Cincy R1: Safin loses to Tursunov 7-6(5) 6-4, goes beserk at the end [Archive] - MensTennisForums.com

Cincy R1: Safin loses to Tursunov 7-6(5) 6-4, goes beserk at the end

Caio_Brasil
07-29-2008, 01:43 AM
He went very angry with the line judge because a foot fault and complained a lot with Murier. In the last point he was already walking to the net, Tursunov's serve was called out but Safin called it in to finish the match :lol: got big booed by the crowd.

habibko
07-29-2008, 01:44 AM
the end was hilarious :lol: crowd booing Safin...now thats a rare sight for me :confused:

scoobs
07-29-2008, 01:45 AM
Impetuous Russian :lol:

tae04
07-29-2008, 01:45 AM
poor safin just fell apart. should have gotten over the call and salvaged the game.

njnetswill
07-29-2008, 01:46 AM
Dumb move by Safin. Looks like the Oaf is back. :(

gillian
07-29-2008, 01:46 AM
Man, I really wanted to slap some sense into Marat at the end. :sad:

The Freak
07-29-2008, 01:47 AM
This guy is the only guy that calls foot faults on Marat, that is why he was so pissed, and to do it 4-4 30-30 2nd serve is :bs:

Lee
07-29-2008, 01:48 AM
IMO, it's not nice for him to just give the point to Dima. He should stand and let Dima ace the 2nd serve.

njtennis11
07-29-2008, 01:48 AM
Safin was called for footfaults by three different linespeople, clearly he had a problem. Tursunov was so calm throughout, Marat was psychotic.

Caio_Brasil
07-29-2008, 01:49 AM
the end was hilarious :lol: crowd booing Safin...now thats a rare sight for me :confused:

yes, for me too :eek: well, he asked for it by giving up in the end

Lucinda
07-29-2008, 01:49 AM
Haha. Par for the course for Safin. I think he was walking to his bag before Tursunov even served - he didn't care whether it would be in or out - he was DONE. The chair wasn't helping the situation. Cedric was the same ump that told Murray he should wait for a trainer until after he'd lost the set already.

qczi
07-29-2008, 01:50 AM
This guy is the only guy that calls foot faults on Marat, that is why he was so pissed, and to do it 4-4 30-30 2nd serve is :bs:

that man wasnt the only who called foot fault on marat. the very first safin service point was a foot fault double fault also and it was called by a woman

fast_clay
07-29-2008, 01:50 AM
hahaha.... yeah... he was mighty pissed at the line judge... and i agree... he shouldve got over that...

but anyways... emotionally, this looks like the same kinda safin that was top 5...

scoobs
07-29-2008, 01:50 AM
Oh well, if Safin wants to play his victim card instead of sucking it up and getting on with it.... :help:

ImmzB
07-29-2008, 01:50 AM
9 Double Faults Did Help Him!!

Next Is La

leng jai
07-29-2008, 01:50 AM
:worship: Safin :worship:

AnnaK_4ever
07-29-2008, 01:51 AM
And some think it's Tursunov who can't behave himself :lol:

DhammaTiger
07-29-2008, 01:51 AM
Safin acted like spoiled brat and deserved to be booed. He showed no respect to his opponent, the crowd or the officials. I was impressed with Tursunov for keeping cool and dignified in the circumstances.

Regenbogen
07-29-2008, 01:51 AM
I'm so mad now that I left after the 1st set :bigcry:

Safin's an idiot, the foot faults were foot faults and he was really close too a bunch of times.

HoistDaColors
07-29-2008, 01:51 AM
boring match. both serving extremely well and i don't even know if there were any rallies lasted longer than 4 shots in the 2nd set. :shrug: the only exciting part was marat's outburst. get your head together man

2moretogo
07-29-2008, 01:52 AM
This was a mess, hopefully this will be a wake up call for him. If after 10+ years on the pro circuit you honestly expect the umpire to overrule a foot fault, then we have hit rock bottom. Classic Safin, too nervous too play and blames everyone else on the court but himself.

The Freak
07-29-2008, 01:53 AM
that man wasnt the only who called foot fault on marat. the very first safin service point was a foot fault double fault also and it was called by a woman

Safin said before the match to the umpire that this guy was going to call a foot fault on him on a big point, so there must have been some previous problem. I'm not saying Safin should have reacted like that though. :lol:

MIMIC
07-29-2008, 01:53 AM
He wanted to use Hawkeye to challenge his 3rd foot-fault :haha:

But he deserved to be booed after the quit the match when he was down 40-0

2moretogo
07-29-2008, 01:54 AM
9 Double Faults Did Help Him!!

Next Is La

Oh please, the way he is mentally he should really take the week off. But he won't, because it is all about getting a seeding a USO instead of taking a good hard look at his game.:rolleyes:

hilluis
07-29-2008, 01:54 AM
Well, it must be annoying to be foot faulted 3x and clearly it affected his serve with the 9dfs. It doesnt seem fair that you cant use hawkeye for this.....

Jeu_Set_Match
07-29-2008, 01:57 AM
Classic Marat, I was falling asleep the match was so boring. I'm starting to think he really should have chosen to go to the Olympics. I love you Marat but please grow up a little.

Yappa
07-29-2008, 01:57 AM
Time for the foot fault camera in all tourneys? ;)
I think the big ones like Wimbledon have it, right?

Too bad that Safin couldn't rebreak. Call me a devil, but it's always damn entertaining to watch Safin explode like that. I still remember the Hamburg match where he climbed up the umpire chair stairs. :lol:

Pea
07-29-2008, 02:01 AM
He wanted to use Hawkeye to challenge his 3rd foot-fault :haha:

:lol: That's classic.

Lurker011
07-29-2008, 02:05 AM
Safin proves once again what kind of a mug he is and that Wimbledon result was a fluke that will never be duplicated. watch this guy lose early the rest of the year.

IDJ49
07-29-2008, 02:08 AM
Safin said before the match to the umpire that this guy was going to call a foot fault on him on a big point, so there must have been some previous problem. I'm not saying Safin should have reacted like that though. :lol:

The only problem was Marat. 3 different line judges called the 3 foot faults. And when Marat made the comment about the big point he was talking about the 1st woman who called not the guy who called the 3rd one. And he said it during the match not during it.

Sunset of Age
07-29-2008, 02:12 AM
:speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles:

What an absolutely CRAPTASTIC behaviour by Safin. Terrible!
How long has he been on the tour now? 10 years? More?
Behaving like a spoilt child.

Yeah, Hawkeye on Foot Faults... :help:
Brain Transplant, anyone?

Eh... congrats, Dmitri...

Okonsky
07-29-2008, 02:12 AM
Dima:worship:

flower14
07-29-2008, 02:14 AM
Marat being Marat today. It was very nice.

For some reasons I had the feeling that this match would end up like a soap opera. Two russians playing. Both hot blooded. Both best friends. They knew it was coming. I bet in locker room Dima and Marat were friends again. Dima has seen much worse from safin already. And most people who know safin, know that he is NOT just rude or spoilt kid. He is known for being sweet,generous and humble. Thats why so many people love him for so many years. He is the ture legend. :) :)

Baghdatis72
07-29-2008, 02:18 AM
Same old Marat again :eek:

Jogy
07-29-2008, 02:24 AM
haha funny Safin the oaf! :haha:

what a story of this match, calls the serve in and gives the match like that!! :rolls: That's something new now :yeah:

Does somebody know if chair umpire has to accept that? I know of course can players give close calls to their opponent. But maybe this serve was out far, and the ref can deny to accept that wrong call?

Cat9
07-29-2008, 02:28 AM
What an unbelievable douchebag-just walking off the court like that. F'ing imperial brat. Loved the handshake at the end.

lina_seta
07-29-2008, 02:29 AM
any videos of the infamous end?

MrChopin
07-29-2008, 02:38 AM
haha funny Safin the oaf! :haha:

what a story of this match, calls the serve in and gives the match like that!! :rolls: That's something new now :yeah:

Does somebody know if chair umpire has to accept that? I know of course can players give close calls to their opponent. But maybe this serve was out far, and the ref can deny to accept that wrong call?

I don't know for sure, but while Safin was walking over to shake hands, Mourier said "You can challenge it." The linesman had called out, so I assume Mourier was implying that Safin could challenge the out call hoping it would be in, and thus, the match over.

