BUENOS AIRES: Getting Back On Track in Buenos Aires [Archive] - MensTennisForums.com

BUENOS AIRES: Getting Back On Track in Buenos Aires

NicoFan
02-11-2007, 08:53 PM
As Brahna said - it's time to move on.

Time for Nico to figure out what changes he has to make so that he can get back on track with his career.

And he's in his favorite city - hopefully that will bring a smile to his face. :hug: :hug:

SUPPORTING NICO THROUGH THE GOOD AND THE BAD!

LOVELY
02-11-2007, 09:01 PM
VAMOS NICO !!! HAVE FUN IN BUENOS AIRES !!!!!

Brahna
02-11-2007, 09:01 PM
SUPPORTING NICO THROUGH THE GOOD AND THE BAD!

Well said NicoFan, and then I will add

till death do us part:lol:

NicoFan
02-11-2007, 09:08 PM
Well said NicoFan, and then I will add

till death do us part:lol:

Well Brahna, I hope that's not for many decades. :lol: :lol:

Brahna
02-11-2007, 09:10 PM
I hope too!:lol: :lol: :lol:

Brahna
02-11-2007, 09:19 PM
But he will kill me!!!:lol:
I smoke too much while watching his matches... I'm too nervous!!!:lol:
But no problem. Love him:hug:

Sparko1030
02-11-2007, 09:40 PM
But he will kill me!!!:lol:
I smoke too much while watching his matches... I'm too nervous!!!:lol:
But no problem. Love him:hug:

:lol: I'm the same but its food instead of cigarettes. We had chips and salsa out and I realized during the tiebreak I was nervously eating :o I will have to replace the food with something else becuase I doubt he will stop making me nervous :haha:

Find yourself in BA again Nico!!! Find the joy in playing again, find your spirit dear Vampiro. :kiss: NO pressure to win, only to recover yourself. :)

RogiFan88
02-12-2007, 02:12 AM
So Nico is playing BsAs instead of Costa? A good move -- take a week off, regroup, go to BsAs and kick "trasero"!

Fergie
02-12-2007, 02:32 AM
Vamos Nico!!! :rocker2:

Alx
02-12-2007, 05:04 AM
take some rest Nico, don't touch your rackets during a few days, take care of your adductor
and I hope that will go better for Buenos Aires

NicoFan
02-12-2007, 11:53 AM
Yeah, he's got to take care of his leg. I'm worried about it. He said that he had at least 10, 12 injections for the pain.

:sad:

Alx
02-12-2007, 12:00 PM
I read that too, I hope it's nothing serious :unsure:

Juliet
02-12-2007, 12:12 PM
Go to the movies Nico, watch "the pursuit of happiness" :lol:

NicoFan
02-12-2007, 12:31 PM
I have to see that movie too - it looked so good in the previews. :yeah:

Personally if Kid wasn't going to Acapulco, I would say that he needs to just take off until IW and just be happy and party and go a bit wild. He's been so sad and miserable.

kidnicky
02-12-2007, 01:22 PM
no no no he needs to be in Acapulco otherwise I'd die if I don't see him and see if he's better or not :awww:

take this week easily Nico, you'll recover yourself I'm sure about that, you've proved to us that you're still a warrior :fiery:

VAMOOOS NICOOO!!! WE'RE HERE WITH YOU TILL THE END OF TIME!!!! :hug:

10-12 injections??! OMG my poor Nico :sad:

ChinoRios4Ever
02-12-2007, 05:21 PM
either in the bad moments :rocker2:

VAMOS NICOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!.... if he plays here...

NicoFan
02-12-2007, 07:04 PM
I know Nico needs a break from tennis, fans, the press...but I got used to reading about him, seeing pictures of him, and cheering him on.

It's only been a day...but I miss our Nico. :sad:

But again I know he needs a break and that I am being terribly selfish. :shrug: :lol:

kidnicky
02-13-2007, 02:02 AM
yes you're beign selfish, let the boy rest at least one week :lol:

ChinoRios4Ever
02-15-2007, 01:23 AM
if he plays the Copa Telmex next week: considering Gonzo OUT of Baires, Nico is one spot out of the seeds now...

that means Nico will be in one of the 8 RR groups with 1 seed player, 1 non seed player (Massu in this case) and one more of the Main Draw Elimination Round with the 8 worst players that enter the tournament, 3 WC, 1 SE and 4 qualifiers...

NicoFan
02-15-2007, 02:09 AM
Thanks for the info No1Rios. :)

Here's the list (if Fernando is out, and if Nico plays):

1. Seeds:
Nalbandian, David ARG 11
Ferrero, Juan Carlos ESP 27
Calleri, Agustin ARG 28
Almagro, Nicolas ESP 31
Moya, Carlos ESP 36
Gaudio, Gaston ARG 37
Chela, Juan Ignacio ARG 39
Acasuso, Jose ARG 40

2. Jugadores que entran directo al RR
Massu, Nicolas CHI 42
Volandri, Filippo ITA 44
Horna, Luis PER 51
Martin, Alberto ESP 56
Ramirez Hidalgo, Ruben ESP 57
Vassallo Arguello, Martin ARG 62
Lapentti, Nicolas ECU 63
Monaco, Juan ARG 69

Sparko1030
02-15-2007, 02:47 AM
Thanks for the info No1Rios-although its still a bit confusing :confused: (grrrrrrrrrrrr...I hate RR :mad: )

NicoFan
02-15-2007, 02:59 AM
Yeah, I don't get it either. :confused:

I know that not being seeded is bad.

But it shouldn't be as bad as not being in the top 16.

So does this mean he'll have to play a player in the top 8 both of his first 2 games?

:confused:

kidnicky
02-15-2007, 01:08 PM
I hate RR :rolleyes: thanks for the info guys :yeah:

Alx
02-15-2007, 01:27 PM
So does this mean he'll have to play a player in the top 8 both of his first 2 games?

:confused:
no, one player of the top 8 and one player who won the 1st round between the 8 other players (the 8 less well ranked), 3 WC, the SE and the 4 qualifiers

TommyB.
02-16-2007, 10:25 AM
Good luck for BA!! VAMOS Nico!!

Fergie
02-17-2007, 06:34 PM
Main Draw (Round Robin)

Group 1
David Nalbandian
Luis Horna
ME6

Group 2
Carlos Moya
Juan Monaco
ME2

Group 3
Nicolas Almagro
Martin Vasallo-Argüello
Me1

Group 4
Juan Ignacio Chela
Alberto Martin
ME4

Group 5
Gaston Gaudio
Ruben Ramirez-Hidalgo
ME3

Group 6 :help:
Agustin Calleri
Nicolas Massu
ME8

Group 7
Jose Acasuso
Sergio Roitman
ME7

Group 8
Juan Carlos Ferrero
Nicolas Lapentti
ME5

Main Draw Elimination Round
Albert Montanes (ESP) vs (q)
Potito Starace (ITA) vs (WC)Mariano Zabaleta (ARG)
Alessio di Mauro (ITA) vs (q)
Igor Andreev (RUS) vs Jiri Vanek (CZE)
Nicolas Devilder (FRA) vs (q)
(SE)Guillermo Canas (ARG) vs (WC)Juan-Pablo Guzman (ARG)
(WC)Diego Hartfield (ARG) vs (q)
(SE)Flavio Saretta (BRA) vs Lukas Dlouhy (CZE)

PoderShileno
02-17-2007, 11:17 PM
Vamos Nico¡¡¡...da lo mejor¡¡¡

ChinoRios4Ever
02-18-2007, 12:08 AM
fight Till The End Nicooooooooo!!!!!

Either In Bad Moments Vamos Nico!!!!!!

ChinoRios4Ever
02-18-2007, 12:27 AM
Nico will play the winner of Dlouhy-Saretta in his group with Gordo

kidnicky
02-18-2007, 02:09 AM
well it seems that it can't be that better so :shrug: anyway

VAMOOOS NICOOO!!!!!! FIGHT!!!!! :bounce: :fiery:

He can beat el Gordo, although el gordo has advantages for beign playing in Brasil but let's see ;)

TommyB.
02-18-2007, 01:55 PM
All groups are tough...but Nico can beat players like Calleri or Dlouhy/Saretta! :rocker2:

VAMOS Nico!!

Aguante gaudio!!
02-18-2007, 05:19 PM
Nicolás Massú out of Buenos Aires. He is injured.

Alx
02-18-2007, 06:09 PM
Nicolás Massú out of Buenos Aires. He is injured.
source of the news ?

Alx
02-18-2007, 06:53 PM
confirmed :sad:
always the same problem with his adductor :awww:
I wish he'll be fine soon, big :hug: to Nico

Brahna
02-18-2007, 07:26 PM
Shit!:(
That's right:sad: It's on the official website.
I wish he'll get well very soon! :hug:

LOVELY
02-18-2007, 07:50 PM
Poor Nico...:awww:
I hope he'll get well soon...:hug:

TommyB.
02-18-2007, 07:55 PM
:sad:

stupid injuries!

ChinoRios4Ever
02-18-2007, 08:26 PM
poor Nico :sad:

*Viva Chile*
02-18-2007, 08:49 PM
Massú se bajó definitivamente del ATP de Buenos Aires

Domingo 18 de Febrero de 2007
16:40
EL Mercurio Online
BUENOS AIRES.- Tras los problemas físicos mostrados por Nicolás Massú en el duelo de Copa Davis ante Rusia, se dudaba que participara en uno de sus torneos favoritos: el ATP de Buenos Aires. Y en eso estuvo toda esta semana, preparándose para llegar bien. Ayer se había confirmado su inclusión en el grupo 6 del campeonato, pero hoy la propia organización dio a conocer la noticia de que el segundo mejor jugador de Chile se había borrado del torneo.

La página oficial del torneo dice que "el chileno Nicolás Massú anunció su baja del torneo por lesión (pierna izquierda). El español Albert Montañés ocupará su lugar".

De esta forma serán cinco (5) los que clasificarán al "Elimination Round" (4 ganadores de la rueda de clasificación y un Lucky Loser, el mejor rankeado de los perdedores).

Massú había sido sorteado ayer en el grupo 6 junto Agustín Calleri y un jugador venido de la qualy. Contra el argentino era su primer partido, un rival conocido para el viñamarino en las canchas argentinas. El 2002 ganó la final de este torneo al trasandino en un maratónico partido.

Massú había pedido comenzar su participación el martes para tener más tiempo en su recuperación, pero finalmente decidió retirarse.

Este torneo tiene mucha historia para el 42 del mundo, porque fue el primer trofeo que levantó en el circuito.

Fergie
02-18-2007, 10:10 PM
No :bigcry:

Get well soon Nico :hug:

kidnicky
02-19-2007, 12:39 AM
oh noooo :bigcry: Nicooo please he has to be okay I hate to have this kind of news :sobbing:

Get well soon Nico pleaseee!!!!! :hug: :sad:

RogiFan88
02-19-2007, 01:53 AM
It's better Nico takes this week to rest up and recuperate; let's hope that will be enough time for him to play Acapulco for kid. ;)

kidnicky
02-19-2007, 03:13 AM
It's better Nico takes this week to rest up and recuperate; let's hope that will be enough time for him to play Acapulco for kid. ;)

Si por favoooor!!!! :bigcry: .... Nico you've to be okay please! :hug:

btw nice avy RogiFan ;)

+alonso
02-19-2007, 01:51 PM
I just read about in a newspaper! :sad: Really tough luck for Nico
I hope he gets some of the luck he's missing this year

kidnicky
02-19-2007, 02:03 PM
and I've been trying to find more news about it but nothing, like it's not news that can be used to bash Nico, the press have nothing :ras:

NicoFan
02-19-2007, 02:28 PM
Oh my poor Nico. :bigcry:

I hope he's okay. He has to be okay for Acapulco for Kid.

:sad:

RogiFan88
02-19-2007, 03:01 PM
Si por favoooor!!!! :bigcry: .... Nico you've to be okay please! :hug:

btw nice avy RogiFan ;)

Gracias, kid! Since Fena and Nico are not playing BsAs and I've almost given up on Juanqui, I thought I'd cheer for another one of my faves... let's see if Gasti can win a match. I hope so. [not cheering for Nalby this week, and definitely not Canas or any other Argie and not for Charly either as he won this last year! :lol:]

kidnicky
02-19-2007, 03:12 PM
Thanks NicoFan, and I was thinking about you that you didn't know anything about this :hug: … Nico has to be okay :sad:

Is great that you're cheering for Gaston RogiFan :yeah

RogiFan88
02-19-2007, 03:15 PM
hey, kid, I don't just cheer for that No 1 player that everyone hates! :lol:

I have always, siempre, sempre, toujours, followed Latino/Spanish players and have my little chicos favoritos! ;)

Sparko1030
02-19-2007, 05:52 PM
:awww: Nico. :hug: Its good that he's out of BA though -rest and heal Vampiro and be ready for Acapulco!!!

:yeah: I like your avy too Rogifan. VAMOS GASTON!!! (and I for one don't hate Roger-just want others to win titles but its not his fault he is just so good :lol: )