RG R1: Rufin def Schwank 6-3 6-1 6-3 [Archive] - MensTennisForums.com

RG R1: Rufin def Schwank 6-3 6-1 6-3

Action Jackson
05-25-2009, 02:31 PM
Excellent performance from the #635th ranked wildcard. He hit quite a lot of winners and rewarding for being aggressive.

Schwank was awful, looks like he wants to be anywhere else but playing tennis

JustJames
05-25-2009, 02:36 PM
Interesting result - I followed the match after realising Rufin's age and current ranking. Considering that he has hardly proven himself a 'world beater' in his so far short senior career this result shows a lot of promise.

Action-Jackson: Did you actually see the match? If so, how would you describe Rufin's playing style?

jmf07
05-25-2009, 02:39 PM
Well done Rufin but a bad result for Schwank.

Action Jackson
05-25-2009, 02:42 PM
Yes, I saw most of the match, got a double handed backhand, plays aggressive tennis, but not a ballbasher per se, reasonable serve, not massive.

Melzer should take him comfortably, as Roitman is in worse form than Schwank.

Certinfy
05-25-2009, 02:42 PM
Woah incredible win for Rufin imo.

shotgun
05-25-2009, 02:46 PM
Interesting that both Schwank and Bellucci are having letdown seasons on the main tour after being the main names of the challenger circuit this time last year.

miura
05-25-2009, 02:47 PM
I had not expected this..

Jimnik
05-25-2009, 02:47 PM
Funny result. This Rufin must be good.

Renaud
05-25-2009, 02:49 PM
First time i saw rufin and i am impressed. I heard he was quite a headcase and he could spread UE for games. It did not happen at all today.
He has a very good second serve which is unusual for a young player nut as Action Jackson said Schwank was awful.
Melzer doesn't have it already in da picket imo.

Sapeod
05-25-2009, 02:54 PM
Good stuff from Rufin. Schwank is playing awful this year :o

roberthenman
05-25-2009, 03:47 PM
Schwank :haha: need :help:

seulCONTREtous
05-25-2009, 04:33 PM
awesome perfomance by hillary schwank :-)

tennisfan444
05-25-2009, 05:29 PM
Funny, I just read the other day that some no nothing tennis writer picked Schwank to go far. Go figure!

martine2
05-25-2009, 05:33 PM
I don't know Rufin but congrats to him :yeah:

Schwank's form is awful lately. He'll lose quite a few ranking points after last year's performance :awww:
Hope he can get himself together again.

CooCooCachoo
05-25-2009, 05:59 PM
Schwank's winning percentage in ATP Tour main draws this year is 18%. That's among the worst. He just had two wins, both on clay.

out_here_grindin
05-25-2009, 06:01 PM
This will do wonders for Rufin's ranking.

tennishero
05-25-2009, 07:05 PM
pathetic from schwank, wtf has he been doing... not playing tennis thats for sure.

ChinoRios4Ever
05-25-2009, 07:07 PM
Argentine media hyped Schwank too much at the start of the season. :shrug: Anyway, can't believe how bad is playing Edu this year, unreal.

Rumour
05-25-2009, 07:32 PM
Not too sure what happened to Schwank after his solid run last year :confused: Never heard of Rufin before but obviously a great result for him.

http://i43.tinypic.com/241teso.jpg

Deivid23
05-25-2009, 07:39 PM
Schwank played well against Seppi in Madrid despite losing, looks like it was an oasis in this season´s desert

star
05-25-2009, 07:42 PM
Not too sure what happened to Schwank after his solid run last year :confused: Never heard of Rufin before but obviously a great result for him.

http://i43.tinypic.com/241teso.jpg

We'll see how he plays in the next round before I'm too enthusiastic. His 19th B-day is tomorrow. I would like to see him do well, it's a great opportunity for him.

Voo de Mar
05-25-2009, 07:47 PM
Great debut for a guy who hadn't experiences even on the Challenger level :eek:

GlennMirnyi
05-25-2009, 08:04 PM
When you can't beat a futures player you gotta rethink what you're doing.

Caio_Brasil
05-25-2009, 08:49 PM
When you can't beat a futures player you gotta rethink what you're doing.

When you spread comments about guys you've never seen playing you gotta rethink what you're doing.

NyGeL
05-26-2009, 12:07 AM
wtf is happening to Edu? From being candidate to play Davis Cup against Holland to a "satellite tennis level".

ClaudiuS
05-26-2009, 02:07 AM
Schwank has been a joke this season.

Another "flatness syndrome" like Simon and Gulbis.

jmsx521
05-26-2009, 02:49 AM
I had never heard of Rufin before, but he played some high end tennis: The guy is very good for a first match ever at a major! Schwank had no answers for him.

Månu
05-26-2009, 06:28 AM
He was top10 junior, won some Futures... let's see him against Melzer. That would be nice to have another French revelation à la Chardy last year.

HattonWBA
05-26-2009, 07:15 AM
Schwank :haha: need :help:

Yh he has been awful this year, good win for Rufin in terms of taking advanatge of this wildcard

Venle
05-26-2009, 07:16 AM
Schwank :o I was expecting something way bigger.

Or to be honest I had totally forgotten about his run last year. Sorry :lol:

Ad Wim
05-26-2009, 07:21 AM
Schwank. Talking about a guy who had a way above his level year last year, and is nothing more than a mediocre top 100 player...