RG R1: Berdych smashes Smeets 6-1, 6-0, 6-0 [Archive] - MensTennisForums.com

RG R1: Berdych smashes Smeets 6-1, 6-0, 6-0

osalsyst
05-26-2008, 12:42 PM
If there was any question that Robert Smeets is an awful player, this showing certainly answers it.

Lucky one Berdych.

Action Jackson
05-26-2008, 12:43 PM
Berdych is going to raise more of a sweat when he is banging Lucie tonight.

Montego
05-26-2008, 12:43 PM
How many matchpoints did Berdych save ?

stebs
05-26-2008, 12:43 PM
All of the great things you hope for in a clay court match were on show here.

Voo de Mar
05-26-2008, 12:43 PM
One of the shortest Grand Slam matches in history :lol:

raven gypsy
05-26-2008, 12:43 PM
OUCH!!!
That's some scoreline.:eek:

krystlel
05-26-2008, 12:43 PM
Come on Smeets, it's not that hard to win a couple of games.

Andre♥
05-26-2008, 12:44 PM
If it was to waste the Australian WC, they could have given it to Tomic.

Poor effort by Berdych in that game.

bad gambler
05-26-2008, 12:44 PM
pmsl

trixtah
05-26-2008, 12:44 PM
double bagel...that's embarassing

Voo de Mar
05-26-2008, 12:44 PM
Poor effort by Berdych in that game.

:haha:

stebs
05-26-2008, 12:45 PM
67 electrifying minutes of tennis. Meanwhile Canas and Odesnik have been playing for over 200 minutes and haven't finished the third set yet.

m9m9m9m9m9
05-26-2008, 12:45 PM
Smeets can skip his dinner tonight

scarecrows
05-26-2008, 12:46 PM
haha, incredible, I wonder how many people were watching

groundstroke
05-26-2008, 12:46 PM
How long was the match?

Apemant
05-26-2008, 12:49 PM
What did Birdman do to lose that game in the 1st set?

Could've been a triple bagel.... :devil:

Tom Paulman
05-26-2008, 12:49 PM
How many matchpoints did Berdych save ?

:haha: :haha: :haha:

switz
05-26-2008, 12:49 PM
what an unbelievable waste of a wildcard. Tennis Australia should have asked to exchange the men's wildcard for a women's so they could give Dokic one as well :o

Tom Paulman
05-26-2008, 12:49 PM
What did Birdman do to lose that game in the 1st set?

Could've been a triple bagel.... :devil:

I don't know, but he had a SP at 5-0* 40-30

Adler
05-26-2008, 12:52 PM
He should be put under investigation for fixing that one game

Manon
05-26-2008, 12:57 PM
Demolishing...

LilyRoseAva
05-26-2008, 12:58 PM
how embarassing...
congrats tomas

scoobs
05-26-2008, 01:01 PM
Ouch.

leng jai
05-26-2008, 01:01 PM
I can smell the bread from my room in Australia.

Allez
05-26-2008, 01:07 PM
Not a single person posting on MTF would have done any better. Congrats Tomas.

aussie_fan
05-26-2008, 01:12 PM
great night, this was expected and then chris being his usual choker self.

There were better off giving it to a junior

Sean.J.S.
05-26-2008, 01:18 PM
Congrats Tomas. :banana: :yeah:

Smeets. :rolls:

what an unbelievable waste of a wildcard. Tennis Australia should have asked to exchange the men's wildcard for a women's so they could give Dokic one as well :o

I'm for that. :cool: Sam Stosur will most likely have a similar crappy scoreline against Shahar Peer, to that of Smeets. :rolleyes:

Not a single person posting on MTF would have done any better. Congrats Tomas.

Er...that wasn't our point. Our point was that the WC could've gone to better use had it been given to a different Australian player such as Tomic. :shrug:

Fergie
05-26-2008, 01:21 PM
WTA score :lol:

Tomas :yeah:

Psichogauchovna
05-26-2008, 01:23 PM
lol

stebs
05-26-2008, 01:26 PM
Not a single person posting on MTF would have done any better. Congrats Tomas.

I never understand this ridiculous thing some posters here have stating that we shouldn't pass criticism on players because we couldn't do any better. It doesn't make a great deal of sense, if it did none of us would be able to post anything about tennis at all. I mean just because I can't outrally Roddick BH to BH I shouldn't be able to say that is his weaker wing?

Nathaliia
05-26-2008, 01:29 PM
what a disgrace

scoobs
05-26-2008, 01:30 PM
Not a single person posting on MTF would have done any better. Congrats Tomas.

I could have done better.

I would have kept openly leering at Tomas and making suggestions about what we might do later, and got him so distracted and unfocused and irritated that he would have coughed up at least two games for me :)

Machiavelli
05-26-2008, 01:31 PM
I do not understand guys like Smeets, how does he have the guts to ask for a wild card for a grand slam on clay, and in the end he is so brave to go out on the court knowing he won't win more then a couple of games; hero of the day Mr. Smeets

Tom Paulman
05-26-2008, 01:41 PM
BTW, has Berdych ever played a match with only 8 UE's? LOL

shotgun
05-26-2008, 01:44 PM
Good start, but a shame that Berdych lost that game. Would have been the first triple bagel since the early 1990s.

habibko
05-26-2008, 01:46 PM
since we are at it, has anyone ever lost in a Grand Slam 6-0 6-0 6-0? time for some research my good staticians :cool:

Guigr
05-26-2008, 01:50 PM
since we are at it, has anyone ever lost in a Grand Slam 6-0 6-0 6-0? time for some research my good staticians :cool:

I remember this one:

1993 RG R2
Bruguera vs Thierry Champion
6-0 6-0 6-0:devil:

habibko
05-26-2008, 02:00 PM
I remember this one:

1993 RG R2
Bruguera vs Thierry Champion
6-0 6-0 6-0:devil:

whoa!! talk about good memory :yeah:

dam0dred
05-26-2008, 02:04 PM
Not a single person posting on MTF would have done any better. Congrats Tomas.

Congrats, you win the prize for stupidest post of the day!

eck
05-26-2008, 02:06 PM
:lol:

GuiroNl
05-26-2008, 03:01 PM
since we are at it, has anyone ever lost in a Grand Slam 6-0 6-0 6-0? time for some research my good staticians :cool:

http://www.tennis28.com/slams/shortest_matches.html

Henry Chinaski
05-26-2008, 03:45 PM
3 minutes shorter than Murray v Martin

CooCooCachoo
05-26-2008, 04:03 PM
I do not understand guys like Smeets, how does he have the guts to ask for a wild card for a grand slam on clay, and in the end he is so brave to go out on the court knowing he won't win more then a couple of games; hero of the day Mr. Smeets

I doubt he personally asked for the WC. The guy didn't even bother to sign in for qualies. He knows he isn't a marvel on clay, and wasn't planning on playing whatsoever. Then when it turned out TA wanted to hand him the WC, he didn't refuse. I think the mistake lies with TA, and not so much with Robert. Obviously any Aussie WC recipient would have made an easy opponent, but I am sure someone like Sirianni could have done better.

Action Jackson
05-26-2008, 04:05 PM
Sirianni would have done much better, but he is not one the TA golden boys.

Kitty de Sade
05-26-2008, 04:11 PM
Way to give the suits, stiffs, corporate schills, etc. ticket buyers what they paid for. Truly ridiculous display at this level. :help:

Hopefully, Berdych is not too tired for his next match.

MissMelly2U
05-26-2008, 05:23 PM
Grade AAA Ass Whoopin' from Berdych here. I wish I could have seen part of this match just for the comic relief.
I hope Smeets has better luck (and game) in his next matches. :yeah:

luxsword
05-26-2008, 05:33 PM
He nearly bagelled his opponent in a way that would match all definitions of the word "bagel". :awww:

Bilbo
05-26-2008, 05:33 PM
Berdych is the real deal






























not

GlennMirnyi
05-26-2008, 05:44 PM
Good start, but a shame that Berdych lost that game. Would have been the first triple bagel since the early 1990s.

In a slam you mean? If yes, ok. If not, you must remember that awesome display by Mello against that guy from the Netherlands Antilles. :haha:

Allez
05-26-2008, 05:49 PM
I could have done better.

I would have kept openly leering at Tomas and making suggestions about what we might do later, and got him so distracted and unfocused and irritated that he would have coughed up at least two games for me :)

Actually that would have spurned him on to finish the match in record time in hot anticipation of what you had to offer him afterwards. I'm sure the giant killer Safarova's deathly pale appearance is not as appetising as it once was. A tripple bagel for your efforts...sorry ;)

Allez
05-26-2008, 06:00 PM
Can we have some reality check here ? In 2004 Federer trounced a former world number 1 Lleyton Hewitt 6-0, 7-6, 6-0 in the US Open final of all places. The gulf that exists between Berdych and Smeets is infinitely wider than that which existed between Rogi and Llegs in 2004. This result was more than expected and disappointed fans should have done their homework before choosing to watch the match. Get over it or get on the court and try taking a set off talented Tomas.

Justin425
05-26-2008, 06:34 PM
If it was to waste the Australian WC, they could have given it to Tomic.

Poor effort by Berdych in that game.

:spit:

azza
05-26-2008, 06:36 PM
lmao sif not win 60 60 60 bad form.

BryanAndBryan
05-26-2008, 06:37 PM
should be automatic lifetime removal from the ATP Tour for Smeets

Tommy fan
05-26-2008, 07:59 PM
Ouch.. omg :rolls:

Minotaur
05-26-2008, 08:11 PM
Poor effort from real RG title contender Smeets

Acer
05-26-2008, 11:30 PM
All hail the new king of clay.

Merton
05-27-2008, 12:11 AM
It must have been lack of concentration losing a game there.

Rumour
05-27-2008, 01:22 AM
Poor effort by Berdych in that game.

It must have been lack of concentration losing a game there.

That's the MTF spirit - nothing but total perfection will satisfy users' demanding tastes ;) Anyway, glad Berdych won easily (to put it mildly) but hope he's not lulled into any false sense of security against Llodra.

Knightmace
05-27-2008, 03:42 AM
One less game from Smeets to make the score perfecto.

Langers
05-27-2008, 05:42 AM
Smeets? :lol: That the best we can do?

Give a WC to Klein!!!

TNX1.0E6TOPCA
05-27-2008, 08:46 AM
Smeets? :lol: That the best we can do?

Give a WC to Klein!!!

or Jelena Dokic, she's trying hard to come back to competition and our mtf poster Sean would have been so happy.