ReturnWinner
07-29-2008, 02:40 AM
Safin is a prick.

zookeeper
07-29-2008, 02:41 AM
I was trying to figure the end out too. I wasn't sure if the linesman called out.

Richardgm
07-29-2008, 02:44 AM
Vid; or it didn't happen.

IDJ49
07-29-2008, 02:51 AM
I don't know for sure, but while Safin was walking over to shake hands, Mourier said "You can challenge it." The linesman had called out, so I assume Mourier was implying that Safin could challenge the out call hoping it would be in, and thus, the match over.

Mourier said you CAN'T challenge that. The ball was called out the only one who could challenge it was Tursunov. He didn't so Marat conceded the point instead.

kalisita
07-29-2008, 03:00 AM
Mourier said you CAN'T challenge that. The ball was called out the only one who could challenge it was Tursunov. He didn't so Marat conceded the point instead.

That's what I thought happened since Tursunov seemed to be moving to serve a second serve.

smileitsmyan
07-29-2008, 03:03 AM
that was probably one of the best freak-outs I've seen in a while :lol:

drf716
07-29-2008, 03:10 AM
He wanted to use Hawkeye to challenge his 3rd foot-fault :haha:

would've loved to see that one,
it's either marat wins or he loses like this that gets me excited hehe.

smitty8
07-29-2008, 03:39 AM
I was there and it was really strange how it ended. I was confused for a minute, not knowing what happened.

LaTenista
07-29-2008, 03:40 AM
Vintage Safin I'm afraid. :o I was ready for him to destroy a chair honestly.

selyoink
07-29-2008, 04:11 AM
Safin should be suspended for quitting. If he doesn't get a fine for lack of best effort or whatever Davy got before it was revoked then we know for sure the ATP was targeting Davy in that match last year.

betowiec
07-29-2008, 04:32 AM
the russian train keeps rolling

myrt
07-29-2008, 04:55 AM
Does anyone know why Tursunov called out the trainer.?I was in the stands but don't have a clue as to what was going on with the trainer. Hope he doesn't have the bug that got Ancic and Monfils.

happy928
07-29-2008, 04:58 AM
Does anyone know why Tursunov called out the trainer.?I was in the stands but don't have a clue as to what was going on with the trainer. Hope he doesn't have the bug that got Ancic and Monfils.

cuz, he's a cheat. :cool:

clandis
07-29-2008, 05:00 AM
Does anyone know why Tursunov called out the trainer.?I was in the stands but don't have a clue as to what was going on with the trainer. Hope he doesn't have the bug that got Ancic and Monfils.

Seemed to be stomach troubles. Apparently something is going around.

alfonsojose
07-29-2008, 05:31 AM
Safin is such an ass :rolleyes:

Basic Boy
07-29-2008, 10:01 AM
:speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles: :speakles:

What an absolutely CRAPTASTIC behaviour by Safin. Terrible!
How long has he been on the tour now? 10 years? More?
Behaving like a spoilt child.

Yeah, Hawkeye on Foot Faults... :help:
Brain Transplant, anyone?

Eh... congrats, Dmitri...

yeah...you prefer those ATP puppets Nadull and Fed, brain transplant??? Safin is more clever and intelligent than those two,that is the truth

Mimi
07-29-2008, 10:07 AM
yes i prefer nadull and fed, coz the most important thing to be a tennis player, is to win, and they did it more than safin :p
yeah...you prefer those ATP puppets Nadull and Fed, brain transplant??? Safin is more clever and intelligent than those two,that is the truth

Rumour
07-29-2008, 10:19 AM
Wow, I was pretty hard on Tursunov over his antics at Nottingham i.e. blowing up then walking out of his doubles match - seems like this time it was Safin's turn to lose in a highly disgraceful manner :o

Leen.
07-29-2008, 10:22 AM
Has anyone a video? I definitely wanna see that :devil:

nisha
07-29-2008, 10:28 AM
If marat was a dick to anyone it was to himself, thats the biggest difference between him and other headcases on tour.

he looked so angry as he walked out, i feel sorry for whoever spoke to him first after all that.

MurrayFan1
07-29-2008, 10:34 AM
Pahaha, I so want to see this.

Two of the most tantrum worthy players about haha!

