Who is the most intelligent player from ATP ? [Archive] - MensTennisForums.com

Who is the most intelligent player from ATP ?

D Optimist
03-17-2007, 10:28 AM
How a complete player like Haas technical and physical ,can losed from Murray ?
Sorry ,for just 10 positions from the poll (is maximum) but you can vote to "anothers" and write your option in a thread.

Allez
03-17-2007, 10:39 AM
Mh... what poll ? Isn't there another thread on this ?

Kolya
03-17-2007, 10:41 AM
There is nothing to vote for.

CooCooCachoo
03-17-2007, 10:48 AM
OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:

Kolya
03-17-2007, 11:10 AM
Well Gonzalez has become a "smarter" player... lol

Sean.J.S.
03-17-2007, 11:19 AM
Why isn't Haas on the list when you just posted about him?

Peoples
03-17-2007, 11:38 AM
OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:

What is your problem? If any of your superstars Kratochvil, Kucera, etc would be an option then I'd get concerned.

tania59
03-17-2007, 11:42 AM
what type of intelligence?

I vote Ancic, he is still studying

Galathea
03-17-2007, 12:16 PM
We're talkinga bout tactics, understanding and reading of the game, choices to play points, etc? Pure tennis mind? Well, if you going to vote for players that think points like on a chess match would be Nalbandian
But not if you include "how to be consistent" as one element (he's now at ATP 11)

OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:


Yep, he is and someone voted for him :rolleyes: But he's not alone.... Blake is there too :lol:

stebs
03-17-2007, 01:09 PM
Why isn't Haas on the list when you just posted about him?

He posted about him as an example of an all round player losing due to smart play by Murray.

At the moment Federer leads this field but Murray is using his mind like no other young gun and Nalby does know how to win matches against any type of opponent when he can be bothered.

Kolya
03-17-2007, 02:00 PM
What is your problem? If any of your superstars Kratochvil, Kucera, etc would be an option then I'd get concerned.

Kucera is a pretty smart player.

MarcelaTauro
03-17-2007, 02:03 PM
Santoro, Federer, Nalbandian

DDrago2
03-17-2007, 02:07 PM
Nalbandian

Olisadebe
03-17-2007, 02:29 PM
used to be, Felix Mantilla

~Marija~
03-17-2007, 02:37 PM
Roger and Marat :)

CooCooCachoo
03-17-2007, 02:39 PM
What is your problem? If any of your superstars Kratochvil, Kucera, etc would be an option then I'd get concerned.

Uhm. Kucera was one of the smartest players ever :wavey:

And Gonzalez' game is about as unintelligent as it gets. Yes, at the AO he improved, but it's still brainless ball-bashing most of the times. He is the Barry Bonds of the ATP.

CooCooCachoo
03-17-2007, 02:40 PM
OMG :haha:

Peoples actually voted for Gonzalez :haha:

:rolls:

Byrd
03-17-2007, 02:53 PM
Whys Safin 3rd on the list?, he arguably is the worst player on this list for intelligence on court, as it's either hit or miss with him.

Mateya
03-17-2007, 03:26 PM
Not a single vote for Nadal :rolls: :lol: :retard:

Federer and Murray lead from that list, expected it...

Adler
03-17-2007, 03:30 PM
No Coria on the list? Pity

Jaap
03-17-2007, 03:33 PM
James Blake, Ivan Ljbucic, Fernando Gonzalez, Marat Safin - Intelligent? :spit: :haha:

my0118
03-17-2007, 03:34 PM
what is this thread for?
maybe we just had better make them take the IQ test.

Fed=ATPTourkilla
03-17-2007, 03:50 PM
The question was "who is the most intelligent player," not "who has the most intelligent playstyle." Isn't Gonzo some sort of physicist who builds rockets in his spare time?*

* this is just a rumour I have heard and may be quite false - I can't find any confirmation on Google.

** I still voted for Federer.

Vin Judah
03-17-2007, 03:53 PM
federer and murray...

my0118
03-17-2007, 04:02 PM
The question was "who is the most intelligent player," not "who has the most intelligent playstyle." Isn't Gonzo some sort of physicist who builds rockets in his spare time?*

* this is just a rumour I have heard and may be quite false - I can't find any confirmation on Google.

** I still voted for Federer.

yes, exactly. somehow Roger didn't even know Freud, it seems he's not that educated but I think he's smart. However, it probably should go for James who went to Harvard just for the fact of intelligence. I was thinking to make some comments about Roddick, he isn't even on the poll. :haha:

oz_boz
03-17-2007, 04:09 PM
No Benji Becker in the poll? :confused:

Sunset of Age
03-17-2007, 04:11 PM
yes, exactly. somehow Roger didn't even know Freud, it seems he's not that educated but I think he's smart.

Slight correction here: Fed got asked about a Freud from Switzerland. Of course he didn't know about him, as THE Freud came from Austria! :p
(whatever - most obviously the interviewer wasn't as smart as Feds ;))

my0118
03-17-2007, 04:22 PM
Slight correction here: Fed got asked about a Freud from Switzerland. Of course he didn't know about him, as THE Freud came from Austria! :p
(whatever - most obviously the interviewer wasn't as smart as Feds ;))

Yeah, I had feeling a little bit wierd about that too. However, I think if he'd known Freud, he would've corrected him.
Anyway what exactly journalist got educated?
Federer probably didn't have much time to study, but that journalist was just :retard:

Sunset of Age
03-17-2007, 04:30 PM
Yeah, I had feeling a little bit wierd about that too. However, I think if he'd known Freud, he would've corrected him.
Anyway what exactly journalist got educated?
Federer probably didn't have much time to study, but that journalist was just :retard:

Haha, yes I think you're right.
Educated journalists... well, it seems they exist, but not so much in the sports-department I gather. :rolleyes:

And indeed, Feds wouldn't have had so much time to study - I wouldn't be too surprised if he'd start doing so after he's retired in tennis. He sure has the brains!

