Welcome Back to the sun, sand, stay away from the Bermuda Triangle Cheering Thread [Archive] - MensTennisForums.com

Welcome Back to the sun, sand, stay away from the Bermuda Triangle Cheering Thread

Choupi
01-13-2008, 09:08 AM
Ok, our Gaston is back on the tour next week in Miami. We all know what he's been through and we all wish him the best for this 2008 season.

Main singles draw available here:

http://itgtennis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=69

Gaston plays Nishikori for the 1st round.

Getta
01-13-2008, 09:42 AM
Kei Nishikori is a tricky opponent. I remember him from the tournament in Indianapolis last July where he reached the quarters and fell to Tursunov. He made noise then as the next big thing but soon overshadowed by the "Isner phenomenon".

Good luck, Gaston Gaudio.

wenty
01-13-2008, 10:21 AM
Good luck Gaston :hug: Just do your best :)

teR
01-14-2008, 12:28 AM
Good luck Gaston!! :D

martine2
01-14-2008, 04:28 AM
Good luck to Gato :yeah: Let's hope he can make a good comeback!

reiko
01-14-2008, 06:28 AM
Go, Gaston "el gran luchador"!

Vale
01-14-2008, 01:28 PM
Go, Gaston "el gran luchador"!
Hear, hear!

In an interview given to DPA news agency in Miami he says that he´s still recovering from his ankle injury and that it still hurts a bit:confused:. But that he´s been training hard and giving his all in each training session.

http://www.milenio.com/index.php/2008/01/13/175881/

"Recuperar la confianza": Gaudio

El "Gato" quiere regresar por la puerta grande. Foto: AP

El tenista argentino buscará a partir de mañana en el Challenger de Miami, regresar a los primeros planos del tenis mundial.

Miami, Florida.- Alejado de los planos estelares que ocupó en 2004 y 2005, el argentino Gaston Gaudio buscará a partir de mañana en el torneo Challenger de Miami "recuperar la confianza" perdida, que lo coloque nuevamente entre los mejores jugadores del mundo.

"Lo decisivo es recuperar la confianza que perdí y tratar de jugar buen tenis", señaló Gaudio a dpa en las canchas del Royal Palm Tennis Club, donde el jugador sudamericano inicia su participación competitiva en 2008.

Gaudio tuvo el punto más alto de su carrera en 2004 al imponerse en el prestigioso Roland Garros frente a su compatriota Guillermo Coria, en un emocionante partido decidido en cinco sets, después de perder los dos primeros.

La hazaña lo convirtió en el tercer singlista argentino en ganar un torneo Grand Slam en la historia, junto a Guillermo Vilas y Gabriela Sabatini. "Estoy entrenando mucho y dejándolo todo en cada entrenamiento", precisó Gaudio, quien se ubica en el lugar 180 del ranking mundial.

"Lo que más trabajo me está costando es tener la fuerza y la voluntad en cada partido, la confianza para poder ganarle a cualquiera".

Tras el éxito en el Roland Garros y finalizar el año en el "top ten", Gaudio tuvo otra buena temporada en 2005, cuando clasificó por segunda vez consecutiva a la Copa Masters, se proclamó campeón en los torneos de Viña del Mar, Buenos Aires, Estoril, Gstaad y Kizbuhel y estuvo en la quinta posición del ranking en el mes de abril.

Pero "El Gato", como le llaman familiares y amigos, bajó su rendimiento en los dos años siguientes, al extremo que evaluó seriamente el retiro del deporte activo.

En 2007 tuvo su peor posición en el ranking desde enero del 2000, consecuencia de malos resultados en los torneos de Roma, Hamburgo y Roland Garros.

Y junto a ello sufrió una lesión en el tobillo derecho, que lo colocó en la disyuntiva de ir al quirófano o esperar por un largo período de recuperación. Al optar por la segunda opción, Gaudio tuvo que esperar varias semanas ante de regresar a la cancha.

"Todavía estoy recuperándome del tobillo, que me tuvo parado más de dos meses", explicó. "Me duele un poco, pero vamos a ver si puedo recuperarme cuanto antes".

"Estoy otra vez de vuelta, luchando con muchas fuerzas y muchas ganas", señaló el jugador, la figura más emblemática del Challenger de Miami, que a sus 28 años espera regresar a la cima del tenis mundial.

martine2
01-14-2008, 05:50 PM
I hope he has waited long enough for the ankle to recover :awww: but I guess the doctors and his team will know what they are doing

arzu8
01-14-2008, 06:20 PM
I hope he can pull through, I know he can do it. I was in Florida, Miami last week visiting family....I wish I was there this week to see him. Hopefully he will be playing more matches so we have a chance to see him and send him lots of luck!!!

Getta
01-14-2008, 08:37 PM
Well, Gaston's saying on his return back to the courts and promising that he will fight with all his strength for many wins sounds pleasant.

But, for me at least, what I wish more for Gaston is to stay healthy and happy.

Thanks, Vale, for the Gaston's recent interview. :)

Choupi
01-15-2008, 07:47 AM
Nishikori defeated Gaston 6-0 6-3. It was the 1st match after a long break. His ankle is maybe still bothering him a bit. Let's see what happens in the next event he's taking part to. :)

VolandriFan
01-15-2008, 09:05 AM
That's fine, Gaston has never been amazing at making comebacks, so we need to wait for him to find his rhythm.

martine2
01-15-2008, 09:49 AM
Has to find his rhythm again and get match practice. Better, with the ankle in mind, not rush that too much

wenty
01-16-2008, 09:16 AM
No worries Gaston. Just take care of the ankle :)

Action Jackson
01-28-2008, 08:46 AM
(1)Gonzalez vs Capdeville
Zabaleta vs Hartfield
Devilder vs Berlocq
Horna vs (5)Calleri

(4)Verdasco vs Podlipnik
Coria vs Cuevas
Q vs Q
Luczak vs (7)Acasuso

(6)Hernandez vs Brzezicki
Pashanski vs Q
Vassallo Arguello vs Patience
Lapentti vs (3)Monaco

(8)Massu vs Roitman
Gaudio vs Ventura
Garcia vs Q
Fognini vs (2)Chela

martine2
01-28-2008, 12:11 PM
Hoping for a good result here! Would be so important for his confidence :yeah:

reiko
01-28-2008, 01:06 PM
Good luck, Gaston!
Just do the best you can. Nothing more, nothing less.

Court 1 Not Before 1.30 pm
Gaston GAUDIO vs Santiago VENTURA

dulkogi
01-28-2008, 03:47 PM
Good luck gaston!

Vale
01-28-2008, 06:15 PM
Gastón lost 6-3 6-0 :sad::sad::sad::sad::sad::sad:

Albop
01-28-2008, 06:27 PM
Gaudio cae estrepitosamente en ATP de Viña del Mar
Lunes 28 de Enero de 2008
15:10
Javier Ugarte, Marisio, enviado especial

VIÑA DEL MAR.- El argentino Gastón Gaudio (183° de la ATP) sacó duras lecciones de la derrota sufrida esta tarde en su debut en el ATP de Viña del Mar, luego que el español Santiago Ventura lo superase por 6-3 y 6-0.

Gaudio en ningún momento tuvo tenis como para luchar contra el 88° del mundo y la derrota más su actuación en el ATP de Buenos Aires (18 de febrero) podrían gatillar su retiro del tenis.

"No me sentí bien en todo el partido, y con un resultado así no me dan muchas ganas de seguir jugando. La verdad es que se me está poniendo muy difícil realizar buenos partidos y además la motivación ya no es la misma", dijo Gaudio, ganador del torneo chileno chileno en 2005 de Roland Garros e 2004.

"¿Colgar la raquetra? Sí, es una posibilidad cierta. Es probable que después del torneo de Buenos Aires tome una decisión definitiva", añadió en las pocas palabras que cruzó con la prensa apostada en el Club Naval de Campo Las Salinas.

Maestro
01-28-2008, 07:18 PM
For me Gaudio must have play two or three futures or challenges, he need to play more time, it's wrong play atp's tournaments, now it don't level to play with 300 rank player.

I hope that is not retire i think he has something to give to tennis

martine2
01-28-2008, 08:57 PM
No good news :(
It'll make me really sad if he decides to retire, but if he feels that down mentally, it's no use going on.
I hope he takes a break but that it won't be definitive.

dulkogi
01-29-2008, 03:01 AM
ohh gato!

marcosz1985
01-29-2008, 05:07 PM
Franco Davin isnt any more Gaston´s Coach
anyone know something more about this?

reiko
01-30-2008, 12:09 PM
Franco Davin isnt any more Gaston´s Coach
anyone know something more about this?

Not that I know of anything but what do you think of this article?:

http://img.skitch.com/20080130-gh91w7jq28yj6apb4jdwxetc99.jpg

They apparently edited the article and if you follow the link (http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=982542),
there's no mention of Franco.

Here (pic of Gaston's practice), I see a familiar face by Gaston but that is not Franco:
http://www.fuebuena.com.ar/?p=693#more-693
But, this does not necessary mean Franco is not anymore Gaston's coach.

That's all I could find anything about Franco for now.

martine2
01-30-2008, 01:49 PM
Not that I know of anything but what do you think of this article?:

http://img.skitch.com/20080130-gh91w7jq28yj6apb4jdwxetc99.jpg

They apparently edited the article and if you follow the link (http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=982542),
there's no mention of Franco.

Here (pic of Gaston's practice), I see a familiar face by Gaston but that is not Franco:
http://www.fuebuena.com.ar/?p=693#more-693
But, this does not necessary mean Franco is not anymore Gaston's coach.

That's all I could find anything about Franco for now.

I can't see the pics here, but I read somewhere that, as his own coach couldn't be there, Martin Jaite was with Gaston

Vale
01-30-2008, 05:07 PM
I haven´t been able to find anything on the web about his splitting up with Davin, so all we have is a rumor that appeared on TyC Sports.
A friend in our Yahoo group said she´d heard the news during the TyC transmission of some match from Viña. The commentator said that Gastón is no longer with Davin OR with his shrink Pécora and that he will continue training together with his friend Zabaleta sharing his coach, Mariano Hood.
I for one believe it´s probably time to try something new, have a few laughs and not feel so driven. Pécora has been working with him for years, and the results in the past two have been dismal. A year ago he was already in serious trouble. He could have quoted Woody Allen who said: “I´ve been seeing an analyst for 15 years. I'm going to give him one more year and then I'm going to Lourdes”.

Vale
02-01-2008, 10:19 PM
Gastón will play an exhibition match in aid of the victims of the floods in the province of Salta. The match will take place in Salta on Feb. 12th, probably against Pico Mónaco.

Gastón said that he loves to be able to help, especially in a situation like this. There are some nice pics of the press conference where he appears with the Welfare Minister at the Casa de Salta, but I can´t download them. Check out the one in Clarín:
http://www.clarin.com/diario/2008/02/01/um/m-01598604.htm

Getta
02-01-2008, 10:35 PM
Thanks for the report, Vale. :)

Gaston looked joyous when the photo was taken.

reiko
02-02-2008, 03:41 PM
So nice to see him smiling like that... :)

This is a charity for the flood victims but might help Gaston himself, too. Have a lot of fun, Gaston!

Tina_Gastonfan
02-03-2008, 10:52 PM
Hey everyone!
This is my first post even though I've been reading this Gaston's forum for a year now, almost daily.
First off all, I just have to say that you're doing a great job and you've made an excellent forum.

Second thing... I just joined because I can't keep it to myself anymore and I just have to say it to people who love Gaston and Gaston's play and may understand my pain: GASTON, DON'T RETIRE, PLEASE!!!! :-)

Gaston visited Umag this year and I was there. It was an amazing experience for me because I adore tennis.

I jusu wanted to say my opinion acctually... I think that Gaston is an amazing tennis player, great shots, great feeling...one of the best players I've ever seen playing. I just wish he would see how great and capable tennis player he is, because it seems to me that everyone can see that - but him. It just pains me so much to hear all the negative talk while he's on the court and I know that he said that whole his life he's been like that, but maybe it's time to change that. I think it is. But who asks me anyway.

I know I haven't said anything very new or unknown to you all, but... I just had to say it to ease my mind...Gaston, you have still so much to give...The problem - It is not about the way you play, because you still play like a top ten player - It is about the way you think. Change the way you think and your results will improve instantly.

Kiss for everyone

Vale
02-04-2008, 05:35 PM
Hey everyone!
This is my first post even though I've been reading this Gaston's forum for a year now, almost daily.
First off all, I just have to say that you're doing a great job and you've made an excellent forum.

Second thing... I just joined because I can't keep it to myself anymore and I just have to say it to people who love Gaston and Gaston's play and may understand my pain: GASTON, DON'T RETIRE, PLEASE!!!! :-)

Gaston visited Umag this year and I was there. It was an amazing experience for me because I adore tennis.

I jusu wanted to say my opinion acctually... I think that Gaston is an amazing tennis player, great shots, great feeling...one of the best players I've ever seen playing. I just wish he would see how great and capable tennis player he is, because it seems to me that everyone can see that - but him. It just pains me so much to hear all the negative talk while he's on the court and I know that he said that whole his life he's been like that, but maybe it's time to change that. I think it is. But who asks me anyway.

I know I haven't said anything very new or unknown to you all, but... I just had to say it to ease my mind...Gaston, you have still so much to give...The problem - It is not about the way you play, because you still play like a top ten player - It is about the way you think. Change the way you think and your results will improve instantly.

Kiss for everyone

Welcome Tina!:wavey:
We all feel the same about Gastón. I hate to think of tennis without him, but the truth is that he´s been suffering too much on court this last year, so I hope he will be happy, whatever he decides...

martine2
02-04-2008, 06:04 PM
Welcome Tina :)

Getta
02-04-2008, 07:22 PM
Hi, Tina :wavey:

I'm new here too! :D

Betty
02-04-2008, 08:28 PM
HI Tina,GETTA:hug:
VALE :kiss: HOW ARE U
i suppose we all share the same opinion abt Gaston

arzu8
02-04-2008, 09:02 PM
Welcome Tina!:wavey:
We all feel the same about Gastón. I hate to think of tennis without him, but the truth is that he´s been suffering too much on court this last year, so I hope he will be happy, whatever he decides...

Vale, I agree with you. I too hate to think of tennis without Gaston, but he is human just like us. I will respect his decision regarless of my own selfish reasons. He has taught me alot about just being human, no matter who you are. He is real, 100% authentic :)

Tina_Gastonfan
02-04-2008, 11:18 PM
Thank you for all the welcomes :-) I am aware that it may be a bit selfish for me (all of us)
to not want him to retire.... but... we're only humans, right? :-)
And yes, I do want all the best for him, all of the happiness of the world, but I wish if there is this tiny will, small feeling that he shouldn't retire that keeps him up at night... to give it another shot...

Now you may say, yeah, he has been giving it another shots for a few years now, still nothing happend. True.

But, I don't know what you all think, but I would like to hear your opinion on this one: should Gaston change his choach? What do you think?

I mean, I like Franco, he's a nice guy, was very kind to me and my friend while we were in Umag, but... when Gaston started to shout things (during the match vs. Ramirez Hidalgo) about how laim he is, mentioned his mom few times... I hated it that Franco didn't say a thing, acctually, he was laughing. Why he just doesn't tell Gaston: "Shut up and play". Because I think that whenever he starts shouting and talking during his match, he loses the most important thing that you need in tennis: concentration.
I know that Franco knows Gaston for a lifetime, and they are friends, and I am aware that I am writing this "quick reply" from my prespective and don't have a clue about what is acctually going wrong with Gaston, but...I'll dare to say that my opinion is that Gaston, if he wants to come back, needs a firm coach hand, someone who'll he listen and do what he says and be obedien to, and not a friend.

Sorry for my grammar mistakes, and ... yes, I am aware that this is situation with two different sides of the story (retire and life happily ever after - wish him that from the bottom of my heart,btw. try to come back with changing his way of thinking, coach maybe, so some radical changes - and prove to himself that he is a phenomen because he needs to prove nothing to noone and spend a few years in the top ten where he needs to be. There is a possibilty also that he doesn't retire this year, tries for another, anything doesn't cange and he retires in coming years- it's the risk. Aand the decision is his. I am sure he'll make a good one. With all my love for him and his tennis, if he wakes up in the morning and relizes there is no flame inside his heart to do it all - to come back- I'll be the first one to congratulate the man for everything he's done and thank him for all joy his personality and tennis brought in my life.)

This is just so complicated and I get so emotional everytime I think of Gasty-situation that I'll go to sleep now.... :-)

Kisses for everyone

Action Jackson
04-19-2008, 07:15 PM
Gaston is back on tour and is confirmed in the draw at the moment to play Bermuda.

Just happy to see him play tennis again irrespective of the result.

He plays Odesnik in the 1st round.

Getta
04-19-2008, 08:20 PM
So happy to hear about this. :) Injury was not the only problem he had to overcome. His mind should also have been preoccupied with the fear that he must rise to the challenge of his enhanced hopes...

Hope Gaston is going to enjoy the tournament regardless of whom his opponent is. ;)

Choupi
04-20-2008, 09:24 AM
Hope he enjoys to play tennis again. No matter who's in front of him. Glad to have him back on court :)

wenty
04-20-2008, 12:05 PM
Great to see Gaston back in action :bounce:

reiko
04-20-2008, 02:57 PM
What a pleasant surprise... :D
Welcome back on court, Gaston!

gigi51
04-20-2008, 08:25 PM
Gaston isn't here anymore...sorry for you ...I just saw that in the draw...there is a LL... surently he just forgot to say NO to the organisation of Bermuda...

sorry sorry sorry I understand your reaction, it was the same about Coria last year in a Ostrava challenger when he was in a draw and then NO...

:(

Getta
04-20-2008, 09:58 PM
Gaston Gaudio is out due to sickness.

http://www.atptennis.com/1/posting/2008/511/mds.pdf

I believe that sickness was the reason of his withdrawal. I have to disagree with certain posters who implied that lack of respect to the tournament organisers was the true reason.

I would be a liar though if I didn't admit that perhaps the kind of his illness wouldn't be a problem for someone who plays regularly in events. Someone who tries to find the momentum to come back can easily be distracted by "small" problems (that normally could be easily solved in one way or another). I understand Gaston perfectly. And his "excuses" for a delayed comeback as well...

Gaston's reactions seem too familiar to me. ;)

Vale
04-21-2008, 03:01 AM
Gaston Gaudio is out due to sickness.

http://www.atptennis.com/1/posting/2008/511/mds.pdf

I believe that sickness was the reason of his withdrawal. I have to disagree with certain posters who implied that lack of respect to the tournament organisers was the true reason.

I would be a liar though if I didn't admit that perhaps the kind of his illness wouldn't be a problem for someone who plays regularly in events. Someone who tries to find the momentum to come back can easily be distracted by "small" problems (that normally could be easily solved in one way or another). I understand Gaston perfectly. And his "excuses" for a delayed comeback as well...

Gaston's reactions seem too familiar to me. ;)

Thank you Getta for coming out in Gastón´s defense so lucidly!:worship: I read some very unpleasant catty remarks in the Bermuda thread...:devil: Even if I weren´t a fan of Gastón´s, I believe in always giving people the benefit of the doubt. If he were OK he would be there!

Action Jackson
04-21-2008, 12:21 PM
Well as for his withdrawing from the event, well he could have done it earlier. Don't know what kind of illness it was.

Facts are this, he didn't retire from matches, because he was playing shit. He was offered wildcards at the Italian clay challengers, but he refused the offer, as he wasn't going to play. So take what you want from that.

RogiFan88
04-24-2008, 05:06 AM
too bad for Gaston... hope he gets better soon so he can play tennis again... when I saw he was going to play Bermuda, I immediately wanted to hop on a plane and see him... so it worked out that he didn't play it in the end! ;)