Turquoise
07-29-2008, 10:43 AM
Has anyone a video? I definitely wanna see that :devil:

Please spare yourself. It was disgraceful conduct. The booing of the crowd spoke volumes, and for the first time, I shared their sentiment.

I hope to see him put this behind him and just play his game, to the best of his abilities without unecessary theatrics in the forthcoming tournaments. I, as many others, genuinely want to see consolidate his promising results at Wimbledon and return to the top again.

Pepi.
07-29-2008, 11:13 AM
:sad: :sad: :sad:

yarina
07-29-2008, 11:17 AM
here you go the highlights of the match - hope you'll be able to see it without a password:

http://www.atpmastersseries.tv/page/sub/AtpTV/Cincinnati/Highlights/0,,11444~1353092,00.html

At that final point, Marat did walk over to the service line to look at the mark: he concluded the serve was good and gave Tursunov the point - that's not the first time he is doing this (I saw him giving a service point to Mathieu - in last year's DC that Safin won - in the same manner) and had this happen in different circumstances it would've been considered as a sign of sportsmanship. Tursunov was also walking towards the net to look at the mark, so I really do not see a pb with that - the ball looked in. The whole circus on the other hand was uncalled for, but that's how Safin has always been...so no surprise there.

Iván
07-29-2008, 11:18 AM
marat been playing like an angel for 2 months straight and then this.

safinalium
07-29-2008, 11:23 AM
And here I thought we were starting to control ourselves ....

Marat :hug:

hope11
07-29-2008, 11:30 AM
What court was it on? Was it on a main court or outside court? Sounds like a very interesting end.

yarina
07-29-2008, 11:41 AM
What court was it on? Was it on a main court or outside court? Sounds like a very interesting end.

It was on Centre Court, the first night match :)

JolánGagó
07-29-2008, 11:43 AM
He went very angry with the line judge because a foot fault and complained a lot with Murier. In the last point he was already walking to the net, Tursunov's serve was called out but Safin called it in to finish the match :lol: got big booed by the crowd.

What a spoilt dumbass.

Well done Dima!! :yeah:

Damn
07-29-2008, 11:51 AM
This Safin is such an ******* :cuckoo:

luxsword
07-29-2008, 11:58 AM
A match to forget. :(

michellej
07-29-2008, 12:22 PM
And when he plays in LA, you can bet the stadium will be packed to watch Safin play...and hope that his "personality" shines.

Bernard Black
07-29-2008, 12:37 PM
Harsh on Safin here. This is the way he's been all his life, I don't know why it surprises people. His bad temperament won him his slams, you can't change the way he is so live with it.

He was bound to have a come down after the Wimbledon run anyway. Good win for Tursunov regardless though.

Sunset of Age
07-29-2008, 12:40 PM
Harsh on Safin here. This is the way he's been all his life, I don't know why it surprises people. His bad temperament won him his slams, you can't change the way he is so live with it.

He was bound to have a come down after the Wimbledon run anyway. Good win for Tursunov regardless though.

Alas, true. I guess I was one of the sillies to think that his great Wimbly run was a sign of him finally getting his head together and exploiting his talents for the remainder of his career. Well I was apparently very, very wrong.
What a shame! :(

Burrow
07-29-2008, 12:41 PM
Safin acted like spoiled brat and deserved to be booed. He showed no respect to his opponent, the crowd or the officials. I was impressed with Tursunov for keeping cool and dignified in the circumstances.

You are so boring :zzz:

Burrow
07-29-2008, 12:43 PM
And when he plays in LA, you can bet the stadium will be packed to watch Safin play...and hope that his "personality" shines.

:yeah:

Sunset of Age
07-29-2008, 12:43 PM
yeah...you prefer those ATP puppets Nadull and Fed, brain transplant??? Safin is more clever and intelligent than those two,that is the truth

Oh, is he? Then why didn't he seek a proper coach/sports psychologist/ psychiatrist a looooonnnngggg time ago to help him out with his brainfarts? I'd say that is a token of him perhaps not being as intelligent as some claim he is... or at least he's apparently still not learned how to apply all that intelligence to his own benefit.

Yes, I prefer my two 'ATP puppets', as you call them. At least they have learned to make the best out of their possibilities and talent (despite one of them having been a genuine headcase himself in his younger years!).

JolánGagó
07-29-2008, 12:44 PM
You are so boring :zzz:

You're so smart and funny :yippee:

Burrow
07-29-2008, 12:44 PM
marat been playing like an angel for 2 months straight and then this.

He had a good Wimbledon and stacked some wins in Hamburg through qualifying, so I don't see where your coming from with "2 months straight"...

Bilbo
07-29-2008, 12:44 PM
it was clear to me one of both would go beserk in this match

Burrow
07-29-2008, 12:45 PM
You're so smart and funny :yippee:

And you're a n00b

Bernard Black
07-29-2008, 12:46 PM
Alas, true. I guess I was one of the sillies to think that his great Wimbly run was a sign of him finally getting his head together and exploiting his talents for the remainder of his career. Well I was apparently very, very wrong.
What a shame! :(

My point was, take that aggression and fire out of him and he might never have reached the heights that he has in tennis. It's one of the reasons I'm a big fan, you never quite know what you're going to get!

JolánGagó
07-29-2008, 12:48 PM
And you're a n00b

See? you're truly smart :lol:

finishingmove
07-29-2008, 12:52 PM
expected win for the russian

yarina
07-29-2008, 01:07 PM
Harsh on Safin here. This is the way he's been all his life, I don't know why it surprises people. His bad temperament won him his slams, you can't change the way he is so live with it.

He was bound to have a come down after the Wimbledon run anyway. Good win for Tursunov regardless though.

Agreed!

AnnaK_4ever
07-29-2008, 04:10 PM
Q. Despite all the distracting angry stuff at the end, there was some pretty good tennis in this match, wasn't there?
DMITRY TURSUNOV: I think there was pretty good serving, so it was pretty hard to have any rallies. But, yeah, we managed to squeeze how out a few good rallies.
I can really sympathize with some of the angry stuff towards the end, because it's really not the best time to call a foot fault. If he is making that many he should have been told that throughout the match, Hey, you're coming way too close to the line.
There was one match in challengers where the guy got called a foot fault on a second serve and he was serving at 5-6 in the tiebreak. This is probably just as bad, I think.
Because once he loses his serve he really has no -- he has very small chances of getting back judging by the way I was serving the entire match.
So I can understand frustration. I'm just very happy that I was on my side and not on his side at that point, meaning that it didn't happen to me.

Q. Has it happened to you in the past?
DMITRY TURSUNOV: Well, some bad calls have happened. It's very hard for me to judge whether that was a good call or a bad call. I'm just arguing is that the timing of it is very bad.
I doubt that those three points are the only points where he foot faulted. You know what I mean? So you can call it. It's okay if he did it time and time again and he was warned about it.
But it didn't seem like was sufficiently warned about it. I've never really seen him being called on foot faults as much as he was called ion that match, so something had to happen.

Q. What kind of relationship do you have with him? Are you buddies?
DMITRY TURSUNOV: It's hard for me to say. I don't think you can be really close friends on tour because still, at the end of the day, you have a competitive edge and you're trying to be better than the other person.
It's very hard it mix the two. But I think we're, you know, good friends, I guess. For lack of a better, word acquaintances, if you want to call it that. We're teammates a lot of times, so we have good a relationship, I think.

Q. How surprised were you with the way that final game went?
DMITRY TURSUNOV: As far as I know, I think that serve was good. So if we did challenge him it was still an ace. He wasn't going to be able to touch that serve.
So, I mean, again, I've been booed before where I've done everything right and the crowd doesn't really understand what is going on so they're quick to boo.
But in that case scenario, as far as I know, the people have looked at the replay of that point and the serve was in. As far as I know, he didn't do anything unsportsmanlike. It did seem like he walked off the court, but it wasn't like that.
It was a good serve. He knew that if he challenged it or if I challenged it they would have called it in and he still would have lost the match. Just saved the challenge.

Q. Would you have challenged that ball if he hadn't walked up to the net?
DMITRY TURSUNOV: I mean, at 40-Love it's hard to say, but it did seem pretty good. I didn't have a chance to really think about it. It's not like we challenge right of off the bat. A lot of times it takes us a couple seconds to see what's going on.
So I can't say that it was very obvious, but it seemed like a good serve. I wouldn't have been opposed to it, let's put it that way.

Q. Where do you feel your tennis is at? If I understand, you've had confidence issues yourself.
DMITRY TURSUNOV: Who doesn't? We all have confidence issues, especially men.

Q. Things seem to be going pretty well on the court.
DMITRY TURSUNOV: Well, a lot times yes, and a lot times no. But I think confidence comes with a lot of matches. I doubt that Nadal can really say that he's not confident with as many matches as he's been winning.
On the opposite hand, I think Roger is feeling a little bit vulnerable, more vulnerable than before because he has lost a couple of matches.
Granted, most of them were to Nadal, but still, losing is never a confidence-builder.
I think slowly I'm winning a little bit more matches if I can get a better understanding of where my game a compared to my opponents.
I lost close match to James and he's in top 10, so I don't really feel that I'm very far from top 10. Again, feeling that and actually moving up in the ranking is two different stories.
Hopefully I'll be able to tie a string of good matches and slowly climb up.

Q. You're in the section with Gasquet and Murray?
DMITRY TURSUNOV: Right. Gasquet is next. If he played an opponent. I don't know if he had a bye or if he played someone.
THE MODERATOR: He plays Llodra.
DMITRY TURSUNOV: Okay, so winner of Llodra and Gasquet. Again, I'm sure you're going to ask how I'm going to do against him. I've played him many times before. Actually both of them. Well, Llodra I played only once, but Gasquet I played quite a few times and have a good record against him.
I think in this draw there are no easy matches. It's a Masters Series, and, you know, I think I have a fairly good chance of winning. Again, it's going to depend a lot on how I'm going to play.
If I'm going to play well, then he's going to have to play better to beat me. Doesn't happen a lot. So, again, I should be able to concentrate on my game. If he's going to play better than me, there's not much I can do.

I like Mitya's reaction :)

Mashachosen1
07-29-2008, 05:11 PM
That was a nasty move Marat! :o

Pfloyd
07-29-2008, 05:42 PM
Safin :lol:

Sunset of Age
07-29-2008, 05:47 PM
My point was, take that aggression and fire out of him and he might never have reached the heights that he has in tennis. It's one of the reasons I'm a big fan, you never quite know what you're going to get!

Ah. Point taken, you probably have a point here. :)

BTW, my posts weren't meant as an insult or anything the like to Safin - I acknowledge his talent, and only feel pity for him because I personally think he should have come further if, at some stage in his career, he'd been able to deal with things (like Fed has, for instance - once a Champion Racket Thrower, no less...).
I can very well see the attraction, yes :lol:... but I just can't help but feel a little embarrassed looking at him having one of his fits as well. :angel:

Okonsky
07-29-2008, 06:55 PM
You're so nice Karin:o

Like a spoil kid without a lolipop this Marat. One long stick before and (just in case) after match should be enough like with any spoil milky-teeth four year old child.

green25814
07-29-2008, 07:05 PM
ffs marat. That was totally brainless.

Sheepy
07-29-2008, 07:14 PM
Marat :smash:
Congrats Mitya :)

Bibir
07-29-2008, 07:56 PM
I can very well see the attraction, yes :lol:... but I just can't help but feel a little embarrassed looking at him having one of his fits as well. :angel:
Don't feel too embarrassed for him, he won two grand slam in his carreer despite his hot temper. :p

Smash.
07-29-2008, 08:49 PM
OMG that was amazing :haha:
You are such a crazy fucker, Marat :worship:

star_of_dusk
07-29-2008, 09:40 PM
Russians...what can you do with 'em? :shrug:

tennisfan444
07-29-2008, 10:04 PM
losing to tursunov in front of a crowd like that, who could blame him. Win or lose tursunov is still a jerk and won't come close to achieving what safin has.

JMG
07-29-2008, 10:45 PM
Schuettler did the same on match point against Petzschner this year. :yeah:

clandis
07-30-2008, 12:22 AM
Surprisingly enough, he stayed in Cincinnati and practiced today with Haas. I thought he'd be on the next plane out.

When he was practicing his serves, he foot faulted each time! Somebody in the crowd started yelling "Foot fault at him", but he didn't react.:angel:

Two-Bit
07-30-2008, 01:15 AM
The argument and end of match on youtube (http://www.youtube.com/watch?v=gKagveO0Jf8)

JolánGagó
07-30-2008, 01:43 AM
The argument and end of match on youtube (http://www.youtube.com/watch?v=gKagveO0Jf8)

What a disgrace for tennis this Safin is. Utter prick. The Russian comentators weren't too happy with him either.

His English is even worse than Rafa's by the way.

Get lost, tennis doesn't need you any bit.

Snoo Foo
07-30-2008, 01:52 AM
This thread title makes me :haha: whenever I see it. :yeah:

Sunset of Age
07-30-2008, 01:53 AM
Don't feel too embarrassed for him, he won two grand slam in his carreer despite his hot temper. :p

He might have had twelve of them by now, were it not for his temper... :angel:

Art&Soul
07-30-2008, 03:04 AM
What a mad Russian, show no respect to his opponent at all :retard:to his behavior :retard:

Pheobo
07-30-2008, 03:04 AM
http://youtube.com/watch?v=9Lsp-_mDFYY

Marat is such a bitch. I love him.

mightymirza
07-30-2008, 03:32 AM
Time for the foot fault camera in all tourneys? ;)
I think the big ones like Wimbledon have it, right?

Too bad that Safin couldn't rebreak. Call me a devil, but it's always damn entertaining to watch Safin explode like that. I still remember the Hamburg match where he climbed up the umpire chair stairs. :lol:
Well I dont think you can chalenge..Dint petrova get foot fault in wimbledon this year and apparantly ended up losing like 6 7 games in a row? She couldnt use challenge there :shrug:

shotgun
07-30-2008, 03:49 AM
It was very entertaining. IMO Safin shouldn't be condemned because the only victim of his own actions was himself. As for him being disrespectful to Tursunov, don't forget this is a guy who walked out of a doubles match abandoning his doubles-specialist partner who probably wanted to keep playing, so it's not like he cares that much about respecting his fellow players.

for-sure
07-30-2008, 04:28 AM
In Toronto (on Court 5) Safin also got pissed off at getting a footfault and said he hadn't gotten one in 3 years. (lol)

nisha
07-30-2008, 01:32 PM
What a disgrace for tennis this Safin is. Utter prick. The Russian comentators weren't too happy with him either.

His English is even worse than Rafa's by the way.

Get lost, tennis doesn't need you any bit.

what has speaking english got to do with anything?
get over yourself.

Bibir
07-30-2008, 02:58 PM
He might have had twelve of them by now, were it not for his temper... :angel:
Who knows?
Marat is not an underachiever. He won two slams and was number one in 2000. It's pretty good for a tennis player, nothing to be ashamed of.
He has what he deserves. Hey not everybody is Federer or nadal winning slams after slams. :p

Vass
07-30-2008, 03:03 PM
Surprisingly enough, he stayed in Cincinnati and practiced today with Haas. I thought he'd be on the next plane out.

When he was practicing his serves, he foot faulted each time! Somebody in the crowd started yelling "Foot fault at him", but he didn't react.:angel:

He foot-faults all the time in practice, and has been doing it that way for years. Amazing that he get it right in the matches.

oranges
07-30-2008, 03:08 PM
He might have had twelve of them by now, were it not for his temper... :angel:

Someone might be closer to a certain record were it not for him and his temper :angel: That someone could also use some of that anger release if he is to get over the disappointment and get it together. :angel:

azinna
07-30-2008, 04:29 PM
He's gotta be the tallest :baby: on record. The Guinness folks should update their stats.


Oh Marat....

tangerine_dream
07-30-2008, 05:44 PM
28 years old, time to grow up Marat.

MurrayFan1
07-31-2008, 11:14 PM
http://www.youtube.com/watch?v=gKagveO0Jf8

Haha, it's amazing how well Tursanov handled this. He is like an ice man during matches! Though I do find him a little grumpy.

Burrow
08-01-2008, 01:15 AM
28 years old, time to grow up Marat.

Thought you were an Andy Roddick fan?

Smoke944
08-01-2008, 02:23 AM
I saw Marat in an Applebee's restaurant the next day with a blond :worship:
Seppi, Bolleli, and Ancic were also there, however they were with their coaches :angel: