Federer def. Davydenko 7-6 1-2 ret., wins first title of the year. [Archive] - MensTennisForums.com

Federer def. Davydenko 7-6 1-2 ret., wins first title of the year.

SloKid
04-20-2008, 03:52 PM
I'm not sure what's wrong with Kolya. :unsure:
He was a break up in the second and just retired, needed a medical time-out after the first set as well.

Renaud
04-20-2008, 03:52 PM
lol

Kolya was a break up....

finishingmove
04-20-2008, 03:52 PM
Lol

Raquel
04-20-2008, 03:53 PM
Well done Rogi, I guess :D

Tabledott
04-20-2008, 03:53 PM
Fed didn't play bad but ....

Adler
04-20-2008, 03:53 PM
Wtf !?

Kolya was up a break, I went for a mug (yeah) of tea, and see what happens

Albop
04-20-2008, 03:53 PM
:confused:

rofe
04-20-2008, 03:53 PM
That...is....insane.

l_mac
04-20-2008, 03:53 PM
:haha:

Well deserved victory :spit:

scoobs
04-20-2008, 03:53 PM
Well the manner of that win is hardly going to silence the doubters.

Hope Kolya is okay for next week.

Weird result - Kolya was up a break.

RogiRafaFan86
04-20-2008, 03:53 PM
This match sucked ass.

A title is a title, and always will be.

But still...

dam0dred
04-20-2008, 03:53 PM
What the eff happened?:confused:

Labamba
04-20-2008, 03:53 PM
Donkey just gave up :lol:

Johnny Groove
04-20-2008, 03:53 PM
What the fuck is this shit? :o

If he had taken one of those set points, Davy would still be out there

arm
04-20-2008, 03:53 PM
and federer was offered his first title of the year-.....

Himura
04-20-2008, 03:53 PM
What happend....din`t see the match....too bad for Davy...

Matthias13
04-20-2008, 03:53 PM
Nikolay :hug: Dammit, I was hoping that Federer wouldn't win a single title this year :angel:

Action Jackson
04-20-2008, 03:54 PM
Hahahahahaha, what a way to win a title. I can't imagine it's that serious for Davydenko, that he will withdraw from Monte Carlo.

SwiSha
04-20-2008, 03:54 PM
hahahahahahaha

good one fixer

Voo de Mar
04-20-2008, 03:54 PM
H2H in sets 7-5 or 7-6 between these two players = 13-2 Federer.

Congrats Roger :yeah:

m9m9m9m9m9
04-20-2008, 03:54 PM
what happened to Davydenko?

TMJordan
04-20-2008, 03:54 PM
Federer finally gets a title.

Too bad it was a fix.

jeahhh!
04-20-2008, 03:54 PM
:spit:

MonoFed :worship: :hug:

finishingmove
04-20-2008, 03:54 PM
Roflmao Omfg Bbq Wtf Lol Fix

SloKid
04-20-2008, 03:54 PM
Seems to be something with his arm, maybe wrist. He even came back from 5-1 in the tb to 5 all. Didn't think he's that badly hurt, but I guess he didn't want to risk.

Rogieva
04-20-2008, 03:54 PM
Finally :banana:

No idea what was wrong with Kolya, he was playing fine and nothing affected his play :shrug:

OSmeone
04-20-2008, 03:55 PM
poor davydenko :(

Kitty de Sade
04-20-2008, 03:55 PM
Certainly an anticlimactic ending. I hope Kolya's injury isn't too serious...

l_mac
04-20-2008, 03:55 PM
Hahahahahaha, what a way to win a title. I can't imagine it's that serious for Davydenko, that he will withdraw from Monte Carlo.

I think he might retire from MC. It'll look bad if he doesn't, and he's played a lot of tennis recently.

Plus there might actually be something wrong with him :lol:

Herdwick
04-20-2008, 03:55 PM
Not the win Fed would have wanted - looked unimpressive. And only winning a tiebreak 7-5 against what must have been a pretty badly injured Davydenko.

Krikry
04-20-2008, 03:55 PM
Koyla :sad:

CyBorg
04-20-2008, 03:55 PM
This match was dull, dull, dull. Davydenko looked sluggish throughout. Federer played below par.

Bilbo
04-20-2008, 03:56 PM
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

donkey looked fine but i guess he doesn't want to risk a serious injury

l_mac
04-20-2008, 03:56 PM
Seems to be something with his arm, maybe wrist. He even came back from 5-1 in the tb to 5 all. Didn't think he's that badly hurt, but I guess he didn't want to risk.

Is it the hand problem that's been bothering him most of the week?

elessar
04-20-2008, 03:56 PM
WTF Denko he took a medical time-out came back run down 3 drop shots (granted they were from Roger) played a great game to break and now retire, I hope he has a good reason. I would have prefered Roger to lose this match as long as he had fought and now I can even enjoy this title :fiery:

FedFan_2007
04-20-2008, 03:56 PM
Yes Rogi, you got your first title of 2008!

Billabong
04-20-2008, 03:56 PM
Well, a title is a title:) Rogi still had to work very hard this week to get it, so congrats msn:yeah:!!

arm
04-20-2008, 03:57 PM
Is it the hand problem that's been bothering him most of the week?

I dont think so. They said it was something with his leg..

Deivid23
04-20-2008, 03:57 PM
Good job Roger :yeah:

finishingmove
04-20-2008, 03:58 PM
whatever this was , federer didn't deserve this win with how he played

SerenaFederer
04-20-2008, 03:58 PM
:retard:

congrats fed...but next week we'll take MC in style :angel:

SloKid
04-20-2008, 03:58 PM
Is it the hand problem that's been bothering him most of the week?
It had to be that, I don't see what else it could be.
WTF Denko he took a medical time-out came back run down 3 drop shots (granted they were from Roger) played a great game to break and now retire, I hope he has a good reason. I would have prefered Roger to lose this match as long as he had fought and now I can even enjoy this title :fiery:
You can run just fine with an injured hand. :p
I dont think so. They said it was something with his leg..
Really? :confused: It didn't seem like it.

Il Primo Uomo
04-20-2008, 03:58 PM
Oh My Fucking God. Props to everyone who smelt a fixing job :worship:

Tom Paulman
04-20-2008, 03:59 PM
This is the only way Federer can win a title now.

Corey Feldman
04-20-2008, 03:59 PM
At least he has won a title for 2008

i'll take it

maybe he can add Halle or Stockholm and really make it a year to remember !!!!!!

RogerFan82
04-20-2008, 03:59 PM
Good win Roger!!!!:yeah::yeah:

scarecrows
04-20-2008, 03:59 PM
I'll take it

Escude ©

morningglory
04-20-2008, 03:59 PM
:lol: wanna bet someone put a "bet" on this match?

Jaap
04-20-2008, 03:59 PM
Yet still this cretin has fans on here.

scoobs
04-20-2008, 03:59 PM
Well Federer took the title but he certainly didn't silence the doubters.

Nothing I have seen this week suggests to me he is back in any meaningful way.

RogerFan82
04-20-2008, 04:00 PM
whatever this was , federer didn't deserve this win with how he played

Err... Then who deserved to win??? Fed had less UEs and slightly more amount of winners than Kolya.

SwiSha
04-20-2008, 04:00 PM
donkey fans=retards

Sunset of Age
04-20-2008, 04:00 PM
What a lousy way to win a tournament...

Poor Denko, I hope he's not too seriously injured...

Il Primo Uomo
04-20-2008, 04:01 PM
But still, I wanted Kolya to win this so badly :sad:
And no, it won't silence the doubters. Fed is still not the business so far this year.

stebs
04-20-2008, 04:01 PM
Good win but the tennis wasn't pretty with the wind blowing like that. Davydenko was having pain in his wrist for sure and I think in his upper leg also and he obviously thought two more sets of that wasn't really the correct decision with regards to his health.

Apemant
04-20-2008, 04:01 PM
:mad: I got all hyped up for this match and now this :mad:

FedFan_2007
04-20-2008, 04:01 PM
Karin, I'll take it!!! monoFed :worship:

Art&Soul
04-20-2008, 04:01 PM
Yeah good WIN, ROGELIO :cool:

Himura
04-20-2008, 04:02 PM
Well Federer took the title but he certainly didn't silence the doubters.

Nothing I have seen this week suggests to me he is back in any meaningful way.

You have said that two times already....we understand...and I agree

Warrior
04-20-2008, 04:03 PM
Good win Roger!!!!:yeah::yeah:


Alas, it wasn't a good win but he'll take it. Hopefully, Roger can start improving from this point. We'll see how it goes.

star_of_dusk
04-20-2008, 04:03 PM
KOYLA!!! :sad: :sobbing: WHYYYY!!!

Oh well, I guess Federer needed a title.

:(

anon57
04-20-2008, 04:04 PM
:confused: not sure what happened but a title is a title I guess. I would have preferred if Federer could have won the title by actually finishing the match though.
I hope Davydenko's injury isn't too serious

HeiwaDream
04-20-2008, 04:04 PM
A victory by retirement. Probably the only way for Federer to win a title this year. Davydenko is a quiter but too bad he has not the heart to kick Federer out of a tournament.

Simon can definitively beat Federer.

ShotmaKer
04-20-2008, 04:04 PM
I didn't see that one coming... But a title is a title though

RAStennis
04-20-2008, 04:05 PM
Congrats Roger. :worship:

What happened?

TheBoiledEgg
04-20-2008, 04:05 PM
WTF :fiery:
Kolya :( :(

here on Brit ES we only got to see 3 games of 2nd set, went away at 2-0 and now its over :shrug:

star_of_dusk
04-20-2008, 04:05 PM
blah. the magic racket is so magical anymore.

FNT
04-20-2008, 04:05 PM
Yeah, deserved. Poor play from both though from what I saw, Roger was slightly better. Deserved title in Estoril, but hardly a chance to take anything from Rafito.

juninhOH
04-20-2008, 04:05 PM
well

after Federer was beat by Vollandri last year, he was playing awfuly during the whole Hamburg week. Even when he beat Moya in the semis of Hamburg, people said 'haha Fed is gonna get crusehd by Nadal tomorrow'. Things changes quickly in tennis. One week after Miami who was Davydenko? Anyway I think Roger is now #3 on the race.

Commander Data
04-20-2008, 04:05 PM
This match was a joke. davidenko helped Fed as good as he could, this man is a joker. then once Fed refuses to take the presents he retires :rolleyes:


Seriously, Fed's play doesn't look good to me at all. Either he is still sick or he is mental wrecked or something else is wrong....I just looked some highlights from Rom 2006 where he nearly beat Nadal. He is a completly different player these days. I don't see any chance at all that he beats Nadal in this form.


Maybe he gets lucky and somebdy else takes Nadal out, otherwise bye bye RG.

G4.
04-20-2008, 04:06 PM
A victory by retirement. Probably the only way for Federer to win a title this year. Davydenko is a quiter but too bad he has not the heart to kick Federer out of a tournament.

Simon can definitively beat Federer.

definitely not , simon has no balls

Julio
04-20-2008, 04:07 PM
This match was a joke. davidenko helped Fed as good as he could, this man is a joker. then once Fed refuses to take the presents he retires :rolleyes:


Seriously, Fed's play doesn't look good to me at all. Either he is still sick or he is mental wrecked or something else is wrong....I just looked some highlights from Rom 2006 where he nearly beat Nadal. He is a completly different player these days. I don't see any chance at all that he beats Nadal in this form.


Maybe he gets lucky and somebdy else takes Nadal out, otherwise bye bye RG.

I can't be more agree with you, mate. Great post. :yeah:

sunsfuns
04-20-2008, 04:07 PM
Sad end to this match...

Kolya :hug:

I, however, prefer to think Roger would have beaten him anyway :angel:

FedFan_2007
04-20-2008, 04:07 PM
Ah ye of little faith in King Rogelio. Don't worry in a few days he'll be in TOP FORM for Monte Carlo!

miura
04-20-2008, 04:07 PM
Atleast he won the first set. Anyway, hope he raises his game in MC.

HeiwaDream
04-20-2008, 04:08 PM
definitely not , simon has no balls

We will see. A player can show his heart against the bests players.

Fedexex
04-20-2008, 04:08 PM
kolya had sps?

FedFan_2007
04-20-2008, 04:08 PM
In case anyone cares to remember, Rogelio won 2006 Halle in less then convincing fashion and we all know what he did at Wimbly.

RogerFan82
04-20-2008, 04:09 PM
well

after Federer was beat by Vollandri last year, he was playing awfuly during the whole Hamburg week. Even when he beat Moya in the semis of Hamburg, people said 'haha Fed is gonna get crusehd by Nadal tomorrow'. Things changes quickly in tennis. One week after Miami who was Davydenko? Anyway I think Roger is now #3 on the race. :yeah::yeah:

I feel Roger will play well in Monte carlo. He has had some match play, came thru tough matches on clay, in some tough conditions (lots of wind today with clay blowing on their faces) albeit against below par opposition.

Sunset of Age
04-20-2008, 04:09 PM
Seriously, Fed's play doesn't look good to me at all. Either he is still sick or he is mental wrecked or something else is wrong....I just looked some highlights from Rom 2006 where he nearly beat Nadal. He is a completly different player these days. I don't see any chance at all that he beats Nadal in this form.

Maybe he gets lucky and somebdy else takes Nadal out, otherwise bye bye RG.

Don't know if you actually SAW the match, but with the wind blowing like fury today it was barely possible for either player to play well.

star_of_dusk
04-20-2008, 04:09 PM
Shocked it ended this way, but I hope Koyla's injury isn't too bad...but then again it better be bad because this title was supposed to be his. Disappointed, but hope he gets better.

Apemant
04-20-2008, 04:11 PM
kolya had sps?

Yes, in both games where Federer served to stay in it.

Earlier though Fed had BPs in the first 3 of Kolya's service games - wasted all 5 of them.

Marek.
04-20-2008, 04:11 PM
Considering how windy it was it wasn't that bad of a match. Yes, there were more errors than winners but they usually came after long rallies. Not the best way to a win a title but it's good enough I guess. Good luck in MC. :yeah:

Voo de Mar
04-20-2008, 04:11 PM
kolya had sps?

Two: at 5:4 (Fedrerer's ace) and 6:5 (forehand error)

Johnny Groove
04-20-2008, 04:11 PM
In case anyone cares to remember, Rogelio won 2006 Halle in less then convincing fashion and we all know what he did at Wimbly.

Oh yeah, that is definitely the same scenario :retard:

Idiot.

kobulingam
04-20-2008, 04:12 PM
In case anyone cares to remember, Rogelio won 2006 Halle in less then convincing fashion and we all know what he did at Wimbly.


But that wasn't monoCarbuncleFed.

Julio
04-20-2008, 04:12 PM
In case anyone cares to remember, Rogelio won 2006 Halle in less then convincing fashion and we all know what he did at Wimbly.

You're a Fed Fan. You must admit that Federer is not playing well. This title will not hide the inevitable during clay season where he will lose a lot of points.

MrChopin
04-20-2008, 04:12 PM
Fed should try to grow a carbuncle on his other cheek. Today it was was even luckier than Davydenko's magic racket, and with a second assistant, Fed may start winning non-MMs again (or winning MMs without "ret." in the scoreline).

alfonsojose
04-20-2008, 04:12 PM
With all that wind , it wasn't a bad match at all. But still some dumb unforced errors from JesusFed. Congrats for the win anyways :D
Kolya :hug: Get well soon

bokehlicious
04-20-2008, 04:13 PM
Lucky arrogant Swiss bastard... :zzz: :zzz:

SwiSha
04-20-2008, 04:14 PM
FedFan07 is still alive?

scarecrows
04-20-2008, 04:15 PM
We will see. A player can show his heart against the bests players.

Simon is a very poor player

Fedexex
04-20-2008, 04:16 PM
Two: at 5:4 (Fedrerer's ace) and 6:5 (forehand error)

Yes, in both games where Federer served to stay in it.

Earlier though Fed had BPs in the first 3 of Kolya's service games - wasted all 5 of them.

thanks:)

the bp conversion rate still remains awful:o

still welldone Fed:D

Yappa
04-20-2008, 04:17 PM
Huh, what was that? :confused:

Other than the sad end of this match, it was a pretty entertaining first set.
Funny how Federer hit another drop shot, after already failing miserably in the previous rally. The 2nd one was even worse.

At least ES 2 showed the trophy ceremony. ;)

Julio
04-20-2008, 04:17 PM
Good win Roger!!!!:yeah::yeah:

:haha: Post of the year in my opinion... :haha:

Apemant
04-20-2008, 04:17 PM
You're a Fed Fan. You must admit that Federer is not playing well. This title will not hide the inevitable during clay season where he will lose a lot of points.

What kind of :retard: reasoning is this?

Of course that Federer is NOT playing well as of the moment. Who in their right mind would deny that? However, that in no way guarantees that he's going to keep playing like that for the next 3 months, right, smartass?

Granted, chances are things might keep going just like they started this year, but would you kindly explain to me the reasoning behind that conclusion? As far as I'm concerned he might just be in a slump of some sorts, and slumps can come and go any day.

G4.
04-20-2008, 04:17 PM
stop, Gremelmayr had no mps or whatever , he was nowhere near close to wining the 2nd set , and he was non existent in the 3rd set .

Commander Data
04-20-2008, 04:21 PM
Don't know if you actually SAW the match, but with the wind blowing like fury today it was barely possible for either player to play well.


Yes I SAW the match. It is true the wind was bad. it was nearly impossible to play great thats true. If it was just this match I would not worry. But i have seen a couple of Fed matches this year. And I can't see any improvement in his form. It seems to me, he plays worse then in AO. All this breakpoints he doesn't convert, his UE. his body language etc..He used to play his best when it counted, that made the difference, This days, he jokes when it counts quite often.

seriously I don't see him recovering until RG. Not if I a have the current form of Nadal and Nole in mind. I hope I'm wrong and I know things can change quickly in tennis but Rog has put in some shitty performances now pretty consistently.

If he can't play on a high standart with lots of consistency he won't win RG....

RogerFan82
04-20-2008, 04:21 PM
:haha: Post of the year in my opinion... :haha:

Are you a fool? Any winner of a any tournament deserves it. It was very windy today. Neither player played well. Infact Roger played slightly better. What makes you think he would have lost?

ZakMcCrack
04-20-2008, 04:22 PM
whatever this was , federer didn't deserve this win with how he played

Exactly, Roger Federer - 12 Grand Slams holder - doesn't deserve to win this minor event a.k.a Mickey Mouse Event...as a matter of fact he should even be banished from playing atp-tennis...:rolleyes:

Dupuis2006
04-20-2008, 04:22 PM
Roger:banana::woohoo:

cath777
04-20-2008, 04:22 PM
Davydenko had a leg injury according to the BBC

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tennis/7357498.stm

G4.
04-20-2008, 04:24 PM
Exactly, Roger Federer - 12 Grand Slams holder - doesn't deserve to win this minor event a.k.a Mickey Mouse Event...as a matter of fact he should even be banished from playing atp-tennis...:rolleyes:

he only deserves to win when he makes about 50 winners 15 aces and only 10 ues

ShotmaKer
04-20-2008, 04:24 PM
Are you a fool? Any winner of a any tournament deserves it. It was very windy today. Neither player played well. Infact Roger played slightly better. What makes you think he would have lost?

No one can tell what would have happened if kolya did not retired, but IMHO roger would have win though...

Or Levy
04-20-2008, 04:26 PM
Leg injury? He was running just fine

Julio
04-20-2008, 04:26 PM
Davydenko had a leg injury according to the BBC



:haha: 2nd post of the year imo... :haha:

ZakMcCrack
04-20-2008, 04:28 PM
You're a Fed Fan. You must admit that Federer is not playing well. This title will not hide the inevitable during clay season where he will lose a lot of points.

And you guys must admit that by this time you cannot conclusively judge whether Fed is playing well or not...what's even worse is your inability to differentiate and put his playing in Estoril into perspective - in other words: later, bitches :wavey:

RogerFan82
04-20-2008, 04:30 PM
And you guys must admit that by this time you cannot conclusively judge whether Fed is playing well or not...what's even worse is your inability to differentiate and put his playing in Estoril into perspective - in other words: later, bitches :wavey::yeah:

ShotmaKer
04-20-2008, 04:31 PM
come on, give the dude a break now... he did not ask denko to retire as far as we know, so let's just see what happens next in MC!!

Kuhne
04-20-2008, 04:31 PM
This should give Fed some confidence.. not a lot but.. it's a title.

Anyways, Fed played with guys rank 2000000000000000000000000000000000000000000 before geting to Davidenko and even to those guys he had "epic wins" in which he droped sets.. the man who won the AO 2007 without droping one set (including plays vs djokovic and roddick) is now a man who loses to those very same guys sand loses sets to guys ranked guys 65+

Federer is not being outplayed or being "finaly figured out" by his opponents.. he is quite simply playing shit tennis. the fact that he managed to win the first set against davidenko surprises me greatly. if Fed had so much trouble with challenger level opponents I figured daivdenko was going to own him easily.

Again, it all comes down to this. a title is a title and he now has a clay title under his belt for this year. new clay coach. new upcoming clay season and we'll see what happens.

and pop that fucking zit already

star_of_dusk
04-20-2008, 04:32 PM
Fed should try to grow a carbuncle on his other cheek. Today it was was even luckier than Davydenko's magic racket, and with a second assistant, Fed may start winning non-MMs again (or winning MMs without "ret." in the scoreline).

:haha::rolls:

HeretiC
04-20-2008, 04:37 PM
The weather was bad, and of taking that into concideration both players didn't play that bad at all. Fed was better in first 6 games, but after that Davy was the better one and he blew a 4 BP's. 2 at 15:40 at 4:3* and 2 set points in 10th and 12 game. Lousy TB at start he quickly went down to 1:5, kept his shit together and made it 5:5, yet again to crack down. I am sure his wrist was bothering him as it did in previous matches, but not enough not to try to finish the match cause he could had still won it. He missed a lifetime chance against Fed where he could have finished the job by himself. The next time he might need a huge help from Fed IMO. I am very disappointed, expected a big battle in 3. :mad:

Horatio Caine
04-20-2008, 04:41 PM
Didn't see any of the match, but if Kolya was only going to risk further damage by playing on, he made the right decision. :shrug:

Wouldn't shock me if he turns up on Wednesday for his R1 losers cheque though. :o :tape:

Roland9
04-20-2008, 04:45 PM
Terrible way to end a final... It was a very enjoyable match, I thought. Plenty of errors but plenty of good rallies and some good nerves as well. I think they both played well in the 1st, not much between them, but Federer was slightly better and he came on top.

Now, of course, reading this thread reveals MTF's brilliance. "Only way for him to win a title" or "Fixer davy" and all that stupidness...

About Federer... He definitely made a very wise decision to play this tournament. I haven't watched the QF and the SF, but in this match, his backhand was so much better from the first 2 matches, nice to see. Also, the serve and the FH both are still huge weapons.

Well done Fed.

ionah
04-20-2008, 04:47 PM
The FIXER Davydenko is back to his old tricks. Once a FIXER always a FIXER. How disgusting and repulsive is this man :o:mad::o

acionescu
04-20-2008, 04:47 PM
Fixed :p

jazar
04-20-2008, 04:47 PM
a title is a title and fed wont be complaining. see of he can maintain his form next week

l_mac
04-20-2008, 04:52 PM
And you guys must admit that by this time you cannot conclusively judge whether Fed is playing well or not...what's even worse is your inability to differentiate and put his playing in Estoril into perspective - in other words: later, bitches :wavey:

We can't judge whether Fed is playing well? Why?

RogerFan82
04-20-2008, 04:54 PM
We can't judge whether Fed is playing well? Why?
Because the playing conditions and the weather was poor throughout the week for all players at Estoril.

*Viva Chile*
04-20-2008, 04:54 PM
fixed :p

Vida
04-20-2008, 04:57 PM
This should give Fed some confidence.. not a lot but.. it's a title.

Anyways, Fed played with guys rank 2000000000000000000000000000000000000000000 before geting to Davidenko and even to those guys he had "epic wins" in which he droped sets.. the man who won the AO 2007 without droping one set (including plays vs djokovic and roddick) is now a man who loses to those very same guys sand loses sets to guys ranked guys 65+

Federer is not being outplayed or being "finaly figured out" by his opponents.. he is quite simply playing shit tennis. the fact that he managed to win the first set against davidenko surprises me greatly. if Fed had so much trouble with challenger level opponents I figured daivdenko was going to own him easily.

Again, it all comes down to this. a title is a title and he now has a clay title under his belt for this year. new clay coach. new upcoming clay season and we'll see what happens.

and pop that fucking zit already

fair view. id say he does have some confidence back, if for nothing else than for getting out of the titleless dark. he stayed with denko as he usually does end was close to impressive 1st set win. didn't see entire match, but they were fairly equal in stats, apart from one break down in 2nd set. doubt however that he will be satisfied with improvements in his game and confidence 'cause the overall impression is shadowed by his record vs russian mafia kid. also doubt that top guys are fazed by this...

as for davydenko, my impression was that he felt after 1st set that he had missed his chances, and he did. the momentum or whateva of the match did not go feds way and it reflected in the second. don't know about type of injury, but i hope he'll be fine.

cherry2008
04-20-2008, 04:59 PM
This was fixed indeed.

groundstroke
04-20-2008, 05:08 PM
Davydenko is a fool, unless it's that serious I would have never retired.

ZakMcCrack
04-20-2008, 05:08 PM
We can't judge whether Fed is playing well? Why?

Firstly, because half of you guys (haters that is...) just tell each other what you want to hear without having seen him play - as we all know: birds of a feather flock together....secondly, it's a damn build-up for the French Open where he's supposed to be at his best on clay, not now...and thirdly, the weather wasn't really ideal to set up great matches...the latter one couldn't be considered as an excuse on its own, though ;)

guga2120
04-20-2008, 05:08 PM
Good week for Roger. His movement on clay as always is so good. Now let's see if he can do it with Rafa and Novak in the field.

FedererBulgaria
04-20-2008, 05:09 PM
:worship:Great first set!:worship:Congrats Fed!:angel:

TheSwissMaster
04-20-2008, 05:12 PM
titles on clay in 2008
fed 1
rafa 0

MTF announces fed as the new king of clay:worship:

nadal(:haha:)

gnaz
04-20-2008, 05:13 PM
fixed? :confused:

Burrow
04-20-2008, 05:14 PM
WTF Denko he took a medical time-out came back run down 3 drop shots (granted they were from Roger) played a great game to break and now retire, I hope he has a good reason. I would have prefered Roger to lose this match as long as he had fought and now I can even enjoy this title :fiery:

Your signature is embarrassing, what the hell does "loosers" mean?

JediFed
04-20-2008, 05:14 PM
Finally!

Congrats Fed! :D

elessar
04-20-2008, 05:16 PM
Your signature is embarrassing, what the hell does "loosers" mean?
Never in doubt :cool:

I♥PsY@Mus!c
04-20-2008, 05:17 PM
Lucky Federer :rolleyes:

I hope Davydenko's injury isn't serious.

Johnny Groove
04-20-2008, 05:18 PM
titles on clay in 2008
fed 1
rafa 0

MTF announces fed as the new king of clay:worship:

nadal(:haha:)

? :confused:

cardio
04-20-2008, 05:18 PM
here is last 15 minutes of the 1.set
http://www.2shared.com/file/3172553/2bc08590/fed-davy_part2.html

jeahhh!
04-20-2008, 05:18 PM
Never in doubt :cool:

Your sig :spit: :cool:

TheSwissMaster
04-20-2008, 05:20 PM
oops sorry elessar i didnt see your sig
damnit im always late

Corey Feldman
04-20-2008, 05:20 PM
Never in doubt :cool:
:lol:

Daniel
04-20-2008, 05:25 PM
Well done Roger :clap2:
this is just the start of a wonderful clay season that will end with you winning Roland Garros :worship: :kiss:

FedererBulgaria
04-20-2008, 05:32 PM
Well done Roger :clap2:
this is just the start of a wonderful clay season that will end with you winning Roland Garros :worship: :kiss:

Yeah,Fed will win RG!:armed:Great win today!He deserved it!:worship:

Scotso
04-20-2008, 05:34 PM
Congrats Fed on your mickey mouse title! Never in doubt! Expected win. He's the Greatest of All Time, his stunning wins over some of the best players on tour in this event proves that.

JediFed
04-20-2008, 05:36 PM
That would be something after this terrible start!

Congrats Federer!

Glad to see you finally won!

TheSwissMaster
04-20-2008, 05:36 PM
Congrats Fed on your mickey mouse title! Never in doubt! Expected win. He's the Greatest of All Time, his stunning wins over some of the best players on tour in this event proves that.

and thats what fedhaters in here dont understand

Bernard Black
04-20-2008, 05:39 PM
Get in.

Can't believe how many people expected Federer to lose this against a guy he has dominated his whole career.

Never in doubt.

Corey Feldman
04-20-2008, 05:41 PM
Congrats Fed on your mickey mouse title! Never in doubt! Expected win. He's the Greatest of All Time, his stunning wins over some of the best players on tour in this event proves that.
and i'll congrats any of those players in your siggy when they win the $15,000 Uzbekistan F5 :hug:

elessar
04-20-2008, 05:41 PM
here is last 15 minutes of the 1.set
http://www.2shared.com/file/3172553/2bc08590/fed-davy_part2.html

Thanks :hatoff:

groundstroke
04-20-2008, 05:44 PM
Any comment on Federer's backhand? Was it awful/great today?

JediFed
04-20-2008, 05:44 PM
Estoril a mickey mouse tournament?

I suppose Federer-Davydenko is less of a final then Ferrer-Almagro in Valencia.

I really don't understand the criteria. Federer-Davydenko is the most high powered final we have had so far this year.

wildegirl05
04-20-2008, 05:50 PM
Never in doubt :cool:

:spit: your siggy!! :worship:

Corey Feldman
04-20-2008, 06:00 PM
Any comment on Federer's backhand? Was it awful/great today?Well no balls landed in Spain or the Azores ..
so thats progress i guess.

Scotso
04-20-2008, 06:09 PM
and thats what fedhaters in here dont understand

I was being sarcastic :lol:

Scotso
04-20-2008, 06:10 PM
and i'll congrats any of those players in your siggy when they win the $15,000 Uzbekistan F5 :hug:

Yeah, dude, you're so superior to me because you choose to support players that win all the time. :yeah: Good for you, you must be so proud that you post "good luck" for players that win big events. You're a stud!

Corey Feldman
04-20-2008, 06:13 PM
:kiss::kiss::kiss:

Lala186
04-20-2008, 06:17 PM
Congrats Fed on your mickey mouse title! Never in doubt! Expected win. He's the Greatest of All Time, his stunning wins over some of the best players on tour in this event proves that.

What a stupid comment!!!
It is a good tournment

Congra Roggie :):worship::D

siddy
04-20-2008, 06:20 PM
Good fight for the first set! A win is a win so YAY for that -- although I wish it would've happened in a different fashion. He won the first set so that's good. At least he was leading in the match overall so it was a deserving win.

ChinoRios4Ever
04-20-2008, 06:27 PM
fixeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed!

Paralel universe strikes again :shrug:

Merton
04-20-2008, 06:40 PM
Roger got his 5 matches, we will see where he stands at the moment in Monte Carlo.

cardio
04-20-2008, 07:08 PM
2.set and trophy ceremony
http://www.2shared.com/file/3173087/27749a4a/fed_davy_and_trophy.html

Ranger
04-20-2008, 07:42 PM
Fixed...Kolya will be ready for MC.

MIMIC
04-20-2008, 07:55 PM
Get in.

Can't believe how many people expected Federer to lose this against a guy he has dominated his whole career.

Never in doubt.

*cough* Andy Roddick *cough*

dwynn10
04-20-2008, 08:03 PM
Oh yeah, that is definitely the same scenario :retard:

Idiot.

Pot. Kettle. Black. You're the idiot for putting vulgar insults and swear words in almost all your posts. Classless.

Guy Haines
04-20-2008, 08:30 PM
I have one question:

Did Kolya injure the wrist he needed to give Roger a proper handshake? :o

l_mac
04-20-2008, 08:39 PM
Firstly, because half of you guys (haters that is...) just tell each other what you want to hear without having seen him play - as we all know: birds of a feather flock together....
I saw every match of his this week, and wasn't impressed at all. For his standards he played pretty badly.

secondly, it's a damn build-up for the French Open where he's supposed to be at his best on clay, not now...

How is that an answer? We can't judge his form right now because he is saving his best for RG :confused: We can judge the way he played this week. My judgement is in - Not Great.

and thirdly, the weather wasn't really ideal to set up great matches...the latter one couldn't be considered as an excuse on its own, though ;)

:haha: :haha:

Congrats to Rogi for his first title of the season. Special warm congrats to all my favourite Fedtards :hug: :hug:

Davydenko. :sad: :hug:

ionah
04-20-2008, 08:43 PM
How much money did Stinkydenko bet on Federer to win this match?

FNT
04-20-2008, 08:47 PM
How much money did Stinkydenko bet on Federer to win this match?

I know you're a troll, but I'll reply.
The odds on Davydenko winning this one were higher so he really should've won.

Burrow
04-20-2008, 08:56 PM
Never in doubt :cool:

Ridiculous how you cannot spell "Losers" correctly, in my opinion. (Obviously)

Burrow
04-20-2008, 08:58 PM
Pot. Kettle. Black. You're the idiot for putting vulgar insults and swear words in almost all your posts. Classless.

Correct, Blaze is just an idiot, accusing others of doing his deeds. :lol:

Let's face it, Blaze is nothing other than a skinny little guy Mexican with adolescent bum fluff on his chin :rolls:

ionah
04-20-2008, 09:20 PM
I know you're a troll, but I'll reply.
The odds on Davydenko winning this one were higher so he really should've won.

Not if Stinkydenko bet a lot of money on Federer to win. Stick with the program. :wavey: Look at his past behavior. He is a FIXER.

dkw
04-20-2008, 09:28 PM
Let me guess, Koyla gave the trophy to Federer for a couple of free plane rides??? ;)

PiggyGotRoasted
04-20-2008, 09:30 PM
argh

dylan24
04-20-2008, 09:31 PM
fixed.

one of 2 things happened.

either atp told donkey to take a dive and they would not suspend him for his previous fixes....or mirka offered sex to donkey's creepy brother via a quick text message, in return for him giving donkey the signal to lose/stop/fix.

osalsyst
04-20-2008, 09:32 PM
Fuckin Kolya!

Corey Feldman
04-20-2008, 11:00 PM
Let's face it, Blaze is nothing other than a skinny little guy Mexican with adolescent bum fluff on his chin :rolls:
:haha:
Blaze? are you gonna take that ??

RagingLamb
04-20-2008, 11:01 PM
what the....?

HNCS
04-21-2008, 01:21 AM
Hope Davydenko is okay, and it wasn't a serious injury to his wrist.

But Congrats to Roger for winning his firs title of the year! YAY!

DeuX.cl
04-21-2008, 02:14 AM
Strange win from Fed, but what the hell, a title is a title, no?

Hope Davydenko is recovered nesxt week from whatever happened to him

Clay Death
04-21-2008, 02:20 AM
Strange win from Fed, but what the hell, a title is a title, no?

Hope Davydenko is recovered nesxt week from whatever happened to him


nothing is wrong with Davydenko. he realized after the first set that it would be tough so he ran like a coward that he is.

he just cant deal with Fed. now watch the fucker keep Nadal on the court for over 3 hours in Monte Carlo.

Sunset of Age
04-21-2008, 02:32 AM
nothing is wrong with Davydenko. he realized after the first set that it would be tough so he ran like a coward that he is.

he just cant deal with Fed. now watch the fucker keep Nadal on the court for over 3 hours in Monte Carlo.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg/800px-Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg

:angel:

wenty
04-21-2008, 05:29 AM
Hope Kolya gets better in time for MC.

Mistaflava
04-21-2008, 06:25 AM
wonder how much he was paid to lose this one and hand Fed a tournament win

TheSwissMaster
04-21-2008, 10:33 AM
I was being sarcastic :lol:

and so was i :lol:

cherry2008
04-21-2008, 02:17 PM
wonder how much he was paid to lose this one and hand Fed a tournament win

alot of money:rolleyes: