-06-2009, 07:32 AM
I'm really curious to see how it will work with Forget on the chair. Gilles is such a chatterbox and so opiniated... I almost want the match to be very tense to watch their reactions. :lol:

Sorry for quoting myself again, but I always have this quote of Malcor in mind when they talk about his relationship with Forget:
Malcor (coach of Llodra-Benneteau): "This feeling to be above the opponent is not new with him. A few years ago, I was coaching him for an Interclub match. During the change over, he was the one explaining to me how he needed to play tacticwise. [:rolls: This is not going to work with Forget!] He already had that analytic mind. He reminds me of Santoro. He has a very clear idea of what he needs to do and he's ready to die out there to put it into practice."

And when Gilles is mad at himself during a match, he can be so angry and borderline scary, really. Last time again in Rotterdam, during that nightmare of a match against Ancic, Thierry probably gave him a piece of advice at one point because Gilles shouted in his direction "MAIS JE SAIS! JE SAIS! :mad:" If he does that with Forget, it will be a disaster. :sobbing:

Masha91
03-06-2009, 07:38 AM
It's going to be interesting, to see how it turns out.

Eimear O'Mahony
03-06-2009, 08:13 AM
:lol: Gael looks like he's giving Gilles and Jo the look of death in that picture ... jealous much Mr Monfils :lol:

krn81
03-06-2009, 08:30 AM
the first page of L'Equipe this morning is really great, it was my favourite picture published yesterday, they made a good choice ;)

Frankie
03-06-2009, 11:55 AM
And his fans don't need to worry: Simon had a good feeling. He was grouching about his game lately, but the week of training has reassured him. "But I knew it. I just needed 3 or 4 days of training. I just needed to find the time to do it." Which was not possible as long as he was playing tournaments. "It was kind of a vicious circle."

Thanks for the article, Fran! :worship: Good to hear he's feeling better in practice. I reckon this week is exactly what he needed, to get things into a little perspective, spend time re-finding his game, being with friends and primarily enjoying himself, and not being able to get down on himself too much, because there's actually some motivation to do well on behalf of the others! And he won't be alone on the court - even if they're not 'standing up between every point' they'll be there, which will hopefully give him the confidence and support to do his best, which is all you can ask for! :yeah: We'll soon find out anyway! :) Allez! :rocker:

Guille.
03-06-2009, 12:00 PM
guys, there are any livestream?:awww:

ellen_
03-06-2009, 12:11 PM
guys, there are any livestream?:awww:

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=31844&part=sports :)

soulage
03-06-2009, 12:15 PM
Autrement le logiciel Zattoo vous permet de recevoir France 4 du moins en france.

xhr75019
03-06-2009, 12:22 PM
Is that where we gather to follow the match ? Or the general Mousquetaires DC thread ?
Glad you guys found a stream ! I think I'll go with France4 with Arnaud Boetsch commenting...
ALLEZ GILOU ! ALLEZ LES BLEUS !

Truc
03-06-2009, 12:30 PM
But is any of those links working for you? Which one?

ellen_
03-06-2009, 12:33 PM
None is working for me :sobbing:

Truc
03-06-2009, 12:34 PM
http://fr.justin.tv/abdel55

ellen_
03-06-2009, 12:35 PM
:banana: Thank you :worship:

Guille.
03-06-2009, 12:36 PM
for me any of them are working:o

krn81
03-06-2009, 12:36 PM
http://fr.justin.tv/abdel55

Thanks a lot Fran :hug:, I was looking the last 30 minutes and i was beginning to desesperate....

Guille.
03-06-2009, 12:37 PM
Thanks Truc:D

Brownie
03-06-2009, 12:38 PM
Thank you :D

Masha91
03-06-2009, 12:38 PM
Merci

Truc
03-06-2009, 12:39 PM
De rien, it says that there is a livestream in better quality on footv.webs.com, but it isn't better for me?

Did they say anything interesting in the interviews?

Gosh, he looks cute in his France blue shirt. :hearts: I have Koubek-Schüttler on my TV and it's not as sexy as Berdych-Simon. :p

krn81
03-06-2009, 12:42 PM
i was looking on footv, i did not find a livestream there.
the quality is not good, but i did not find better.

Guille.
03-06-2009, 12:43 PM
De rien, it says that there is a livestream in better quality on footv.webs.com, but it isn't better for me?

Did they say anything interesting in the interviews?

Gosh, he looks cute in his France blue shirt. :hearts:

yes, he looks :worship::D

Truc
03-06-2009, 12:45 PM
:o I don't see the ball during the rallies.

krn81
03-06-2009, 12:53 PM
me neither...
puff one break already :o
but he is really sexy in blue :hearts:

Puschkin
I have Koubek-Schüttler on my TV and it's not as sexy as Berdych-Simon. :p

of course not, but an occasional cheer would help. ;)

I have no pics, so some comments would be highly appreciated, on Gilles' match, that is. :D

but-it's-ok
Thanks Fran:worship::hug:

rtgy
03-06-2009, 01:01 PM
thanx Fran, but 1-3........:sad:/broken in the very first game :sobbing:/

ALLEZ FRANCE !!! ALLEZ GILLOU !!!

but-it's-ok
03-06-2009, 01:03 PM
Gilles is trying to turn up his aggressive game, at the moment he's being outplayed:awww: Its hard to take my eye off the comments that are on the website:tape:

but-it's-ok
03-06-2009, 01:06 PM
A crucial hold after those breakpoints. I think he's slowly but surely settling down and fighting as he usually does:)

Renaud
03-06-2009, 01:08 PM
The court is very fast and the bounce is very slow..

Månu
03-06-2009, 01:11 PM
The rtl l'equipe radio stream is really poor, they try to make us think they know anyting about tennis but you don't even know what the score is!

ellen_
03-06-2009, 01:13 PM
Pff, I can't watch that livestream :rolleyes: It's too blurry and my eyes and head are gonna hurt so bad otherwise. But I did see that the blue shirt is adorable and that he's been broken :awww:

And indeed, a sexy match :aplot: Tomas and Gilles on 1 court.

Månu
03-06-2009, 01:13 PM
Plus they say Berdych has won all his points on his second serve because they can't read the stat sheet... he's won only 3/6! Honnestly there's something wrong with French sport journalists

but-it's-ok
03-06-2009, 01:23 PM
Gilles saved himself from going a set down with some aggressive approaches to net. Berdych to serve for 1st set. Allez Gillou:rocker2:

Månu
03-06-2009, 01:23 PM
Is there no hawk-eye?

Puschkin
03-06-2009, 01:24 PM
Plus they say Berdych has won all his points on his second serve because they can't read the stat sheet...
The SB on the Dc site says the same 9/9 for TB. :o

Månu
03-06-2009, 01:25 PM
Nope that's just because he's made no DFs! He's 4/9

Månu
03-06-2009, 01:27 PM
No Hawk eye, already big mistakes in favour of Berdych... great debreak!!!!

but-it's-ok
03-06-2009, 01:27 PM
Tomas is making groundstroke errors, now an ace 30 all. The commentator says 'Hey,allez' at another error, and break back point to Gilles. Voila:D 5-5:rocker2:

Puschkin
03-06-2009, 01:28 PM
Rebreak. :D

Truc
03-06-2009, 01:32 PM
I had the sound off during the 1st set, I just turned it on, the commentators are crying out in joy everytime Berdych makes an UE. :lol:

He doesn't look very tense, that's the only positive for me so far (with the fact that he is cute as hell in his France outfit, I can't say it often enough).
He's playing better now, finally hitting a couple of winners.

but-it's-ok
Getting towards the climax of the set,Gilles is hanging tough,Berdych is making vital mistakes. Strong mind Gilles:rocker2:

reggie1
Thanks Fran, the stream is great. Come on Gilles!

Månu
03-06-2009, 01:42 PM
Thomas is serving great in this TB... allez Gilles it's only one set down

Guille.
03-06-2009, 01:45 PM
Gilles:sobbing:

come on in the second:rocker:

xhr75019
It can only go better now, allez !

but-it's-ok
Thanks Fran, the stream is great. Come on Gilles!

Vicky:hug:

Fair play to Tomas, he played that tie-break well,I don't think Gilles did so much wrong. Allez Gilles:rocker2:

gwumwen
Hi everyone, am new here
just want to share a livestream with you guys
http://www.justin.tv/jaja5902

Eimear O'Mahony
03-06-2009, 01:46 PM
Allez Gilles!!! He can still come back from this. Forget looked quite animated during the last changeover. How is Gillou playing??? He's looking good in blue I agree :)

Truc
03-06-2009, 01:47 PM
1 BH winner in the whole first set.
Has he had one winner since my last post? I don't think so.

He's playing like crap, but at least the attitude is better than in Rotterdam, Marseille, etc. - he looks fresher and less irritable to me.

Eimear O'Mahony
Just realised you posted here again Vicky... Good to see you hun. Right I'm off now but ALLEZ GILLES!!!

Eimear O'Mahony
Good to hear he's less nervous Fran. I was wondering how he'd cope playing DC

rtgy
03-06-2009, 01:48 PM
6-7 :sad:

so close..........:sobbing:

:crying2:

Puschkin
03-06-2009, 01:48 PM
Nerves are kicking in :awww: I've never seen Gillou that tense. He's making me nervous !this is from Dc thread

He doesn't look very tense, that's the only positive for me so far

:confused:

Truc
03-06-2009, 01:49 PM
gwumwen's livestream seems to be better.
I think I'll stick to France 4 for the commentary (although I watch with the sound turned off most of the time), but it really gives an headache.

Truc
03-06-2009, 01:51 PM
this is from Dc thread

:confused::lol:
I had very low expectations before the match, I expected it to be worse!

gwumwen
03-06-2009, 01:53 PM
I dun speak French, so I will stick to the one that doesn't give me headache.
Forgive me for my sudden intrusion, I actually get here trying to look for a livestream, and just registered to share with you the one that I found ^^

Truc
03-06-2009, 01:56 PM
Of course, thanks a lot for your link and welcome around!
I just realized it is France 4 too anyway, I thought I had heard commentary in another language when I tried it first, sorry. It's much better.

Gaël is looking awesome.

Truc
03-06-2009, 01:58 PM
He's really terrible at putting away those easy shots today.
But his serve is definitely better than I was fearing, allez. Even I am still confident. :p

krn81
03-06-2009, 02:06 PM
he's really calm in comparison with the last matchs...
time to break... Allez Gillou!!!

Truc
03-06-2009, 02:07 PM
he's really calm in comparison with the last matchs...
time to break... Allez Gillou!!!Ah, on est deux!

Break. :rocker2:

gwumwen
03-06-2009, 02:08 PM
Giles seems to be better at reading the serves now

rtgy
BREAK.......................4-3 :worship::worship::worship::worship:

krn81
yeaaaahhhhhhhhhh :worship::worship:
Really good game!!!
Keep going...

but-it's-ok
Gilles breaks 4-3:rocker:

krn81
03-06-2009, 02:11 PM
Ah, on est deux!

Break. :rocker2:
Maybe Forget has a good role, they were just saying that they are talking lot during the break time, maybe it is the key point, he is not talking alone on the court as usual ;)

What a good back hand from gillou....:worship:

gwumwen
03-06-2009, 02:11 PM
easy hold,5-3
keep going!

Frankie
03-06-2009, 02:15 PM
Break and hold to love! :worship: :yeah: He's looking a lot more solid now. I agree, Gillou is looking :inlove: in the blue - it's definitely time the white top had a change! :lol: Now, come on, be a good boy and win the 2nd set! :angel:

xhr75019
03-06-2009, 02:19 PM
He moves better and plays longer now, Allez Gilles

Masha91
03-06-2009, 02:20 PM
Allez Gilles, take the second set!

Truc
03-06-2009, 02:23 PM
BP saved with an ace. :inlove:

SP with the help of the netcord http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/d015.gif...

He takes it with the help of Tomas, return wide. :worship:

Masha91
03-06-2009, 02:24 PM
Allez!!!

but-it's-ok
03-06-2009, 02:26 PM
Relief. The set to Gillou:worship:

Frankie
:worship::worship::worship: Gillou's face at the rowdy supporters! :lol: :devil:

rtgy
6-4 :bounce::bounce::bounce::bounce::bounce:

krn81
why is he playing with our nerves??

Gillou keep going... :worship::worship:
he is playing definitive better now.... the diesel machine is warm now :)

Masha91
Haha, keep it up! :)

Truc
03-06-2009, 02:43 PM
His serve is looking good today!

The French commentators are embarrassing, they're already getting excited when it's 0-15 on Tomas' serve. It wasn't a winner of Gilles at all, just an error.

Ah, this time it is a great FH winner. :worship: BP - saved with 2 good serves.

gwumwen
03-06-2009, 02:48 PM
was it my problem? I keep on getting the impression that Giles' FH has been better than his BH since Rotterdam...

Frankie
03-06-2009, 02:52 PM
His serve is looking good today!

The French commentators are embarrassing, they're already getting excited when it's 0-15 on Tomas' serve. It wasn't a winner of Gilles at all, just an error.

:lol: I find the commentary really funny (though, to be honest I don't understand it all!) The excitement is infectious, even if it usually is a bit premature! :D

Truc
03-06-2009, 02:53 PM
Argh, he has 4 BP and can't take them.

I've found both wings equally bad since Rotterdam.
But I'm not impressed by his BH today indeed. It feels like he had 3 winners with it maybe and loads of UE.
That's a good thing, though, there still is much room for improvement in his game.

Masha91
03-06-2009, 03:06 PM
Allez Gilles.

Capatalise on your chances.

Truc
Scandale, Poussin was robbed, his FH winner was clearly in! :(

2 BP wasted again, 4-3.

gwumwen
why is there no hawk eye for this match?

krn81
03-06-2009, 03:07 PM
they need to buy glasses to the referee :mad:
2 times against gillou :(

gwumwen
03-06-2009, 03:09 PM
they need to buy glasses to the referee :mad:
2 times against gillou :(
is this what we called home advantage? :mad:

MsTree
03-06-2009, 03:11 PM
Hi folks!
Skinned out early from work... :devil:
What stream is everyone watching?????

but-it's-ok
Incroyable:( Gilles will do very well not to dwell on that,if ever there was a home town decision,well really:o

There should be hawkeye.

WHAT AN INCREDIBLE BACKHAND:woohoo:

Truc
The BH lets him down. And those 2nd serves were horrible too. :-/
5-3.

Truc
03-06-2009, 03:12 PM
Hi folks!
What stream is everyone watching?????http://www.justin.tv/jaja5902

But you're coming just at the wrong time, Gilles really was looking in control for a while, couldn't capitalize on his chances, was a bit unlucky too at times and the set completely turned around in the last 3-5 minutes.

krn81
03-06-2009, 03:13 PM
Hi folks!
What stream is everyone watching?????
this link:

he lost his serve due to that :mad:

but-it's-ok
03-06-2009, 03:16 PM
Breaks back:woohoo:

Truc
Rebreak, thank you Tomas too, there were some woeful UE from him in that game.
http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/d015.gif

MsTree
Thanks Fran and krn81 (have you given us your name? I missed it!)
God he looks FANTASTIC :inlove: in blue!

xhr75019
03-06-2009, 03:17 PM
Where the hell are Gaël and Richard ????

krn81
03-06-2009, 03:17 PM
oh gilles :worship::worship::worship:
after that to take back the serve, ouah...

Allez Gillou...

Frankie
03-06-2009, 03:18 PM
He finally takes the BP! Thank god for the lucky no 7! :cool: Those lines people need to be shot! :lol:

krn81
03-06-2009, 03:19 PM
Thanks Fran and krn81 (have you given us your name? I missed it!)
God he looks FANTASTIC :inlove: in blue!
I did not give yet (i will go to the presentation topic after the match), it is easy you had the vowels and you have it, my name is karine ;)

Truc
03-06-2009, 03:20 PM
A FH volley!

But a bad UE again with his BH. He always says that the BH is the barometer of his game.

He holds. :worship:

MsTree
03-06-2009, 03:22 PM
Not his gf Carine then? ;) Thank you for filling in the vowels and hello! :wavey:
Has his game been good overall? What about his serve? Sorry for all the questions!

gwumwen
03-06-2009, 03:22 PM
A FH volley!

But a bad UE again with his BH. He always says that the BH is the barometer of his game, it must annoy him.
His BH is a pain to watch, but thank god his serves are getting better, just hope he would fix his BH too over the weekend

patch55
03-06-2009, 03:24 PM
Not his gf Carine then? ;) Thank you for filling in the vowels and hello! :wavey:
Has his game been good overall? What about his serve? Sorry for all the questions!

his forehand has been more 'on' today than his backhand. his serve has been pretty good.

gwumwen
03-06-2009, 03:26 PM
He's a bit tense in the first set but now seems to have loosen up.
Serves are definitely more reliable and much better than last week.
BH stills has more UE than winners, but Thomas has more UE than him, still optimistic :)

Frankie
03-06-2009, 03:28 PM
is this what we called home advantage? :mad:

But isn't the umpire Alison Lang? :confused: She shouldn't be biased! ;) How did we ever manage before the days of hawk eye?! :eek:

Oooh, tiebreak :scared:

krn81

unfortunately, i am not his gf ;)
his serve was really good in the second set and beginning of the third, it looks like in this game also.
He will definitely need it for the tie break.
He lost lot of opportunities in the third set( 7 bp missed)

it is the time to be good for gillou.

Masha91
Tie break, allez Gillou!

gwumwen
03-06-2009, 03:30 PM
But isn't the umpire Alison Lang? :confused: She shouldn't be biased! ;) How did we ever manage before the days of hawk eye?! :eek:

Oooh, tiebreak :scared:
but who are the linesmen? I just wanna shoot them

Masha91
03-06-2009, 03:31 PM
Hang in there Gillou!

MsTree
03-06-2009, 03:31 PM
Cheers guys!
Allez les bleus! :)

reggie1
03-06-2009, 03:32 PM
Where the hell are Gaël and Richard ????I thought that too Xavier, I thought perhaps I'd just missed it when the camera had panned onto them.
Hi Lesley :wavey:

gwumwen
03-06-2009, 03:33 PM
I thought that too Xavier, I thought perhaps I'd just missed it when the camera had panned onto them.
Hi Lesley :wavey:
I saw Gael once at the begining of the 2nd set, just once

but-it's-ok
03-06-2009, 03:34 PM
Gilles and tiebreaks are not going too well today.:sad: Berdych goes to another level in them. I believe in you Gilles,keep fighting Poussin:rocker:

MsTree
03-06-2009, 03:35 PM
Hi Vicky :wavey:
Now I'm worried I've jinxed him, maybe I should go out again :confused:
I know I've said it before but he just looks great today :hearts:

krn81
03-06-2009, 03:35 PM
:sad::sad:
it will be difficult, i hope gillou will be back...
Why the hell there is not hawk eye in davis cup???

Masha91
03-06-2009, 03:36 PM
Take the next set Gillou :)

patch55
03-06-2009, 03:36 PM
Ok Gilles no more tiebreaks! I still believe in you. Allez!

gwumwen
03-06-2009, 03:37 PM
:sad::sad:
it will be difficult, i hope gillou will be back...
Why the hell there is not hawk eye in davis cup???
absolutely no idea, I thought hawk eye was one of the requirements for hosting davis cup. :confused:

reggie1
03-06-2009, 03:37 PM
I've been going in and out of the livestream, (kids home from school and stuff to do)but when I am watching it all seems to be going wrong! I hope I'm not a jinx.

Frankie
03-06-2009, 03:39 PM
:sad: Let's put the kettle on, guys, let's hope we're in for a 5-setter! :hug: Allez Gillou, we still believe! ;)

but who are the linesmen? I just wanna shoot them

Yes, they're presumably Czech's- they need shooting, I agree (not all Czech's, just the linesmen! :lol: ) But the umpire should be overruling more at the ridiculous mistakes! :mad:

MsTree
03-06-2009, 03:40 PM
Aw Gael looks great too :hearts:

reggie1
03-06-2009, 03:40 PM
Ooh just saw Gael has Richard been shown on camera?

Masha91
03-06-2009, 03:42 PM
Haven't seen him but I might have missed it.

patch55
03-06-2009, 03:42 PM
Ooh just saw Gael has Richard been shown on camera?

I saw him at the very beginning of the match, he was sitting next to Gael.

gwumwen
03-06-2009, 03:43 PM
absolutely no idea, I thought hawk eye was one of the requirements for hosting davis cup. :confused:
Just browsed through the regulations of Davis Cup, Hawk Eye is not a requirement, not even in final....

Frankie
03-06-2009, 03:44 PM
Oh no, a break at the start of the set! :sad: Oh well, plenty of time to get it back! ;) Keep fighting Poussin! :rocker:

but-it's-ok
03-06-2009, 03:44 PM
Just browsed through the regulations of Davis Cup, Hawk Eye is not a requirement, not even in final....

Thats outrageous:eek:

reggie1
03-06-2009, 03:45 PM
I saw him at the very beginning of the match, he was sitting next to Gael.
Oh thanks, I wanted him to be there to show his support after last year's fiasco!

krn81
03-06-2009, 03:48 PM
Gilles looks out of the match.
the loss of the tie break destroys him...
Allez gilles :hug:
2 breaks against him :sad:

about hawk eye, it is not a pb not to have it if the referee are good

gwumwen
03-06-2009, 03:49 PM
Thats outrageous:eek:
it says "The stadium must be able to accommodate all on-court equipment such as
scoreboards, linesmen, dais, etc."
does that include hawk eye? My friend watched the tie in my city today, he said hawk eye was not used either.

but-it's-ok
03-06-2009, 03:50 PM
Allez Gillou:rocker2: You can still do this,you're a supreme fighter:)

Frankie
DOUBLE BREAK! :eek::eek::eek::help::help::help::smash::smash:

Truc
The French commentator just said that all the other players are back on the French bench, so I guess Richard is there too. I haven't seen him once either. Only Mika and Gaël.

So unusual to see Gilles lose so many points in a row and completely crumble apart like that.
Poor Lesley, you really came at the wrong time!

MsTree
03-06-2009, 03:51 PM
Come on Gillou!!!!!

Fran I'm paranoid it might be my fault!!!!:sad:

patch55
03-06-2009, 03:51 PM
two break points to get one break back..and he does indeed break back yay!

scotgirl
03-06-2009, 03:52 PM
oh dear - feel dark clouds overhead now....one break do-able for Gilles - suspect double break too much to ask....

but-it's-ok
03-06-2009, 03:52 PM
Tomas you gave Gilles a break back gift,thanks:D

Les:hug: Gilles is well back in this now:rocker2: Berdych doesn't convince me as a good closer of big matches, believe me there is a lot of hope;)

Masha91
03-06-2009, 03:53 PM
Yay Gillou!

patch55
03-06-2009, 03:53 PM

this made me:lol:

gwumwen
03-06-2009, 03:54 PM
I wouldn't mind if you give more:p

krn81
03-06-2009, 03:55 PM
he looks a bit better but i am afraid it is too late...
but berdych could be generous we will not be mad at him

MsTree
03-06-2009, 03:57 PM
It's OK he's over his nervousness at me watching him and he's getting it together again now :)

reggie1
03-06-2009, 03:58 PM
he looks a bit better but i am afraid it is too late...
but berdych could be generous we will not be mad at himYes, we'll reserve the right to do that later!

Masha91
03-06-2009, 03:58 PM
Gotta go to bed, it's almost 3 am. Bonne chance Gillou! ALLEZ!

Bashak
03-06-2009, 04:00 PM
thank you for the stream.

Hi everyone, am new here
just want to share a livestream with you guys

MsTree
03-06-2009, 04:05 PM
Cmon Gillou break him!!!

Truc
03-06-2009, 04:09 PM
:help:
He's terrible. :-/

The French commentators are hoping so hard that Berdych will choke again if Gilles manages to hold! :lol: It happened twice already when he was serving for the set in the 1st and in the 3rd set.

MsTree
03-06-2009, 04:11 PM
:eek::o:eek:

but-it's-ok
03-06-2009, 04:11 PM
Gillou:sad::sad::awww::hug:

Guille.
03-06-2009, 04:12 PM
OMG Gilles:o:rolleyes::hug:

good luck on sunday's match...

Truc
03-06-2009, 04:15 PM
It's not sure he will play again on Sunday!

He said he didn't have the impression to play that poorly, he just played some key moments of the match poorly, like the tiebreaks. He felt stronger in the 3rd set, but couldn't capitalize then. It felt like a quite close match to him and Tomas played really well too.
He sounded really gutted, he had a shaky voice now and then.

krn81
03-06-2009, 04:16 PM
:sad:
the commentators are so...
he looks affected in the interview.
can't they let him go, he sould recover now :hug:
we saw gael and richard after the mp.
Gael was really sad also.
Now we can only say come on Jo, i dont want 2-0 tonight against france

gwumwen
03-06-2009, 04:18 PM
I am confident that Jo will take care of Stephanek, but after seeing Gilles played today, I don't think it is a good idea for he to play Stephanek on sun

xhr75019
03-06-2009, 04:18 PM
He said he didn't have the impression to play that poorly

Not his usual lucidity obviously...

MsTree
03-06-2009, 04:19 PM
He sounded really gutted, he had a shaky voice now and then.

Aw Gillou :hug:

Allez Jo!!!

Keijan
03-06-2009, 04:19 PM
:banghead:
Gillou :sad: He looked so dejected in the itw. Not on the verge of crying but not far imo...
They showed Richie speaking to Gaël afterwards, but Gaël obviously not listening and looking towards Gillou. He seemed so sad too. Sorry but :inlove:
Now we need to wait for Jo to save the day...

krn81
03-06-2009, 04:20 PM
I'm not sure he will play again on Sunday!

He said he didn't have the impression to play that poorly, he just played some key moments of the match poorly, like the tiebreaks. It felt pretty close to him and Tomas played really well too.
He sounded really gutted, he had a shaky voice.

i think the same, he can become really pissed off against stepanek and his game.
but if he does not play, who will replace him? Richard?
Anyway, today we saw that his serve is better and the most suprising for me, he was really calm.
if it does not play, when this will be announced?

xhr75019
03-06-2009, 04:20 PM
He'll play on sunday and will beat Stepanek, mark my words.

gwumwen
03-06-2009, 04:21 PM
i think the same, he can become really pissed off against stepanek and his game.
but if he does not play, who will replace him? Richard?
Anyway, today we saw that his serve is better and the most suprising for me, he was really calm.
if it does not play, when this will be announced?
i was thinking Gael could be a better choice against Stephanek than Richie, but well he is not in the team...

gwumwen
03-06-2009, 04:22 PM
just a question, will Jo's match start immediately or will they have a break in between?

xhr75019
03-06-2009, 04:23 PM
I did display a calm figure but he was all "crispé" inside at least for a set and a half. Nothing was working except his serve.

Guille.
03-06-2009, 04:23 PM

I hope so:D

Frankie
03-06-2009, 04:25 PM
:sad::sad::sad: But there were plenty of positives for him- I think he was playing quite a bit better than recently, especially the serve. He didn't do too much wrong on the break points in the 3rd set, Berdy mostly just served well on them. And tiebreaks are really just a lottery, and Berdy stepped it up. Bad luck Berdych didn't decide to have a choke day today! :lol: Bonne chance to Jo. :yeah:

Truc
03-06-2009, 04:25 PM
if it does not play, when this will be announced?Like 1 hour before the match, I don't remember the exact rule, but it's a last minute decision.

xhr75019
03-06-2009, 04:30 PM
just a question, will Jo's match start immediately or will they have a break in between?

It will start in 10 minutes or so.

krn81
03-06-2009, 04:39 PM
i really hope you are right.
if france loses, well i cant imagine, this could not happen.:rolleyes:

at the end of the match, when i saw gael, i am pretty it just wanted to do a big :hug: to gilles.

Truc
03-06-2009, 05:05 PM
Wino was interviewed him before Jo's match and said Gilles didn't look too crushed in the locker-rooms.

His audio interview is already up, he says again they played at a very good level in his opinion, it was a great experience.
Of course there was a little tension before his first DC match, but he thinks he reacted well on the court.
The 3rd set obviously was the turning point. He had his chance, didn't take it and he wasn't given any other chance from then on.
Everything was fine with Forget, it helped him a few times to regroup after a break, to come back.
The DC atmosphere didn't bother him either, it's really not the reason why he lost.
He's not frustrated, just disappointed to have lost.

He sounds OK.

Truc
03-06-2009, 05:22 PM
57 UE, must be his personal record. :help:

I did display a calm figure but he was all "crispé" inside at least for a set and a half. Nothing was working except his serve.The irony. :rolls:
I was so afraid his serve would let him down, I was pleasantly surprised by his serve and thought the rest of his game was going to click into place at one point, since he seemed to be improving, but it never happened. :-/
But I still don't get how you can be so sure it was a matter of nerves since he was looking so calm and refreshed compared to his last tournaments.
He's coming from far, his game has been so poor lately, he was playing better than in the last matches we've seen from him imo, but it was not enough.

krn81
03-06-2009, 05:29 PM
this extrem calmess is so unsual from him, even in the interview.
After the one of dubai, i am surprised about his reaction after this match. I never saw him talking to himself during the match.

Jozie
03-06-2009, 05:30 PM
I did not see Gilles play, so I cannot comment on he well or poorly he played.
What I do know is that he will bounce back on Sunday, especially if it is a make or break situation.
He is a great fighter and an intelligent player, as we know, and he will take a lot of positives from this match.
Allez!!!

Truc
03-06-2009, 05:39 PM
After the one of dubai, i am surprised about his reaction after this match.Yes, that's true, most people thought he was too harsh on himself after Dubai and today he's too positive about his level.
But he might have to play again, so he has to sound positive - for himself and for Forget too so he picks him again.

Grenouille
03-06-2009, 05:50 PM
From my point of view, he didn't play that bad even though he wasn't playing his best either but as we all know, it doesn't happen very often. He started slowly but reached a nice climax in the middle of the third set. Unfortunatelly, he didn't take the opportunities to break Berdych just like against Djokovic.

krn81
03-06-2009, 05:50 PM
maybe his 1st serve was so highly better than the last weeks that it could be a reason to be happy.
It looks that the "current" between Gilles and forget was really good, and maybe this was not expected that it could work so well during the match and this is good.
(if stepanek plays sunday as now, gilles should not worry)

gwumwen
03-06-2009, 06:06 PM
i guess the team atmosphere will do Gilles good and hopefully he will step up on Sun. If he serves well he has a very good chance against Stephanek.

reggie1
03-06-2009, 06:07 PM
Oh poor Gilles. Don't know what else to say really. :sad:

ellen_
03-06-2009, 06:12 PM
I don't really know what to say either :awww: I sure think it's all allright in his head now though, but it's still more disappointing to lose for a team than for yourself. Just wanna give him a big hug now :hug: Just clear the head and stay positive for a possible next match, and for the team, indeed.

Nichele Hull
03-06-2009, 06:54 PM
Did any one else lose stream right now? All I see is commercials! Ahh they moved to rugby :mad:

Cloudygirl
03-06-2009, 07:17 PM
Do you think he will play on sunday?

soulage
03-06-2009, 08:36 PM
Report on the match in tout le sport http://sport.france3.fr/tout-le-sport/index-fr.php?page=accueil&video=2108

Truc
03-06-2009, 08:45 PM
Thanks!From my point of view, he didn't play that bad even though he wasn't playing his best either but as we all know, it doesn't happen very often.:lol: I often think people have wrong expectations with him, maybe also because of all the articles and interviews saying he wants to play more offensive tennis now. But that is never going to be his way to play tennis, he does it only at times when he's in the zone.
I agree it wasn't that bad today since I was feeling confident until the beginning of the 4th set, he seemed quite in control.
But the 1st set was really not good (he hardly hit a winner in 13 games), his blackout at the beginning of the 4th set was shocking even for his old standards, the 2 tiebreaks were bad - "I played a very good match" like he says again in the audio interview on daviscup.com. really is exaggerated.

Truc
03-06-2009, 08:49 PM
I listened to Forget's audio interview, he's pretty nice about Gilles, he says that he put up a creditable performance for a first DC match ("il n'a pas démérité"), he calls it "a good match", but Berdych was very solid today. It was a matter of a few centimeters in the 3rd set, Gilles had a lot of chances and also was a bit unlucky not to take any of them.
But Berdych was on the whole more offensive, served very well, dictated the match, he showed he had more experience today ("plus de métier").
The good thing is that both Gilles and Jo are feeling physically very well at the end of the 1st day.

gambit84
03-06-2009, 08:50 PM
no tengo dinero! and I have an exam, so pissed off, but is not for the exam, is just that I really have to sell my body to find the money to go there

but I'm thinking to go on sunday, strongly :smoke:

how to find 50 euros in one day :lol:

Truc
03-06-2009, 08:59 PM
You know it might be Richard and your buddy Jo on Sunday!
At least you're lucky, it won't be Gaël.

If they lose the doubles tomorrow, I'm not sure at all Forget will give Gilles another chance.
If they win, he probably will since he has all faith in Jo for the last point.

Bashak
03-06-2009, 09:05 PM
Disappointing loss by Gilles but since Jo evened it out, no reason to mope. Best of luck on Sunday! I think his chances against Stepanek are pretty good.

gambit84
03-06-2009, 09:06 PM
you know Fran, this year I already had too much good luck, I'm so happy for so many things happened so it will be just a plus if Gillu will play :) I will be at least happy to go there, enjoy the atmosphere and hoping in a Tsonga injury :)

Cloudygirl
03-06-2009, 09:07 PM
I hope they win the doubs and Gilles plays on sunday.

Truc
03-06-2009, 09:21 PM
Totally uninteresting, but never mind:
Michael Llodra et Richard Gasquet se sont entraînés à midi, sous les yeux de Lionel Roux, juste avant le début des simples. Au programme : volées, smashes et services. « Mika » en a profité pour révéler à Sébastien Grosjean, consultant télé sur ce premier tour, le secret de l’endurance de Gilles Simon : « Ce matin (hier), au petit-déjeuner, il a dû manger 15 ou 20 croissants. Des petits, mais quand même ! »

Mika is amazed because Gilles ate 15 or 20 croissants for breakfast. Small ones, but still.

PinkFeatherBoa
03-06-2009, 10:04 PM
Where does Gilles put all those croissants I wonder?! :lol:

I hope Gilles gets a chance to play again Sunday, it would be nice redemption. :)

Cloudygirl
03-06-2009, 11:16 PM
20 croissants seriously omg. How many calories is that.

Eimear O'Mahony
03-07-2009, 01:03 AM
I can't see too much changing to be honest. Richard and Mika are the best doubles combination. I don't think Forget would consider Jo 'cause he'll want him fresh for Sunday. As for Gilles, I think if the fifth rubber is a dead rubber Forget could actually put Richie in but I still think Gilles would be his first choice if it comes to a fifth rubber purely because, much as I like Richard, in my opinion, his ability to handle the big occasion is still in question ... then again you could argue the same about Gilles so it really could come down to who Forget has more faith in to win the final rubber should it come to it ... I wouldn't like to make that choice to be honest

Masha91
03-07-2009, 03:08 AM
20 croissants seriously omg. How many calories is that.

Way too many for the rest of us, but Gillou obviously works it off. :D

Truc
03-07-2009, 06:41 AM
No, Gilles can only play the 1st match on Sunday, he can't play the 5th rubber. He's number 1 of the team, Sunday always starts with the match between the two number 1 and the last rubber always is between the two number 2 (-> Jo for France).
But Forget can still opt for Richard (or even Mika, if he plays out of his mind today) instead of Gilles for the 1st match on Sunday.

I can't blame Forget if he does because Gilles really needs to play a big match to win on this surface imo. Richard can win with an average match. I still think it's not the right surface and the right time for Gilles' first DC tie, but well, he had to start at one point, it's a silly situation.

Truc
03-07-2009, 06:48 AM
The articles in L'Equipe are not negative at all.

Simon a payé pour voir
LE MATCH EN QUESTIONS. – Premier match en Coupe Davis, première défaite pour le numéro 1 français. Mais les enseignements semblaient néanmoins positifs.

Y A-T-IL EU UN EFFET COUPE DAVIS ?
Axiome : toute première immersion en Coupe Davis véhicule son torrent d’émotions très confuses. Mais Gilles Simon, fraîchement sorti de l’expérience dans une Cez Arena turbulente, n’avait pas l’impression d’un test franchement si spécial. La défaite n’avait rien à voir avec le particularisme du match par équipes. Bien sûr, on avait noté un zeste d’émotivité initiale ou quelques lancers au service interrompus par l’écho prolongé des tambourins chafouins. Mais l’affaire relevait de l’anecdote pour le numéro 1 français. « Non, ce n’est pas si différent que ça, racontait- il. On ne peut pas dire que j’aie été décomposé. L’air de rien, j’ai fait un match solide, j’ai bien réagi après un début tendu. » Face à une telle première, son coach Thierry Tulasne ne pouvait que s’avérer satisfait : « C’est un des meilleurs matches de sa carrière. Il a répondu présent, il s’est fait plaisir. » Mais il a perdu. Sans pour autant culpabiliser : « Bien sûr, j’aurais voulu que Jo démarre à 1-0 pour nous. Mais je le répète, j’ai mis la barre à un bon niveau et je n’ai pas à rougir de la défaite. Je ne plaide pas coupable ! » D’ailleurs, Guy Forget n’avait aucune envie de le condamner : « Même si je regrette la perte du premier jeu de service, je n’ai pas de reproche particulier à lui faire. Ce n’est pas une défaite qui va le marquer, et le deuxième match est toujours meilleur que le premier ! »
TOUT S’EST-IL JOUÉ AU TROISIÈME SET ?
Finalement l’explication au revers est toute bête. Dans le tournant du troisième set, quand le Français sembla prendre le dessus sur le cyclothymique Berdych, les six vaines balles de break à 2-2, puis 3-3, encadrant ses jeux de service ramassés sans souffrir, ont joué à plein leur effet déstabilisant : « Les occasions sont là, je ne les saisis pas et ça change la donne. Il y avait de la place pour passer. » Car après, le numéro 8 mondial accusa le coup. « Tout simple, expliquera-t-il. J’avais reculé malgré moi à force d’entamer les échanges en étant dominé, car c’est lui qui rentrait dans le terrain. Et ça s’est automatisé. Quand j’ai ré-avancé en frappant plus fort, il était gêné. » Mais quand le Français est à nouveau parvenu à reprendre ce terrain, il était un peu tard.
BERDYCH A-T-IL SIMPLEMENT ÉTÉ LE PLUS FORT ?
Souvent, Tomas Berdych pèche par inconstance dans un match au long cours. Dommage, il n’était pas branché hier sur le courant alternatif. Et s’il servit piteusement pour le premier set à 5-4, il enchaîna par un tie-break diabolique. « Tomas a été très solide et très constant, jugeait Simon. Moi, je me sentais plutôt pas mal. Autant je suis le premier à dire quand je n’ai pas l’impression d’être bon, autant là, je trouve que j’ai dû faire face à un très bon joueur. » Un joueur qui en plus eut la perpétuelle volonté d’aller vers l’avant et la capacité à surmonter les baisses de tension. « Il fallait que je sois agressif autant que possible car ce n’était pas une bonne idée de lui laisser l’initiative, constatait Berdych. Le truc à faire, c’était de l’agresser tout le temps, même en deuxième balle. Évidemment, il y a eu quelques coups de mou, mais ça a marché ! Est-ce que l’expérience de la Coupe Davis a compté dans les tiebreaks ? Peut-être… Peut-être que Gilles n’était pas encore préparé à ça. »
FRANCK RAMELLA
- Was it the Davis Cup effect?
He says he didn't fall apart because of the pressure, he played a solid match, he reacted well after a nervous start. Tulasne is very enthusiastic, as usual, and says that Gilles enjoyed it and it was one of the best matches of his career. :lol: Gilles insists he isn't ashamed of his loss. "I don't plead guilty!" Forget wasn't condemning him anyway and says he doesn't blame him for anything in particular, even if he regrets he was broken right away: "It's not the kind of defeat which is going to let its mark and the 2nd match always is better than the first one!"
- Was the 3rd set deciding?
There is a simple explanation for the loss: the 3rd set, when he didn't take his chances, blablabla. It took him too long to bounce back and to be more offensive again.
- Was Berdych simply the better player?
Berdych can be very inconsistent, but he was solid yesterday. Awful service game at 5-4 in the 1st set, but he immediately regrouped with a terrific tiebreak. Gilles stresses the good performance of Tomas: "I wasn't feeling that bad. I'm the first one to say it when I think I wasn't good, but I mean I played against a very good player." Berdych says it was important for him to play aggressive all the time, even on his 2nd serve. And maybe his bigger DC experience paid off in the tiebreaks.

Truc
03-07-2009, 07:03 AM
And the part about his match in the main article:
(...) On ne parlera surtout pas de baptême raté pour le tout nouveau numéro 1 français. Plongé dans les fonts baptismaux, un nouveau-né apprécie rarement l’expérience et a vite fait de pleurnicher. Simon ne versa pas une larme. Il manqua simplement un peu de sérénité au début d’une partie jouée essentiellement en fond de court, et d’agressivité vers le milieu de la rencontre, au moment où il avait apparemment pris la main. Un service perdu d’entrée de match le mit sur le mauvais pied. Il revint bien à 5-5, mais, loin de donner des signes de fragilité mentale, Berdych enclencha la surmultipliée dans un tie-break où son premier service fit mouche à tous les coups, crachant trois aces au passage. Le seul vrai regret de Simon sera de ne pas avoir réussi à convertir les six balles de break qui s’offrirent à lui au troisième set. Beaucoup plus agressif, prenant la balle plus tôt, le Français avait en effet dominé le deuxième, gagnant même treize points de suite de 2-3 à 5-3. Berdych paraissait douter de tout, sauf de son service. C’est bien son engagement qui le tira d’affaire, même sur cette sixième balle de break à 3-3, quand sur un deuxième service, Simon sortit un retour de revers d’un cheveu, ou peut-être de moins que ça. Le Français survécut ensuite à un échange de breaks, mais malgré le gain du premier point du tie-break sur service adverse, il plia de nouveau face à la puissance du Tchèque qui se transforma en rouleau compresseur dans la dernière manche. La puissance, surtout sur son deuxième service, voilà bien le handicap de Simon quand il doit affronter une machine à frapper du genre de l’ancien vainqueur de Paris-Bercy. Inutile de préciser que Jo-Wilfried Tsonga ne souffre pas de pareil déficit. Bien au contraire. (...)His "baptism" wasn't a failure (I don't know if it makes sense in English, that's what we say in French for a first time). Newborn childs often cry during the baptism and don't enjoy the experience. But not Simon. He just lacked some serenity at the beginning of the match and aggressiveness in the middle of the match, when he seemed to be in control of the game. His only regret are the missed BP in the 3rd set. Berdych's game had fallen apart at that point, except his serve. But his serve saved him and he turned into a steamroller in the last set then. The lack of power, especially on his 2nd serve, that's the real handicap of Simon when he has to play against a hardhitter like the former Bercy winner. No need to say it's not the problem of JWT. On the contrary. Etc.

Gilles also says he feels ready to play "with a knife between the teeth" on Sunday if Forget picks him.

Eimear O'Mahony
03-07-2009, 09:41 AM
Oh right Fran, thanks for putting me straight because I always thought it was the other way around that the number 2s played first on the reverse singles. You learn something new every day :) In a way, I'm glad that's the case because then Gilles won't have the pressure of playing in the deciding rubber. Jo can handle it for sure. From your article you've translated it sounds like he's raring to go. I hope Forget picks him and gives him a chance to redeem himself. They do say the best cure for falling off a bike is to get straight back on again

xhr75019
03-07-2009, 09:48 AM
But I still don't get how you can be so sure it was a matter of nerves since he was looking so calm and refreshed compared to his last tournaments.

No, no I am not sure of anything, it was just a feeling :). And I aknowledge it contradicts what Gilles said in his post match interviews.
I might be wrong but I felt he was a little "écrasé par l'enjeu" at least during the first hour or so. Il jouait en dedans, ses coups ne partaient pas, n'avaient aucun tranchant. Il n'extériorisait pas, c'est vrai, mais son tennis était quand même très crispé. I rarely saw him play so short and also not move well and be late on the ball like that. The surface looks hard to play though. And after all it was difficult circumstances, I know. Mais on a eu quoi? trois accélérations de coup droit et quatre revers long de ligne? En 3h et qq c'est vraiment pas bcp pour Gilles. J'ai trouvé son niveau de jeu nettement en dessous de ce qu'il a fait contre Djokovic la semaine dernière (à part le service bien sûr). And no real change of strategy either, no mind messing, which he is so good at usually.
Did you feel Berdych pulled out "un grand match"? Je n'ai pas eu cette impression, juste qu'il a fait un bon match, en étant présent aux bons moments, sans être dérangé outre mesure pas le jeu de Gilles, et c'est ça qui est inhabituel. Jamais je n'ai senti Gilles patron, sauf peut-être pendant quelques jeux, et la plupart du temps il subissait (tennistiquement et mentalement). Je trouve ça inhabituel pour lui. That's why I think he was not mentally at his best. Maybe it was not nervousness but lack of confidence, I don't know.
Sorry folks, for some reason I can't write in english today.

(J'aime bien les comptes-rendus de match de Guillaume Baraise sur le site de la FFT, ils me semblent toujours assez fidèles à ce que j'ai ressenti)

Månu
03-07-2009, 09:58 AM
Was the referreeing bad in that match? I couldn't see the end (just saw the first set), could it have influenced the result?

xhr75019
03-07-2009, 10:08 AM
Was the referreeing bad in that match? I couldn't see the end (just saw the first set), could it have influenced the result?

At least on two occasions, maybe three, the chair umpire should have overruled obvious bad calls and didn't. Both times the overruling would have been in Gilles' favour, so I'd say yes, it might possibly have influenced the result.

Kezzi
03-07-2009, 10:31 AM
Way too many for the rest of us, but Gillou obviously works it off. :D
Some people can eat all they want and not gain a pound :p
And I'm one of them, so I'd love to have breakfast with Gilles :angel: I won't feel bad, because he eats more than me :p

Eimear O'Mahony
03-07-2009, 10:32 AM
:lol: Eliane ... any excuse to eat breakfast with Gilles huh ;)

Kezzi
03-07-2009, 10:33 AM
And the part about his match in the main article:
His "baptism" wasn't a failure (I don't know if it makes sense in English, that's what we say in French for a first time). Newborn childs often cry during the baptism and don't enjoy the experience. But not Simon. He just lacked some serenity at the beginning of the match and aggressiveness in the middle of the match, when he seemed to be in control of the game. His only regret are the missed BP in the 3rd set. Berdych's game had fallen apart at that point, except his serve. But his serve saved him and he turned into a steamroller in the last set then. The lack of power, especially on his 2nd serve, that's the real handicap of Simon when he has to play against a hardhitter like the former Bercy winner. No need to say it's not the problem of JWT. On the contrary. Etc.

Gilles also says he feels ready to play "with a knife between the teeth" on Sunday if Forget picks him.
That might get him disqualified :p

Thanks for all translating all this info! :hug:
I hope Gilles gets to play tomorrow, allez! :bounce:

xhr75019
03-07-2009, 10:38 AM
That might get him disqualified :p

:haha: or badly injured

Kezzi
03-07-2009, 10:40 AM
:lol: Eliane ... any excuse to eat breakfast with Gilles huh ;)
Of course :devil:

Another thing, the livestream posted here, redirects to a Dutch version of that website, but I can't find the stream for DC :(
Did anyone get redirected yesterday? And how did you find the match?
(Didn't watch the stream yesterday, school and homework :( )

Eimear O'Mahony
03-07-2009, 10:44 AM
http://www.justin.tv/srbijatv3

That's a link I was given on the Richard forum. Its showing Serbia/Spain atm but from what I can gather they're showing France/Czech Republic when that starts. If I hear of another link over there I'll post it if another one hasn't been posted here already

Truc
03-07-2009, 10:50 AM
It will be on France 2 today in France anyway, there should be more livestreams, not only on Justin.tv. The problem yesterday was that it was on France 4, but today and tomorrow shouldn't be a problem anymore.
I can't help, I get France 2 and France 3 (tomorrow's channel) on TV here.

MsTree
03-07-2009, 10:58 AM
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=31845&part=sports
has another stream, as well as the 2 Justin.tv ones :)
Neither atdhe or channelsurfing have it :(

Truc
03-07-2009, 11:18 AM
But there really are plenty of decent France 2 livestreams on the Net, ones you can open in WMP and record, no Flash livestreams.

You can write in English, Xavier, but only every other sentence! :lol:
Mais on a eu quoi? trois accélérations de coup droit et quatre revers long de ligne? En 3h et qq c'est vraiment pas bcp pour Gilles.I know, 4 BH winners in 3 hours and a half is an incredibly ridiculous stat for him. I'm surprised he doesn't complain more about his BH, he always seems so oversensitive when it doesn't work.
Did you feel Berdych pulled out "un grand match"?No.
Jamais je n'ai senti Gilles patron, sauf peut-être pendant quelques jeuxHe was during almost two sets in my opinion, but it was due to Tomas' poor play for a big part.

I quite agree with you, except on 2 points: the improvement compared to the last weeks; and the pressure issue.
He also got over those bad calls pretty well, I found him rather solid mentally. He can be so whiny sometimes, I think having somebody on the chair really helped a lot for that.

That's also the reason why I'm not so sure when Forget says "the 1st DC match always is though, the 2nd one will be much better". I don't think the "DC effect" was the point yesterday, on the contrary, I quite liked the "Simon « Daviscupman »". It was more a question of his overall game being vulnerable on this surface atm imo.
And I can imagine him putting himself more under pressure on Sunday to make up for this first loss, while he really looked quite cool to me yesterday given the circumstances for him. I don't think he will have less pressure on Sunday.
But he can play better than he did, of course, so I still selfishly hope Forget will think so and will give Gilles another chance. We really, really need Mika & Richard to win!