Indoor Season 2008 [Archive] - MensTennisForums.com

Indoor Season 2008

soulage
09-22-2008, 04:27 PM
It begins by Metz where he received a WC (thanks to Julien Boutter) In the local newspaper there is an interview where he doesn't deal with his adductors and seems in a good fit:

http://actu.republicain-lorrain.fr/index.php/articles/show/id/144916

A LA UNE TENNIS. Clément : « Motivé comme jamais »

Le trentenaire, pilier du tennis français, a reçu un petit coup de pouce des organisateurs messins ! Arnaud Clément, le fidèle, participera à son sixième Open de Moselle grâce à une invitation. Personne ne se plaindra de la présence du premier vainqueur de l'épreuve.

http://actu.republicain-lorrain.fr/imagesJournal/144916Arnaud%20Cl%C3%A9ment.jpg

• Heureux, on suppose, de cette wild card…
« Franchement, oui ! Je voulais absolument venir à Metz, et j'aurais disputé les qualifications si le jour même (le samedi) il n'y avait eu le mariage de mon frère. Je n'aurais donc pas pu venir. »
• On revient sur votre saison, à la fois moyenne au niveau du classement et pourtant riche en émotions.
« Oui, comme à Wimbledon. Sans ce tournoi, mon année n'aurait pas été pareille. Il m'a sauvé 2008 par le résultat (quart de finale, balles de match pour les demi), par la confiance et l'envie qu'il m'a redonnées. Je joue au tennis pour vivre ce genre de choses, préférant ces émotions ponctuelles à un parcours régulier mais plat. »
• Les JO de Pékin sont à ranger dans cette catégorie ?
« Hélas… Une grosse déception (quart de finale en double avec Llodra). Je ne l'ai toujours pas digérée, ça prendra du temps. Au-delà de la manière, des adversaires, c'est le fait d'avoir servi à 4-3 dans le troisième set puis pour le match sans réussir à gagner ces Jeux. Alors qu'en double, c'est généralement plus facile. Les boules. Etre à deux points d'une médaille ! Oui, les grosses boules. Etre si proche d'un tel podium est l'occasion de ta vie… Et moi, je l'ai manquée. J'y repense sans cesse, en jouant, en m'entraînant. »
• Ce duel olympique s'est avéré palpitant quand même, avec de l'intensité et de la longueur !
« Entre nous, je m'en fous de finir à 22-20 dans le cinquième set. On se rappelle du match important que l'on a loupé. »
• Une cruelle désillusion à même de vous amener à lâcher le tennis ?
« Ah, non ! Aucun doute. Je compte bien repartir en 2009, avec plein de motivation. Physiquement, je ne suis pas trop mal. Pas de signe d'essoufflement. A trente ans, je suis là et je suis bien. Prêt à finir en trombe l'année avec ces tournois en France. »

« De plus en plus relevé »

• Justement, le tableau de l'Open de Moselle vous inspire-t-il ?
« Relevé. Comme chaque année, ce n'est pas une info. De plus en plus relevé d'ailleurs (il rit), j'ai bien fait de gagner la première fois (en 2003) ! »
• La Clé a-t-elle une chance ?
« Le tableau peut s'ouvrir, on ne sait jamais. On peut avoir la grande forme pendant une semaine. Seulement, à Metz, on est sûr d'une chose : il faudra être au taquet dès la première minute du premier match. Car on rencontre obligatoirement du bon très vite. Mais à l'Open de Moselle, j'ai plus ma chance qu'ailleurs. »
• Pourquoi ?
« J'adore venir à Metz. Tout me plaît. L'environnement, la ville, le public, j'y ai beaucoup de potes, même les personnes de l'hôtel ont un petit mot sympa pour moi. Ce sont des détails mais ils comptent. Ils aident à vous sentir bien. Alors, évidemment, vos chances sont plus grandes qu'ailleurs de faire un truc ici, bien que ce ne soit pas une garantie ! »
• Aux Arènes, on vous verra en simple et en double ?
« Oui, avec Micka. On est tenant du titre, non ? C'est vrai qu'en 2008, cela s'est mal goupillé avec nos blessures respectives mais je ne suis pas inquiet sur notre niveau de jeu… »

A translation :

Happy of this WC, we suppose ...
"Honestly, yes! I absolutely wanted to come to Metz and I would have play the qualies but the same day (Saturday) there is my brother's wedding. So I couldn't come. "
• Coming back on your season, an average level in ranking but again full in emotions.
"Yes, as at Wimbledon. Without this tournament, my year wouldn't have be the same. It saves 2008 by this result (quarter-final and match ball for semi-final), by the confidence and the desire that's it gived me. I play tennis for living this kind of thing, preferring these emotions to a more consistent but flat season. "
• The Beijing Olympics are to be placed in this category?
"Unfortunately ... A big disappointment (quarter-finals in doubles with Llodra). I didn't digested, it will take time. Beyond the way,the opponents, it's have serve at 4-3 in the third set and then for the match without managing to win these games. While in double, it is usually easier. I piss off. Being at two points of a medal! Yes, I piss off. Being so close to a podium is the opportunity of your life ... And I've missed. I think everytime, playing, training. "
• This Olympic duel has been exciting anyway, with the intensity and the duration!
"Between us, I really don't care to finish at 22-20 in the fifth set. We remember only the important match that we missed. "
• A cruel disillusion which can lead you to stop with tennis?
"Oh, no! No doubt about that. I look in 2009 with plenty of motivation. Physically, I'm not too bad. No sign of abating. Thirty years I'm here and I'm good. Ready to finish the year with these tournaments in France. "

"More and more high"

• The draw of the Open de Moselle inspires you ?
"High level. As every year, this is not a news. Increasingly high indeed laughs) I have done well to win the first time (in 2003)! "
• La Clé gets a chance?
"The draw can open, you never know. You could be in a great shape for a week. But in Metz, you're sure of one thing: you've to be ready from the first minute of the first match. As you necessarily play good players very quickly. But in the Open de Moselle, I have more luck than elsewhere. "
• Why?
"I love coming to Metz. I like everything . The environment, city, crowd, I have many friends, even people from the hotel have a nice word to me. These are details, but they count. They help you to feel good. So, obviously, your chances are greater than elsewhere to do something here, although this is not a guarantee! "
• In the Arenes, we will see you single and double?
"Yes, with Micka. We are the helder of the title, no? It is true that in 2008 it was badly with our respective injuries but I'm not worried about our level of play ... "

higherlaw
09-22-2008, 08:32 PM
:wavey: thanks for this article and also the translation, soulage!!

So, Bruno's wedding is this Saturday, anyone have the details on that? Where, etc.:cool:

Marine
09-22-2008, 09:53 PM
Around aix en provence I suppose. ;)

Via
09-22-2008, 11:37 PM
another french lesson...

Oui, les grosses boules.
Oui, les grosses boules.

Marine
09-23-2008, 05:44 PM
:lol:

Very elegant.

Arnaud likes re-invent french expressions when he doesn't find them as meaningful.

Kezzi
09-23-2008, 10:07 PM
Thanks for translating the interview! :hug:

And Bruno's wedding on saturday :bounce:
I would love to send a card or something, but I don't know where to send it. I guess it will not arrive with just Bruno Clement, Aix en Provence :p

Via
09-29-2008, 12:12 AM
metz draws are out -

single: vs GRANOLLERS, Marcel (who is not a wildcard so must be ranked higher than him)

doubles: vs MATHIEU, Julien / MUTIS, Olivier (who are wildcards, while arnaud/mika are #2 seeds)

will play doubles first on monday.

Via
09-29-2008, 12:15 AM
Thanks for translating the interview! :hug:

And Bruno's wedding on saturday :bounce:
I would love to send a card or something, but I don't know where to send it. I guess it will not arrive with just Bruno Clement, Aix en Provence :p

any pics?

expect arnaud and nolwenn to have shown up in their glamourous outfits again, and stealing some limelight :devil:

Cerise
09-29-2008, 08:46 AM
metz draws are out -

single: vs GRANOLLERS, Marcel (who is not a wildcard so must be ranked higher than him)

doubles: vs MATHIEU, Julien / MUTIS, Olivier (who are wildcards, while arnaud/mika are #2 seeds)

will play doubles first on monday.

Arnaud will play against a qualified first round

soulage
09-29-2008, 03:05 PM
Arnaud will play against a qualified first round
And it's Rick De Voest, he avoids the french qualifiers.

Pepi.
09-29-2008, 07:24 PM
Good luck :)

Kezzi
09-29-2008, 08:16 PM
any pics?

expect arnaud and nolwenn to have shown up in their glamourous outfits again, and stealing some limelight :devil:
I didn't see any yet, but this week I'm too busy to look for them :(
Think I will google a few hours this weekend :p

Ofcourse, but I'm sure Bruno and his wife were the most beautiful people there :D

soulage
09-29-2008, 09:39 PM
They won their double first round 6-4 / 6-4. Arnaud will play De Voest Wednesday .

Hangdog
09-29-2008, 09:59 PM
And here is the come back :yippee:
De Voest actually is a perfect first round for a tournament like Metz.

kukka
09-30-2008, 08:29 AM
I'm not too happy with Arnaud playing against Rik in the first round. I've seen Rik play live couple of times this year and I kinda like him. ;) Well, hopefully it will be a good match and I'm still supporting more for Arnaud than Rik. :D

Elina

Kezzi
09-30-2008, 09:45 PM
I also saw Rik play a few times, let's hope he doesn't surprise Arno too much :unsure:
Allez Arno!! :bounce:

Marine
09-30-2008, 10:03 PM
I thought arnaud was going to play today... first round wednesday, at least he's sure to stay a few days in Metz. lol
What's his schedule after the tournament ?

soulage
10-01-2008, 09:52 AM
What's his schedule after the tournament ?
Stockholm, he's on alternate list for Madrid qualies, alternate on Lyon entry list and for Bercy the qualify list is not yet out.

Micka said today in the newspaper that's they want to win Metz, Lyon and Bercy in a row this season.

*Raine
10-01-2008, 02:11 PM
Stockholm, he's on alternate list for Madrid qualies, alternate on Lyon entry list and for Bercy the qualify list is not yet out.

Micka said today in the newspaper that's they want to win Metz, Lyon and Bercy in a row this season.

That would be really great :).

I hope Arnaud wins today.

EDIT: He won the 1st set 6-4 :banana:

higherlaw
10-01-2008, 03:36 PM
:smash::banghead:
[Q] R de Voest (RSA) d [WC] A Clement (FRA) 46 62 75

Ok then, win the doubles...

Marine
10-01-2008, 03:44 PM

oh le nul :mad:
Wasted wild card...

soulage
10-01-2008, 03:47 PM
A summary :)

He won 1st set but it was tough and strange. He made two times the break leading 4-2 and served for the set at 5-3 but finally won the set on De Voest serve at 5-4. From 4-2 for Arnaud none of them won his serve.

And of course at the beginning of the second set, he lost his third service game in a row :rolleyes:. He broke back the following game. After one service game holding by love, he lost again his serve at 2-2 on a DF. He lost it also at 3-4 to loose the set 2-6. In this set he got only 38% of 1st serve with 3 DF.

In the third he began by hold his serve but lost it on the first break ball at 1-1. At 2-3, he was 40-00 up on De Voest serve but missed these 3 break balls to finally won the one after 1st deuce. Then you had already guess he lost his serve at 5-5 (it was very funny in a way lol)to lost 5-7. A duration of 2h35 :eek:

It was as if he was not on the court in the second and at the beginning of the third. Maybe a lack of competition or of training ? The end of the match was close but De Voest was opportunist and Arnaud febrile. Anyway, loose to De Voest is not very glorious especially with a WC :rolleyes:

They should play their double quarter tomorrow or friday, after that it's Stockholm where he probably won't have a such a nice draw. I'm not sure it's very useful to ask WC for Lyon and Bercy :devil: and if he doesn't enter the others qualies draw, he's probably soon in holidays for single match :drink:

Hangdog
10-01-2008, 03:48 PM
Nice joke from Micka :o

Ok then, win the doubles...
:smoke: What an impressive result.
Good luck in doubles anyway.

BTW, there is a hilarious picture, I believe it's from the doubles 1st round (source (http://picasaweb.google.fr/saule8421/Metz#)):

Marine
10-01-2008, 03:56 PM
Merci soulage.
I guess he was not in a good mood...

Marine
10-01-2008, 03:58 PM
BTW, there is a hilarious picture, I believe it's from the doubles 1st round (source (http://picasaweb.google.fr/saule8421/Metz#)):

César sur son char... :lol:

soulage
10-01-2008, 04:05 PM
I guess he was not in a good mood...
To know his mood we have only to ask to ballkids :devil:

On FFT website they say politely he played badly " L'Aixois n'a jamais réussi à libérer ses frappes de balles". I don't know if there will be an audio.

soulage
10-01-2008, 04:31 PM
The audio is available http://www.fft.fr/open-de-moselle/2008/?id=4109

He sounds good and he's definitly funny :lol:. "They were beautiful, happy and it's was nice to see " about Bruno's wedding. It's the sentence of the day on the FFT website.

"Ils étaient beaux, ils étaient heureux, et c'était beau à voir !"
Signé Arnaud Clément, dont le frère Bruno (son ancien entraîneur) s'est marié le week-end dernier.

"I'm disappointed even if i doesn't seem to be. I had the ascendancy in 80% of the points but I was bad in finishing."

He acknowledges that he missed a good draw and he said that even if he was motivated but his concentration fluctuated and it was a match of come back. For the end of the season, he knows that draws will be different but think the season is not finished :eek:

As usual, he's not worried.

Marine
10-01-2008, 05:00 PM
C'est mignnnonn ! lol
A quand le sien ?

soulage
10-01-2008, 05:25 PM
A pic on the blog found by Truc http://latourcamoufle.hautetfort.com/tag/match%20a.%20clement%20contre%20r.%20de%20voest and we learn that's Arnaud was agressive toward the umpire in the third.

Sur le Court Central de l'Open de Moselle vient de se terminer un match de toute première importance, la rencontre qui a opposée le Français Arnaud Clément au Sud Africain Rik de Voest. Le second l'a remporté sur le premier en trois manches : 4/6, 6/2 et au Tie-Break 7/5. Un match très intéressant, technique, en force et qui a donné entière satisfaction au public (dont de nombreux enfants - c'est le mercredi - qui ont acclamé Arnaud...). A noter, le geste déplacé d'Arnaud Clément qui a été agressif envers l'arbitre dans la troisième manche.

But 7-5 is not a tie-break :devil: so maybe everything is wrong.

Marine
10-01-2008, 05:56 PM
Against the umpire, it's not that important lol
Fortunatly for him it's wednesday and there were lots kids to support him loudly, otherwise... :o

sandy83S
10-01-2008, 06:17 PM
I live Metz and I stays with my son with the match of Arnaud! he was not aggressive with the umpire! some write silly things ! !!!during the match I had the feeling that Arnaud seemed a little still constrained by his wound and not really given maybe marriage of Saturday!!!! BECAUSE it had the tired face!

Arnaud was applauded cordially by the children and signed autographs!

on the other hand ihis adversary is not sympathetic nerve!

Via
10-02-2008, 12:34 AM
Nice joke from Micka :o
:lol:

:haha:
was it just him or everyone enters the court that way? anybody knows?

well i'm not surprised at the poor result, first of all it's a continuation of his recent results, and then he might still be suffering from hangover from the wedding, so that's my excuse for him.

as usual of course :devil: mika will carry the doubles but 3 titles in a row... yeah

kukka
10-02-2008, 09:28 AM
It's a pity that Arnaud lost to Rik. The match went as I feared it might go... :rolleyes: Better luck for them in doubles!

Elina

*Raine
10-02-2008, 05:40 PM
:rocker2:I hope they'll win the doubles game today.

Kezzi
10-02-2008, 06:29 PM

Well, you can't say they don't have ambition :p

soulage
10-02-2008, 10:18 PM
Well, you can't say they don't have ambition :p
Yes but it's only words beacause on court it isn't the same thing :p
They lost first set in their match against the other top french double team with two break on Arnaud serve but Micka had have also to save 4 break point on his serve. Even the double can't consoled Arnaud :devil:.

Their second set and their super tie-break was more impressive. Congrats guys.

Via
10-04-2008, 12:14 AM
arnaud does play better at home, and on the big stage (especially wimbeldon these days :tape:)

so good luck with the big ambition (no match on friday?)

thanks for all your entertaining reports, soulage :yeah:

Pepi.
10-04-2008, 05:43 PM
good luck :)

soulage
10-04-2008, 07:58 PM
They won their semi 11-9 in the super tie-break after saving 2 match points according to the FFT website. The final will be the remake of last year. I have followed a bit the beginning and they were 1 set down and a break down in the second when I stop to follow.(Micka was just broken :eek:)

For Stockholm Arnaud gets again a qualifier :rolleyes: but we can notice that a player like Juan Monaco plays the qualies and we know that a bad ranked player is not a reason to be optimist :devil: and he doesn't play double :confused: Micka will play it with Santoro in Moscow ;)

In the short FFT audio, Arnaud said he's not yet at 100% and he added that's today Gicquel and Ascione was maybe better but play every week together helped them.

soulage
10-05-2008, 01:38 PM
They won 5-7/6-3/10-8:worship: The polish seems to have really well played today. They lost only one point on their serve in first set :eek: and Micka & Arnaud got only one BP but they converted it :angel:. In the super tie-break our guys needed 4 match points to conclude.

They had a lot of chance this week because they won their three last matches winning less points than their opponents.In the local newspaper Arnaud said today that he'll be happy to not go in Shanghai this year prefering to go in holidays at the same period :lol: and he doesn't want go back in China this year :sad: So we can conclude that's he won't spend his holidays in beijing :cool:

Je serai bien content de ne pas aller à Shanghaï et de pouvoir partir en vacances.» Arnaud Clément s'amuse. Et il est heureux. Car la victoire, hier, face aux amis Gicquel et Ascione, fut diablement longue à se dessiner. Une victoire qui donne cependant du baume au cour à une équipe qui a sans doute encore dans la tête l'amère défaite pour la médaille de bronze de Pékin. Arnaud Clément persiste : «Oui, je serai bien content de ne pas retourner une deuxième fois en Chine cette année.» Mais si le pays de Mao avait donné le mal de mer aux tenants du titre de l'Open de Moselle, le vent messin leur a redonné de la vigueur.«Le fait qu'on joue ensemble depuis longtemps a sans doute fait la différence », analyse Clément au sujet d'une rencontre où il sauva quand même deux balles de match. La survie en poche, les deux compères avaient déjà la tête tournée vers la difficile finale qui s'annonce aujourd'hui. «Ce sera un match compliqué. On les connaît, ils sont en course pour le Masters et voudront sans doute prendre leur revanche. Ce sont eux les favoris, et ils jouent extrêmement bien en ce moment.» Pour mémoire, les Français avaient battu les Polonais en deux petits sets (6-1, 6-4) lors de la finale l'an passé. Cette fois, ils joueront en lever de rideau avant la grande finale Mathieu-Tursunov. On ne pouvait pas rêver mieux comme ouverture.

*Raine
10-05-2008, 01:41 PM
They won 5-7 6-3 10-8 :banana: :banana: :banana: :bigclap::bigclap::bigclap:

EDIT: Thanks for the info, soulage.

soulage
10-05-2008, 05:15 PM
I only find this pic on the ATP website http://www.atptennis.com/1/en/doubles/

http://www.atptennis.com/5/photos/2008/clementllodra_metz7.jpg

Nothing important in the audio almost the same than in the ATP report.

Marine
10-05-2008, 07:27 PM
I didn't see the match, only the interview a few minutes after, they were in a good mood, arnaud said some jokes to the journalist "in 2003... when I still was a single player...lol" etc...
The ceremony was funny too, it seems mika (yes, mika !) thanked Nolwenn for supporting them in final. LOL
Arnaud tries to be discret, not his friend !

well...3 wins in a row...it's still possible.
But Metz was the easiest of all.

soulage
10-05-2008, 07:47 PM
they were in a good mood, arnaud said some jokes to the journalist "in 2003... when I still was a single player...lol" etc...
:rolls:

Concerning Stockholm qualifiers have been placed and he gets the swedish Bjorn Rehnquist.

Marine
10-05-2008, 08:41 PM
:rolls:

Arnaud always uses to speak scornfully about him, I like that. :)
His interviews, even short, always are interesting, he's natural, honnest sometimes funny.

Hangdog
10-05-2008, 10:49 PM
and he doesn't play double :confused:
Mahut wanted to play with him, but Arnaud refused it saying he's too tired or something like that :rolleyes:
They won 5-7/6-3/10-8:worship:
Great news :D :rocker2:

Rehnquist is beatable :devil:

:wavey:

Via
10-06-2008, 12:18 AM
congrats! it's their first title this season :eek:

but... already tired and looking forward to year end holiday :rolleyes: has he won that many matches lately? those aging bones :mad: lol

soulage
10-06-2008, 10:25 AM
Pity and apparently Nico didn't find an other partner. But I really think the old Arnaud is tired :p. All along the week he said it in the audio and Micka worked doubly to compensate. He needs a lot of time to recover of injuries now.

Kezzi
10-06-2008, 06:05 PM
I only find this pic on the ATP website http://www.atptennis.com/1/en/doubles/

http://www.atptennis.com/5/photos/2008/clementllodra_metz7.jpg

Nothing important in the audio almost the same than in the ATP report.
If I was Nolwenn I would've jumped in between...they look like they're in love with eachother :lol:

soulage
10-08-2008, 04:05 PM
Easy win 6-2 / 6-1

First set : an easy start with two love games and after a tough service game with 2 BP saved followed by an other break he was 5-1 on serve. Rehnquist earned one break back but Arnaud concluded the set on the following game.

Second set : Exactly the same scenario Arnaud breaks to lead 3-0; 4-1 and 5-1 but there concluded on his serve.

Well, the good news is that he can always beat a weak opponent :) Nieminen tomorrow :unsure:

From Yahoo

http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20081008/all/l3434450.jpg

Hangdog
10-08-2008, 08:20 PM
Easy win 6-2 / 6-1

:yeah:
Pity and apparently Nico didn't find an other partner.
Not really. Mahut was more like "Ok, I didn't want to play so much anyway" as he also was not too fresh after travelling a lot and playing many matches lately.

but... already tired and looking forward to year end holiday :rolleyes: has he won that many matches lately? those aging bones :mad: lol
But I really think the old Arnaud is tired :p. All along the week he said it in the audio and Micka worked doubly to compensate. He needs a lot of time to recover of injuries now.
Nah I wish I could look like him when I'm tired :devil: I saw those ageing bones in action on Monday - when this poor exhausted guy just arrived to the club after Metz final. He was rushing around like a meteor, never steady, always bouncing here and there. He needed to manage some issues at the info desk, it took him about 10 minutes, and every single second he was into something: turning to the left and to the right to chat to someone or shake hands, slapping somebody on the back, standing on tiptoe to see what's going on at the desk as he was the shortest guy over there etc.

Yesterday:

http://farm4.static.flickr.com/3184/2924306767_01e7b13272_o.jpg

(Grand merci to Olivier Soulès for the help :o)

soulage
10-08-2008, 09:07 PM
Nah I wish I could look like him when I'm tired :devil: I saw those ageing bones in action on Monday - when this poor exhausted guy just arrived to the club after Metz final. He was rushing around like a meteor, never steady, always bouncing here and there. He needed to manage some issues at the info desk, it took him about 10 minutes, and every single second he was into something: turning to the left and to the right to chat to someone or shake hands, slapping somebody on the back, standing on tiptoe to see what's going on at the desk as he was the shortest guy over there etc.

:lol: He's an hyperactive guy

Thank's for this nice pic :)

Marine
10-08-2008, 09:16 PM
ahh merci merci merci Irina !!! :worship:
So you met a Lacoste's model, great ! :lol:

Yes he's been hyperactive for his childhood, remember passing potes...

Via
10-08-2008, 10:35 PM
irina you're in stockholm ?? :eek: :hearts:

hope you're having a great time! (needless to say) but why aren't you in moscow :confused: (not the city but for the players, i mean :devil:)

Marine
10-08-2008, 10:41 PM
Because she hates Moscow and loves Stockolm... maybe ;)

soulage
10-09-2008, 07:10 PM
He lost 4-6/7-6(5)/2-6 after 2:47h on court

Nieminen is not Renhquist so of course it was more tough :devil: especially with a not very efficent serve and wasted break points :rolleyes:

1st set : no BP occasion for Arnaud and the traditionnal shock at 4-4 (broken by love).

2set : Arnaud breaks at 2-1 and leads 4-1 and 5-2. He misses a set point on Nieminem serve and the following game Jarkko debreaks on his first break point of the set. 5-5. Arnaud misses again 2 set points on Jarkko serve :o but wins finally the tie break :)

I stopped to follow after the second set but with stats we can see that Arnaud missed also all his BP opportunities in third :devil:

It was winable for sure

Marine
10-09-2008, 07:16 PM
Winable but minable au finish... lol

Some pics (very bad quality) of the open de moselle, during the ceremony after the match.
http://picasaweb.google.fr/langladeb/OpenDeMoselle2008FinalesDimanche5Octobre#

soulage
10-09-2008, 07:37 PM

As all along this season :devil: He no more wins close match. All the struggles have the same conclusion :sad:

I think he had saved his direct entry in Australian Open but he can maybe be out of the Top 100 at the end of season.

For Madrid he's 6# on alternate Qualification list for the moment so not sure to play. Does he will prefer to prepare Lyon where he's not sure to enter either ?

Some pics (very bad quality) of the open de moselle, during the ceremony after the match.
http://picasaweb.google.fr/langladeb/OpenDeMoselle2008FinalesDimanche5Octobre#
It seems that daddy Clement was also there to cheer them and even a dog :confused:

Hangdog
10-09-2008, 08:23 PM
ahh merci merci merci Irina !!! :worship:
So you met a Lacoste's model, great ! :lol:

Yes he's been hyperactive for his childhood, remember passing potes...
Yeah, so it's mostly merci to the Lacoste's model for stopping his eternal run and giving me a few minutes of his time :lol:
irina you're in stockholm ?? :eek: :hearts:

hope you're having a great time! (needless to say) but why aren't you in moscow :confused: (not the city but for the players, i mean :devil:)
I was and I had, thanks :angel: I left my paradise on Tuesday afternoon.

Well, I just go to Stockholm for a few days every October, it has nothing to do with tennis - but since I anyway had some things to do near the tennis club I thought to come in and then I had an unreal luck to meet Arnaud.
As for Moscow, I had a lot of good luck regarding its players, too, but that's another story lol
Because she hates Moscow and loves Stockolm... maybe ;)
No "maybe" ;)
He lost 4-6/7-6(5)/2-6 after 2:47h on court

Nieminen is not Renhquist so of course it was more tough :devil: especially with a not very efficent serve and wasted break points :rolleyes:
That's a pity but Nieminen was a too tough opponent for the second round, I believe this guy has pretty good chances to win the whole tournament.

As for the serve and wasted break points, I believe it's also the matter of the court. I don't know what's wrong with its surface, but almost everyone maybe except the local players (and I think Nieminen is also a sort of a local player) had a lot of problems with their serve. Then there is also the light problem. It's really dark on court, for those matches played before 5 PM it's more or less fine because there is additional light coming from windows, but the evening matches are being played in pretty bad light conditions. So no wonder Arnaud had to wear his glasses.

As for the rest, he seemed to be just fine and happy with everything. He believes he's in a good form (:devil:), the injury doesn't bother him at all and so everything is almost perfect regarding his health. Coach absence also doesn't seem to bother him any much, he's going to care about it during the off-season or maybe in the beginning of the next year.

barbottin
10-09-2008, 09:21 PM

Some pics (very bad quality) of the open de moselle, during the ceremony after the match. http://picasaweb.google.fr/langladeb/OpenDeMoselle2008FinalesDimanche5Octobre#

Is it just my imagination or the girl with the dog looks like...Camille ?:confused:

Marine
10-09-2008, 09:30 PM
...your imagination. lol
But I don't know who she is.

barbottin
10-09-2008, 10:48 PM
You may be right, Camille can't be taller than Nolwenn :lol: But the shape of her face and the colour of her hair remind me Miss Pin.

Hangdog
10-12-2008, 11:33 AM
Looks like Arnaud came to Madrid to join Micka in doubles, though they are not seeded (when did they drop so much?) and got a pretty tough draw: first round against the Murrays, and then the Polish duo. Anyway Madrid wasn't in their must-win list, right?

soulage
10-12-2008, 07:23 PM
That's right Micka didn't quoted Madrid as one of their goals maybe a good training for the two last tournaments :cool: They play tomorrow at 1.00 pm

Via
10-12-2008, 10:59 PM
Looks like Arnaud came to Madrid to join Micka in doubles, though they are not seeded (when did they drop so much?) and got a pretty tough draw: first round against the Murrays, and then the Polish duo. Anyway Madrid wasn't in their must-win list, right?

:lol: no. no need to try so hard before the spaniards lol

i was indeed wondering if arnaud would travel to madrid just to play doubles yesterday... then i thought nah he didn't think of himself as a doubles player, and he wanted his holidays...

looks like there is a change in his mindset lol

soulage
10-13-2008, 06:52 PM
i was indeed wondering if arnaud would travel to madrid just to play doubles yesterday... then i thought nah he didn't think of himself as a doubles player, and he wanted his holidays...

looks like there is a change in his mindset lol
Maybe Arnaud was already in Madrid waiting some lately withdraw from Qualification list and finally decided to stay.

Well, they won easyly 6-4/6-3 in less than 1hour. As during the Olympics games there are some pics of the brothers on net but none of the frenchies :o

higherlaw
10-14-2008, 07:40 PM
Hey everybody! Wednesday at 1:00 on Pista Cibeles it will be:

Mariusz FYRSTENBERG (POL) / Marcin MATKOWSKI (POL) vs Arnaud CLEMENT (FRA) /Michael LLODRA (FRA)

They just beat them in Metz so let's hope they can do it again! Good luck!

Bobble
10-14-2008, 08:53 PM
so is it impossible for them to make the master's cup? they are ranked 13th in the race

Marine
10-14-2008, 09:15 PM
It's not possible. And Arnaud is happy, he doesn't want to return to china !!!
Nice thing, to see he's more motived by an amator competition (OG) than the masters (and the big prize money) :angel:

higherlaw
10-15-2008, 03:14 PM
What a tight match :boxing:!!

[7] M Fyrstenberg (POL) / M Matkowski (POL) d A Clement (FRA) / M Llodra (FRA) 75 76(14)

soulage
10-15-2008, 03:29 PM
I followed a little bit and they had many occasions in the second set but converted only 1 break points on the 9 they had in three differents games :mad:. In the tie-break they had, at least, 6 set points most on Polish serve but also two on Arnaud serve :rolleyes:. Polish concluded on their second match point, the first was saved by an ace of Mica but the second was on Arnaud serve. They finally lost it 14-16 :eek:

They can go back home now :). The field of Metz wasn't very tough but for Lyon and Bercy it will be quite tough :devil: but Arnaud can be happy now it's almost sure they won't go in Shanghai :rocker2:

For Lyon, the qualies begin Saturday but apparently he's in concurrence with Mannarino and Mahut for a main draw WC but if he has any wedding this week maybe he can play this :confused: .

Marine
10-15-2008, 04:31 PM
They can go back home now :). The field of Metz wasn't very tough but for Lyon and Bercy it will be quite tough :devil: but Arnaud can be happy now it's almost sure they won't go in Shanghai :rocker2:

Mission réussie :o

For Lyon, the qualies begin Saturday but apparently he's in concurrence with Mannarino and Mahut for a main draw WC but if he has any wedding this week maybe he can play this :confused:

No wedding every week !
If he doesn't get a WC, he will play the qualifs. It's Lyon, not shanghai :lol:

soulage
10-17-2008, 06:50 PM
Finally he didn't need a WC to enter the main draw and plays against his buddy Benneteau in first round.

Micka and Arnaud won't both win Lyon double title because they don't play together. Micka plays with the solid specialist Andy Ram (Erlich is injured) and Arnaud is WC with De Chaunac. The "Country club aixois team " :rocker2: will face Coetzee/Moodie first round. It sound like a first round exit in double lol.

Cerise
10-18-2008, 10:28 PM
It's pity !
I don't understand...:confused:

soulage
10-18-2008, 10:58 PM
Change is good sometimes :p They did it also in Lyon last year.

I looked on ATP website and it's a long time that Sebastien & Arnaud haven't play together but both made a train together last september as De Chaunac said in Tennis Mag.

Marine
10-18-2008, 11:04 PM
Micka and Arnaud won't both win Lyon double title because they don't play together. Micka plays with the solid specialist Andy Ram (Erlich is injured) and Arnaud is WC with De Chaunac. The "Country club aixois team " :rocker2: will face Coetzee/Moodie first round. It sound like a first round exit in double lol.

What's wrong between us :confused:

Maybe Arnaud didn't want to stay all the week in Lyon, and we know it's too "dangerous" to play with micka, another final was possible, maybe he has something better to do elsewhere in aix, paris...well I don't know, :lol:

Seriously, I have to solve this enigma. :scratch:

Hangdog
10-19-2008, 07:15 PM
Change is good sometimes :p They did it also in Lyon last year.
I've liked last year's change muuuuuch better :p

Ok, at least they shouldn't play against each other :lol: But I do hope some journalist will be smart enough to ask this question to either Arnaud or Micka.

Singles first round against Benneteau - tomorrow evening. :scratch: I think he has some chances here IF he wants to play and not leave Lyon as soon as possible.

Marine
10-19-2008, 07:31 PM
I've liked last year's change muuuuuch better :p

Who ? Seb ???

I remember I saw them in double in Lyon 3/4 years ago. ;)

soulage
10-19-2008, 07:59 PM
Seb defends his title with Jo. But neither Julien nor Nico plays doubles in Lyon this year. Weird also :confused: Nico and Arnaud have reached semi-final last year while Micka retired in his first round with Julien.

But maybe Arnaud prefers to play with someone who is worst than him in doubles :devil: :lol: Seriously it would be strange if Micka and Arnaud don't play Bercy together but here not too much weird :p

For his single match against Julien I expect nothing special and Julien seems to be really motivated.

Marine
10-19-2008, 08:21 PM
He played with nicolas devilder ? ok

I prefer him playing with seb personly... :angel:

Well... maybe that's just a little tradition: every year, in lyon, micka et arnaud play with someone else, just to better meet again after... lol

soulage
10-19-2008, 08:38 PM
Nico Mahut sorry i forgot to add family name.

Arnaud and Nico didn't play together this year since he refused last week. That's pity imo. Arnaud won Surbiton with ERV, W/O from Casa with Ascione and from Queen's with Seb, won one match with Serra but otherwise he played all the others tournaments with Micka this year. And I don't remember if they already played Lyon together?

Marine
10-19-2008, 08:46 PM
Nico escudé, nico devilder, nico mahut... too many nicolas anyway... lol

Hangdog
10-19-2008, 08:49 PM
Who ? Seb ???

I remember I saw them in double in Lyon 3/4 years ago. ;)
Yes, Arnaud and Seb is the most perfect combination :angel: :worship: :hearts:
He played with nicolas devilder ? ok

I prefer him playing with seb personly... :angel:

Well... maybe that's just a little tradition: every year, in lyon, micka et arnaud play with someone else, just to better meet again after... lol
"Nico" refers to Devilder only if it's mentioned by me :o :lol: But as for Mahut and Bennet, yes, it's really odd that they don't play together anymore! :confused:

Maybe this Lyon thing is indeed some kind of tradition or a bet. Another mysterious case in addition to that one when they all cut their hair.

higherlaw
10-20-2008, 09:08 PM
Check out this website to see Arnaud live right now (if you have the inner fortitude because he's currently down a set)!

http://www.tlm.fr

(of course click on en direct.)

soulage
10-20-2008, 09:16 PM
First set : broken at 2-2 after 2 tough held for Arnaud and 2 easy held for Julien. He missed a BP at 3-4 while Julien played a really poor game :rolleyes: and was broken again at 3-5 to lost first 3-6.

higherlaw
10-20-2008, 09:31 PM
From the first set.

gtg

soulage
10-20-2008, 09:56 PM
Second set : He missed a BP at 2-2 and was broken in the following game and in his last serving game after saving MP. Frustration i suppose.

Arnaud has already played worst but it was inconstant. He made some good strokes, volleys and he really tried to come back but what can i say ? He's doubtful, chokes and can't beat a guy in the top 50 this year :sad:

Now he can choose the place of his holidays :cool: with his GF who was there.

Marine
10-20-2008, 10:15 PM
Second set : He missed a BP at 2-2 and was broken in the following game and in his last serving game after saving MP. Frustration i suppose.

Arnaud has already played worst but it was inconstant. He made some good strokes, volleys and he really tried to come back but what can i say ? He's doubtful, chokes and can't beat a guy in the top 50 this year :sad:

You saw the match ? He was not too much angry tonite ? The last past years my cousin said he was awful with everybody on the court... lol

Now he can choose the place of his holidays :cool: with his GF who was there.
Why ? it's not over, he plays double, then Bercy very soon; and maybe another tournament before Paris... he'll have time to think about holiday after, anyway the current tournaments are at home and nolwenn is with him, there are worse conditions to finish the season ! lol

soulage
10-20-2008, 10:57 PM
He waited two or three times the crowd because people was moving or speaking but i didn't hear him speaking awful to ballkids. I remembers that he had a strap on his ankle and stop playing to take it off while he was 00-30 down on his serve but I found him only frustated by his game but my livestream was poor so i don't know.

He plays tomorrow with De Chaunac and I can't believe in a win lol and i was joking about his holidays ;)

Truc
10-21-2008, 03:02 PM
Maybe Arnaud didn't want to stay all the week in Lyon, and we know it's too "dangerous" to play with micka, another final was possible, maybe he has something better to do elsewhere in aix, paris...well I don't know, :lol:

Seriously, I have to solve this enigma. :scratch:Mika explained it here:
http://www.fft.fr/gptl/2008/?id=4149
Arnaud wasn't sure to play at all, so Mika asked Ram who was his doubles partner in juniors.

Hangdog
10-21-2008, 06:43 PM
I think in general he played well. Physically he is in a very good shape, but he lost the mental game there: was sometimes a bit impatient, sometimes irregular etc.
Mika explained it here:
http://www.fft.fr/gptl/2008/?id=4149
Arnaud wasn't sure to play at all, so Mika asked Ram who was his doubles partner in juniors.
To me it sounds more like Mr. GoodbyeTop100 didn't feel like playing qualies for some reason :devil:

And oh, the Aix team has almost lost the match, it's 2/6 *1/5 at the moment, so Arnaud can finally feel free to go home.
Ok, now it's officially over, 2/6 1/6 :worship:

Truc
10-21-2008, 07:28 PM
To me it sounds more like Mr. GoodbyeTop100 didn't feel like playing qualies for some reason :devil:Yes, that's what I understand too. He wasn't sure to make it to the MD (and wouldn't have played at all then), so Mika looked for another doubles partner.

I hadn't seen he's almost out of the top 100 despite Wimbledon. ^^

soulage
10-21-2008, 07:31 PM
I think in general he played well. Physically he is in a very good shape, but he lost the mental game there: was sometimes a bit impatient, sometimes irregular etc.
Yesterday, I didn't find him in a very very good shape. Of course, Julien made him run all over the court and he was naturally tired :p but he seemed not at his best as during last summer for exemple and mentally he seemed really finished for this season imo. But some good things :) and we have seen with Wimbledon that when he's solid and constant he can win matches :angel: but without confidence it's impossible for him.

To me it sounds more like Mr. GoodbyeTop100 didn't feel like playing qualies for some reason :devil:
He didn't really want play here :devil: I thought he had secured his spot in AO main draw but maybe not after all

And oh, the Aix team has almost lost the match, it's 2/6 *1/5 at the moment, so Arnaud can finally feel free to go home.
Ok, now it's officially over, 2/6 1/6 :worship:
They won 4 points on south-africans serve :haha: Well, for me his head is already in "holidays" :sport:

He's on alternates list for Bercy qualies #6 and even if he plays :scared: I found two pics for this GPTL 2008, one in Lyon Plus and the other on Flickr http://www.flickr.com/photos/hermano/

barbottin
10-21-2008, 09:13 PM
Holidays, holidays, holidays...still the same word in his mouth, our dear president wouldn't agree :lol: "Travailler plus pour gagner plus ", a chance for Arnaud that he doesn't need money !

Via
10-22-2008, 01:02 AM
thanks everyone, i hadn't been around for a few days so thanks for the news and reports.

but looks like i'm not getting good news :(

at least his romantic life is successful. the gf can also afford the luxury holidays :devil:

will next year be the first that he can't even be bothered to enter the aussie tournaments? at this rate, apart from the AO (??), he should have to play qualies all over again. the first tournament of the year will now be in brisbane, not adelaide, and brisbane looks to secure a stronger field too.

soulage
10-23-2008, 10:20 PM
On a video on youtube we can see few seconds of his match against Bennet http://fr.youtube.com/watch?v=byUrZekDrKY

soulage
10-24-2008, 10:07 PM
He gets Ginepri in his qualie draw. The positive point with not being seed and playing this player is that the loss would not be a shame just logical :devil:

They play in the middle of the afternoon.

Marine
10-24-2008, 10:31 PM
Does he play double ???

soulage
10-24-2008, 11:07 PM
I read nothing about his intentions but double draw will be made tomorrow.

Pepi.
10-25-2008, 09:47 AM
Allez and good luck :)

higherlaw
10-25-2008, 04:41 PM
He gets Ginepri in his qualie draw. The positive point with not being seed and playing this player is that the loss would not be a shame just logical :devil:

They play in the middle of the afternoon.

He lost 62 62 :o

No news on the doubles yet.

Marine
10-25-2008, 06:15 PM
I was there :o (merci irina de m'avoir fait changer d'avis ! lol)

What to say ? It was not his day. :lol:
He didn't play so crapy, but he made too many faults.
Of course, as you can guess, he was not in a good mood, but didn't say nothing wrong to the ballkids, which is a good point. No, he was just very angry against the umpire.

Sentence of the day:
After shouting "putain de merde, de merde, de merde, de merde ! " the umpire annonced "warning !" ... he answered loudly "warning de merde !" :lol:

I'm sorry, my pics are very bad, it's always like that in Bercy cause of the bad light. Not interesting.

Kezzi will be happy to know Bruno was here to cheer for him, with nolwenn and his father. ;)

soulage
10-25-2008, 06:48 PM
Thanks for your report

It looks like his match against Bennet'; Regarding the stats it seems that he returned well but was as usual fragile on his serves. Anyway expected loss.

Sentence of the day:
After shouting "putain de merde, de merde, de merde, de merde ! " the umpire annonced "warning !" ... he answered loudly "warning de merde !" :lol:
:lol: It reminds me RG this year

Kezzi will be happy to know Bruno was here to cheer for him, with nolwenn and his father. ;)
Bruno was also in Lyon.

There is a pic of Arnaud on official website. Is it from today ?

http://www.fft.fr/cms/ColdData/docs/86/8670.jpg

Marine
10-25-2008, 07:07 PM
I didn't know bruno was also in Lyon. He still can follow his brother when the tournaments are in france, but it was weird to see him with "casual clothes", not as the coach. (that makes me think it's going to be time to choose his new trainer !)
A pity arnaud is not able to play better in a front of his public and family, I had a look on his box, he has 2 great supporters, who never stop cheering for him.

Hangdog
10-25-2008, 07:10 PM
He lost 62 62 :o

No news on the doubles yet.
Typical ending of the season :devil: So does it mean welcome to the qualies of Australian Open?

Doubles draw: Clement/Llodra vs Lindstedt/Soderling, and if they win they'd have to play against Nestor/Zimonjic.
:haha: :o Quand j'ai vu le résultat, ma première pensée était "Decidement, Marine a eu raison..." lol Au moins, j'espère que ce n'était pas une perte de temps.

And thanks for the report! :)
Sentence of the day:
Arnaud :lol: :worship:

soulage
10-25-2008, 07:58 PM
I didn't know bruno was also in Lyon. He still can follow his brother when the tournaments are in france, but it was weird to see him with "casual clothes", not as the coach. (that makes me think it's going to be time to choose his new trainer !)
A pity arnaud is not able to play better in a front of his public and family, I had a look on his box, he has 2 great supporters, who never stop cheering for him.
He has often some people, friends or family, to cheer him that's why I find quite strange when he says he's not sure to want a new coach to follow him next year :help:

Micka and Andy qualified quite easily for Lyon final but it's nice from Micka to play Bercy with Arnaud even if the draw is probably too tough for Arnaud :unsure:

AO qualies are near but some players around his rankink have maybe many points to defend in his end of season ?

Marine
10-25-2008, 09:06 PM
He absolutely needs a coach !
Today he turned towards his clan to sayp "p... c'est pas possible d'avoir un revers aussi minable !", bruno answered "allez allez allez" , nolwenn "pas grave, allez, vas-y".
He needs someone to try to calm down him when he gets nervous on the court and says some... injures à base de M.. et de P.... lol (even if it doesn't change something to the result)

soulage
10-25-2008, 09:35 PM
Yes he needs a coach zen :angel: I uploaded the "Warning de merde" from last RG http://tv.jubii.fr/video/iLyROoafYNpu.html :devil: I know it stupid but it makes me laugh

Marine
10-25-2008, 09:49 PM
:eek: :lol:
"p...de warning de m" It was much worse in RG ! lol
No it's funny, merci !!!! From where I was (high in the stands) I couldn't hear what he said. Just remember it was his worse match ever ! Horrible

ahh today he didn't say "ta gueule !" to conclude his comment, he was almost smiling, it was just provocation, like "I don't care, I continue! "
And it made us laugh.

Via
10-26-2008, 11:58 AM
:o

marine hope you'll see other better matches. though i can see that our man is always entertaining. i'm not sure i'd enjoy it, even if i understood what he said!

sandy83S
10-26-2008, 03:08 PM
I was also in Bercy yesterday!
Arnaud was irritated as always when he does not to develop his play!

I think that the presence of his close relations (Bruno, Nolwenn, and his father) are more for him! often they turned to them, Bruno, Nolwenn told him full encouragement. I saw at the exit, he signed autographs and he said to a boy who spoke to him about the match " he very badly played" , and he was irritated and that on the blow it s' is carried by saying words not very sympathetic but that in these moments there, the words exceed his thoughts! :D

Nolwenn waited with Bruno and their father ! a little in withdrawal !

concerning a future trainer, he said he will see that during his holidays, and this hollidays will make him good after this difficult season!

soulage
10-26-2008, 08:38 PM
He's always sorry after :lol: but it seems that he wasn't too much yesterday only few swearwords :shout:

If he decides in november taking or not a new coach it won't give him a lot of time to find one if it's his decision of course :confused: but maybe he has already some ideas about that :) For double, Micka said after his win with Andy today that he was still painful with his knee and should decide for Bercy tuesday before his single match.

Marine
10-26-2008, 09:49 PM
I can't see other matches Via, I leave a few days on holiday (in Rafa's land).
What can I hope for Arnaud ? Not that much... to play double, some good matches with micka before taking some holiday and make the good choice for the next coach. :)
(deblicker is free ?)

Kezzi
10-27-2008, 06:30 PM

What to say ? It was not his day. :lol:
Of course, as you can guess, he was not in a good mood, but didn't say nothing wrong to the ballkids, which is a good point. No, he was just very angry against the umpire.

Sentence of the day:

I'm sorry, my pics are very bad, it's always like that in Bercy cause of the bad light. Not interesting.

Thanks for the report! :D

And for telling me Bruno was there, it gives me hope that I might see him again at a tournament in France :D
Hopefully in Marseille, I'm pretty sure I will go, even though I don't like the tourny.

Kezzi
10-27-2008, 06:36 PM
Do you have a picture? :angel:
The only time I saw Bruno in (sort of) casual clothes was in Halle '06. We met him when he was wearing baggy beige cargo pants instead of sweatpants.
And ofcourse Bruno has the converses too ;)
Sounds a little stalkerish that I remember, but it really looked good and I seem to always remember when my fav's wear converse. I love those shoes :hearts:

soulage
10-27-2008, 07:33 PM
Micka had withdrawn from single but he plays double :cuckoo:They play late afternoon tomorrow :silly:

edit
They won in a tough and long way 7-6/5-7/10-8 but they won lol and they have one day off before facing Nestor/Zimonjic

Pepi.
10-30-2008, 04:28 PM
They won :)
6-4 7-5

:banana:

Via
10-31-2008, 12:24 AM
:eek:

:music:

Pepi.
11-01-2008, 10:29 AM
again :banana:

won 6-2 7-6 :rocker:

Good luck against Bjorkman J / Ullyett K :)

soulage
11-01-2008, 09:21 PM
He's in holidays :aparty: after their defeat in semi-final 3-6/2-6. We can notice that today they were broken two times on Micka's serve :eek: (problem with his knee?) Anyway, only one title this year and considering next Davis Cup, Micka must play more often with one of the new musketeers imo :p without stop playing with Arnie of course :couple:.

Via
11-02-2008, 12:31 AM
thanks for all the reports :worship: what am I gonna do without mtf?

it's still only early november, so this is a nice long holiday. long enough to ponder on one's future... singles is going to get tougher... is he going to focus more on doubles? and with whom?

at least he does have a title this year :devil:

soulage
11-02-2008, 03:40 PM
Two titles if we count the challenger one lol

I don't know if 2008 was the beginning of the end :confused: but 2009 will begin with many qualies and challengers. After Wimbledon he will probably know if he's always a single player :devil: And even if he said in l'Equipe that the most important was pleasure and he doesn't care of his ranking I don't see him going to play Challengers in Ukraine or Asia :unsure: Focus on doubles? If he plays qualies and challengers it won't be easy not before the second part of the season imo.

Hangdog
11-03-2008, 04:58 PM
Two titles if we count the challenger one lol
So true. We should never forget about Challengers :devil:
I don't know if 2008 was the beginning of the end :confused: but 2009 will begin with many qualies and challengers. After Wimbledon he will probably know if he's always a single player :devil: And even if he said in l'Equipe that the most important was pleasure and he doesn't care of his ranking I don't see him going to play Challengers in Ukraine or Asia :unsure: Focus on doubles? If he plays qualies and challengers it won't be easy not before the second part of the season imo.
For some reason I also can barely imagine Arnaud as a Challenger player. And then also considering that new ranking points system they want to bring in action in 2009 it would probably make more sense to play qualies rather than Challengers.

And since there are anyway no other news... These days there is a big amateur tennis tournament in France. This year the direction of this tournament had an agreement with the Pro Federation, that they'll invite one top player to take part there. Arnaud, Micka and Fabrice we all up to play there lol But the direction has picked PHM :devil: