Andy's 2009 Season Live Scoring Thread (Shanghai, Post 3,398) [Archive] - MensTennisForums.com

Andy's 2009 Season Live Scoring Thread (Shanghai, Post 3,398)

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Deboogle!.
12-29-2008, 05:08 PM
ALL in-match discussion here. Once a match is over, feel free to return to the tournament thread to discuss what happened. No news or pics here, please!

also feel free to discuss other non-Andy matches in here. Yay, go!

For Those Who Enjoy "Re-Living" Matches:

Doha, Post 30
Australian Open, Posts 159-351
San Jose, Posts 352-527
Memphis, Post 528-819
Davis Cup 1st Round, Post 820-875
Indian Wells, Post 876-1399
Miami, Post 1400-1715
Madrid, Post 1716-1889
RG, Post 1,890-2007
Queens, Post 2008-2076
Wimbledon, Post 2077-2662
Washington DC, Post 2663-2985
Montreal, Post 2,986-3,154
Cincinnati, Post 3,155-3,181
US Open, Post 3,182-3,377
Beijing, Post 3,377-3,397
Shanghai, Post 3,398-

Tytta!.
12-29-2008, 05:11 PM
I have a question.

Deboogle!.
12-29-2008, 05:12 PM
I have a question.I might have an answer

Tytta!.
12-29-2008, 05:14 PM
I might have an answer

Can we discuss Andy's outfit colors here as well?

Deboogle!.
12-29-2008, 05:15 PM
Can we discuss Andy's outfit colors here as well?:haha: if you want :rolls: then again maybe it'd be better for the tourney thread, since some people seem to care more about that than the scores of his matches ;)

Kate87
12-29-2008, 05:15 PM
Can we discuss Andy's outfit colors here as well?

can i start it with saying...

WHITE :hearts: ? :awww:

Tytta!.
12-29-2008, 05:17 PM
:haha: if you want :rolls: then again maybe it'd be better for the tourney thread, since some people seem to care more about that than the scores of his matches ;)

I love you.

can i start it with saying...

WHITE :hearts: ?:awww:

BLACK!

Kate87
12-29-2008, 05:17 PM
BLACK!
and now the discussion is over...:confused: :sad:

Tytta!.
12-29-2008, 05:18 PM
and now the discussion is over...:confused: :sad:

How depressing :sad: :confused:

snaillyyy
12-30-2008, 01:39 AM
Neon

Deboogle!.
12-30-2008, 02:05 AM
:haha:

Tytta!.
12-30-2008, 10:20 AM
Neon

holy shit :haha: :haha: :haha:

Kate87
01-01-2009, 10:04 AM
new shirt :haha:

black and white :haha:

Kate87
01-01-2009, 10:24 AM
12*

broken after 40-0 :rolls:

Tytta!.
01-01-2009, 10:26 AM
12*

broken after 40-0 :rolls:

Epic, just epic.

Kate87
01-01-2009, 10:30 AM
then davy holds after 0-40 :haha:

Tytta!.
01-01-2009, 10:33 AM
:haha: :haha: epic, epic, epic.

Kate87
01-01-2009, 10:36 AM
a good and aggressive fh:speakles:

Kate87
01-01-2009, 10:52 AM
4-6

:haha: :haha: :haha:

Tytta!.
01-01-2009, 10:59 AM
January 1 has been amusing so far.

Kate87
01-01-2009, 11:01 AM
broken again :haha:

12* :haha:

Winston's Human
01-01-2009, 11:33 AM
That was quite uninspiring.

Tytta!.
01-01-2009, 11:37 AM
I'm sure Andy is really $ad and di$appointed. :D

Kate87
01-01-2009, 11:40 AM
you ju$t had to look at him during hi$ interview :D

Tytta!.
01-01-2009, 11:41 AM
you ju$t had to look at him during hi$ interview :D

I'm sure everything is going to change when he decides to wear a neon shirt. ;)

tennis lover
01-01-2009, 02:35 PM
you mean he lost? start the year as you mean to go on Andy... :rolleyes: idiot!

simona21
01-01-2009, 02:54 PM
emmmm...disappointed play from Andy...many errors....it was a boring match to watch...

snaillyyy
01-01-2009, 02:59 PM
a good and aggressive fh:speakles:

Kata, are you sure you were looking at Andy ;)

I'm sure everything is going to change when he decides to wear a neon shirt. ;)
Not even sure that would help him, it is a tennis ball he has to find;)

Kate87
01-01-2009, 03:06 PM
Kata, are you sure you were looking at Andy ;)
it must've been Andy b/c the guy on the other side of the court totally blinded me :D

arodfanpe666o
01-07-2009, 04:45 PM
Any stream for the match?

Deboogle!.
01-07-2009, 04:51 PM
kate says one here http://atdhe.net/live-tv-2024.html


broken early in the match, holy shit andy :haha: If you lose to clement the only reasonable explanation is that you tanked:haha:

tsurupettan
01-07-2009, 04:51 PM
http://atdhe.net/live-tv-2024.html

Andy just got broken. :o

arodfanpe666o
01-07-2009, 04:54 PM
10x a lot :)

Hope he turn this around....

arodfanpe666o
01-07-2009, 04:59 PM
a couple of good shots, and he broke back :)

Fumus
01-07-2009, 05:00 PM
Great quality feed thanks!

How cold is it there? I haven't seen much of the tennis yet, I did see a nice backhand pass.

Deboogle!.
01-07-2009, 05:01 PM
maybe he was napping early on?:D

tangerine_dream
01-07-2009, 05:06 PM
Andy's up a break. He's just rusty.

The court colors suck. Where's the I-cant-see-the-ball smiley?

I'm loving his return to wearing a lot of blue. That's his winning color. :yeah:

Now watch him lose. :unsure:

Deboogle!.
01-07-2009, 05:07 PM
broken right back? Wtf is this crap:haha:

arodfanpe666o
01-07-2009, 05:07 PM
and gets broken again... the serve is not as good as it has to be.

tsurupettan
01-07-2009, 05:12 PM
:rolls: Who cares about their own service games, it's all about the other's!

Deboogle!.
01-07-2009, 05:12 PM
omg this is ridiculous :haha:

Fumus
01-07-2009, 05:13 PM
If that's the case, I think he went back to sleep. Floating the ball.

Fumus
01-07-2009, 05:15 PM
It's a good thing he owns Clement and Arnie will never believe he can pull away.

arodfanpe666o
01-07-2009, 05:15 PM
So...set to Andy...

tangerine_dream
01-07-2009, 05:15 PM
Andy's backhand looks very different, his elbows are bending much more now.

And he wins the first set comfortably, 6-3. Vamos! :)

Deboogle!.
01-07-2009, 05:16 PM
he doesn't own clement, their h2h is 2-2 :lol:

when's the last time andy played a set with 5 breaks in it :lol:

Fumus
01-07-2009, 05:18 PM
he doesn't own clement, their h2h is 2-2 :lol:

when's the last time andy played a set with 5 breaks in it :lol:

1) Those losses were 02' on clay, funny though I thought they've met more...whatever...:o

2) In his former life when he was playing on the WTA. ;)

Deboogle!.
01-07-2009, 05:20 PM
I know, I'm just saying he hardly "owns" him :lol:

DartMarcus
01-07-2009, 05:30 PM
Winning set 6-3 despite being broken 2 times :haha: :haha:
Hope he wins in straights :rolleyes:

Fumus
01-07-2009, 05:32 PM
I know, I'm just saying he hardly "owns" him :lol:

Still debitizin' I see. ;)

Clement is getting post match massage early I see. :devil:

Deboogle!.
01-07-2009, 05:35 PM
Still debitizin' I see. ;)You wouldn't have it any other way, my dear:smooch:

OnyxRose
01-07-2009, 05:44 PM
Clement is such a jerk to the ballboys/girls. Someone needs to throw a ball at his damn head.

Deboogle!.
01-07-2009, 05:46 PM
Well, that's his m.o., but what's he doing today? :eek: I mean it takes a lot to out-asshole andy :p

arodfanpe666o
01-07-2009, 05:51 PM
I worry about this...he barely winning free points on serve...

OnyxRose
01-07-2009, 05:54 PM
Well, that's his m.o., but what's he doing today? :eek: I mean it takes a lot to out-asshole andy :p

It was sort of general but he did a "hurry the hell up" motion for his towel and just set me off. Plus, Andy barely getting through his service games are ticking me off as well.

Fumus
01-07-2009, 06:01 PM
Just to repeat what I have been saying, Andy needs to serve well. He's getting there but he's not hitting his spots yet, don't listen to Robby or Jason...Andy get's plenty of free points on his serve.

Also, Eff the backhand. Yes it's much improved it looks nice but let's improve the forehand. I wanna see the forehand working again...that's been the problem the last 3 seasons...it's the problem now.

tangerine_dream
01-07-2009, 06:02 PM
I like how Andy keeps adjusting himself. He just can't keep those bad boys under control.

*edit*

Easy hold for Andy, I think here is where Clement will fall now.

arodfanpe666o
01-07-2009, 06:06 PM
I think there is improvement of the forehand...a little, but...

Fumus
01-07-2009, 06:07 PM
I think there is improvement of the forehand...a little, but...

You must not be watching the same match. Is Andy still sponsored by Reebok in the one you are watching?

tangerine_dream
01-07-2009, 06:12 PM
Clement being a dickhead to the ballkids again. :o The British commentators are criticizing him for it and being "five foot nothing". :rolls:

Deboogle!.
01-07-2009, 06:15 PM
this 2nd set is taking forever. Come on andy, put a fork in this thing

Fumus
01-07-2009, 06:17 PM
lol@15 shot rally...proving my point about the forehand.

Fumus
01-07-2009, 06:20 PM
lol lol...another 10+ shot rally...Clement errors again...first serve miss, who bets that Clements goes back to Andy's forehand...broken..Clement is gassed...grinding out wins is ok, but crushing opponents is what I was hoping for in 09'

OnyxRose
01-07-2009, 06:22 PM
Triple break point for Clement...awesome, Andy.

Deboogle!.
01-07-2009, 06:22 PM
andy's choking serving for the match against CLEMENT. Really really not a good sign :rolls:

Fumus
01-07-2009, 06:24 PM
Choke saved. Clement gives up on the final point. Andy cheers.

OnyxRose
01-07-2009, 06:24 PM
Finally, GSM. But the fact that Clement had triple break point in the first place...not good.

tangerine_dream
01-07-2009, 06:24 PM
Andy fights back from 0-40 and wins it 6-3 7-5, well done Andy. :clap2: Play better next round please kthanks.

arodfanpe666o
01-07-2009, 06:26 PM
You must not be watching the same match. Is Andy still sponsored by Reebok in the one you are watching?

I mean... he hit a couple good ones...Now we can only dream about that forehand, when he was sponsored by Reebok...

Anyway, at least he won :)

tsurupettan
01-07-2009, 06:27 PM
lmao, and here I was thinking we were in for a TB and another set. Though, I would've liked to see him do a little what he had been talking about before the season started (ending points earlier, being more aggressive and taking risks, etc.).

At least he won, that's what counts, I guess.

kaylee
01-07-2009, 07:11 PM
Hmmm well if it is any consolation Roger was struggling too and his opponent was no slouch either. Also it didn't help that Clement took a time out but hey he won.

snaillyyy
01-08-2009, 12:42 PM
Wow, he won a set without being broken :devil:

tsurupettan
01-08-2009, 12:46 PM
Up a set and a break. Don't lose it now, lmao.

Tytta!.
01-08-2009, 12:49 PM
How shocking is that?! :haha:

tsurupettan
01-08-2009, 01:17 PM
Up another break, 5-2, serving for the match.

It's been pretty obvious in his games so far, of course, but still--gotta say it again, his [improved] movement on the court is awesome. I love it when he runs down points (even more when he wins 'em :p).

snaillyyy
01-08-2009, 01:18 PM
Much better day :D but please, let's hope it isn't going to be a season of, every good match is followed by a bad one :haha:

Tytta!.
01-08-2009, 01:20 PM
HA, good boy! :D

Kate87
01-08-2009, 01:21 PM
Andy :D

Tytta!.
01-08-2009, 01:25 PM
26 winners and 11 UEs, not bad :haha: BP conversion 3/12 :haha: :haha:

snaillyyy
01-08-2009, 01:28 PM
26 winners and 11 UEs, not bad :haha: BP conversion 3/12 :haha: :haha:

There is our old trusty Andy :haha:

Deboogle!.
01-08-2009, 02:00 PM
:yeah:

Winston's Human
01-08-2009, 02:00 PM
I was only able to catch the last game, but the scoreline looked impressive.

Fumus
01-08-2009, 05:24 PM
Up another break, 5-2, serving for the match.

It's been pretty obvious in his games so far, of course, but still--gotta say it again, his [improved] movement on the court is awesome. I love it when he runs down points (even more when he wins 'em :p).

This not how Andy is going to win another grand slam. Hopefully the movement can help him get in position to flatten out that forehand.

kaylee
01-08-2009, 06:27 PM
Hahaha Ryan as straight to the point as ever.

Kate87
01-09-2009, 12:41 PM
broken at 3all :o

45* now

Kate87
01-09-2009, 12:46 PM
the amazing plan is to beat monfils from the baseline :bowdown:

Kate87
01-09-2009, 12:49 PM
:haha: :haha: :haha:

*55

:haha: :haha: :haha:

Kate87
01-09-2009, 12:52 PM
65* :spit:

Kate87
01-09-2009, 12:55 PM
TB :scared:

tsurupettan
01-09-2009, 01:02 PM
Wins TB and set! :)

Kate87
01-09-2009, 01:02 PM
76 (1) :bowdown:

Kate87
01-09-2009, 01:21 PM
13* :rolls:

tennis lover
01-09-2009, 01:24 PM
come on Andy! :(

OnyxRose
01-09-2009, 01:27 PM
Gracious me. Andy, stop dinking around.

Kate87
01-09-2009, 01:30 PM
back to the baseline :D

tennis lover
01-09-2009, 01:35 PM
I don't know if I want to watch this set. :sobbing: I have a feeling it isn't going to turn out the way I'd like. :awww:

Kate87
01-09-2009, 01:37 PM
Jo :hug:

it's Andy so who knows :haha: I just told Debs that he is even more unpredictable during this match than he used to be.

Kate87
01-09-2009, 01:38 PM
great point silly point then a great one again. oh Andy have you ever heard about consistency?

kaylee
01-09-2009, 01:41 PM
sigh set 3 - I am not watching this - I need to do some work.......

Fumus
01-09-2009, 01:43 PM
c'mon Andy his tactics are wicked pooor....

OnyxRose
01-09-2009, 01:45 PM
I'm so excited, I'm so excited, I'm so...scared. :scared:

Edit: What tactics? We don't need no stinking tactics.

Fumus
01-09-2009, 01:47 PM
damn who is that guy at net? Andy being aggressive?

OnyxRose
01-09-2009, 01:48 PM
That was a really good point but true to form, he promptly lost the next one. :lol:

Kate87
01-09-2009, 01:48 PM
don't worry he'll go back to the baseline soon :D

tennis lover
01-09-2009, 01:49 PM
:banana:

Fumus
01-09-2009, 01:49 PM
Tactics like only hitting forehands, not respecting cross court rallies...

HOLY HELL WHAT FOREHAND ANDY!! BREAK HIM!! HE DOES!!! ANDY YOU FUCKING STUD!!

OnyxRose
01-09-2009, 01:50 PM
Keep your serve, Andy!

tennis lover
01-09-2009, 01:50 PM
ANDY YOU FUCKING STUD!!
couldn't have said it better myself! :lol:

Kate87
01-09-2009, 01:50 PM
Hold

OnyxRose
01-09-2009, 01:51 PM
Oh dear...please hold Andy.

Kate87
01-09-2009, 01:51 PM
ANDY YOU FUCKING STUD!!

:bowdown:

Fumus
01-09-2009, 01:51 PM
That's it Andy keep attacking, keep fighting. 30-30, you gotta hold here...

OnyxRose
01-09-2009, 01:52 PM
Dammit.

E1: Andy got lucky with the netcord.

E2: I can't watch this anymore.

Kate87
01-09-2009, 01:52 PM
Huh

hold

OnyxRose
01-09-2009, 01:55 PM
OMG...PlEASE DONT MAKE ME CRY.

tennis lover
01-09-2009, 01:55 PM
HOLD DAMMIT!!! please :angel:

Kate87
01-09-2009, 01:55 PM
:sobbing:

Fumus
01-09-2009, 01:55 PM
Andy miffes some vollies at net, Monfils passes then acts like an idiot. Andy gets lucky with a let smash. Finally a first serve, damn where has that been? Andy continues to try to come in. Andy just go for the winner!! Play to win, please!! Monfils bates Andy into net again it's break point. Monfils get's lucky, freaks out. This is far from over, could be a big win for Andy if he pulls this out.

OnyxRose
01-09-2009, 01:55 PM
Sonofabitch.

tennis lover
01-09-2009, 01:56 PM
oh for :shout: sake

OnyxRose
01-09-2009, 01:57 PM
Same ol', same ol'. I have no hopes for the season if this is how Andy is going to play.

Fumus
01-09-2009, 01:59 PM
What a dog fight this is. I give Monfils credit here. Andy however should be playing Monfils backhand more on every shot, I think Gael's backhand is worse than Andy's he can't keep a decent length ever. If Andy could capitalize on that, he could win.

Kate87
01-09-2009, 02:00 PM
damn he is really fighting :sobbing:

OnyxRose
01-09-2009, 02:01 PM
Why does he keep coming in on stupid ass approaches?

If he loses this game, I'm gonna cut him. You had the break and then proceeded to act stupid and drop serve and now Monfils has the momentum...I don't give a damn if he's fighting...*cries*

Fumus
01-09-2009, 02:02 PM
Why does he keep coming in on stupid ass approaches?

Have u ever watched Andy play before? Monfils however does this to everyone that's his game. Andy needs to get more first balls in and finish better.

DragonFly
01-09-2009, 02:03 PM
This is too nervewracking.

Andy was losing these kind of matches every time last year.

This match is huge for Andy I feel.

Fumus
01-09-2009, 02:04 PM
40-0 Andy listening to me. What happened to being a great front runner? Don't forget this game you're gonna have to do this again after you break Gael!! Much better serving from Andy!!!

OnyxRose
01-09-2009, 02:05 PM
Have u ever watched Andy play before? Monfils however does this to everyone that's his game. Andy needs to get more first balls in and finish better.

I know, I know...I just keep wishing he would stop. And hold serve better. I can't do these kinds of matches. I'm too nervous.

DragonFly
01-09-2009, 02:08 PM
Please Andy....

DragonFly
01-09-2009, 02:09 PM
COME ON


4 rockets please Andy...

OnyxRose
01-09-2009, 02:09 PM
Yes!!!!!

tennis lover
01-09-2009, 02:10 PM
4 more points Andy, just 4 little points...

Fumus
01-09-2009, 02:10 PM
YES!!! YESS!! Andy works the cross court backhand again! Nice, that's what I'm saying, just go Andre Agassi on his ass backhand to backhand...Gael's backhand blows and he's getting tired....huge forehand return to start 0-30. Andy pounds Gaels backhand a few times before Monfils find the energy to run around and crush a forehand. Let's see him do that again Andy!! Monfils brainfarts 15-40, then Andy does the same 30-40. Second serve...and it's whack whack attack on Monfils backhand, like I told Andy to do. Funny he never listens. BREAKKK!!! KIT-KAT TIME!!

DragonFly
01-09-2009, 02:10 PM
0-15


Please dont do it Andy.

DragonFly
01-09-2009, 02:11 PM
Come on.

2 more bombs please..

OnyxRose
01-09-2009, 02:11 PM
Please hold, please hold, please hold, please hold, please hold, please hold.

DragonFly
01-09-2009, 02:11 PM
30-30


Please an ace.

tennis lover
01-09-2009, 02:13 PM
COME THE FUCK ON!!!!!!!!!!!!!! :banana:

OnyxRose
01-09-2009, 02:13 PM
Yes!

Fumus
01-09-2009, 02:13 PM
Andy serving for the match and Monfils can't make the pass...30-15. 30-30 and Andy is not dancing with the girl that got him the break. Whack whack Attack on the backhand I tell you!! or Aces...you choose!! 30-30 whack whack attack but Monfils takes inside out forehand, braincramps a drop shot and misses the easy pass. MP, Serve and volley. WHO IS THIS GUY! ANDY YOU FUCKING STUD STUD STUD!!! LET'S HUG IT OUT!!

Kate87
01-09-2009, 02:14 PM
:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

DragonFly
01-09-2009, 02:14 PM
Get in there Andy!!!! Into the final baby!

Tytta!.
01-09-2009, 02:14 PM
HELL YES :banana: :D :D :D :D

Fumus
01-09-2009, 02:16 PM
Great match. I knew he had it. :)

Winston's Human
01-09-2009, 02:17 PM
Wow!!!

Maybe Andy should come to the Middle East more often.

tsurupettan
01-09-2009, 02:33 PM
Whoaaa. I had to stop watching and go do some other stuff after the first set, but I figured it would go to a third set... Nice to know he was able to pull this one out. :D

tangerine_dream
01-10-2009, 02:36 PM
Livestream of the Andys match here:

http://channelsurfing.net/watch-wabuk-5.html

Our Andy serves first. Biased British commentators are already annoying with their Murray worship.

tangerine_dream
01-10-2009, 02:59 PM
Poor game from Andy, a lot of stupid mistakes. Murray breaks at love, leads 3-2 now.

Fumus
01-10-2009, 03:14 PM
Livestream of the Andys match here:

http://channelsurfing.net/watch-wabuk-5.html

Our Andy serves first. Biased British commentators are already annoying with their Murray worship.

Stream keeps freezing up on me. Annoying.

tangerine_dream
01-10-2009, 03:20 PM
Murray's serving too good, finishes off the set 6-4. Andy's gotta get more aggressive in this next set.

arodfanpe666o
01-10-2009, 03:32 PM
Where is the serve...is it the surface or what...

blosson
01-10-2009, 03:40 PM
Murray is at the top of the world it seems!

Andy's play is not bad but not inspiring either...

JimmyV
01-10-2009, 03:40 PM
He's getting outhit in every single rally, wtf is Stefanki telling him to do? If anything his forehand and approach shots are getting worse.

arodfanpe666o
01-10-2009, 03:55 PM
So he served 70% for the match and get broken 3 times for 2 sets...it's not a good sign.

tangerine_dream
01-10-2009, 04:04 PM
Murray is the new Federer AND Nadal, arodfanpe, 2009 will be the year of the Snagglepuss. *insert vomit smiley* :devil:

Classy and gracious concession speech from Andy. :yeah:

Kate87
01-10-2009, 04:09 PM
Andy :hug:

but next time play aggressive tennis from the start of a match not only when you are already down 46 14 :D thanks :D

DartMarcus
01-10-2009, 04:27 PM
Great effort in the end! But it`s impossible to beat Murray nowadays.

Deboogle!.
01-10-2009, 04:35 PM
He's getting outhit in every single rally, wtf is Stefanki telling him to do? If anything his forehand and approach shots are getting worse.What does it matter what Stefanki tells him if he doesn't listen or do it in a match?

cath777
01-18-2009, 11:36 PM
Andy's lost 15 lbs :eek:

tangerine_dream
01-18-2009, 11:46 PM
6-0 first set to Andy, this Rehnquist guy is worse than Berrer if that's even possible.

Two more just like that, Andy.

tennis lover
01-18-2009, 11:47 PM
I'd like two more like that please! :dance:

cath777
01-18-2009, 11:50 PM
So, according to ESPN, Stefanki told Andy he had to loose 15 lbs, from around 207 to 190. Andy said he hadn't been 190 since 2002, which Stefanki responded, yes, around the time you won a slam :eek:

PS Not that I'm obsessed with weight ;)

tennis lover
01-18-2009, 11:56 PM
:lol: not at all! ;)

so ESPN went from Andy's match to Ivanovic's and now I am left without a livestream. I didn't think it would be this hard to find one. :sobbing: Looks like it's going to be two weeks of the scoreboard for me! :banana: :o

partygirl
01-18-2009, 11:56 PM
Stafanki:armed: F-ing with that muscle to body fat ratio i loved so much.

Win a slam & i will over look it.

Fee
01-19-2009, 12:00 AM
Except that Andy won his slam in 2003, not 2002. We'll overlook that little fact. 190 is a good weight for Andy, over 200 was a bit too much.

This is a very impressive start for him considering that court looks like molasses. I had no idea it would be playing so slow.

tennis lover
01-19-2009, 12:01 AM
he lost a game- :mad: not good enough Roddick! :armed:

Kate87
01-19-2009, 12:05 AM
he lost a game- :mad: not good enough Roddick! :armed:

:sad: (:haha:)

cath777
01-19-2009, 12:11 AM
Ok, so Ivanovic took the first set, can we get back to Andy now, thanks ESPN :(

tangerine_dream
01-19-2009, 12:18 AM
Shit players makes Andy play like shit, 4-2 in the second now and Andy's getting lazy on the forehand. :o

tennis lover
01-19-2009, 12:20 AM
:boxing: he is not allowed to lose any more games.

tennis lover
01-19-2009, 12:32 AM
does ESPN ever actually show any tennis?! :o I'm fed up of seeing Brad Gilbert's face already! :sobbing:

cath777
01-19-2009, 12:48 AM
does ESPN ever actually show any tennis?! :o I'm fed up of seeing Brad Gilbert's face already! :sobbing:

Tennis, tennis you say :lol: I suspect Brad has it written into his contract that he requires a certain amount of time shown on TV :shrug: At least we are almost 2 hours in without him butchering a players name yet :rolleyes:

tennis lover
01-19-2009, 01:00 AM
well my live stream has now disappeared completely so I don't get the pleasure of seeing his lovely face any more. :awww: this match seems to be taking forever though. It feels like an eternity between each point changing on the scoreboard! :o

Fee
01-19-2009, 01:05 AM
yay, that was a good win. He needs to work on a few things though, he let his ground strokes get a bit wimpy. His matches will get a bit tougher from now on. :)

tennis lover
01-19-2009, 01:06 AM
well he won. :yeah: and it looks like Malisse is going to win so he'll be next for Andy. :dance:

cath777
01-19-2009, 01:10 AM
A win's a win, and hopefully he can continue, but given the opponent, that didn't tell me much about how he's playing :shrug:

tsurupettan
01-21-2009, 08:27 AM
Andy's down a break. :yeah: We're sure on the right track here starting off.

tennis lover
01-21-2009, 08:28 AM
dammit dammit dammit. he's been broken. 3-4* :( I think he was up either 40-0 or 40-15 as well! :cuckoo: sort it out Roddick!

Deboogle!.
01-21-2009, 08:32 AM
:zzz: same old shit just a new day. absolutely embarrassing to see him be on the defensve on every single point.

tennis lover
01-21-2009, 08:37 AM
:( he lost the set 4-6. :mad: I'll be back in about an hour and a half and this match had better still be happening and Roddick had better be winning by that time! :sobbing:

Kate87
01-21-2009, 08:38 AM
um wow :haha:

tennis lover
01-21-2009, 08:38 AM
:zzz: same old shit just a new day. absolutely embarrassing to see him be on the defensve on every single point.
Deb :speakles: did you stay up or do you have some magic alarm clock that wakes you up when the match starts?!?!

tsurupettan
01-21-2009, 08:40 AM
Andy better step his shit up or I'm gonna cut a bitch. I didn't stay up this long to see such a pathetic performance.

Deboogle!.
01-21-2009, 08:40 AM
I've mostly been up but not really b/c of andy.couldn't fall asleep b/c of something else and now i am here watching this shit in bed :lol:

Stawa
01-21-2009, 08:44 AM
hey everyone *waves* Tired much? :D

At least he started quite good in the second set ... 4:6 1:0, why can't he seem to make a point when Malisse serves -.-'
Oh well there just was one *lol* 15:40 :D

tsurupettan
01-21-2009, 09:03 AM
Andy really wants that white towel.

Stawa
01-21-2009, 09:05 AM
Ah that was about a white towel? *lol*
I couldn't understand what he was asking for^^ Must be really important ... "'cmon man, that's your job" :D

snaillyyy
01-21-2009, 09:06 AM
:(Really can't stay up for this.:rolleyes:

tsurupettan
01-21-2009, 09:20 AM
A set a piece now. Ho-hum.

Stawa
01-21-2009, 09:26 AM
I was relieved and now I'm .... arrgh >.<

Break for Malisse in the third set 0:1

tsurupettan
01-21-2009, 09:43 AM
Andy got the break back. Lesse what happens now.

Stawa
01-21-2009, 10:12 AM
Tiebreak :unsure:

tsurupettan
01-21-2009, 10:16 AM
At least he's doin' it right in the TB.

tsurupettan
01-21-2009, 10:17 AM
Two sets to one, Andy.

tennis lover
01-21-2009, 10:18 AM
:woohoo: he won the TB! :D so has Andy picked his game up or is Malisse just sucking more than in the first set? either way I have noticed a trend of my favourite players only starting to win when I stop watching. I am a bad omen! :sobbing:

tsurupettan
01-21-2009, 10:21 AM
I'd say more of the latter -- Malisse has started to make quite a bit more mistakes than he did in the first set.

tennis lover
01-21-2009, 10:25 AM
I thought as much. :rolleyes:

Malisse seems to be whining a lot but I can't quite hear what he's saying.

Stawa
01-21-2009, 10:29 AM
Malisse seems to be whining a lot but I can't quite hear what he's saying.
I was thinking the same ...

And I'm happy Andy's doing well now :) 2:0

tennis lover
01-21-2009, 10:31 AM
double break. :dance: come on now Andy, take him down! :bounce:

tsurupettan
01-21-2009, 10:31 AM
3:0 now.

Andy seems to be playing a bit more aggressively now that Malisse looks about to self-implode...

tennis lover
01-21-2009, 10:34 AM
I want a bagel. :D

Stawa
01-21-2009, 10:35 AM
4:0 :bigclap:

He seems to be more present on the court now^^

tennis lover
01-21-2009, 10:38 AM
:( no bagel for Jo. :awww:

tsurupettan
01-21-2009, 10:38 AM
Aw, no bagel possibility. Though Andy seemed to just be like "eh, whatever" on that game point.

tennis lover
01-21-2009, 10:40 AM
yeah, he didn't even run for it. I do not like that attitude though- every point counts!! :lol:

tennis lover
01-21-2009, 10:43 AM
another game nicely tanked. :(

tsurupettan
01-21-2009, 10:44 AM
True that, esp. since it's Andy we're talking about. Boy, don't squander points like that! Return game or not. :smash:

Here's to Andy serving out for the match.

Stawa
01-21-2009, 10:45 AM
Mhm ... as long as he's making it now...

The last game^^

tsurupettan
01-21-2009, 10:48 AM
Andy won. Lucky. Santoro's next. I don't know how much of a problem he'll pose for Andy, but if he plays some shitty defensive stuff, so help me.

tennis lover
01-21-2009, 10:49 AM
:banana: next up Fabrice. :) Andy said he felt like he was hitting the ball well. :eek:

Stawa
01-21-2009, 10:54 AM
:bounce: :D

Santoro's next? I hope Santoro will be tired after his match against Kohli today .... otherwise I can't say how it will end, but I'm optimistic :)

Tytta!.
01-21-2009, 10:55 AM
:bounce: :D

Santoro's next? I hope Santoro will be tired after his match against Kohli today .... otherwise I can't say how it will end, but I'm optimistic :)


Fab looked really really tired, he could barely walk. If Andy doesn't beat him easily we can start to get worried. :p

tsurupettan
01-23-2009, 05:25 AM
Early break for Andy in the starting set. :yeah:

Stawa
01-23-2009, 05:52 AM
Oh my ... the forum's hating me ...half an hour to post something xD

6:3 , I think that's a good start :D I hope he continues playing like that.

tsurupettan
01-23-2009, 05:57 AM
:lol: It's not just you. The forum is acting cranky for me, too.

And, yeah, it's nice to see Andy come out aggressively in the beginning of the match rather than in the middle or near the end as a last hope. I hope he takes this kind of play with him if (when? :p) he wins the match and goes on further.

Stawa
01-23-2009, 06:07 AM
Ah and I thought it's because of me :p

Yeah you're right, nice too see that and I'm happy that the heat doesn't seem to bother him THAT much.
Do you know if you can see the mark of the ball well on this surface? Just asking because Santoro always checks them :)

tsurupettan
01-23-2009, 06:09 AM
Andy got the break. 3*-2 now.

Stawa
01-23-2009, 06:14 AM
4:2, he handles Santoro's play really well

tsurupettan
01-23-2009, 06:20 AM
I'm not quite sure about that myself, honestly (about whether the ball marks the lines well enough to check, or at all). :scratch: Maybe someone else has a more definite answer.

Easy hold for Andy. :dance:

Stawa
01-23-2009, 06:24 AM
Thanks anyway :)

Oh no, double fault and 0:40 :eek:

tsurupettan
01-23-2009, 06:25 AM
I know, right. :( Come on, Andy. :smash:

tsurupettan
01-23-2009, 06:28 AM
Thank God Andy's pretty good at digging himself out of holes, I was a bit worried there. :D

Second set to Andy! 6-4.

Stawa
01-23-2009, 06:29 AM
I was worried too, he got me scared there for a while -.-'

6:3 6:4 :banana:

Stawa
01-23-2009, 06:38 AM
1:1

Wow 3 aces in one game :worship: and 18 in the whole match 'til now, that's not bad

tsurupettan
01-23-2009, 06:41 AM
I know, his serving has been pretty wonderful. :bowdown:

BP chance now. Come on, Andy! :D

ETA: lmao, spoke too soon. :rolls:

Deboogle!.
01-23-2009, 06:44 AM
please andy, i'm tired:zzz:

Stawa
01-23-2009, 06:47 AM
What a pity he didn't make the breakball, but a game where Santoro doesn't make a point is fine for me too :D

Haha, Eurosport just showed the Serena interview where she talked about her win over Andy when she was about eleven years old, so funny :lol: soon she will have an indirect win over Santoro more, at least I hope that ;)

tsurupettan
01-23-2009, 06:48 AM
Triple BP. At least win one. Please... please?

ETA: Thank you for doing so. :dance:

Deboogle!.
01-23-2009, 06:49 AM
aw, he listened for once:D :p

Stawa
01-23-2009, 06:49 AM
:banana: :banana:

Break and 3:2

tsurupettan
01-23-2009, 06:51 AM
aw, he listened for once:D :p

It just goes to show miracles do happen. :angel:

Stawa
01-23-2009, 06:55 AM
:lol:

Can you say that again so he'll make the break again now? :p

Deboogle!.
01-23-2009, 06:56 AM
wow, he REALLY listened to me :D :angel: thanks Andy :smooch:

tsurupettan
01-23-2009, 06:56 AM
Another break, 5-2, Andy to serve out the match.

:bigclap: Very nice third set this has been. Why can't this Andy show up more often.

Stawa
01-23-2009, 06:59 AM
:bigclap::clap2::bigclap:
*does the happy dance*

Great match :) He played very well, especially during the third set

tsurupettan
01-23-2009, 07:00 AM
:D Very nice win!

Robredo next. :dance:

Stawa
01-23-2009, 07:02 AM
Arrgh I don't like the german commentators. According to them Andy just won because Kohlschreiber had made Santoro tired.

Awww record for Santoro ... that's kinda ... I don't know ... cute? ;)

Golfnduck
01-23-2009, 07:13 AM
How did Andy play tonight? I just saw the live scoreboard. Another good win, the stats look good. Did anyone see the match?

tsurupettan
01-23-2009, 07:15 AM
It may have been a [large] factor, but I bet they're just mad that Andy's made it even further into the draw. ;) :nerner:

Andy's comments at the end of the match on Santoro was really cute. Saying he'll be back next year. :lol:

Kate87
01-23-2009, 07:19 AM
How did Andy play tonight? I just saw the live scoreboard. Another good win, the stats look good. Did anyone see the match?
he played pretty well.:D his fh was really good and he was aggressive.:D he tried to win every point and he hit 50 winners:eek:(20 from that were aces but still 30:eek:

Golfnduck
01-23-2009, 07:25 AM
he played pretty well.:D his fh was really good and he was aggressive.:D he tried to win every point and he hit 50 winners:eek:(20 from that were aces but still 30:eek:
Thanks :hug: I'm glad that he's on to round 4.

Stawa
01-23-2009, 07:26 AM
It may have been a [large] factor, but I bet they're just mad that Andy's made it even further into the draw. ;) :nerner:

Andy's comments at the end of the match on Santoro was really cute. Saying he'll be back next year. :lol:

Yes the comment was really cute, but the Santoro interview was quite long. Andy looked like he just wanted to leave the court as soon as possible^^

tsurupettan
01-25-2009, 05:13 AM
Everything's still on-serve. If it comes to a TB, which is looking more and more likely, here's to hoping Andy can take Robredo out there.

ETA: I'm happy to say that I spoke too soon. Andy got the break to take the first set. 7-5.

Deboogle!.
01-25-2009, 05:15 AM
he's returning like utter crap :o

Stawa
01-25-2009, 05:20 AM
But he still won the set :) 7:5

tangerine_dream
01-25-2009, 05:20 AM
Andy wins first set 7-5 :woohoo: This is outstanding playing from him. Robredo is pushing him harder than he's ever done but Andy has an answer for everything. I can't reiterate enough how much losing that 15 lbs has made a huge difference, he's running everything down and making the get.

Please keep it up, Andy. :D

seljanin
01-25-2009, 05:21 AM
Whatta passive display from Andy so far.. :o

IMO, he's very lucky to have won that 1st set. Amazingly Robredo, who is quite a pusher, has been the more active player on the court so far :o

Anyhow.. go Andy! :)

Deboogle!.
01-25-2009, 05:23 AM
Whatta passive display from Andy so far.. :o

IMO, he's very lucky to have won that 1st set. Amazingly Robredo, who is quite a pusher, has been the more active player on the court so far :o

Anyhow.. go Andy! :)Couldn't agree more. Hate seeing him play like this even when he manages to win the set.

tangerine_dream
01-25-2009, 05:49 AM
Andy holds easily, breaks Tommy twice, and is serving for the second set now. Please continue to play so badly, Andy. :woohoo:

tsurupettan
01-25-2009, 05:50 AM
Won the second set, yay.

And wtf, is the site just crappy for me or something. I swear, you'd think it'd be smoother at nighttime with less traffic...