Casablanca '07 [Archive] - MensTennisForums.com

Casablanca '07

Hangdog
04-22-2007, 07:35 PM
Nice tournament, there are 12 Frenchmen in the main draw! :devil:

And Arnaud is even seeded as number 6 :p His first round is against the young talent from Latvia Ernests Gulbis. They play tomorrow, second match on the centre court.

Arnaud/Micka are also the first seeded couple of doubles draw.

So well, a lot of great opportunities. ALLEZ!

Marine
04-22-2007, 09:27 PM
I wonder if he voted :confused: lol

higherlaw
04-23-2007, 01:44 PM
and WHEN he and seb win today:tennis:, they'll play each other in the second round.

higherlaw
04-23-2007, 05:29 PM
[6]A Clement (FRA) d E Gulbis (LAT) 76(1) 63

Piti Pingoin
04-23-2007, 06:52 PM

Par procuration je pense! En tous cas, les français ont suivi la soirée électorale en direct de Casa et d'un air très interessé! Si tu trouves l'article de l'Equipe du jour (d'aujourdhui), c'est tout expliqué! Moi je le cherche!

Piti Pingoin
04-23-2007, 06:58 PM

Par procuration je pense! En tous cas, les français ont suivi la soirée électorale en direct de Casa et d'un air très interessé! Si tu trouves l'article de l'Equipe du jour (d'aujourdhui), c'est tout expliqué! Moi je le cherche!

Marine
04-23-2007, 09:41 PM
I've the answer, and still more...

CASABLANCA (TOURNOI DE TENNIS ATP), 18 HEURES. – Il fait grand beau et grand bruit. Dehors, les rues sont rouges de fans footeux du Wydad Casablanca, tout excités par la revanche à venir contre l’ASEC Abidjan. Loin du vacarme, bienvenue à l’hôtel Barcelo, royaume du silence et quartier général de la délégation inscrite au tournoi de tennis Hassan II, qui commence aujourd’hui. Parmi les clients, Marc Gicquel, Florent Serra, Gilles Simon, Arnaud Clément, Michaël Llodra ; bref, la diaspora française ne passe pas incognito. Même à plus de deux mille kilomètres de l’Élysée, même avec deux heures de décalage (à 20 heures à Paris, il était 18 heures ici), le premier tour de l’élection présidentielle ne les laisse pas de marbre.

H – 3, c’est le moment des conjectures et des questions. « Et toi, t’as voté ? » Si l’abstention a sacrément reculé dans le pays, certains de nos camarades ont dû taire leur voix pour des raisons technico-techniques. « Je me suis fait un peu avoir, dit Simon. J’habite en Suisse et on m’a dit que je devais trouver un résident français à Neuchâtel. Alors que j’aurais pu donner procuration à quelqu’un d’autre… Pfff » Il n’a donc jamais encore voté. Il était trop jeune en 2002 mais, promet-il, « je le ferai au second tour ». Même bug dans les procurations pour Arnaud Clément. « Je n’ai pas bien lu le formulaire. Et puis c’est pas simple quand on n’arrête pas de voyager. » Justement, comment suivre de près une campagne électorale quand on bourlingue à longueur d’année ? « Pas fastoche, convient Clément, très porté sur la forme. Moi, ça m’intéresse vachement. J’adore écouter les politiciens, les entendre esquiver les attaques. Ils sont pratiquement tous brillants. Je suis très client de leur façon de s’exprimer. » Florent Serra est entré dans le débat petit à petit. D’abord distant, il a lu les programmes, discuté à droite et à gauche, lu aussi les journaux d’opinion et a trouvé la campagne « intéressante ».

Plus critique, Simon regrette qu’à l’approche du scrutin, « en voulant rassembler, tous se sont ressemblés. C’est à qui allait être la meilleure girouette. J’ai pas aimé ça ». De tout ça, Marc Gicquel se sent loin. « Je n’accroche pas à la politique. J’ai déjà voté, mais pas cette fois-ci. Franchement, je ne suis pas impliqué. Je n’en suis pas fier et il faudrait que je m’y mette. »

...

