paris: will this thread go beyond 1 page? [Archive] - MensTennisForums.com

paris: will this thread go beyond 1 page?

Via
10-27-2007, 12:46 AM
singles: Clement vs Youzhny

higherlaw
10-27-2007, 12:39 PM
:haha: More than a page? Maybe not for singles....

Does it seem that he always gets difficult 1st round draws? :rolleyes:

Kezzi
10-27-2007, 05:44 PM
Ofcourse it goes beyond one page!

As usual, maybe a little too optimistic ;)

higherlaw
10-27-2007, 08:30 PM
Doubles: seeded 8th with a bye in the first round. Their opponents will be either Seb/Jo :eek: or Allegro/Lindstedt.

I read that they were going to ask to have their first match on Thursday due to his injury(s).

Via
10-27-2007, 10:39 PM
maybe mika should rest and nurse his injuries instead, if their shanghai place is pretty secure...

Hangdog
10-28-2007, 11:07 PM
will this thread go beyond 1 page?
You should have made a poll :haha:
singles: Clement vs Youzhny
Good luck to Misha against Gonzales :rolleyes:
Though well, who knows, maybe Arnaud will be inspired with the great victories of his friend. The match is already tomorrow, by the way.
Doubles: seeded 8th with a bye in the first round. Their opponents will be either Seb/Jo :eek: or Allegro/Lindstedt.

Of course it's tennis, but Seb and Arnaud playing against each other in doubles is such a wrong thing...
maybe mika should rest and nurse his injuries instead, if their shanghai place is pretty secure...
Totally agree. Surely that "Llodra" and "crazy" is a kind of synonymes but here he'd better beware of his own crazyness and receive proper healing.

Via
10-29-2007, 09:28 PM
from official site:
La saison d'Arnaud Clément (photo) s'achève face à Mikhail Youzhny. Face au 18e titre mondial, "La Clé" est trop irrégulier (28 fautes directes contre 16 à son adversaire). En 1h22, le Russe s'impose 6/4, 6/3.

and more of the same...
http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/p/sp/getty/25/fullj.getty-tennis-atp-fra-clement-youzhny.jpg
:tape:

Kezzi
10-29-2007, 10:03 PM
I don't understand the text, so what is he doing there? :p
He looks cute :hearts:

Via
10-29-2007, 11:24 PM
without going through translation, here's what i understand :p

...facing the 18th in the world, la cle is too irregular (28 unforced errors versus 16 from his opponent). the russian beat him 64 63 in 1h22

ChrisDoesDallas
10-29-2007, 11:43 PM
I saw the match. Arnaud just couldn't get his backhand into the court, basically. The first game he hit four great winners, then was sporadic after that point. He was spotty even in the three other games he got in the first set but was forcing play enough.

He was up 4-3* 30-15 and then error after error afterwards. :tape:

2008 will be better.

Marine
10-30-2007, 12:07 AM
After this article, beyond 1 page ! (and after irina's translation...:) )

Tournoi à Paris-Bercy: Clément tire le rideau sur une saison décevante et fait des révélations

PARIS (AFP) - Arnaud Clément, après avoir tiré le rideau sur une saison décevante à Paris-Bercy, a révélé lundi soir qu'il avait déjà été approché pour laisser filer un match contre de l'argent.
Aphone sur le court lors de son premier tour face à Mikhail Youzhny (défaite 6-4, 6-3), l'Aixois a été nettement plus explicite ensuite pour alimenter une chronique qui défraye le monde du tennis depuis la début de l'été.

"Ca m'est déjà arrivé, je ne dirai pas où, ni la somme que l'on m'a proposé, mais on m'a déjà demandé de perdre un match", a déclaré l'Aixois, qui avoue être réticent à en dire plus parce qu'il craint pour son intégrité physique.

Si Clément est le premier Français à s'exprimer publiquement sur le sujet, il ne fait que confirmer ce que d'autres joueurs comme Goldstein, Elseneer, Tursunov ou Djokovic ont déjà signalé: le fléau existe et pollue le monde du tennis comme l'a également reconnu lundi le président de la Fédération française de tennis (FFT), Christian Bîmes, qui a fait état "de tentatives (de corruption) sur un tournoi du Grand Chelem".

"Je ne peux pas vous dire combien il y en a. Tout ce que je peux dire, c'est que ça m'est arrivé, et ça ne m'arrivera plus je pense", a souligné Clément, qui estime que la prise de conscience du problème réduit la marge de manoeuvre des fraudeurs potentiels.

A Bercy, la FFT a mis en place un triple dispositif, sollicitant notamment les Renseignements généraux (RG), pour dissuader les joueurs, leur entourage et le microcosme en général de se laisser tenter par un petit tour sur les sites de paris sportifs.

Suffisant pour empêcher toute manoeuvre frauduleuse? Difficile à dire, d'autant qu'il est extrêmement difficile de prouver qu'un joueur a fait exprès de perdre. La tentation en revanche est bien réelle, selon Clément.

"Je me mets à la place du jeune joueur ou du joueur qui ne gagne pas très sa vie. C'est sûr que même si il a refusé la proposition, cela doit le perturber pendant son match", souligne le Français qui croit avoir décelé "deux ou trois trucs bizarres sur certains matches."

"J'ai déjà vu des matches où un joueur balançait les points. Cela peut arriver à tout le monde d'en avoir marre. La question est de savoir s'il s'agit de la combinaison des deux éléments. Mais ceux qui ont fraudé, il faut les exclure du circuit."
Sur le court, l'Aixois avait auparavant été moins catégorique, terminant son année sur un match qui peut servir de résumé à sa saison: "Je savais qu'un match moyen n'allait pas suffire et j'ai fait un match moyen, à l'image de ma saison."

"Je vais terminer entre 55e et 60e mondial, c'est pas mal mais pas terrible non plus. Moyen quoi. Mais je suis content d'avoir gagné un Grand Chelem en double (Wimbledon avec Llodra)", a ajouté le Français qui, hormis une brève éclaircie sur gazon, où il a atteint la finale à Nottingham et les demi-finales au Queen's, n'a jamais gagné plus de deux matches dans un tournoi.

:eek:

Marine
10-30-2007, 12:38 AM
No need any translation...

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/tennis/7068456.stm

Clement reveals match-fix offer

Clement was not prepared to reveal details of the offer
Frenchman Arnaud Clement, a former top 10 player, has revealed he was offered money to throw a match.
"It happened to me but I will not tell you where or how," he said after his first-round defeat to Mikhail Youzhny at the Paris Masters on Monday.

"I didn't hesitate for a second, I said no," added the 29-year-old, now ranked 53rd in the world.

"It may be different for a guy who's not that high up in the rankings and who has financial problems."

[Match-fixing] is a dreadful disease which is a threat for tennis worldwide

French Tennis Federation (FFT) president Christian Bimes
Clement, runner-up at the 2001 Australian Open, added: "It's very serious. I can't imagine that a top 10 player could accept that but it's hard to imagine as well that guys go to tournaments to make such offers.

"I haven't heard many players say it happened to them."

Earlier on Monday French Tennis Federation (FFT) president Christian Bimes said organisers of the Paris event were taking the threat of possible match-fixing very seriously.

"We consider this a serious problem," Bimes said. "It is a dreadful disease which is a threat for tennis worldwide.

"We have to act straight away and be as severe with this as we are with doping," he added.

Betting on matches at the Paris event is being watched for anything suspicious, while matches are also being recorded and analysed by former players and ATP supervisors.

606: DEBATE
Gambling seems to be an ever increasing burden in the sport of tennis

TheOpinion
Players are also banned from betting at the venue.

"We have contacted police," said FFT general director Jean-Francois Vilotte.

"If we were to trace a suspicious amount of money placed on one match and to notice anything irregular during that match, we would hand over the information to police and they would launch an official investigation."

Britain's Andy Murray claimed earlier this month that "everyone knows" corruption goes on in tennis.

His comments came after a match in August between Russia's Nikolay Davydenko and lowly-ranked Argentine Martin Vassallo Arguello was voided by British online betting exchange Betfair because of unusual betting patterns.