*Viva Chile*
03-17-2007, 05:24 PM
OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:

So you think Gonzalez is a :retard: ??? I'm sure Gonzo is smarter than you (and I'm not talking about tennis)

*Viva Chile*
03-17-2007, 05:26 PM
The question was "who is the most intelligent player," not "who has the most intelligent playstyle." Isn't Gonzo some sort of physicist who builds rockets in his spare time?*

* this is just a rumour I have heard and may be quite false - I can't find any confirmation on Google.

** I still voted for Federer.

agree, this thread makes no sense when it comes to "intelligence"... Who knows if Federer was good at school or what is his IQ??? I'm sure only his family and close people.


Yep, he is and someone voted for him :rolleyes: But he's not alone.... Blake is there too :lol:
In that department Blake (the ATP's lawyer) is the only that is licenced in law in Harvard... and that's explain he's a smart guy.

GlennMirnyi
03-17-2007, 05:41 PM
OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:

:haha: :haha: :haha:

Why isn't Haas on the list when you just posted about him?

Because Haas is probably the dumbest, together with Safn and Waske.

Roger and Marat :)

Safin? :haha: Get a clue!

Whys Safin 3rd on the list?, he arguably is the worst player on this list for intelligence on court, as it's either hit or miss with him.

True. It's "hard" or "harder" for him.

James Blake, Ivan Ljbucic, Fernando Gonzalez, Marat Safin - Intelligent? :spit: :haha:

Ljubicic is very intelligent on court. Just because he's not technically gifted doesn't mean he's dumb playing.

Andre'sNo1Fan
03-17-2007, 05:44 PM
Nalbandian :confused:

Did not realise intelligence is something you can pick and choose when to use.

Norrage
03-17-2007, 05:46 PM
As far as I know Ljubicic is by far the smartest player on court (and outside of it really) together with Fed, Murray. It should make you wonder that with such limited technique and fitness (speed) that guy achieves as much as he does...even outside of the fast courts!

I voted Ljubicic out of the three though because he seems severely underrated in this aspect on this forum, especially seeing he only has 5 votes for him (and someone like Safin has 7..omg)
I even recall Fed himself saying Ljubicic is one of the smartest players on court, but I can't back that with a source unfortunately. (It think it was said during Rotterdam 2005)

+alonso
03-17-2007, 05:50 PM
Federer. So hard to realise?

safinaferrero
03-17-2007, 06:29 PM
Well i don't understand the thread is it about the most talented or the most intelligent coz it's not the same.
Anyway, Safin is for me the most gifted with Fedex, i prefer the russian at his best level.
Intelligence well he's also an interesting guy i remember his blog which was really nice :yeah:
Robredo has a smart game, nalbandian good tactics among others ...

Scotso
03-17-2007, 06:40 PM
OMG :haha: Gonzalez is an option? OMG :haha:

It seems most of those on this list are brainless ball-bashers.

I'd say someone like Nikolay Davydenko... and some others that rely more on their intelligence and good play rather than power.

General Suburbia
03-17-2007, 06:41 PM
OMG How can you not include Roddick???

Kitty de Sade
03-17-2007, 06:56 PM
Currently, I'll go with Federer.

Galathea
03-17-2007, 07:53 PM
In that department Blake (the ATP's lawyer) is the only that is licenced in law in Harvard... and that's explain he's a smart guy.

I took the poll as the usual ones, as I said in my post, about intelligence for playing. (Tennis mind)
Blake can be a genius outside court, but inside? :tape:

Now if we're talking about IQ, intelligence in general, why are these players and not others? What's the criteria?

Galathea
03-17-2007, 07:56 PM
It seems most of those on this list are brainless ball-bashers.

I'd say someone like Nikolay Davydenko... and some others that rely more on their intelligence and good play rather than power.

Please can someone say if this is the usual "who's most inteligent as a player?" poll or if this "who's most intelligent, generally speaking?"
Either way, there are some names that dont fit any option :tape:

Fed=ATPTourkilla
03-17-2007, 08:57 PM
Can any of the Chilean MTF-ers confirm that Gonzo is a really brainy guy who builds rockets in his spare time - or is this just nonsense?

Allure
03-17-2007, 10:11 PM
Federer

CooCooCachoo
03-17-2007, 10:28 PM
So you think Gonzalez is a :retard: ??? I'm sure Gonzo is smarter than you (and I'm not talking about tennis)

I voted on the basis of intelligence on court.

And how can you be sure? I'd like to know :D

CooCooCachoo
03-17-2007, 10:29 PM
It seems most of those on this list are brainless ball-bashers.

I'd say someone like Nikolay Davydenko... and some others that rely more on their intelligence and good play rather than power.

Yes, but Gonzalez is in a league of his own.

Sunset of Age
03-17-2007, 10:30 PM
Did anyone think Roddick should be in this poll? :lol:

*Viva Chile*
03-17-2007, 10:46 PM
Can any of the Chilean MTF-ers confirm that Gonzo is a really brainy guy who builds rockets in his spare time - or is this just nonsense?

I heard that so many times, but I'm not sure if is true.

ChinoRios4Ever
03-17-2007, 10:59 PM
for me Fed by far...

then Murray and Nalbandian, Coria was very smart in his top... also Cañas

Gonzo's here????? OMG!!!! :eek:, maybe as a good person out of the tennis court, but as player... sometimes he goes crazy on the court... even in this time, this from a big fan of him

jenanun
03-17-2007, 11:05 PM
this poll, is almost an insult to federer....

danton
03-17-2007, 11:10 PM
OK the question was who is the smartest and as much as I love Marat I can only assume some of you miss read the question as best looking.

Bless him but he struggles to adapt his game in the match and makes the most ridiculous hawkeye challenges I have ever seen.

Alonsofz
03-17-2007, 11:31 PM
So you think Gonzalez is a :retard: ??? I'm sure Gonzo is smarter than you (and I'm not talking about tennis)
:worship:

Joyce_23
03-17-2007, 11:39 PM
Funny how one of the dumbest polls I've ever seen is about intelligence...:lol:

MariaV
03-18-2007, 12:34 AM
Marat is not winning? :hysteric:
I did my part. :D

atheneglaukopis
03-18-2007, 12:37 AM
OK the question was who is the smartest and as much as I love Marat I can only assume some of you miss read the question as best looking.

Bless him but he struggles to adapt his game in the match and makes the most ridiculous hawkeye challenges I have ever seen.At least Marat's read Freud (http://guyfromrussia.proboards48.com/index.cgi?board=maratinfo&action=display&thread=1118501677)! :lol: For all the good it did him. :cuckoo:

danton
03-18-2007, 12:44 AM
At least Marat's read Freud (http://guyfromrussia.proboards48.com/index.cgi?board=maratinfo&action=display&thread=1118501677)! :lol: For all the good it did him. :cuckoo:

I think that's more likely hinder him than help I think:D

Metis
03-18-2007, 01:00 AM
At least Marat's read Freud (http://guyfromrussia.proboards48.com/index.cgi?board=maratinfo&action=display&thread=1118501677)! :lol: For all the good it did him. :cuckoo:


:lol: That should be a lesson to all of us!

atheneglaukopis
03-18-2007, 01:36 AM
I think that's more likely hinder him than help I think:D

:lol: That should be a lesson to all of us!:lol: A whole page in this thread devoted to the question of what not knowing Freud says about Federer's intelligence--maybe Marat's living proof that staying away from Freud is the smartest thing to do! :rolls:

Allure
03-18-2007, 01:50 AM
At least Marat's read Freud (http://guyfromrussia.proboards48.com/index.cgi?board=maratinfo&action=display&thread=1118501677)! :lol: For all the good it did him. :cuckoo:

Surprising:lol:

Allure
03-18-2007, 01:55 AM
I found some books by Chase (one of Marats fave authors) and the covers are...interesting. Can see why Safin likes him.;)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4f/Mallory.JPG

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8f/The_Guilty_Are_Afraid.jpg

atheneglaukopis
03-18-2007, 02:07 AM
I found some books by Chase (one of Marats fave authors) and the covers are...interesting. Can see why Safin likes him.;)And Freud was obsessed with sex...:devil:

Anyway, I vote for Roger because he manages to turn lopsided losing head-to-heads into lopsided winning head-to-heads. Rafa watch out!

atheneglaukopis
03-18-2007, 02:29 AM
:lol: That is a fantastic link:



:banana: :lol::lol: It's a few years out of date: here's a more updated version (http://www.maratsafin.com/content.php?did=4&aid=128366f26eda80545b10d6ff89938052).

~EMiLiTA~
03-18-2007, 12:33 PM
if we're talking about off the court, I would say Marat

on the court I would say Federer of course...and then maybe people like Murray, Robredo, Coria etc.

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 08:54 PM
Well,to be honest I can't find too many. We don't like them for their intelligence of course but still interesting to look at their interviews. Everybody call Federer intelligent because people think elegance somehow = intelligence.He speaks a lot of languages fluently, but he grew up Switzerland....Okay, I still find Roger an intelligent guy. Actually many of my favorites are simple minds. I know many won't agree, but I found Roddick the most intelligent of the top 20. He acts like a dumb on court sometimes and makes bad decisions. But everytime I hear him speaking I think this guy is quite smart. http://www.youtube.com/watch?v=jO3HLu8Vhog
Look at this video, the way he speaks. Still, I don't think that anybody should like a player for his intelligence. We like them for their game.

hipolymer
07-26-2011, 08:57 PM
I'll give you a tip...

Tipsarevic that is.

The Magician
07-26-2011, 08:59 PM
Anyone looks smart next to Gimelstob :o I don't speak Spanish of Serbian so maybe the current top players talk about philosophy and biochemistry at home but let's just say the current top players are in my estimation not the leading intellectuals of our time.

barbadosan
07-26-2011, 09:01 PM
Anyone looks smart next to Gimelstob :o I don't speak Spanish of Serbian so maybe the current top players talk about philosophy and biochemistry at home but let's just say the current top players are in my estimation not the leading intellectuals of our time.

In all fairness however, the leading intellectuals of our time aren't exactly the premier sportsmen of our time either

Pirata.
07-26-2011, 09:27 PM
For me, David Ferrer.

I think Novak seems quite intelligent--I don't know about general intelligent but I find he's very well spoken in English. Some of the other players speak English but often they struggle with pronunciation or grammar, etc. Novak's English seems to be very good, I like this video because he speaks the language fluidly and raarely has to stop and think about what he's going to say.
R0dldQUtRbo

Smoke944
07-26-2011, 09:30 PM
Blake is quite a smart guy, although for sure after I post this some mug trolls will contradict me :zzz:

Okonsky
07-26-2011, 09:40 PM
Thread should be burried.

cezero
07-26-2011, 09:47 PM
knowing different languages has nearly zero correlation with intelligence.

tipsarevic isn't intelligent at all, IMO. homophobes rarely are, no matter how much they "say" they "read."

i have a hard time classifying djokovic as especially intelligent given his neanderthal views on women's tennis and prize money.

federer has always seemed very bright to me. same with blake.

MTwEeZi
07-26-2011, 09:50 PM
Toni Nadal

Egreen
07-26-2011, 09:50 PM
Federer

xdrewitdajx
07-26-2011, 10:09 PM
knowing different languages has nearly zero correlation with intelligence.

tipsarevic isn't intelligent at all, IMO. homophobes rarely are, no matter how much they "say" they "read."

i have a hard time classifying djokovic as especially intelligent given his neanderthal views on women's tennis and prize money.

federer has always seemed very bright to me. same with blake.

link for homophobia and neanderthal views? not doubting the veracity of your post, just curious myself...

Mateya
07-26-2011, 10:22 PM
i have a hard time classifying djokovic as especially intelligent given his neanderthal views on women's tennis and prize money.


What da hell does this have to do with intelligence?

WTA is simply horrible in many ways and they should get almost half less prize money than men at slams. Less work, less money, baby.

And this is coming from a fairly intelligent girl (not a Djokotard) :wavey:

!VamosRafa!
07-26-2011, 10:26 PM
Rafa :D
Well maybe not, but he is the hottest :D

tennisfan856
07-26-2011, 10:26 PM
Ljubicic, truly the ATP's thinking man.

cezero
07-26-2011, 10:39 PM
link for homophobia and neanderthal views? not doubting the veracity of your post, just curious myself...

Tipsaerevic trashing women: http://greattennisphotos.blogspot.com/2008/07/janko-tipsarevic-womens-tennis-makes-me.html

Tipsarevic anti-gay comments (from a previous discussion on here): http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=105926&page=8

As for Djokovic....he said the following in a video interview....it was on Tennis Channel's "Best of Five" show:

"I donít think itís fair, I donít support that at all. I think that if they want equal prize money, women should play the same amount of sets that we do."

Sunset of Age
07-26-2011, 10:51 PM
Ljubicic and Ferrero come across as rather intelligent blokes, at least to me.

romismak
07-26-2011, 10:53 PM
Federer and Ljubicic both have been also presidents, because they are respected and intelligent.

shuhrat
07-26-2011, 10:54 PM
http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=55671

Q. You've got the same amount of prize money as the women's event here, but it's configured in different ways. If you were to win, you're actually going to earn less than the women because the distribution is different. Are you happy with the way that the men's prize money is being distributed?
NOVAK DJOKOVIC: I don't want to go too deep about that. There's been a lot of talks about that. Look, I'm not paying attention on the women's tennis. This is something that's not in our hands.
What is in our hands you have to be concerned about, and that is to increase the prize money and really work on some things that we really deserve. I don't think it's fair to have equal prize money, that's for sure.


This is pretty much all he's ever said about that matter in public, AFAIK.

Okonsky
07-26-2011, 10:55 PM
Tipsarevic is dumbass.

xdrewitdajx
07-26-2011, 10:58 PM
Tipsaerevic trashing women: http://greattennisphotos.blogspot.com/2008/07/janko-tipsarevic-womens-tennis-makes-me.html

Tipsarevic anti-gay comments (from a previous discussion on here): http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=105926&page=8

As for Djokovic....he said the following in a video interview....it was on Tennis Channel's "Best of Five" show:

"I donít think itís fair, I donít support that at all. I think that if they want equal prize money, women should play the same amount of sets that we do."

Thanks. I didn't really see any real evidence of the homophobic comments, the women comments don't surprise me all that much, it's a common mentality. Not saying I agree with him, he gets too extreme for sure.

I do find it weird that women get equal pay, to be honest...it's the only sport that has that as far as I know, and they play less sets and I assume generate far less revenue, though I don't have any figures.

Okonsky
07-26-2011, 10:58 PM
'I don't think it's fair to have equal prize money, that's for sure.'



He's just one of xy players who think the same -> it's not fair.

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 10:58 PM
Although I disslike the person who is homophobic, dissing the wta or just angry for no reason, it has nothing to do with intelligence.

Sunset of Age
07-26-2011, 11:01 PM
Although I disslike the person who is homophobic, dissing the wta or just angry for no reason, it has nothing to do with intelligence.

Unfortunately, no... there are plenty so-called 'intelligent' people spouting that kind of garbage around. :o

samanosuke
07-26-2011, 11:03 PM
Rios

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:04 PM
Unfortunately, no... there are plenty so-called 'intelligent' people spouting that kind of garbage around. :o

According to your comment, you think in black and white. You consider all angry, jerk people unintelligent. I think there are a lot of jerk and agressive people who has high IQ, just the circumstances made them act like that and behave like that.

Sunset of Age
07-26-2011, 11:06 PM
According to your comment, you think in black and white. You consider all angry, jerk people unintelligent. I think there are a lot of jerk and agressive people who has high IQ, just the circumstances made them act like that and behave like that.

I'm afraid you misinterpreted my post. I actually AGREED with your earlier post.
Never mind. Try again. :wavey:

Clay Death
07-26-2011, 11:08 PM
johnny mac is an intelligent chap and so is his brother.

there should be no question about fed and ljubicic.

and if you want to go back 1000 years, tiriac must have been pretty damn smart as well. he got a maximum mileage out of a pathetic tennis game and then later made a billion from tennis.

i guess brad gilbert falls in the same category but he is not nearly as wealthy.

edberg has to be considered intelligent also.

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:11 PM
Then I just go with Andre as well.

tennisfan856
07-26-2011, 11:11 PM
Tipsarevic is smart, but I value Ljubicic and Federer's concrete intelligence that apply to the tour and real world over whatever Janko spews when high or contemplating.


^ Interesting you say Brad Gilbert is smart, I think of him as a bandwagoning meathead that tells players to just crush the ball.

cezero
07-26-2011, 11:13 PM
Thanks. I didn't really see any real evidence of the homophobic comments, the women comments don't surprise me all that much, it's a common mentality. Not saying I agree with him, he gets too extreme for sure.

I do find it weird that women get equal pay, to be honest...it's the only sport that has that as far as I know, and they play less sets and I assume generate far less revenue, though I don't have any figures.
by pervert, he meant that mauresmo was gay. when those two terms are synonymous for a person, it's pretty obviously hateful towards gays.

it's fine if you don't understand that.

and you have no clue what you're talking about if you think women's matches generate less revenue than men's. half the audience is perverted rich white men who love to hear the girls do their pseudo-sex shrieks/grunts on the court.

cezero
07-26-2011, 11:15 PM
Tipsarevic is smart, but I value Ljubicic and Federer's concrete intelligence that apply to the tour and real world over whatever Janko spews when high or contemplating.


^ Interesting you say Brad Gilbert is smart, I think of him as a bandwagoning meathead that tells players to just crush the ball.

brad gilbert is the opposite of intelligent. he uses malapropisms even more than mary carillo. he has a decidedly juvenile sense of humor. he can't pronounce most players' names, so he comes up with absurd nicknames for them. dude couldn't say "Rafael Nadal" to save his life (still can't), so he called him "Ralph Nadle" for about a year.

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:16 PM
Tipsarevic is smart, but I value Ljubicic and Federer's concrete intelligence that apply to the tour and real world over whatever Janko spews when high or contemplating.


^ Interesting you say Brad Gilbert is smart, I think of him as a bandwagoning meathead that tells players to just crush the ball.

Seems like the "just crush the ball" earned a couple of slams. Not bad from a simple guy huh?
Seriously, Brad is a very smart guy because of his roots and I like him because of that.

tennisfan856
07-26-2011, 11:20 PM
Andre just needed a little guidance, any coach would've sufficed. And he snatched Roddick that title when the tour was in a lull and Andy was still making a huge impact with his serve.

I am not discounting that Brad is smart, but he hurts himself with the stuff he says on ESPN.

Clay Death
07-26-2011, 11:20 PM
Then I just go with Andre as well.

agreed. he turned out to be quite intelligent.

made well over $200 million in endorsements alone for one thing.

later through his charity, he was able to raise around $60 million. only lance armstrong has raised more.

and also bright enough to marry someone with 21 slams.

i say the guy is no fool.

Gagsquet
07-26-2011, 11:21 PM
Gilles Simon by far. He is simply smarter than others.
I vote for Gasquet anyway.

Clay Death
07-26-2011, 11:21 PM
thomas muster.

as bright as they come. did very well off the court as well as on the court.

xdrewitdajx
07-26-2011, 11:25 PM
by pervert, he meant that mauresmo was gay. when those two terms are synonymous for a person, it's pretty obviously hateful towards gays.

it's fine if you don't understand that.

and you have no clue what you're talking about if you think women's matches generate less revenue than men's. half the audience is perverted rich white men who love to hear the girls do their pseudo-sex shrieks/grunts on the court.

no I meant I didn't see any links, it was just quotes by people posting...I'm not doubting it happened, I just didn't see a direct source and it was a large topic, didn't wanna search for it.

i'd like to see revenue figures...I'm almost positive the men generate more revenue. Revenue is far more than ticket sales. "It's fine if you don't understand that"

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:25 PM
Gilles Simon by far. He is simply smarter than others.
I vote for Gasquet anyway.

Simon? Maybe it's just me, but I can't consider somebody intelligent who never reads a book.

tennisfan856
07-26-2011, 11:29 PM
no I meant I didn't see any links, it was just quotes by people posting...I'm not doubting it happened, I just didn't see a direct source and it was a large topic, didn't wanna search for it.

i'd like to see revenue figures...I'm almost positive the men generate more revenue. Revenue is far more than ticket sales. "It's fine if you don't understand that"

I'd wager to guess that ticket sales it's no competition, but the women are being marketed like crazy for the horny rich men that someone pointed out earlier (lol).

Oriflame, Arabs have a strong influence on the WTA, and Sony-Ericsson just promote the hell out of their sluts.

While the ATP tour, maybe you'll see a netjets or rolex commercial for fed.

abraxas21
07-26-2011, 11:30 PM
hilarious to see the swiss muppet leading the poll

Gagsquet
07-26-2011, 11:30 PM
Reading books makes you smart?
Not sure really.

xdrewitdajx
07-26-2011, 11:34 PM
absolutely no correlation, but it's sad that you're probably not alone in your thinking.

Ibracadabra
07-26-2011, 11:37 PM
Golubev will rise.

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:37 PM
Reading books makes you smart?
Not sure really.

I think if somebody has never been interested in reading books that's the lack of intelligence. You must consider video games as the indicator of intelligence.

xdrewitdajx
07-26-2011, 11:40 PM
assumptions like that are a clear sign of intelligence. well played

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:41 PM
assumptions like that are a clear sign of intelligence. well played

What do you mean? You referring to me or somebody else?

xdrewitdajx
07-26-2011, 11:43 PM
To you...

Gagsquet
07-26-2011, 11:43 PM
I think if somebody has never been interested in reading books that's the lack of intelligence. You must consider video games as the indicator of intelligence.

I saw a lot of interviews of Gilles and I was quite impressed by the quality of his talks.
But you can disagree with me, I wouldn't be worried :)

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:44 PM
To you...

Okay then you're in the anti-book camp. That's something you can be proud of.

xdrewitdajx
07-26-2011, 11:45 PM
You're firing on all cylinders. It's too bad you can't grasp what's happening, you'd have a laugh.

Gagsquet
07-26-2011, 11:46 PM
BTW, I'm not an anti-book of course but there is no link with intelligence Imo.

Sonja1989
07-26-2011, 11:50 PM
Definitely the reading books is one of the smartest hobby. :)

Anyway, my fried, beware. :hug:

LawrenceOfTennis
07-26-2011, 11:53 PM
BTW, I'm not an anti-book of course but there is no link with intelligence Imo.

Well, I agree on that one that reading is not completely = natural intelligence. I know many people who are uneducated and are super intelligent. I'm speaking about another kind of intelligence. The things that one need in life. Somebody like to read and other ones like to cool off whole day and staring the walls. Anyway, I think we don't get each others points.

Gagsquet
07-26-2011, 11:55 PM
Ok I understand your distinction natural/social intelligence and I agree.

Sunset of Age
07-26-2011, 11:57 PM
:spit: this thread is going places.
If there's anything very difficult to measure objectively, it's 'intelligence'. It comes in so many forms - I personally know graduates in theoretical physics & maths who completely crumble when it comes to philosophy, linguistics, and stuff, as well as graduated historians, psychologists and the like, who appear to be uncapable of dealing with even the simplest forms of arithmetics and statistics. Just to name two extremes of the 'intelligent coin'. :D

As sportsmen usually aren't exactly rocket scientists (perhaps they might have been if only they hadn't concentrated on their sport from a very young age, as most of them have), it's quite difficult to say anything on the subject, I'd say.

However, most of tennis players come across as rather decently-smart guys, which might well have to do with the majority of them coming from upper-middle class families.

Sonja1989
07-26-2011, 11:59 PM
Anyway I think the tennis players are the most intelligent sportmen. :D

LawrenceOfTennis
07-27-2011, 12:02 AM
Yes, Sonja, that's still true. Let's think about football players....:haha:

Sunset of Age
07-27-2011, 12:03 AM
Yes, Sonja, that's still true. Let's think about football players....:haha:

:spit: yeah. :help:
Most of times, not the sharpest tools in the shed.

abraxas21
07-27-2011, 12:04 AM
if reading books makes you smarter, i wonder what can be said about reading MTF :scratch:

Sonja1989
07-27-2011, 12:18 AM
Yes, Sonja, that's still true. Let's think about football players....:haha:

No comment that. I would say nothing for football players and their intelligence level.

:haha: :spit:

if reading books makes you smarter, i wonder what can be said about reading MTF :scratch:

Wait... somebody's signature :'reading MTF makes you smarter' or something. You should ask him. :p

lalaland
07-27-2011, 12:32 AM
Didn't Federer say he doesn't read either? He said he only reads magazines. ;)

And I'm a book lover but I agree reading books has no correlation to intelligence. Besides, it depends on what you read. Does reading novels make one smarter? not sure.

In some articles about Simon long time ago (2008 or earlier), they said after high school, he was reading logic books and attempted to study economic via correspondences, but it was too hard to do that while in the tour so he gave up the study. His dad had a master degree in maths and mom is a doctor, if nothing, he at least has good gene ;).

------------------------

Although a college degree doesn't mean one is smart, but Mario Ancic has a law degree and he got his study while he was injured (for like 2 yrs?), that sounds like he's pretty smart.

Sunset of Age
07-27-2011, 12:56 AM
Didn't Federer say he doesn't read either? He said he only reads magazines. ;)

Yep. ;)

In some articles about Simon long time ago (2008 or earlier), they said after high school, he was reading logic books and attempted to study economic via correspondences, but it was too hard to do that while in the tour so he gave up the study. His dad had a master degree in maths and mom is a doctor, if nothing, he at least has good gene ;).

That's what I meant with saying that most of these guys come from upper-middle class families, with the accompanying upbringing... and of course the genes as well.

Although a college degree doesn't mean one is smart, but Mario Ancic has a law degree and he got his study while he was injured (for like 2 yrs?), that sounds like he's pretty smart.

Certainly an intelligent fellow, though I'm sure he got his degree on bachelor's level (not on masters), but anyhows, a great achievement from him. Of course, the fact alone that Ancic thought well ahead of his future after his being a pro tennis player is a sign of him being a rather smart guy as well.

abraxas21
07-27-2011, 01:02 AM
That's what I meant with saying that most of these guys come from upper-middle class families, with the accompanying upbringing... and of course the genes as well.

do upper mid class families have better genes?

abraxas21
07-27-2011, 01:03 AM
Wait... somebody's signature :'reading MTF makes you smarter' or something. You should ask him. :p

true dat.... rethorical question

Sunset of Age
07-27-2011, 01:05 AM
do upper mid class families have better genes?

Fortunately or unfortunately (depending on your views on the matter of intelligence being inherited or not, but according to extensive research done on identical twins being raised in very different families after adoption, it at least partly is), I'd say so... :shrug:
I'd rather not get involved in yet another dead horse-discussion of Nature versus Nurture though.

EDIT: read 'better' as: 'allowing better chances for their offspring to do well' ;)

Alex999
07-27-2011, 01:12 AM
Novak is!!!

rocketassist
07-27-2011, 01:47 AM
Olivier Rochus maybe.

The Magician
07-27-2011, 01:53 AM
Ironically Tipsarevic's tattoo is from The Idiot :p He is intelligent, despite all the choking he's done in his career that match against Federer at the AO was one of the smartest matches I've ever seen someone play. He also seems well read and is basically right about the WTA.

Fed is well spoken at least, and Nadull is a genius if you consider his real brain to be inside of Uncle Tony who controls the whole ATP.

cezero
07-27-2011, 02:02 AM
...Tipsarevic's...match against Federer at the AO was one of the smartest matches I've ever seen someone play.

lol

:smash::smash::smash:

The Magician
07-27-2011, 02:44 AM
lol

:smash::smash::smash:

It's true despite the fact that he lost. Federer was the by far the better player but Tipsa did what he needed to do on serve and played smart percentage tennis as well as conserving his energy and almost won. Played well to Federer's backhand too before that was the de facto tactic (and at the WTF 2007 his backhand was unstoppable). Tipsarevic's problem is he's too smart, he can't motivate himself to grind out the small wins or play at the same level that he does in big matches.

Being smart is not necessarily a good thing in tennis. To play tennis you have to be able to forget bad shots very quickly, make yourself confident in unfavorable situations, and treat every point as if it was a match point, all of which requires a bit of stupidity. That's why Nadull is so good, he's the animal let loose on court who runs every ball down like it's championship point at Wimbledon while Uncle Tony is the brain who comes up with his strategy.

The Magician
07-27-2011, 03:28 AM
IGgoEauw8YY

Found this surfing the videos thread. Legenda the philosopher :worship: A-Rod seems like a cool dude to hang with :yeah: Roger is so classic :cool: Nadull with the worst possible answer :o

Getta
07-27-2011, 03:32 AM
If there's anything very difficult to measure objectively, it's 'intelligence'. It comes in so many forms - I personally know graduates in theoretical physics & maths who completely crumble when it comes to philosophy, linguistics, and stuff, as well as graduated historians, psychologists and the like, who appear to be uncapable of dealing with even the simplest forms of arithmetics and statistics. Just to name two extremes of the 'intelligent coin'. :D

As sportsmen usually aren't exactly rocket scientists (perhaps they might have been if only they hadn't concentrated on their sport from a very young age, as most of them have), it's quite difficult to say anything on the subject, I'd say.

However, most of tennis players come across as rather decently-smart guys, which might well have to do with the majority of them coming from upper-middle class families.

Baghdatis comes from a lower class family and can only muster up enthusiasm for the comic books he reads. during rain delays he prefers to play cards instead of reading a book or growing himself personally and he himself admits that he may never be certain about his own game-plan and shot execution during his matches.

should i be concerned with my liking him? :unsure:

Sunset of Age
07-27-2011, 03:44 AM
Baghdatis comes from a lower class family and can only muster up enthusiasm for the comic books he reads. during rain delays he prefers to play cards instead of reading a book or growing himself personally and he himself admits that he may never be certain about his own game-plan and shot execution during his matches.

should i be concerned with my liking him? :unsure:

I don't think so. I like him too. ;) :hug:

Getta
07-27-2011, 04:01 AM
I don't think so. I like him too. ;) :hug:

forgot to say that despite his intellectual shortcomings, he's good friends with Ivan Ljubicic and Gilles Simon. :shrug:

Sunset of Age
07-27-2011, 04:03 AM
forgot to say that despite his intellectual shortcomings, he's good friends with Ivan Ljubicic and Gilles Simon. :shrug:

Baggy might just well be a bit more intelligent that some folks make him out to be. But then I never said he wasn't in the first place.

Pirata.
07-27-2011, 04:07 AM
i guess brad gilbert falls in the same category but he is not nearly as wealthy.

Brad Gilbert = intelligent? :spit:

IGgoEauw8YY

Found this surfing the videos thread. Legenda the philosopher :worship: A-Rod seems like a cool dude to hang with :yeah: Roger is so classic :cool: Nadull with the worst possible answer :o

Roger :spit: Dirty Dancing an action film :haha:

Yes, Sonja, that's still true. Let's think about football players....:haha:

:spit: yeah. :help:
Most of times, not the sharpest tools in the shed.

Balotelli for one :haha:

abraxas21
07-27-2011, 05:35 AM
IGgoEauw8YY

Found this surfing the videos thread. Legenda the philosopher :worship: A-Rod seems like a cool dude to hang with :yeah: Roger is so classic :cool: Nadull with the worst possible answer :o

whats the deal with gladiator and braveheart :help:

nada couldn't give a definitive answer because he hadn't consulted with uncle toni yet. remember that this guy relies completely on uncle toni to answer any question from the media so having to give an answer to something so unusual must have caught him off-guard and unprepared.

abraxas21
07-27-2011, 05:37 AM
that said. karlovic seems like a smart bloke. his twitter is awesome

Nole fan
07-27-2011, 05:55 AM
Stupid poll. Where is the djokovic option? :scratch:

tektonac
07-27-2011, 06:03 AM
IGgoEauw8YY

90% of the players watch hollywood crap. was disappointed with Rambo :lol: dude, Rambo :haha:

Nole and Ljuba have the taste for real values and that speaks volumes about the thread topic.

cezero
07-27-2011, 06:05 AM
nada couldn't give a definitive answer because he hadn't consulted with uncle toni yet.

okay, i laughed

ballbasher101
07-27-2011, 06:12 AM
The list of players is shocking. Santoro should be there. Why Gonzo and Safin are there is a mystery :confused:. With Federer it is all instinct. Nadal aka uncle Toni :devil: and Murray are up there when it comes to tactics. When it comes to intelligence Tipsarevic is a philosopher of sorts I hear.

Blackbriar
07-27-2011, 08:08 AM
Santoro was the most intelligent hands down. Simon too, i suppose, even if intelligence will never gives him a MS or a GS. Tsonga is among the stupidest ever. Verdasco is terrible too. Djokovic is very intelligent, and the difference with Nadal is really cruel now, just by looking how the 2 handles the medias.
Gasquet said his biggest regret was to be unable to follow academic studies because of tennis and he is making political studies with the french institute of political sciences right now. enough to qualify as intelligent for me, while Tsonga is eating chocolate bars and drinking orange juice...

ballbasher101
07-27-2011, 08:37 AM
Santoro was the most intelligent hands down. Simon too, i suppose, even if intelligence will never gives him a MS or a GS. Tsonga is among the stupidest ever. Verdasco is terrible too. Djokovic is very intelligent, and the difference with Nadal is really cruel now, just by looking how the 2 handles the medias.
Gasquet said his biggest regret was to be unable to follow academic studies because of tennis and he is making political studies with the french institute of political sciences right now. enough to qualify as intelligent for me, while Tsonga is eating chocolate bars and drinking orange juice...



:worship: :lol:. Brilliant statement. You are right about Santoro. He drove Safin nuts back in the day.

shuhrat
07-27-2011, 08:59 AM
99EoQiLBfQE

Hasn't this been posted yet? :p

While I agree with reading books =/= intelligent, Hasse seems quite a bookworm. He talks a lot about books on Twitter.
I wish I am more of a gagdet guy now. Only travelling with books.

Legend
07-27-2011, 09:10 AM
Stupid poll. Where is the djokovic option? :scratch:

Poll was made long time ago,so he was not intelligent back then I guess :D

Blackbriar
07-27-2011, 09:13 AM
"i don't read books" seems a rather common statement :rolleyes:

Alex999
07-27-2011, 09:14 AM
This is the most retarded thread ever. I said this before and I will say it again. It is NOVAK DJOKOVIC. The OP is not that smart (sorry bud).

Gagsquet
07-27-2011, 09:25 AM
Everybody makes a confusion between being intelligent and being cultured.
Books make you more cultured not more intelligent.

LawrenceOfTennis
07-27-2011, 09:40 AM
Gladiator as a common favorite. This shows the level of intelligence among players. A big budget movie for teens. Congrats guys.

Silver.
07-27-2011, 10:06 AM
Such a subjective thread. Roger just seems the most intelligent to me, he speaks so well. He speaks 4 languages pretty fluently. Nadal is so bad at English I can't consider him intelligent :p probably one of the worst English speakers in the top 10. I guess I shouldn't judge intelligence on languages they have learnt though. Roddick (no bias here ;)) with his quick-wit and interviews recalling very specific tennis trivia points towards higher intelligence (plus his film choice :inlove:).

Raiden
07-27-2011, 11:18 AM
Everybody makes a confusion between being intelligent and being cultured.

Books make you more cultured not more intelligent.Even that is not a given.


http://cache.gawker.com/assets/images/jezebel/2010/09/snookireading_01.jpg

bokehlicious
07-27-2011, 11:23 AM
:lol: at the noletards throwing a hissy fit because djoker isn't mentionned... Having a good run at tennis doesn't mean being smart :shrug: :hug:

Time Violation
07-27-2011, 12:08 PM
Why does it matter anyway? :) I'm glad that most of tennis players give far better impression than Ronaldo and other football numbskulls - if one looks at football all time top 10 or 20/50, it's a very remarkable collection of morons :lol:

Gagsquet
07-27-2011, 12:21 PM
According to this article, Northern humans have bigger brains.

http://www.independent.co.uk/news/science/northern-humans-have-bigger-brains-2326381.html

So, we can already exclude Gonzales and Nalby from the poll.

Puschkin
07-27-2011, 12:24 PM
Apart from the facts that we have to clarify what kind of intelligence we talk about and that we have to admit that we know next to nothing about the players,

my admittedly subjective vote would go to Max Mirnyi.

http://www.menstennisblog.info/2008/05/tennis-week-interview-max-mirnyi.html

http://www.atpworldtour.com/News/DEUCE-Tennis/DEUCE-Australian-Open-2011/Max-Mirnyi.aspx

ssin
07-27-2011, 01:39 PM
:lol: at the noletards throwing a hissy fit because djoker isn't mentionned... Having a good run at tennis doesn't mean being smart :shrug: :hug:

yes, but Novak is a smart kid. Fact. ;)

One of the best ways to assess one's intelligence is to look at one's versatility and how the person reacts to a new environment.

Novak should easily win this poll, and he is not even an option here :lol:

nalbyfan
07-27-2011, 02:15 PM
Ancic has a law degree
Lendl has a journalist's diploma
Does it mean they are intelligent ?

abraxas21
07-27-2011, 03:44 PM
players should be more honest about their fave books

nadal said city of the bests by isabel allende:

http://farm3.static.flickr.com/2243/2158143406_e217e6701b_o.jpg


but reality is something very diferent:

http://www.usborne.com/images/covers/eng/max_covers/first_100_words_in_english_colouring_book.jpg

Gagsquet
07-27-2011, 03:58 PM
:worship:

Write a book: How to hate Nadal for Dummies

The Magician
07-27-2011, 04:36 PM
players should be more honest about their fave books

nadal said city of the bests by isabel allende:

http://farm3.static.flickr.com/2243/2158143406_e217e6701b_o.jpg


but reality is something very diferent:

http://www.usborne.com/images/covers/eng/max_covers/first_100_words_in_english_colouring_book.jpg

:haha:

Hian-GOAT
07-27-2011, 04:45 PM
I suppose you are not without any doubt the most intelligent user in MTF, if you put Nadal in this list.

Mapuan
07-27-2011, 04:57 PM
In terms of overall intelligence... that would be James Blake. He studied in Harvard so no contest to that.

Dumbest would be Federer. He keeps using PERFECT for his ads but duh, he should instead use FEDERROR.

hipolymer
07-27-2011, 05:00 PM
Dear God Federer....

Magazines and Rambo. :spit:

I realize that those things don't necessarily relate to intelligence but they show how much appreciation for the arts many of these top players have.

Blackbriar
07-27-2011, 05:16 PM
Rambo movies :facepalm: and Simon never reads... I wonder what would have been Monfils answer.

Nadull_tard
07-27-2011, 06:48 PM
Verdasco seems intelligent in terms of making a pass on women.

Blackbriar
07-27-2011, 07:39 PM
it's called Body Intelligence, Rocco Siffredi has it too.

tumbak
07-27-2011, 08:34 PM
Why isn't Grigor Dimitrov on the poll ? He is.