CASABLANCA, 20 HEURES. – C’est fou, le progrès. À Casablanca, comme à Melle ou à Bordères, on a pu voir, en « direct live » à la télé, Élise Lucet et David Pujadas annoncer les noms des finalistes. Chacun dans sa piaule, nos as de la raquette étaient tous au rendez-vous. Dispersés. Alea jacta est : ce sera Sarko-Ségo.

« No surprise, commente Simon. Le candidat pour qui je voulais voter est au second tour. » Qui ça ? « Sarkozy. Je voterai pour lui le 6 mai parce que je pense que c’est le plus à même de résoudre les problèmes sans se laisser influencer. » Michaël Llodra joue également (la même) carte sur table. « J’ai voté pour Sarkozy. C’est l’un des rares à dire ce qu’il pense sans avoir peur des susceptibilités des uns et des autres. C’est la première fois de ma vie que je vote et je suis content de mon choix. Là, j’entends Robert Hue, il m’énerve, lui ! Il dit que Sarkozy est dangereux, bla-bla-bla… Son parti a fait 2 %, ça va quoi. Au second tour, je voterai pareil. » Florent Serra devra, par force, miser sur un autre « cheval ». Son champion a fait troisième. « J’ai voté au centre parce que j’aimais les propositions de Bayrou ; cette idée de casser le système et de prendre les meilleurs, à gauche et à droite. Il a quand même fait un gros score, presque aussi bon que celui de Chirac au premier tour en 2002. Il va peser. » Et l’affaissement de Le Pen ? « Ouais, enfin, 11 %, je trouve que ce n’est pas peanuts quand même, relativise Clément, qui aurait préféré un FN à un chiffre. Finalement, après l’exception de 2002, on en revient au schéma classique d’un second tour droite et gauche classiques. » Et la victoire du vote utile ? « C’est mieux que Le Pen qualifié pour le second tour, admet Clément. Mais j’ai des doutes sur le principe. Est-ce qu’on doit ne pas voter au premier tour pour un petit candidat qui nous séduit ? Si c’est oui, qu’on fasse des élections avec trois candidats. Là, les petits, ils se sont fait déchirer. Moi, je pense qu’ils apportent quelque chose au débat. Par exemple, la contribution de Nicolas Hulot m’a plu. » Voilà, c’est fini. Les projections ont dansé sur les écrans, les sondeurs nous ont montré un peu de futur, certains des battus ont appelé à voter ailleurs. Les joueurs éteignent les télés. Leur premier tour à eux commence aujourd’hui.

I didn't know arnaud was a fan of politic shows ! lol
But this idiot couldn't vote cos of procuration's bug :rolleyes:

Via
04-23-2007, 11:38 PM
arnaud is featured on atp home page :eek: :worship:

seb won't play until tuesday, and he isn't seeded :eek: :eek: how much he has fallen!!! even nico massu is seeded before him :sad: he's also trying out doubles with paulo... so all sorts of frenchie combinations since DC... but they lost to a little known aussie/czech pair :o

kukka
04-24-2007, 07:53 AM
It's good that Arnaud won his first round match. :) This should be a good tourney to boost up his confidence. :D

Elina

higherlaw
04-24-2007, 05:36 PM
yup, it's arnaud vs seb. i hate that...:mad:

Hangdog
04-24-2007, 08:32 PM
I've the answer, and still more...

Thank you so much, Marine :hug:

So he is for the NF and Le Pen? I thought he’d be for Sarkozy, but well, it’s not too far. Anyway sorry he couldn’t vote this time, looks like there is enough stuff to do for that when you’re abroad. And yeah, what a surprise to see him being keen on politics.
yup, it's arnaud vs seb. i hate that...:mad:
I guess Arnaud is also not happy to play Seb, but maybe he is up to do some sort of a revenge lol Actually Seb has indeed fallen as much as Via has described it a few lines higher and I even hadn’t been so sure he was going to win his first round. And even though I’d like him to keep winning I hardly believe he’ll beat Arnaud this time, though he’s still mentally stronger I think. Ok, I remember I was forbidden to talk much about Seb here so I’d better hold my tongue :o
Alors que le meilleur gagner. One of them in quarters is already not bad.

Marine
04-24-2007, 09:04 PM

So he is for the NF and Le Pen? I thought he’d be for Sarkozy, but well, it’s not too far. Anyway sorry he couldn’t vote this time, looks like there is enough stuff to do for that when you’re abroad. And yeah, what a surprise to see him being keen on politics.

ahh noooooo Irina, sorry but I have to correct you right now ! He's not for Le Pen at all, at the contrary he thinks his score is still too higher this year !
And you can't say "it's not too far".
Llodra, Santoro, Gasquet and some others like Forget and Mauresmo are for Sarkozy, Arnaud did not say his preference, let's respect his silence.

Hangdog
04-24-2007, 09:39 PM
ahh noooooo Irina, sorry but I have to correct you right now ! He's not for Le Pen at all, at the contrary he thinks his score is still too higher this year !
And you can't say "it's not too far".
Llodra, Santoro, Gasquet and some others like Forget and Mauresmo are for Sarkozy, Arnaud did not say his preference, let's respect his silence.
Well ok, I've noticed he says nothing concrete about his preferences, he may have a reason, I see. How would you translate "Clément, qui aurait préféré un FN à un chiffre"? J'ai pensé que ce veut dire qu'il est pour le FN... mais maintenant je vois que non. "Ouais, enfin, 11%" comme une réponse à l’affaissement de Le Pen, c'est effectivement pas pour Le Pen lol Mais tant mieux :p

Via
04-25-2007, 12:14 AM

I guess Arnaud is also not happy to play Seb, but maybe he is up to do some sort of a revenge lol Actually Seb has indeed fallen as much as Via has described it a few lines higher and I even hadn’t been so sure he was going to win his first round. And even though I’d like him to keep winning I hardly believe he’ll beat Arnaud this time, though he’s still mentally stronger I think. Ok, I remember I was forbidden to talk much about Seb here so I’d better hold my tongue :o
Alors que le meilleur gagner. One of them in quarters is already not bad.
i guess i have to agree with that. it's not like they have been setting the world on fire lately but, unfortunately, has to draw each other. at their current levels, either one getting into the quarters is good news, bruno will stay and the one who loses will also stay around for the practice.

higherlaw
04-25-2007, 05:17 PM
i guess i have to agree with that. it's not like they have been setting the world on fire lately but, unfortunately, has to draw each other. at their current levels, either one getting into the quarters is good news, bruno will stay and the one who loses will also stay around for the practice.

you're right..at least one of them will move on. right now arnaud is losing :banghead:

um, lost. S Grosjean (FRA) d [6] A Clement (FRA) 46 75 61

no rest for the weary, as it's back on the court for doubles.

Piti Pingoin
04-25-2007, 07:04 PM
Arnaud...

Hangdog
04-25-2007, 08:19 PM
you're right..at least one of them will move on. right now arnaud is losing :banghead:

um, lost. S Grosjean (FRA) d [6] A Clement (FRA) 46 75 61

no rest for the weary, as it's back on the court for doubles.

He was close to be baggled in the last set :eek: Seb is back? :eek: :eek: Just thought how should Bruno feel himself watching such a match...
I'd like to read some reports or interviews, has anyone seen or heard something?

They've just won their doubles match so Arnaud stays in Casablanca not for the practice only.

Marine
04-25-2007, 09:05 PM
They never don't know how to neutralize each other, so they play long matches, until the first of both says "stop" to the torture :lol:

Via
04-25-2007, 10:55 PM
you think arnaud decided to 'stop' in 3rd set? :aplot:

well he saved his doubles, at least. seb has no doubles to fall back on now.

Via
04-25-2007, 11:21 PM
we have to count on the atp website to tell us what's going on at casablanca, or show us some pics, because it's so unimportant that it's hardly reported anywhere else :rolleyes:

Sebastien Grosjean prevailed in an all-French battle against sixth seed Arnaud Clement on Wednesday at the Grand Prix Hassan II in Casablanca to advance to his first quarterfinal of the season.

Grosjean, a Casablanca finalist in 2000, broke Clement in the final game of the second set and used the momentum to race through the third set as he converted on both of his break chances. He closed out the 4-6, 7-5, 6-1 victory in 2 hours, 27 minutes.

It was Grosjean's third straight victory over Clement, who still maintains the 5-4 series edge despite the loss.

The 28-year-old Grosjean took his record above the .500 mark for the first time in 2007, as he improved to a win-loss record of 6-5. He also improved to a 9-2 event record by reaching the Casablanca quarterfinals for the third time in three event appearances.

http://www.atptennis.com/5/photos/2007/250x180/grosjean_casablanca3.jpg
... long match indeed :lol:

higherlaw
04-26-2007, 05:48 PM
[4] L Kubot (POL) / O Marach (AUT) d [1] A Clement (FRA) / M Llodra (FRA) 62 61

ugh.

Hangdog
04-26-2007, 08:27 PM
we have to count on the atp website to tell us what's going on at casablanca, or show us some pics, because it's so unimportant that it's hardly reported anywhere else :rolleyes:

Some news (which is not such a big news of course, but still..) has come from Seb. In his post-match interview Sebastien told that he and Arnaud know each other by heart and hate meeting up in official matches. The last encounter wasn’t anything physically hard for Seb despite his obiously not so perfect form. And it’s likely that he won just being mentally stronger.
62 61
:help:

Via
04-26-2007, 10:29 PM
Some news (which is not such a big news of course, but still..) has come from Seb. In his post-match interview Sebastien told that he and Arnaud know each other by heart and hate meeting up in official matches. The last encounter wasn’t anything physically hard for Seb despite his obiously not so perfect form. And it’s likely that he won just being mentally stronger.

:help:

by heart :couple: hehe

they were the same guys who sent them packing in melbourne... obviously they play even better on clay lol :shrug: but that score looks really ugly for doubles, and on clay.

Hangdog
04-27-2007, 07:54 PM
by heart :couple: hehe

they were the same guys who sent them packing in melbourne... obviously they play even better on clay lol :shrug: but that score looks really ugly for doubles, and on clay.
lol but it wasn't wrongly said, was it? :unsure:

Hmm, Kubot... Yeah, I also saw that Pole last year. Such a tall blond blue-eyed guy... ah sorry, we speak about tennis :o But don't remember him showing out any great game. So I'm looking forward to Arnaud and Micka put their heads in order!!! Though Arnaud's next tournament is Munich and I see no Micka in that entry list (but what's his ranking? :scratch: ). But there is Seb and it would be really nice if ":couple:" try their doubles combination again!

Via
04-28-2007, 08:16 AM
lol but it wasn't wrongly said, was it? :unsure: uhmmm... :devil: hehe

Hmm, Kubot... Yeah, I also saw that Pole last year. Such a tall blond blue-eyed guy... ah sorry, we speak about tennis :o But don't remember him showing out any great game. So I'm looking forward to Arnaud and Micka put their heads in order!!! Though Arnaud's next tournament is Munich and I see no Micka in that entry list (but what's his ranking? :scratch: ). But there is Seb and it would be really nice if ":couple:" try their doubles combination again!

they are BOTH tall and blonde though i am not sure about the eyes. to my somewhat untrained observation :p their strength is their serve. which worked pretty well at melbourne, but casablanca ...:rolleyes: maybe they are somehow getting to be the nemesis of clement/llodra!

i have this feeling that arnaud and seb will try doubles with another (taller) partner if they have DC in mind, so i doubt :couple: it.... bennet is there, mika is not, but your devilder just manages to sneak in without qualifying!!!