Davydenko, who has strenuously denied any wrongdoing, was fined $2,000 (£976) for not trying hard enough during his defeat by Marin Cilic at the St Petersburg Open last week.

kukka
10-30-2007, 08:47 AM
It's a bit scary that so many players tell that they have been offered money to lose matches. :rolleyes:

Elina

barbottin
10-30-2007, 12:30 PM
Joli coup de pub Arnaud !

higherlaw
10-30-2007, 01:00 PM
I saw the match. Arnaud just couldn't get his backhand into the court, basically. The first game he hit four great winners, then was sporadic after that point. He was spotty even in the three other games he got in the first set but was forcing play enough.

He was up 4-3* 30-15 and then error after error afterwards. :tape:

2008 will be better.

without going through translation, here's what i understand :p

...facing the 18th in the world, la cle is too irregular (28 unforced errors versus 16 from his opponent). the russian beat him 64 63 in 1h22

Agreed. He looked so tired like maybe he spent time partying with Seb to celebrate his wins :aparty: :smoke: :drink: ?

Marine
10-30-2007, 01:47 PM
Joli coup de pub Arnaud !

euh... tu trouves ?

Marine
10-30-2007, 02:27 PM
L'Equipe

Pour finir, la « Clé » choisit l’autodérision quand un journaliste lui demanda s’il avait eu vent de la fameuse liste d’une vingtaine de matches jugés suspects par l’ATP dans l’affaire des paris truqués : « Ça doit sûrement être les 20 matches que j’ai gagnés cette année ! » :lol:

He was asked about the famous list of 20 suspect matches (rigged bets),
"Probably the 20 matches I won this year ! " lol

barbottin
10-30-2007, 03:29 PM
euh... tu trouves ?

Je dois avouer que je trouve ça bizarre...jusqu'ici il niait avoir été approché, aujourd'hui il dit que ça a été le cas, pourquoi le reconnaitre maintenant si ce n'est pour faire parler de lui ? ( il devait bien se douter du tappage médiatique que cette histoire allait créer ).

Sorry for english speakers :)

Marine
10-30-2007, 05:43 PM
En quoi ça lui servirait ? Il l'a pas dit sur le même ton que Djokovic, qui en a fait des tonnes. On lui a demandé, il l'a dit et c'est tout. Rien de bien méchant, et qui sait, c'est peut-être arrivé il y a peu de tps.

Kezzi
10-30-2007, 05:45 PM
After this article, beyond 1 page ! (and after irina's translation...:) )

(interview)

:eek:
That depends on your posts per page :p
I have it on 40 ppp, so I'm still on 1 page :lol:

Kezzi
10-30-2007, 05:51 PM
L'Equipe

Pour finir, la « Clé » choisit l’autodérision quand un journaliste lui demanda s’il avait eu vent de la fameuse liste d’une vingtaine de matches jugés suspects par l’ATP dans l’affaire des paris truqués : « Ça doit sûrement être les 20 matches que j’ai gagnés cette année ! » :lol:

"Probably the 2 matches I won this year ! " lol

:rolls:
That's funny, at least he is able to laugh about it :p

It's scary that players get those offers, I can imagine that some would go for it when they have financial problems, like Arnaud said.
Stupid gamblers, why can't they just do virtual betting, like we do here? :p

Hangdog
10-30-2007, 07:09 PM
2008 will be better.
You predict? :D
L'Equipe

"Probably the 2 matches I won this year ! " lol
Bien joué! :lol: :yeah:
Je dois avouer que je trouve ça bizarre...jusqu'ici il niait avoir été approché, aujourd'hui il dit que ça a été le cas, pourquoi le reconnaitre maintenant si ce n'est pour faire parler de lui ? ( il devait bien se douter du tappage médiatique que cette histoire allait créer ).

Sorry for english speakers :)
As Marine has already said, he was just asked a question and he's replied and that's all. It's a big issue these days so no wonder he wanted to give his opinion on this subject, moreover it has happened to him, too.
May also add that if he really wanted "faire parler de lui" he would at least have a normal website or was more "public" in general.
That depends on your posts per page :p
I have it on 40 ppp, so I'm still on 1 page :lol:
Good note :lol:

As for the main topic, I've seen a similar article here (http://www.grandchelem.net/mon_weblog/2007/10/arnaud-clment-s.html), and voila one more quote:

"Tous les joueurs du circuit ont un jour balancé un match. Lorsque l’on est à bout moralement et physiquement, que l’adversaire est un ton au-dessus, parfois on n’a pas la force de s’accrocher. Moi-même, je sais au début de la saison qu’il y aura un ou deux matchs dans l’année où je n’y serai pas. Ce n’est pas pour cela qu’il faut croire que le match a été acheté. Si un joueur veut se faire breaker sans que l’on remarque rien, il comment une petite faute, joue un peu plus court, et personne ne verrait rien". (Arnaud)

As I got it, he says that everyone happens to throw a match. When everything goes wrong and you're having a bad day - it may force you to give up. Arnaud admits that every year he has a couple (oh yes lol) of matches like that. So it's just like that and it shouldn't mean a person was offered money. If a player wishes to tank a match he's able to do it the way no one will notice anything. True, isn't it?

Via
10-30-2007, 09:28 PM
thanks for the match reports and quotes, everyone! :worship:

L'Equipe

"Probably the 20 matches I won this year ! " lol

you know what, this quip should be very funny, unless when the stat is true... so he only won 20 matches this year???? :o that's like one match per tournament on average... ok i suppose that's close :o

as for arnaud's admission that he has been 'touched' by match fixing... well i guess it's his turn finally, everyone is putting his two cent in these days.

what, he admits he tanks a couple of matches a year? only?? :devil:

btw arnaud, tanking is also a crime in this sport, even if everyone does it sometimes :devil:

Via
10-31-2007, 01:57 AM
here's a link to a report on an australian newspaper:
http://www.smh.com.au/news/tennis/i-turned-down-bribe-to-fix-match-says-clement/2007/10/30/1193618884224.html

not that arnaud appears on my local paper every day... so intentional or not, his story is indeed creating publicity...

Kezzi
10-31-2007, 07:27 PM
You're lucky, at least he appears once in a while, I can't remember even seeing a result in my local newspaper :p

Hangdog
10-31-2007, 09:16 PM
you know what, this quip should be very funny, unless when the stat is true... so he only won 20 matches this year???? :o that's like one match per tournament on average... ok i suppose that's close :o

Yes, not a so much impressing number if so. With his great results in doubles the singles scores somehow went out of sight. In general it was "moyen quoi" as Arnaud rated it himself.
here's a link to a report on an australian newspaper:
http://www.smh.com.au/news/tennis/i-turned-down-bribe-to-fix-match-says-clement/2007/10/30/1193618884224.html

not that arnaud appears on my local paper every day... so intentional or not, his story is indeed creating publicity...
It came to your paper from London? A long way though.

Well, I've seen sounds of this story even in an Argentina's ( :help: ) newspaper. Also it was written there about Micka's reaction that he also got such an offer 4 years ago and that he thinks it's really difficult to do anything with it because there are too powerful people behind all of this.

Now after having seen so many mentions of "St. Petersburg" concerning to the tennis topic I start thinking this is a kind of a campaign to attract attention to our tournament... lol :rolleyes:

Via
10-31-2007, 09:48 PM
Yes, not a so much impressing number if so. With his great results in doubles the singles scores somehow went out of sight. In general it was "moyen quoi" as Arnaud rated it himself.

It came to your paper from London? A long way though.

Well, I've seen sounds of this story even in an Argentina's ( :help: ) newspaper. Also it was written there about Micka's reaction that he also got such an offer 4 years ago and that he thinks it's really difficult to do anything with it because there are too powerful people behind all of this.

Now after having seen so many mentions of "St. Petersburg" concerning to the tennis topic I start thinking this is a kind of a campaign to attract attention to our tournament... lol :rolleyes:

come to think of it... are you sure arnaud didn't mean YOU when he referred to someone who asked him to lose? :lol: or was it me, if i'd rather watch him in sydney instead of adelaide, you know, that sort of scenario :tape:

with all this witch hunt going on, every one starts to look suspicious. and being russian or chinese, make us look so much more 'mafia'-like too :haha:

another thought... if it isn't supposed to be so dangerous, maybe we should send you to investigate your tournament :tape:

Via
10-31-2007, 10:02 PM
btw the two frenchie pairs will indeed be playing on thursday afternoon in paris.

Kezzi
10-31-2007, 11:04 PM
This isn't the place to put this, but I do so anyway. This topic isn't over 1 page in my account yet ;)

When you look at the atp website, there's a red 'qualified' next to Arnaud/Mika in the doubles race ranking :bounce:
If you guys did see it already: sorry for double posting, I'm just happy it's really for sure now :D

Via
10-31-2007, 11:47 PM
This isn't the place to put this, but I do so anyway. This topic isn't over 1 page in my account yet ;)

When you look at the atp website, there's a red 'qualified' next to Arnaud/Mika in the doubles race ranking :bounce:
If you guys did see it already: sorry for double posting, I'm just happy it's really for sure now :D

:bounce: :rocker: :aparty: :aparty:

Kezzi
11-01-2007, 06:34 PM
And ten more posts to go to get the thread beyond 1 page in every account :p

After this one, 9 to go ;)

higherlaw
11-01-2007, 07:30 PM
[8] A Clement (FRA) / M Llodra (FRA)d [WC] S Grosjean (FRA) / J Tsonga (FRA) 36 76(5) 10-8 (Match TB)

Next up : #3 Bjorkman/Mirnyi

higherlaw
11-02-2007, 06:22 PM
[8] A Clement (FRA) / M Llodra (FRA) d [3] J Bjorkman (SWE) / M Mirnyi (BLR) 62 62

My 300th post :music: :aparty: I have a long way to go to catch up to the rest of you--especially Kezzi!

Kezzi
11-02-2007, 06:43 PM
[8] A Clement (FRA) / M Llodra (FRA) d [3] J Bjorkman (SWE) / M Mirnyi (BLR) 62 62

My 300th post :music: :aparty: I have a long way to go to catch up to the rest of you--especially Kezzi!
:woohoo: Allez Arno & Mika! :bounce:

Congratulations! :hug:
I have a 3 year lead on you :p
My post count got so high, because of chatting in the Dutch thread :) But now it's a lot more quiet there, so my posts don't go up so fast anymore. Sometimes when 3 or 4 people were online we would post several pages a day :tape:

Via
11-02-2007, 10:25 PM
after friday's singles results, richard is the front runner for the last spot to shanghai... my hopes for three frenchies in shanghai are still in place!:yippee:

great result from arnaud/mika of course!:crazy:

and to higherlaw :hug: many more 300s to come - if arnaud is helpful! lol

Via
11-02-2007, 10:32 PM

i've just discovered that the atp website made the announcement to confirm arnaud/mika's shanghai trip over 2 weeks ago... :)

http://www.masters-cup.com/1/news/2007/damm.asp

and mika last won the masters cup with fabrice in 2005, which of course slipped my mind lol

Kezzi
11-02-2007, 11:38 PM
i've just discovered that the atp website made the announcement to confirm arnaud/mika's shanghai trip over 2 weeks ago... :)

http://www.masters-cup.com/1/news/2007/damm.asp

and mika last won the masters cup with fabrice in 2005, which of course slipped my mind lol
Ok, I think this :o fits here very well :p
I get almost all the news from MTF, so for me it was new ;)
Maybe I should visit the tournament websites more, just MTF is pretty easy, but I'll start with making a little effort when my exams are over :)

Via
11-03-2007, 11:44 PM
all frenchies had lost in paris on saturday.... but...

they are all going to shanghai!!! :bounce:

Kezzi
11-04-2007, 07:22 PM
:woohoo:
That's great!
Allez! :banana:

Anne-Claire
11-04-2007, 07:45 PM
http://img145.imageshack.us/img145/7325/arnoej1.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=arnoej1.jpg)

Marine
11-04-2007, 08:06 PM
Little video of arnaud/Micka before their semi in the locker room with Dip.
Not very interesting, Micka still is as exhibisionist and mad. Arnaud has a yellow canary shorty, which will probably engender some comments ...

http://www.fft.fr/bnpparibasmasters/2007/?id=3135

I prefer the video with fabrice, personly.

higherlaw
11-05-2007, 01:10 PM
http://img145.imageshack.us/img145/7325/arnoej1.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=arnoej1.jpg)
thanks for the cute picture!

Not very interesting, Micka still is as exhibisionist and mad. Arnaud has a yellow canary shorty, which will probably engender some comments ...

Thanks for the link!

I wasn't sure what you meant about the yellow canary shorty until I saw the video!

Fabrice's is funny. Also, Arnaud appears briefly in the Karlovic one.

Marine
11-05-2007, 02:07 PM
The video with(out) Karlovic is funny. For once Arnaud is speechless ! lol
And the journalist is funny too.

Kezzi
11-05-2007, 03:34 PM
Cute pic! Thanks :D
And I see the glasses are back, maybe people will recognize him again :p

Kezzi
11-05-2007, 03:36 PM

Thanks for the link :)
I didn't see the one with Fabrice, I'll go look right away.

I also watched the one with Karlovic, it's really funny to see his 'point of view' Ivo's 50 cm taller than me :lol:
What was the question for Arnaud?
He's cute when he's speechless, maybe I'll put it on the question list for him :lol:

Off topic: I wanted to go to the Marseile tournament, but I don't know if I can really go, because of my internship.
But when I'm not able to go, my sister and I choose the Aix challenger as plan B ;) If it's still on the calender ofcourse, I didn't check it yet. Thought it up while sitting in the train :p

Hangdog
11-05-2007, 06:44 PM

Thanks for the link!

Arnaud/Micka :help:
Fabrice :worship: :worship: :yeah:
I also watched the one with Karlovic, it's really funny to see his 'point of view' Ivo's 50 cm taller than me :lol:
What was the question for Arnaud?
He's cute when he's speechless, maybe I'll put it on the question list for him :lol:

Off topic: I wanted to go to the Marseile tournament, but I don't know if I can really go, because of my internship.
But when I'm not able to go, my sister and I choose the Aix challenger as plan B ;) If it's still on the calender ofcourse, I didn't check it yet. Thought it up while sitting in the train :p
Arnaud and the other guys were asked to give an advice to Ivo. Well, not an easy question indeed...
In that video I especially appreciate DiP's T-shirt lol

Good luck to you for realizing your Marseille plans :)

And a little note: after making a SF in Bercy the crazy couple moved up to the 8th place so this way they're getting even the direct classification for the Masters Cup.

Kezzi
11-05-2007, 07:15 PM
Thanks for the link!

Arnaud and the other guys were asked to give an advice to Ivo. Well, not an easy question indeed...

And a little note: after making a SF in Bercy the crazy couple moved up to the 8th place so this way they're getting even the direct classification for the Masters Cup.
Thanks for letting me know what is asked :p

I just went looking for the Aix challenger, it wasn't on the calender for a few years. Does anyone know what happened to it?
Maybe some juicy story like what happened to the Hilversum challenger? :devil: :p

Marine
11-05-2007, 07:38 PM
Thanks for the link!

Fan of Pink Floyd ? :)

Via
11-05-2007, 08:18 PM
thanks for the cute picture!

Thanks for the link!

I wasn't sure what you meant about the yellow canary shorty until I saw the video!

Fabrice's is funny. Also, Arnaud appears briefly in the Karlovic one.

http://img150.imageshack.us/img150/6026/arnieparis07videoyw7.jpg

are we sure now? :p

Via
11-05-2007, 08:31 PM
Thanks for the link!

i think that is an important distinction.. no more controversy on their wildcard status now.

(another screen cap to celebrate...)

Via
11-06-2007, 12:58 AM
a snippet from that ivo video ... ;);)

http://img250.imageshack.us/img250/6695/arnaudonivofc9.th.gif (http://img250.imageshack.us/my.php?image=arnaudonivofc9.gif)

Kezzi
11-06-2007, 02:17 PM
http://img150.imageshack.us/img150/6026/arnieparis07videoyw7.jpg

are we sure now? :p
:haha:

Kezzi
11-06-2007, 02:21 PM
i think that is an important distinction.. no more controversy on their wildcard status now.

(another screen cap to celebrate...)
:woohoo: :banana: :bounce: :dance: :worship:

I really hope they show something of doubles on tv, but I guess I'll have to be happy with a minute summary. It's hard to find men's tennis on national tv here these days :rolleyes:

Kezzi
11-06-2007, 02:24 PM
a snippet from that ivo video ... ;);)

http://img250.imageshack.us/img250/6695/arnaudonivofc9.th.gif (http://img250.imageshack.us/my.php?image=arnaudonivofc9.gif)
His face is really funny :rolls:

higherlaw
11-06-2007, 04:06 PM
Thanks for those screen caps. The image of those yellow, um...underwear will be burned in my mind forever!

:woohoo: :banana: :bounce: :dance: :worship:

I really hope they show something of doubles on tv, but I guess I'll have to be happy with a minute summary. It's hard to find men's tennis on national tv here these days :rolleyes:

I feel so lucky, ESPN is showing the singles and TTC is showing the doubles! :)

Marine
11-06-2007, 10:39 PM
Bravo Via, I love his face. :worship:

Hangdog
11-07-2007, 06:49 PM
Via, those are historical caps :lol: Thank you!
I just went looking for the Aix challenger, it wasn't on the calender for a few years. Does anyone know what happened to it?
Maybe some juicy story like what happened to the Hilversum challenger? :devil: :p
Unfortunately some Challengers disappear all the time (e.g. as soon as I discovered there was St. Petersburg Challenger it was erased from the list!) :sad: And I guess the reasons are various. BTW, do you know if there are already some Challengers in 2008 calendar by this moment? Fan of Pink Floyd ? :)
Well, I can't call myself being a fan of any musicians but Pink Floyd is between my favorites :)

Kezzi
11-07-2007, 08:20 PM
Via, those are historical caps :lol: Thank you!

Unfortunately some Challengers disappear all the time (e.g. as soon as I discovered there was St. Petersburg Challenger it was erased from the list!) :sad: And I guess the reasons are various. BTW, do you know if there are already some Challengers in 2008 calendar by this moment?
Well, I can't call myself being a fan of any musicians but Pink Floyd is between my favorites :)
No, I didn't see any calendar for 2008, but I guessed that if the Aix challenger wasn't played in 2007 it won't be back in 2008 :sad:

Yeah, the reasons are various. For the Hilversum challenger it was that the tournament director was an imposter and is in jail for 5 years now :p
Quite the sensation in the Dutch tennisworld. Well, at least it's exciting here sometimes when it comes to tennis ;)

Via
11-07-2007, 08:40 PM
Bravo Via, I love his face. :worship:
yes... it reminds me why i liked him in the first place :)

:topic: :p i usually get them mixed up with other bands from the 70s but i'm sure i know a few of their classics... when i hear them.

Hangdog
11-08-2007, 07:46 PM
No, I didn't see any calendar for 2008, but I guessed that if the Aix challenger wasn't played in 2007 it won't be back in 2008 :sad:

Yeah, the reasons are various. For the Hilversum challenger it was that the tournament director was an imposter and is in jail for 5 years now :p
Quite the sensation in the Dutch tennisworld. Well, at least it's exciting here sometimes when it comes to tennis ;)
:sad: I'm really sorry to hear that about Aix Challenger, it was a nice event indeed (if my memory is not wrong a couple of years ago there was a match Clement vs Devilder lol)!

And that's an impressing story with Hilversum! When did it happen? I believe this year there was a similar thing with some Challenger in Poland.
:topic: :p i usually get them mixed up with other bands from the 70s but i'm sure i know a few of their classics... when i hear them.
...this could be a good OFF-topic for the OFF-season

Sure you know :p

Kezzi
11-08-2007, 09:08 PM
:sad: I'm really sorry to hear that about Aix Challenger, it was a nice event indeed (if my memory is not wrong a couple of years ago there was a match Clement vs Devilder lol)!

And that's an impressing story with Hilversum! When did it happen? I believe this year there was a similar thing with some Challenger in Poland.

...this could be a good OFF-topic for the OFF-season

Sure you know :p
Yeah, I like Aix also better than Marseille, so it would be nicer to go there :)

It happened in 2005, this man was also Fred's sponsor for a year or so. But luckily they ended the contract at the end of the year and the man got arrested a few months after. I was really shocked and would like to know what Fred thinks about all of this. But a lot of Dutch tennisplayers said at the time that they don't want to comment on the affair, so I never dared to ask :p There were like 1200 people and the tournament director owed them all together about 125 million euros :eek: It was a sort of 'pyramid game' he built. I just translated it literally from Dutch, so I don't know if anyone knows what it means. Just tell me and I'll try to find a translation, don't have time to look it all up now :)

And I work at an entertainment store, so it's maybe not smart to say.
But I also know the 'classics' when I hear them and even though I recognize the songs, it doesn't imply that I know who sings them :tape: :lol: