Montañes vs. Berlocq the highlight of Wimbledon Round 1 [Archive] - MensTennisForums.com

Montañes vs. Berlocq the highlight of Wimbledon Round 1

Action Jackson
06-20-2008, 07:06 PM
Undoubtedly the highlight of the 1st round at Wimbledon, every other match is just a cheap and tawdry sideshow to the excellence of grass court execution that will be on offer at Wimbledon between Montañes and Berlocq.

The questions are which court will it be on? Who will win this match and this will be founding base of the new grasscourt revolution.

Montañes has been hanging with King Oscar, so he might get some tips.

ASP0315
06-20-2008, 07:11 PM
probably court no 17 or 18. it will be slugfest for sure. I think organizers should give a free entry to this match. :lol:

Merton
06-20-2008, 07:13 PM
No doubt that the match will be held at Calais, just because the organizers would not be so selfish as to create huge strains on the Eurostar train system for the masses of spectators from the entire continent, rushing in to watch this match live.

It is very hard to predict the outcome, rotten draw to have two contenters meet so early but for sure grass tennis will be revolutionized and the quality of net points will be breathtaking. This match is a close second to the confrontation between the King and PHM.

rocketassist
06-20-2008, 07:13 PM
Wonderful exhibition of old age grass tennis from the 90s promised here as two tournament favourites draw each other earlier than they should have.

scarecrows
06-20-2008, 07:14 PM
tennis wins in 5 sets

Action Jackson
06-20-2008, 07:14 PM
Berlocq did beat Ferrero on grass and Montañes with the improved serve, this will bring the masses back to tennis.

Corey Feldman
06-20-2008, 07:15 PM
the Spanish draws are just unreal

then you see the likes of Ancic/Llodra and Mahut/Tursunov playing each other in rnd 1

throw in Ferrer and Verdasco reaching finals this week and you can clearly see the Spanish tennis Mafia is rampant in the ATP right now

Tennis-Engineer
06-20-2008, 07:24 PM
Berlocq is playing in BRAUNSCHWEIG Challenger on clay the week before wimbledon ! :help: it shows how much he likes grass :lol:

Action Jackson
06-20-2008, 07:26 PM
Only the Carlsen and Srichaphan classic in Barcelona rivals this.

LeChuck
06-20-2008, 07:26 PM
The spectators lucky enough to watch this enthralling spectacle live will be the real winners. I might drop in on it when I'm there.

DartMarcus
06-20-2008, 07:47 PM
That`s a shame that such great players face each other not in final.

Mateya
06-20-2008, 08:26 PM
:haha: :haha: :haha: Great pool.

I was just about to make the pool myself, then I see this.

I think Montanes should clinch it...and you will see me having a picnic near the net. Anybody join me? There will be plenty of space on the both sides of net :)

Horatio Caine
06-20-2008, 08:32 PM
:lol:

For me, the question is whether Berlocq will take this match any more seriously than his R1 in the 2006 Championships. :o

ReturnWinner
06-20-2008, 08:34 PM
Berlocq is the less bad player on grass, remember he beat Ferrero so he should have the edge.

Johnny Groove
06-20-2008, 08:40 PM
This thread would be funny if it wasnt the billionth time two clay mugs or grass mugs meet on that surface and MTF expels their sarcastic wisdom :rolleyes:

Ginepri-Fish on clay, what an awesome matchup of acute tennis minds, the angles created would prove Pythagorean's theorem null and void :retard:

OMG, Tusunov-Berdych on clay, its just like Karparov vs. Kasparov etc. etc.

Give it a rest people, its been done :rolleyes:

Tom Paulman
06-20-2008, 08:41 PM
This is an early final

Prince Carlos in 3

Action Jackson
06-20-2008, 08:42 PM
This thread would be funny if it wasnt the billionth time two clay mugs or grass mugs meet on that surface and MTF expels their sarcastic wisdom :rolleyes:

Ginepri-Fish on clay, what an awesome matchup of acute tennis minds, the angles created would prove Pythagorean's theorem null and void :retard:

OMG, Tusunov-Berdych on clay, its just like Karparov vs. Kasparov etc. etc.

Give it a rest people, its been done :rolleyes:

What would you rather a Clown Death monologue?

Beforehand
06-20-2008, 08:43 PM
This thread would be funny if it wasnt the billionth time two clay mugs or grass mugs meet on that surface and MTF expels their sarcastic wisdom :rolleyes:

Ginepri-Fish on clay, what an awesome matchup of acute tennis minds, the angles created would prove Pythagorean's theorem null and void :retard:

OMG, Tusunov-Berdych on clay, its just like Karparov vs. Kasparov etc. etc.

Give it a rest people, its been done :rolleyes:

:worship: Jonathan on the warpath.

Tom Paulman
06-20-2008, 08:46 PM
BTW How in the hell did Montanes beat Ulihrach in 2004 Wimbledon?

Bohdan :help: :help: :help:

Smoke944
06-20-2008, 08:48 PM
This thread would be funny if it wasnt the billionth time two clay mugs or grass mugs meet on that surface and MTF expels their sarcastic wisdom :rolleyes:

Ginepri-Fish on clay, what an awesome matchup of acute tennis minds, the angles created would prove Pythagorean's theorem null and void :retard:

OMG, Tusunov-Berdych on clay, its just like Karparov vs. Kasparov etc. etc.

Give it a rest people, its been done :rolleyes:

You're right- we would be better off to have those ad-nauseam discussions about Nadal and Djokovic. After all, they weren't done to death the first million times :)

The Freak
06-20-2008, 08:49 PM
Grass court tennis will be revolutionized no doubt and the Brits will rename Henman Hill "Montanes Mountain"

Action Jackson
06-20-2008, 08:54 PM
BTW How in the hell did Montanes beat Ulihrach in 2004 Wimbledon?

Bohdan :help: :help: :help:

Well Corretja beat Sampras on grass and he hadn't played on the surface for years.

shotgun
06-20-2008, 08:57 PM
The organizers should build a syntethic grass court at the parking lot for this match.

This thread would be funny if it wasnt the billionth time two clay mugs or grass mugs meet on that surface and MTF expels their sarcastic wisdom :rolleyes:

Ginepri-Fish on clay, what an awesome matchup of acute tennis minds, the angles created would prove Pythagorean's theorem null and void :retard:

OMG, Tusunov-Berdych on clay, its just like Karparov vs. Kasparov etc. etc.

Give it a rest people, its been done :rolleyes:

I can assure you it's funnier than tard-wars between Federer, Nadal and Djokovic fans.

JeffCandoi
06-20-2008, 09:16 PM
:rolls:

Charly is a lucky... c'mon craplocq :D

ChinoRios4Ever
06-20-2008, 09:25 PM
tennis will be the BIG and ONLY winner :D

Frooty_Bazooty
06-20-2008, 09:27 PM
i actually hope they do put this on center court, i think it could be a really good comedy match. Mansour Bahrami could be the umpire

scoobs
06-20-2008, 09:29 PM
Grass court tennis will be revolutionized no doubt and the Brits will rename Henman Hill "Montanes Mountain"
"Mountain Mountain" then?

:lol:

ChinoRios4Ever
06-20-2008, 09:39 PM
Grass court tennis will be revolutionized no doubt and the Brits will rename Henman Hill "Montanes Mountain"

La Montaña de Montañes :haha::haha::haha:

Chris Seahorse
06-20-2008, 09:40 PM
I voted "other". But how "other" will manifest itself I really don't know. I just feel something so extraordinary and unique and eye poppingly bizarre is likely to happen that the only legitimate way to sum up the event will be with the word "other".

A_Skywalker
06-20-2008, 09:54 PM
This will be the best match of Wimbledon and I am not sarcastic.

BodyServe
06-20-2008, 11:22 PM
probably court no 17 or 18. it will be slugfest for sure. I think organizers should give a free entry to this match. :lol:

I will be surprised if it's the court 18 which is a show court.
It will be on court 5 or 9 or 19.

The Freak
06-21-2008, 01:49 AM
"Mountain Mountain" then?

:lol:

Yep. :D

GlennMirnyi
06-21-2008, 05:30 AM
Tennis will win for sure.

This will be in the stadium, there's no doubt about it.

This match reminds me of Zabaleta-Devilder last year. :lol:

DartMarcus
06-21-2008, 07:59 AM
Montanes match record on grass: 1-6
Berlocq match record on grass: 1-3
So the price of the match is 2nd win on grass.

DartMarcus
06-21-2008, 08:07 AM
Montanes is 1-6 on grass and Berlocq is 1-3. Montanes`s only win there came with Ulihrach. Berlocq lost his only Wimbledon matches to Udomchoke and Bloomfield both in straights.
Both of guys were preparing for Wimbledon on european clay. Excellent decision.

Machiavelli
06-21-2008, 08:29 AM
Berlocq all the way.............

I talked to this guy in Zagreb, and watched him play in a couple of his matches; he is a mug even on his best surface -clay, no serve, no bekhand, no slice, no volleys , no nothing; it would be a shame not to see this epic encounter.......

dijus
06-21-2008, 09:11 AM
Berlocq easy :D

LeChuck
06-21-2008, 02:15 PM
I can assure you it's funnier than tard-wars between Federer, Nadal and Djokovic fans.

Agreed. Threads like this are considerably better to read than the 536 daily threads jacking off over or bashing the top 3 players.

Good luck to Charly here :).

Action Jackson
06-23-2008, 05:27 AM
The poll result winners were.

The cows will be able to graze in the area around the net.
Result is irrelevant, as grass tennis will be revolutionised.

Montañes has got the vote for the people who thought about the match result.

leng jai
06-23-2008, 05:48 AM
They obviously rigged this draw to obtain record ticket sales.