Tommy in Halle [Archive] - MensTennisForums.com

Tommy in Halle

Neely
06-04-2004, 06:05 PM
Good luck for Tommy in Halle!!!!! :bounce: :bounce: :bounce:
(unless he plays against Kiwi :angel: ;) )

BTW, I watched the Becker vs Wilander exhibition match in Halle today on TV and they said that Tommy will be a co-commentator tomorrow, Saturday, 14:00 CEST on DSF, for the Becker vs Stich match. :)

So I would advice you Tommy fans, who can receive DSF to tune in because, at least for me, it's always fun to listen what the players are saying when they are commentating a match.

For example, I also liked it very much with Michael Stich and Martina Hingis as (co)commentators on Eurosport, so maybe Tommy has also some intersting things to say... and just listening to his voice no matter what he says should be great, too :D

:bounce:

Billabong
06-07-2004, 01:31 AM
GO Tommy:banana:!!!

Neely
06-07-2004, 05:05 PM
Tommy wins 6-3 6-4 against Feli López :banana: :banana:

Tricky_Forehand
06-07-2004, 10:34 PM
That was a great first round against someone who likes to play on grass.:bounce: :bounce:

Aleksa's Laydee
06-08-2004, 10:31 AM
ah well done tommy, best of luck in the next round :bigclap: :bigclap:

Neely
06-08-2004, 10:49 AM
Patrick Kühnen said that he was practising with Tommy short after his first round loss against Ferrero on indoor hardcourt and carpet in Munich for a few days because the weather was so bad and didn't allow pracitising on grass.

BTW, I'm not sure about the how long Red Ayme remains his coach.
Normally, it's not a good sign if your "real" coach doesn't accompany you to the tournaments and if you are asking your Davis Cup team captain for some practice :shrug:

There are also a few rumors that Tommy isn't too happy about his coach Red Ayme anymore.
Just read the article (if you can read German). It's just another prove that Haas felt more comfortable during the World Team Cup where Kühnen was responsible than with Ayme.

Tommy Haas droht Trainer Ayme mit Entlassung

Hamburg - Der Mann wirkte ratlos und frustriert. "Ich habe überhaupt kein Gefühl auf dem Schläger. Es gibt kaum einen Ball, den ich richtig treffe", sagte Tommy Haas nach dem 6:7, 2:6 am Sonntag beim Arag World Team Cup gegen den Spanier Albert Costa. Im deutschen Team, das sich mit dem 2:1-Auftakterfolg in der Roten Gruppe gute Chancen für den Finaleinzug geschaffen hatte, war der 26-jährige Haas der einzige Verlierer.

Ausgerechnet vor dem Höhepunkt der Sandplatzsaison, den French Open ab Montag in Paris, scheint Haas mental am Nullpunkt angekommen zu sein: Nach den strapaziösen Comeback-Monaten und dem womöglich trügerischen Finaltriumph in Houston Mitte April macht der ehrgeizige Profi einen ausgebrannten Eindruck. "Er war nicht so aggressiv und dynamisch, wie ich mir das vorgestellt hatte", sagte Patrik Kühnen, nahm Haas gleichzeitig aber auch in Schutz: "Was er seit Februar geleistet hat, war bravourös. Er liegt eindeutig über dem Soll." Dennoch wird der Teamchef dem früheren Weltranglistenzweiten heute gegen Tschechien wohl eine Ruhepause gönnen und dafür Nicolas Kiefer im Einzel aufbieten.

Wie in den ersten schwierigen Wochen seines Comebacks steht sich Haas auch in der momentan kritischen Phase selbst am meisten im Wege. Schwer lastet die Erkenntnis auf dem ungeduldigen Profi, dass der Weg zurück in die Weltspitze keineswegs leicht ist und sich noch über Monate hinziehen kann. "Nach Houston hatte ich die Illusion, dass ich schon wieder ganz der Alte bin - doch da habe ich mich zu früh gefreut", sagt Haas, dem noch immer Wettkampfhärte fehlt, "manchmal stehe ich auf dem Platz wie im falschen Film. Da fehlen mir die Sicherheit und Souveränität, um instinktiv richtig zu reagieren."

Wenigstens die Querelen im Haas-Team ruhen diese Woche, denn in Düsseldorf ist allein Kühnen verantwortlich - und nicht der von Haas für seine verfehlte Turnierplanung scharf kritisierte David "Red" Ayme. Dass Haas sich in der Gruppe um Rainer Schüttler besser aufgehoben fühlt als bei seinem persönlichen Trainer, daraus macht er kein Geheimnis: "Die Zeit im deutschen Team ist für mich die schönste im ganzen Jahr. Da habe ich optimale Betreuung."

Schon nach den Grand-Slam-Turnieren in Paris und Wimbledon könnte die Zweckgemeinschaft von Haas und Ayme, dem Mann mit dem Image des zackigen Feldwebels, zum zweiten Mal (nach 2000) beendet sein. Denn mit den Turnieren in den USA bricht für Haas die wichtigste Saisonphase an, will er sich doch in seiner Wahlheimat beweisen. Er denke "sehr intensiv" über die nähere Zukunft nach, sagt Haas selbst, "ich weiß, dass ich etwas verändern muss. Und das betrifft auch mein Umfeld."

Space Cowgirl
06-08-2004, 11:38 AM
Interesting article, Neely. It seems that Patrik Kühnen is doing a really good job as German captain, the players have a lot of respect for him. I suppose his ego isn't such an issue as it was with Becker, for example.

fleemke²
06-08-2004, 06:11 PM
Tommy has to do what he think's is the best!

Good luck in the next round Tommy :kiss:

Neely
06-09-2004, 05:03 PM
Tommy outguns Carlsen 6-7(3) 6-2 6-4 :banana: :banana: :banana:

a few difficulties in the 1st set, but as a very postive note I can say that he didn't lose serve once in the whole match and that he had a very impressive 2nd serve winning percentage of around 75%.

That's really strong and in that match you could see that Tommy's 2nd serve looked much healthier and stronger than in his early comeback matches.
He seemed to have worked a lot on that.

Waske also said that Tommy didn't lose serve in their doubles match and he also didn't in his match against López.
So it makes 7 sets that Tommy was not broken :D :yeah: :clap2:

Hope that continues, but against Novak, that's a much more difficult opponent who didn't lose any time winning his matches this week so far :sad:

fleemke²
06-09-2004, 07:17 PM
Good luck in your quaterfinal Tommy :kiss:

Neely
06-11-2004, 03:28 PM
Tommy lost 4-6 6-7(1) to Jiri Novak :sad:

too bad, I thought he could have a chance, but Novak looks really good and solid the first few games in the 1st set before TV tuned out.

best of luck in your next tournament, Tommy! :) :bigclap:
always like to see you playing

Neely
06-11-2004, 11:28 PM
Tommy after his loss to Jiri Novak:

German version:
Wie bewerten Sie Ihre Leistung heute?
Ich habe, glaube ich, einen ganz guten Job gemacht. Da waren einige hochklassige Ballwechsel dabei, ich habe gutes Tennis gespielt und hatte absolut die Chance, das Match zu gewinnen. Leider habe ich einige der Big Points verloren. Ich hatte Pech, Novak war heute der Bessere. In den entscheidenden Situationen spielte er großartig. Diese ein, zwei Punkte in jedem Spiel sind entscheidend. Beim nächsten Mal kann es genau umgekehrt laufen. Trotzdem war die gesamte Woche für mich vollkommen positiv. Ich bin glücklich, dass ich hier das Viertelfinale erreicht habe, und ich habe drei richtig gute, enge Matches gespielt. Jetzt werde ich mich eine Woche ausruhen, ein bisschen Konditionstraining machen und mich fit halten, um gut vorbereitet für Wimbledon zu sein.

Hat er heute verdient gewonnen?
Ja, das hat er definitiv. Ich erkenne seine Leistung an, aber ich kann mir nichts vorwerfen. Vielleicht hätte ich einige dieser Big Points gewinnen sollen, aber er hatte einfach immer die bessere Antwort, schlug immer direkt ins Eck auf. Natürlich bin ich jetzt etwas enttäuscht, ich hätte liebend gern im Halbfinale gegen Roger gespielt, aber trotzdem war das eine tolle Woche für mich. Danke übrigens noch mal an Patrik Kühnen für die Unterstützung und das Coaching.

English version:
How would you rate your overall performance today?
I did a good job, I think. There were a lot of high-level rallies, I played good tennis and I absolutely had the chance to win. Unfortunately, I lost some of the big shots. I had bad luck. But Novak played better today. In critical and important situations he played marvellous. Those one or two points in a match are decisive, next time it may go the other way round. But nevertheless the whole week was very positive for me. I’m happy that I reached the quarters and I played three tough and good matches. Now I’ll have one week off, will do some physical training and stay fit to get ready for Wimbledon.

Did he deserve to win?
Yes, he definitely did. I respect his performance, but cannot blame me for anything. Perhaps I should have won some big points, but he had always the better answer, served directly in the corner. Of course I’m a bit disappointed. I would have loved to play the semis against Roger, but it was a good week for me. Thanks to Patrik Kuehnen for supporting and practicing with me.

Neely
06-11-2004, 11:31 PM
and as a special side note, especially for Alfonso who said some time ago, after Tommy lost to Ferrero in Roland Garros, that Tommy often looks like a bad/sore loser:

"Did he deserve to win?" - "Yes, he definitely did. I respect his performance"
"but he had always the better answer"

well, a sore loser sounds different to me :scratch:

:) :rolls: :yeah:

Fedex
06-13-2004, 01:52 AM
Tommy, best of luck in youre next tournement. I would love to see Haas back in the top ten, where he belongs :), but he's going to have to win a slam, or have VERY good results, the rest of the season to have a chance of qualifiying for Houston. :sad: I would love to see him go far at Wimbledon, he has a great game for grass after all. Just a little fine tuning on his Serve & Volley game, and he should have a great Wimbly. :)