TMS Hamburg [Archive] - MensTennisForums.com

TMS Hamburg

lizabeth..*
05-11-2004, 03:34 AM
Carlos plays Sanchez today...his draw isn't that favourable with some tough players in the top half....but I don't think he will have too many problems....would love to see Carlos v Verdasco again :devil:

Buena Suerte Carlos!!! :dance:

claudine140
05-11-2004, 07:29 PM
i wonder how he will play after his win in rome. Maybe he is tired, too excited and not concentrated anymore.? I don't know. It is very cold for the moment in Hamburg, only 15° this afternoon, i wonder how warm (cold ) it will be this evening when moya must play.

Dirk
05-11-2004, 07:30 PM
PLEASE LET US SEE ANOTHER TALE OF TWO NINJAS (Roger and Moya qrt)

RogiFan88
05-11-2004, 11:00 PM
I'm w you there, Dirk... w be a fab match! Have they ever played each other on clay?? W Carlos' form vs. Rogi's my bet is ESPANA... but we'll see if they can get that far... hope so!!

lizabeth..*
05-12-2004, 01:14 AM
Nice win from Carlos...he beat Sanchez 7-5 6-4.....I really do feel sorry for the players when they play Hamburg....they might as well be playing in Melbourne it's so cold over there...isn't it almost summer?! :lol: It's the same every year...

Was hoping I would get to see tonights match but apparently he isn't good enough for center court so I don't think I will be able too

Seguir asi Carlos :banana:

claudine140
05-12-2004, 06:41 AM
indeed moya is back on court one instead of center court grrrr
on which channel are you watching the matches liz???

lizabeth..*
05-12-2004, 07:16 AM
Fox Sports 2 :)

Dirk
05-12-2004, 08:14 PM
One more match and then the fireworks will begin. :D

Neely
05-13-2004, 04:06 AM
short interview for German or German understanding Moyá fans:

"Eigentlich spiele ich hier nicht gerne"

Carlos Moya kämpft gegen den "Fluch des frühen Aus" in Hamburg

Hamburg - Carlos Moya kommt in jedem Jahr mit eher gemischten Gefühlen zum Hamburger Rothenbaum. Das Kofferauspacken lohnt sich für den Spanier kaum, denn meistens konnte der Sieger von Rom schon nach der ersten Runde die Heimreise antreten.

In diesem Jahr könnte sich das Blatt für den Zweiten des Champions Race wenden: Am Sonntag hatte sich Moya mit einem glatten Dreisatz-Erfolg über David Nalbandian den Masters-Titel in Rom gesichert - und das bei eher kühlen und regnerischen Bedingungen in der italienischen Hauptstadt, die sehr an das Wetter in der Hansestadt erinnern.

Außerdem hat der Spanier die erste Hürde im Kampf gegen den "Fluch von Hamburg" genommen: Zum Auftakt hat der 27-Jährige am späten Dienstagabend in seiner Partie gegen seinen Landmann David Sanchez gewonnen.

Bei nur fünf Grad Lufttemperatur konnte sich Moya nach einer starken Vorstellung über einen 7:5 und 6:4-Sieg freuen und nun ans Kofferauspacken denken. Spätabends stellte sich ein gut gelaunter Tennisprofi den Fragen von Sport1.

Sind Sie mit Ihrer Leistung zufrieden?

Carlos Moya: Ja, ich bin sehr zufrieden. Es ist eine neue Woche und ein neues Turnier, die erste Runde ist da immer schwierig. Ich bin erst am Montagabend in Hamburg angekommen und hatte daher wenig Zeit, mich an den Platz zu gewöhnen. Normalerweise spiele ich hier nicht sehr gerne, denn die Ergebnisse waren nie besonders gut. Daher war es ein schwieriges Match, aber unter den Umständen habe ich sehr gut gespielt.

Liegt es Ihnen eigentlich, noch so spät am Abend zu spielen?

Moya: Nein, nicht wirklich. Mein Match war eigentlich für 19.30 Uhr angesetzt, daher war ich schon um halb sieben auf der Anlage und dachte, ich könnte gleich spielen. Aber es gehört einfach zum Tennis dazu, dass man auch mal lange warten muss. Das muss man eben akzeptieren und das Beste daraus machen.

Letzte Woche in Rom war es auch ziemlich kalt und verregnet, und da haben Sie das Turnier gewonnen. Ist das nicht ein gutes Omen für diese Woche in Hamburg?

Moya: Na ja, ganz so kalt wie in Hamburg war es nicht. Normalerweise liegen mir heiße und trockene Bedingungen einfach mehr, vor allem ist der Belag dann einfach schneller. Hier sind schon völlig andere Bedingungen als in der vergangenen Woche. Aber als Profi muss man sich mit jedem Belag und den äußeren Bedingungen anfreunden.

Und immerhin haben Sie es schon in die zweite Runde geschafft. Das bessert ihre Bilanz für Hamburg eindeutig auf.

Moya: Ja, das ist toll. Vor allem, weil es nie einfach ist, gegen David zu spielen. Man muss immer hart um jeden Punkt kämpfen, um ihn zu schlagen. Jetzt wartet mit Alberto Martin wieder ein Landsmann auf mich. Ich habe letzte Woche zwar gegen ihn gewonnen, aber es wird wieder ein schwieriges Match werden. Aber wenn ich weiter auf dem Level der vergangenen Tage spiele, sollte ich gute Chancen gegen ihn haben.

Vielleicht hat der Wettergott in Hamburg am Mittwoch ja auch ein Einsehen.

Moya: Das kann ich wirklich nur hoffen (lacht).

lizabeth..*
05-13-2004, 04:18 AM
Carlos v Fer is the 3rd match on center court...there is a god...
I'm not going to uni tonight so I can watch it :lol:

Got to see most of his match against Martin last night, he is playing very well...very comfortable with himself....I find it refreshing to watch Carlos play tennis :lol:

Buena suerte y may the best man win teee hhehehe

claudine140
05-13-2004, 06:48 AM
good luck moyke!!!!

lizabeth..*
05-14-2004, 04:41 AM
Last nights match was amazing, he was very lucky to get past Verdasco.
Good luck against Rogi today Carlos...
I fear that he is a bit tired, because he didn't look very alive yesterday!!!

Dirk
05-14-2004, 04:43 AM
He promised he would be fit for Federer so..... I'm expecting a good match.

lizabeth..*
05-14-2004, 05:58 AM
Hamburg, 13 May 2004

Press Conference with CARLOS MOYA

Moya – Verdasco 6:4, 3:6, 6:4

Q: You missed a lot of breakpoints. What was the problem? Were you nervous or mentally tired?

MOYA: I don’t think I was nervous, but he has a very good serve and he put a lot of pressure on me. He hit the forehand and backhand very hard. Still, I think I should have a better percentage on those breakpoints. Sometimes this happens. Mentally it was a very though match for me because I knew I had so many chances I didn’t take and then he was very tough in the third set. So, I had the feeling he was going to win that match. But, I kept fighting and he got tired at the end. Maybe that’s why I won.

Q: How do you see his potential?

MOYA: He has no limit. He was hitting the ball so hard. All that I could do was run and wait for his mistakes. He forces you to take more risk than I usually take. His serve is good. He is very complete. He hits hard and has good returns. Maybe he is still young and doesn’t have that experience. But when he gets that, he’s going to be a top player.

Q: You have been playing a lot lately. How are you feeling physically and mentally?

MOYA: Today, some part of the game, I was feeling a little tired, also mentally. I had so many chances, but I saw he was dominating and controlling the match. But, I kept fighting and kept putting pressure on him. I was thinking, ‘now you have to win the match’. I think he realized that he was playing perfect, but could not doing. I have one night to recover. My matches have not been very tough until now. Maybe today has been the toughest in the last 10 days. But, I’m healthy. So, I don’t think it’s going to be a problem tomorrow.

Q: Is it special to play Federer?

MOYA: He is the No. 1 in the world. It’s always special when you play him. I know it’s on clay, but he won here 2 years ago which I never did. I have a lot of respect for him. I will try to play well tomorrow and to beat him. The other times I played him, it was different conditions. Now, they are better, but still it’s going to be a tough match.

merle
05-14-2004, 09:27 AM
BUENA SUERTE CARLOS! :yippee: I hope it's gonna be a wonderful match today!! :bigclap:

saskia_kane
05-14-2004, 04:13 PM
:sad: :bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry:
he losttttt